Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Tematy powracające jak bumerang.
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: andrew »

Jak podłączyć nowe radio, oryginalny equalizer i nowe głośniki z dobrymi przewodami.

Podłączenie tylnych głośników

Odkręcamy uchwyty mocujące sznureczki z tylnej pułki i wyciągamy ją. Aby dostać się do tylnych głośników pierwsze zdejmujemy plastykowe nakładki na progi, następnie rozkładamy tylne fotele, tutaj uwaga po rozłożeniu foteli wykręć uchwyt, który odblokowuje fotele, aby je rozłożyć ponieważ ja o jeden zaczepiłem nogą i złamałem go – oczywiście da się naprawić, ale po co jak można tego uniknąć.
Zdejmujemy całe poszycie plastykowe, zaczynając pierwsze od poszycia w bagażniku, gdyż pod nim, na wysokości tylnych foteli znajdują się śruby i zapinki mocujące drugą część poszycia. Pamiętaj, aby zdjąć plastykową nakładkę okalającą tylne pasy skąd się one wyciągają, pod nią znajduje się zapinka. Po odkręceniu śrubek i wypięciu zapinek delikatnie odciągamy poszycie, aby puściły zatrzaski.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowe kable ciągniemy w progach, są tam plastykowe korytka – u mnie z powodzeniem zmieściłem kabel o przekroju 2 x 2,5mm. Oryginalny rozmiar tylnych głośników to elipsa 5x7, co do głębokości jest tam dość sporo miejsca i wejdą nawet głośniki o głębokości 10 cm. Składamy wszystko razem.


Wyciągamy stare radio

Rozbieramy środkową część. Odkręcamy gałkę zamiany biegów. Rozbieranie zaczynamy od końca, czyli u mnie od podłokietnika. Po otwarciu podłokietnika znajdują się tam 2 śruby. Wyciągamy klapę podłokietnika, pod nią znajdują się 2 kolejne śruby, które odkręcamy. Środkową część osłony trzyma się na zatrzaskach, pociągamy ją do góry. Musimy jeszcze odkręcić 2 śruby które są pod equalizerem. Ten element też po części trzyma się na zatrzaskach. Odłączamy wszystkie kostki i wyrzucamy na bok osłonę z equalizerem, ale nie do śmietnika :)
Radio jest zamocowane na zatrzaskach po lewej i po prawej stronie, które należy podważyć. Odłączamy stare radio i np. wystawiamy je w dziale Giełda :)


Podłączenie głośników w drzwiach

Opuszczamy całkowicie szybę. Odkręcamy śrubki i wyjmujemy zapinki w miejscach wskazanych na zdjęciu. Nie we wszystkich modelach znajduje się uchwyt do zamykania drzwi.

Obrazek

Obrazek

Aby ściągnąć poszycie drzwi podważamy je delikatnie od dołu, usłyszymy puszczające zatrzaski i podnosimy do góry. Uwaga na miejsce, gdzie poszycie jest łączone, może pęknąć w tym miejscu.

Wykręcamy i odłączamy stare głośniki. Rozmiar oryginalnych głośników to 16cm, powinny wejść też 16,5 choć ja musiałem powiększać otwór gumówką :twisted: Uwaga na głębokość, jeśli będą za głębokie szyba nie będzie się otwierać do końca. Max głębokość to 2,5 cala, czyli 6,35cm.

Obrazek
na foto akurat przyszły teść :)

Przewody z drzwi z karoserią są połączone kostką, która jest osłonięta gumą. Ściągamy gumę i odpinamy kostkę. Do odpięcia kostki najlepszy jest duży płaski śrubokręt. Podważamy kostkę w różnych miejscach. Uwaga na piny w kostce po odłączeniu, u mnie były zaśniedziałe 2 dolne, chciałem je lekko przeczyści i się ułamał. To też dało się naprawić przez wyciągnięci pinu i zlutowanie ułamanej części. Być może są gdzieś do kupienia o takim wymiarze, więc warto się zaopatrzyć wcześniej :)

Zdejmujemy boczną osłonę z kokpitu ostrożnie podważając ją, trzyma się też na zatrzaskach.

Obrazek

Wyciągamy kostkę z karoserii. Aby tego dokonać najpierw musimy wyciągnąć czerwone, plastykowe zabezpieczenie kostki.

Obrazek


Lokalizujemy przewody w kostce

Lokalizujemy miernikiem, gdzie są podłączone przewody od głośników w kostce, u mnie były to to 2 niebieskie. Po stronie drzwi zostawiłem oryginalne przewody, a od środka przeciąłem oryginalne i zlutowałem z nowymi. Jeśli mielibyśmy nowe piny można całkowicie wyeliminować stare przewody, choćby ze względu na różnice przekroju przewodów i związane z tym straty. Izolujemy wszystko, przeciągamy przewody w okolice radia, wcześniej sobie je opisałem, i składamy. Jeszcze raz uczulam na piny w kostce przy podłączaniu kostki. Przy okazji tego można nasmarować linkę i mechanizm elektrycznej szyby oraz mechanizm zamykania. Dodatkowo możemy wygłuszyć też drzwi.

Obrazek

Dostęp do kostki z lewej strony auta jest dużo łatwiejszy niż z prawej. Z prawej strony najlepiej jest odkręcić schowek. Zdejmujemy osłonę pod schowkiem, trzyma się ona na 2 zapinkach. Do śrub dostaniemy się poprzez otworzenie schowka i wciśnięci ograniczników otwarcia schowka. Aby wyciągnąć kostkę z karoserii musimy się nieco nagimnastykować. Udało mi się wyciągnąć poprzez skierowanie jej bardziej w stronę silnika.


Podłączamy Radio i Equalizer

Radio
Poniżej opis przewodów/wtyczki w oryginalnym radiu. Potrzebujemy tylko przewodów ze złącz C, F, H

Obrazek

C – Masa (GND)
F – zapłon
H – +12V

Equalizer

Obrazek

Obrazek

Złącze A
57 – Masa (GND) do wtyczki radia
54 - +12V
747 – sygnał włączenia z radia lub wyjście w radiu power antena, jeśli nie mamy złącza w nowym radiu Power On Signal, a chcemy użyć power ant. to należy zwrócić uwagę, czy po przełączeni radia np na CD, nadal jest napięcie na powyższym kablu. Niektóre radia wyłączają sygnał automatycznej anteny po przełączeniu ich na CD lub AUX.

Złącze B
Odcinamy wtyk i lokalizujemy 3 przewody. Wtyk ten jest odpowiedzialny za sygnał liniowy audio wejście/wyjście. My potrzebujemy tylko zlokalizować wejście audio. Moje nowe radio posiada wyjścia liniowe typu chinch do wzmacniacza. Wykorzystałem je. Jeśli nie mamy powyższych złącz możemy wykorzystać lewe i prawe wyjścia głośników z nowego radia.

848 – Masa sygnału audio lub minus z głośnika lewego i prawego
856 – Lewa strona wejścia audio lub plus z lewego głośnika
690 – Prawa strona wejścia audio lub plus z prawego głośnika

Złącze C
Złączę C jest to masa obudowy equalizera, którą należy połączyć z obudową nowego radia. W innym przypadku equalizer nie będzie pracować!

Schemat ideowy wszystkich połączeń

Obrazek

Jak widać działa http://www.fordprobe.pl/upload/goget.ph ... r_work.mp4 8)

Mam nadzieję, że się komuś przyda. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie.
Niektóre zdjęcia zapożyczone z innych stron.

Andrzej Gontarz
Ostatnio zmieniony 2007-09-25 22:04 przez andrew, łącznie zmieniany 8 razy.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Chłopie super robota.Mi akurat sie to przyda bo czeka mnie taka robota a niewiedziałem jak się do tego zabrac.Muszę wygłuszyc drzwi i całe tylnie plastiki.Dzięki!!Pozdro
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Masz u mnie duzego browca :D czegos takiego szukalem od dawna by podlaczyc equalizer. Rewelacyjny opis i wykonanie. Szacunek za poswiecony czas by to opracowac i checi by podzielic sie tym z innymi.
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: seru »

Naprawde... szacun dla takich ludzi jak Ty za włożoną pracę w edukację innych :1111_worthy:
Czy wzmacniacz normalnie wkrętami przymocowałeś do siedzenia? Nie wbiją sie one pasazerom w kręgosłup ? :D
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: andrew »

Akurat ja nie stosowałem dodatkowego wzmacniacza, ale to nie problem, aby go dołożyć jeśli radio ma odpowiednie wyjście.
Spokojnie można do siedzenia, tylko na wszelki wypadek podłożyć trochę gąbki na śruby lub dać jakieś kapturki osłonne jeśli są zbyt długie - zawsze można przyciąć.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: Basf_Wrocław »

Bardzo fajna fotorelacja, tylko jedna poprawka :) Żadnej gumówki. Wystarczy wziąć klucz francuski i wgiąć delikatnie blachę po obwodzie tak żeby kosz głośnika się mieścił. Jest wtedy mniej roboty, mniej rdzy i cały głośnik jest stabilniejszy.
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: Ero »

Tak jak Basik pisze :D wystarczy male podginanko i wiekszy glosnik wejdzie :D przerabialem to :D
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: jarsonik »

ini ebędzie zawadzał o plastikowy boczek?? tzn. czy zawieszenie membrany ni będzie dotykało czegoś
andrew
Posty: 187
Rejestracja: 2007-07-09 11:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: andrew »

Nie będzię zaczepiać, ja miałem nawet głośniki z dodatkowym małym głośnikiem na środku.
Awatar użytkownika
adicom
Posty: 4
Rejestracja: 2010-08-28 20:08
Samochód: Probe II, 1996 2.0
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: adicom »

Wymieniałem wczoraj głośniki i rzeczywiście jest problem z kształtem obudowy głośnika. Mimo tego, że jest to 16,5 cm, to się nie mieści. Będę musiał podoginać blachę. Przy okazji bardzo przydała się przy zakupie informacja dotycząca głębokości głośnika. Kupiłem o głębokości 5,5 cm i dzięki temu otwierają się szyby. Głośniki, które zamontował poprzedni właściciel były tak głębokie, że blokowały szybę.
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: skalpel »

Siema.
Podpiąłem equalizer zgodnie z instrukcją i świeci się wszystko ale słupki stoją nieruchomo. Czy muszę podpiąć tak samo tylne głośniki czy wystarczą przednie prawy i lewy?
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Jak podłączyć nowe radio, equalizer i nowe głośniki.

Post autor: infernoblade »

Mam podobne pytanie jak skalpel, mianowicie podłączyłem kostkę zasilającą (w schemacie kostka "A") i kostkę masową ("C"), nie mam kostki fonii ("B") w ogóle nie podświetlają mi się słupki. Pytanie czy to normalne czy eq jest uszkodzony?
17122295_1230301373751317_1977958236_o.jpg
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”