Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

Witajcie.
Jak w temacie, szukam speca od LPG spod szyldu Elpigaz. Potrzebuję poprawić instalację, do tego wymiana wtryskiwaczy i reduktora,
oczywiście obowiązkowo całe zestrojenie. Nie szukam pana miecia, który "popuka postuka i będzie pan zadowolony" ale kogoś,
kto naprawdę ogarnia temat. Mekką gaziarzy jest auto-flesz w lubiczu, ale niestety Elpi nie obsługują.
A może ktoś z szanownych forumowiczów ogarnia takie tematy i jest w stanie całość ogarnąć?
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: Kocureq »

Poszukaj w warsztatach polecanych na http://lpg-forum.pl/
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

Patrzyłem tam, niestety Lubicz odpada bo nie obsługują elpi więc cała moja nadzieja umarła.
Polecany warsztat od elpi na lpg-forum niestety jest 210km ode mnie czyli Koszalin. Reszta z mojego rozeznania jak na razie wypada bardzo słabo.
Pozdrawiam
DNF
Awatar użytkownika
avel
Posty: 466
Rejestracja: 2009-04-26 17:16
Samochód: Probe II 2.0 1994
Galeria: viewtopic.php?t=20438
Lokalizacja: Unisław, kujawsko-pomorskie

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: avel »

Niby mekka , a tyle samo partaczy tam znajdziesz co wszędzie, kilkanaście zakładów i tez ci spieprzą jak masz pecha.
A odmawiają z lenistwa, bo 15 lat zakładają stagi i nie chce im się uczyć programu do Elpi, a w gruncie rzeczy ustawia on to samo.

Jaki zakład Ci to montował? Najlepiej u nich zapytać, może kogoś polecą. Albo od razu bym to wywalił, skoro musisz wymienić wtryski i reduktor, to dopłać 200zł niech wytną Elpi i wstawia Staga, wtedy to sobie nawet sam ustawisz, po obejrzeniu paru filmów na YouTube.

Taka mała dygresja z mojej strony: bo ludzie wymieniają wtryski, reduktory itd, ja mam gaz zamontowany w 2005, Zdarzyłem już wymienić butlę bo się homologacja skończyła a reduktor cały czas chodzi ( w dodatku jest źle zamontowany, bo poprzecznie do kierunku jazdy) Kiedyś robili mocniejsze graty do gazu chyba.
Stare i zardzewiałe! Probe II 2.0 1994, było :(
Audi A3 2.0TDI 170km quattro 2007, jest
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: duracell »

Tylko STAG, to prawda.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: Patryk- »

ale gadacie.... DOBRY GAZOWNIK to podstawa...Miałem auto na Stag-u, KME Diego, teraz ELPI i ze wszystkich byłem zadowolony - Podstawowa zasada to nie żałować pieniędzy na osprzęt tej instalacji...Elpi nie jest prosty w ustawianiu dlatego często domorosły gazownik nie dotyka tego, ale jak ktoś ogarnia sterownik to instalacja chodzi bardzo dobrze....Do Lancii zakładałem Elpi ,po prostu z ciekawości... Zrobili analizę spalin w silniku podłączyli ustawili i bije kilometry....

Jak masz trochę smykałki to kup zestaw naprawczy do reduktora i za kilka zł sam go zregenerujesz, wtryski samemu też zmienisz...Problem tylko z majstrem do regulacji :)
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: duracell »

Patryk- pisze: Podstawowa zasada to nie żałować pieniędzy na osprzęt tej instalacji...
Bez przesady, nie widzę sensu przepłacać. Jaki to cudny osprzęt masz na myśli?
U mnie zastaw podstawowy na stagu chodzi 7 rok. Reduktor najtańsza Alaska za 200, wtryski Valteki za 120 zł.
W Valtekach raz zmieniane gumki na tłoczkach i kalibrowane luzy, reduktora nie ruszałem.
Patryk- pisze:DOBRY GAZOWNIK to podstawa..
Tak to prawda, taki który do Mazdy gaz już zakładał. Chociaż, myślę że z biegiem lat odsetek tych którzy się Mazdy nie boją wzrósł, ale jeszcze parę lat temu tak łatwo nie było.

Pamiętam gdy zakładałem do swojego to trochę okolicę zwiedziłem pytając za ile i co. Cuda wymyślali
a to że to szczególny silnik a nie lubi tego srego i owego.
"Ja panu mogę złożyć instalacje na tym na tym i na tym, ale to będzie kosztować .... 2800 a nie 2500 bo wie pan- to Mazda a ona..." nie lubi bla bla bla :D
A pytam o wlew pod klapką bo tak nie szpeci. "A to jeszcze 170 bo do tego redukcja i roboty dodatkowo pół dnia."

W reszcie zadzwoniłem do Blue LPG z Legionowa. Pytam o Mazde, gość wcale się tym nie przejął - auto jak każde inne więc nie ma problemu.
Wreszcie przechodzę do sedna mówię że to Probe i chcę wlew pod klapką bo lepiej wygląda tzn. wcale nie wygląda.
On do mnie- "po co ma pan dopłacać 100. Ja w Probe zakładałem wlew gazu pod tablicą rejestracyjną".
No i już wtedy wiedziałem że zakładam u niego. Pojechałem o 8 rano a o 13 odebrałem auto.
Cena wtedy 2000, na dzień dzisiejszy taka sama.
I tak się składa że lada dzień będziemy gazować drugiego Probasa.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

Zestaw naprawczy do Vega-i kosztuje 100zł z wysyłką, a z tego co czytałem regeneracja nie zawsze daje oczekiwane rezultaty.
Niestety nie znam przebiegu instalacji, ale ustaliłem, że poprzedni właściciel założył używaną instalację..
Pod maską mam Stella Nord, Vega-i oraz wtryskiwacze Rosso. Kabelek do Elpi również posiadam, niezłe cuda się dzieją z tego co podejrzałem :D
Trochę już się naczytałem nt ustawiania Elpi i najbardziej przeraża mnie zbyt duża liczba pojęć których nie rozumiem, tzn jaki wpływ ma jedno na drugie,
dodatkowo rozwiercanie dysz i ustawianie wszystkiego po kolei od nowa. Najlepiej jakby ktoś mnie za rączkę pokierował i był cały czas ze mną na linii,
ale to raczej zbyt piękne, żeby było prawdziwe.
Jako, że regeneracja to nie zawsze wyjdzie tak jak powinna, to chciałem założyć reduktor AC R01 oraz reg fasty.
Z tego co podpatrzyłem, to niestety R01 ma inne wyprowadzenia i trzeba by wszystko pozmieniać pod maską. Od miedzi bo za krótka,
po przewody z płynem chłodniczym...
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: Kocureq »

dura masz trochę skrzywione wrażenia, bo w okolicach Warszawy to faktycznie są ludzie którzy podejmują się wszystkiego i zrobią. Sam mam namiary na paru magików od zakładania po strojenie i dają radę autom, na które przeciętny gazownik mówi "nie da się, ten typ tak ma". Niestety gdzie indziej aż tak gęsto nie ma - zobaczcie tu:
https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... IC2L-6Xbks
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: duracell »

Kocureq pisze:dura masz trochę skrzywione wrażenia, bo w okolicach Warszawy to faktycznie są ludzie którzy podejmują się wszystkiego i zrobią.
Owszem Kocurku masz rację :D pod warunkiem że jest jakiś szczególny przypadek, wydaje mi się że Probe to nie szczególny przypadek :) nie ma co demonizować.
Natomiast częste jest straszenie że auto coś lubi lub nie, i trzeba dopłacić parę setek żeby gazownik był zadowolony.
Z tymi co są od wszystkiego to też tak ostrożnie trzeba podchodzić bo czasami sława forumowa potrafi minąć się z rzeczywistością :wink: wystarczy poczytać lpg forum które oczywiście znasz.
Konkluzja mojego poprzedniego posta była taka, że trzeba szukać i uważnie słuchać co mówią panowie gazownicy i wyciągać wnioski.
DNF91 pisze:Zestaw naprawczy do Vega-i kosztuje 100zł z wysyłką, a z tego co czytałem regeneracja nie zawsze daje oczekiwane rezultaty.
Nawet jeśli sam zregenerujesz co nie jest wcale takie trudne bo tam w zasadzie nic nie ma nad czym należałoby się zastanawiać, to i tak trzeba się podłączyć pod kompa i ustawić ciśnienie.
Oczywiście można liczyć obroty śrubek i wreszcie za którymś razem coś tam ustawisz... i tyle.
Jeśli, nie bawiłeś się gazem, nie potrafisz ustawić sterownika i nie rozumiesz większości terminów to odpuść, chyba że jesteś hardkorem to działaj, możesz być całkiem ciekawą atrakcją Teleekspresu :mrgreen:
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

duracell, z rozebraniem na części pierwsze reduktora problemów mieć nie będę, ale naczytałem się na forach, że po regeneracji ludziom często gorzej działa niż działał przedtem,
do tego podobno trzeba membranę z odpowiednim napięciem założyć, bo ciśnień nie trzyma. Chyba, że ta uwaga dotyczyła reduktorów do instalacji I i II gen, a nie sekwencji?
Ciśnienie po regeneracji, znaczy ile śrubkę jeszcze dokręcić lub wykręcić, to mogę podejrzeć na kompie prawda?
Żarcik o teleexpressie dobry, uśmiałem się :mrgreen:
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: duracell »

Mikołaj, nie rób tego, zrobisz se krzywdę i nie będzie komu probasa sprzedać na części ;)
A tak na poważnie, nie zwracaj zbytniej uwagi na to co ludzie piszą bo większość nie ma pojęcia o czym pisze :)
To, że komuś było gorzej po regeneracji parownika to znaczy przyczyną nie był parownik i tyle.
Ja Ci piszę, avel pisze że 10 lat reduktora nie ruszał, to co tam chcesz grzebać w swoim i na jakiej podstawie twierdzisz że jest zły?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

Na takiej podstawie, że podczas jazdy z podłączonym kompem widzę jak szaleje ciśnienie na reduktorze :wink:
Podczas deptania potrafi spaść nawet do 0.5-0.6bara, na wolnych trzyma tak jak ustawione czyli 1.05-1.1 bara.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: duracell »

Nigdy nie wnikałem ile spada, ale skoro nie przełącza na benzynę to może i tak powinno być.
Jeśli przełącza to coś jest nie tak :D
A nie możesz skorzystać ze strony elpigaz i wybrać któryś zakład montażu z ich listy?
http://elpigaz.com/19045.dhtml
Wy tam w tym kuj-pom zawsze jakieś dylematy macie :D
„czysta krew, trzeźwy umysł”
DNF91
Posty: 154
Rejestracja: 2016-01-20 08:25
Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Poszukiwany spec od Elpigaz w kuj-pom

Post autor: DNF91 »

Jak było zimniej na dworze, to niestety przełączało przy mocniejszym depnięciu :(
Ciśnienie na reduktorze musi być utrzymane stałe.
Na listę patrzyłem, ten zakład, który wydaje się być w miarę ok, to niestety nie raczył odbierać telefonu przez cały zeszły tydzień.
Może urlop sobie zrobili :D spróbuję zadzwonić jeszcze raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG”