Żarnik vs Led

Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

No właśnie, co raz to więcej spotykam się z zamianą żarówek na ledowe i sam zacząłem się im przyglądać no bo czemu nie. Ładniejsze, mocniejsze, a zarazem oszczędniejsze światło w teorii.


I tak zrodził się pomysł, żeby zmienić wszystkie za wyjątkiem głównych - jakoś tak cena mnie nie przekonała. No chyba, jakiś szejk odda mi jeden z szybów to nawet dwa komplety kupię.


W każdym bądź razie dla próby nie ma co wydawać majątku.

W taki sposób napalony jak arab na kurs pilotażu kupiłem wszystkie - postojowe do zderzaków, stop plus postój i kierunki. Za niespełna 50zl jest komplet.


A że Polak mądry po szkodzie to dopiero mnie olśniło, że może by tak najpierw poczytać. Czekając na pociąg Anglia-Francja  zacząłem kopać forum.

Jeden już by spalił auto, bo pięknie i jasno wyglądają ledy w środku.

W innym wątku było opisane, że USA to ogólnie w standardzie ma mocniejsze żarówki od EU.


Do sedna:

Jak się mają dzisiejsze ledy do naszych aut

Czy jest wogóle sens zakładać te ledy, ponieważ faktycznie jest różnica w oświetleniu?

Czy zostać przy starym sprawdzonym żarniku, który wymieniać trzeba co parę miesięcy?

A jeśli już to jakie kupić i czy konieczne jest zakładanie dodatkowych zabezpieczeń?


Płonąca wiązka i cała reszta jakoś nie w moim guście choć efekt przedni.


Jakie jest wasze zdanie, a może ktoś już próbował i nie ma się czego obawiać?

Przykład tanich żarówek :
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5000703202

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2017-11-21 01:33 przez Loganos69, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Post autor: LukaszV8 »

Zobacz sobie u mnie galerie. Całe oświetlenie wnętrza mam białe led plus jeszcze podświetlenie tablicy rejestracyjnej... nic się nie pali, wybucha, próbuje otruć właściciela... :scramble

Jedyną anomalią jak już się doszukiwać jest, że przy zamknięciu drzwi oświetlenie wygasza się płynnie, ale z takim efektem stroboskopu, a na zwykłych żarówkach tego nie ma. W niczym to nie przeszkadza ani nie psuje efektu pozatym jak ktoś ma pojęcie o elektronice to wstawi jakiś opornik, rezystor czy inne cuda i będzie jak z normalnymi żarówkami.

Pozdrawiam
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

LukaszV8 pisze:... pozatym jak ktoś ma pojęcie o elektronice to wstawi jakiś opornik, rezystor czy inne cuda i będzie jak z normalnymi żarówkami.

Pozdrawiam
Pierwsza rada - zabezpiecz się :-), więc: przykładowo daje opornik, ale gdzie? Przed każdą żarówką? Każdy jeden kabelek trzeba rozebrać i wlutować takie cudo?
Jak to u siebie zrobiłeś?



Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Post autor: LukaszV8 »

Ja się nie zabezpieczyłem. Zrobione plug&play.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

Skoro mówisz, że działa to też tak spróbuję.

A co z temperaturą?
Gdzieś wyczytałem, że ledy mają to do siebie, że dużą część ciepła przekazują na gniazdo, w którym są zamontowane i często powodują topnienia, zwarcie itd.

Ty masz ledy w środku ich czas pracy nie jest długi, więc nie mają się czasu na przegrzanie.
Do świateł drogowych często montowane są radiatory, żeby poradzić sobie z temperaturą - fakt tam jest nieco większy prąd pracy w porównaniu do postojówek.

Pytanie czy ciągła praca nie rozpocznie cyklu "szukaj wiązki na allegro".
Zauważyłeś u siebie dziwne objawy przy podswietleniu tablicy?


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Post autor: KrecioPL »

No to ja dorzucę swoje 3 grosze:
Ledy są dobrym pomysłem, ale nie może być to chińskie badziewie. Miałem służbowo kilka przypadków z LEDami, gdzie się działy różne złe rzeczy. Nawet sam to badałem. Biorąc do ręki np. 5szt takich samych żarówek LED okazywało się, że każda jest... inna - tj. nieprecyzyjnie wykonana. Np. w jednej radiator nad ledem dotykał punkty styku, a w drugiej nie itp.
Osobiście też mam Ledy we wnętrzu, ale wiem co może się stać.
Co do samej temperatury - załączam wykresy z badań, które robiliśmy. Porówananie LED i normalnej żarówki.
BONUS - widok spalenia po zamontowaniu LEDa!


Edit: nie mogę załączyć zdjęć!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Post autor: LukaszV8 »

Przepraszam, ale zdziwiacie... :roll: zakładać i nie szukać teorii spiskowych.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Post autor: KrecioPL »

LukaszV8 pisze:Przepraszam, ale zdziwiacie... :roll: zakładać i nie szukać teorii spiskowych.
Jutro wstawię zdjęcia i wykresy ;)

Zakładać zakładać - tylko NIE chiński shi.t
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

To zakładamy, na razie chiński syf tylko na próbę pod domem dla porównania efektu, a jak zda egzamin kupuje coś co jest warte. :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Żarnik vs Led

Post autor: LukaszV8 »

Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

LukaszV8 pisze:Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...
Tak też może być, bo jaką mam pewność, że np. Pudełko z napisem Philips nie ma dokładnie tej samej zawartości co pudełko Super Ultra Hiper Led 5000, a rzeczywista różnica jest grawerem na rancie?
Trzeba trzymać się nadziei, że nie wszystkie firmy aż tak lecą w kulki ;-) a nóż się trafi dobry produkt :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Post autor: KrecioPL »

LukaszV8 pisze:Znaczy kupisz tajwański tudzież wietnamski syf z poczuciem, że kupiłeś coś lepszego bo było droższe o pare zł...
Bardziej chodzi o to, żeby jakość wykonania była lepsza - szkoda jeździć na bombie.

Załączniki:
Załączniki
d08c9260-cf62-4d90-a6a0-674c4ea57af8.jpg
led1.png
led2.jpg
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

Ostatnie zdjęcie mówi więcej niż wykresy jeżeli jest słabe wykonanie, aczkolwiek co do temperatury podczas długości pracy ewidentnie wygrywa Led.

Wniosek prosty: montować nie bać się, ale zwrócić uwagę na jakość wykonania jak z każdą jedna inną zamienią częścią. :-)

Dziękuję za wykresy :-)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Lukasz »

W środku każdą żarówkę oświetlenia wnętrza mam ledową i nic się nie dzieje fura mi nie spłonęła a już będzie parę lat(5-6) i nawet wszystkie świecą,szczerzę powiem że nawet nie wiem co to za producenci są,ale na pewno żadne markowe firmy typu philips czy osram wszystko zamawiane na allegro
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Żarnik vs Led

Post autor: KrecioPL »

Lukasz pisze:W środku każdą żarówkę oświetlenia wnętrza mam ledową i nic się nie dzieje fura mi nie spłonęła a już będzie parę lat(5-6) i nawet wszystkie świecą,szczerzę powiem że nawet nie wiem co to za producenci są,ale na pewno żadne markowe firmy typu philips czy osram wszystko zamawiane na allegro
Więc dobrze trafiłeś ;)
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Lukasz »

Biorąc pod uwagę że parę lat temu to jeszcze ledy były o kant dupy potłuc to musiałem mieć fart :D
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

Jak na razie i u mnie jest ok, a żarówki noname z allegro na próbę kupione.
Postojówki, stopy, wsteczne, kierunki wszystko ładnie świeci, bez przegrzania. Chociaż światło stopu mogło by być mocniejsze - będę szukał żarówek, które włączają dodatkowe ledy przy naciśnięciu na hamulec lub mają więcej Led bądź soczewkę, bo póki co te świecą w całości, a jak wciskamy stop to świecą mocniej i póki jeżdżę wieczorami to się to sprawdza, ale w świetle słonecznym nie widać wielkiej różnicy, dobrze, że w klapie jest dodatkowe światło, bez niego ktoś z tyłu miałby problem zwrócić uwagę, że hamuje.

Taśmy ledowe pod nogami mają efekt przyciemniania się mimo, że są podłączone do kabli od żarówki w5w. ( choć nie wiem czy z nich nie zrezygnować żeby z Probe nie robić "poza miastowego" tuningu. - choć efekt robi swoje, a zamiast tego założyć zwykle zimne w5w Led.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2017-12-20 12:45 przez Loganos69, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
macbot
Posty: 9
Rejestracja: 2017-12-01 16:54
Samochód: usa,93r. 2,5l
Lokalizacja: wroclaw

Re: Żarnik vs Led

Post autor: macbot »

tak sie sklada ze ostatnio zmienialem cale oswietlenie zewnatrz,mysle ze cos moge polecic, zdjec t10 nie robilem :) to juz bez znaczenia jakie, aby byly led ...
Załączniki
SMD ,plus soczewka, te polecam!
SMD ,plus soczewka, te polecam!
5.jpg
H4 smd ,bez soczewki, i chlodzenia systemu, tych niepolecam!
H4 smd ,bez soczewki, i chlodzenia systemu, tych niepolecam!
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Żarnik vs Led

Post autor: pawlacz »

P21W i P21/5W Ci działają ok? U mnie w bravie którą teraz jeżdżę jak założyłem to mi migały jakby były przepalone, 2 razy na cykl... Za to w5w z soczewką mi działają na postojówkach również bardzo dobrze :)

Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Żarnik vs Led

Post autor: adrian_seki »

Nigdy i w żadnym aucie żarówka LED nie zastąpi żarówki H4 lub innej wolframowej.

Problem polega na rozproszeniu światła że LED świeci tylko kierunkowo w dane miejsca a nie 360st i daje może więcej światła (złudzenie optyczne) lecz moc światła jest mniejsza (ścieli bliżej. Dodatkowo najważniejsza sprawa nasze auta mają odbłyśniki a co więcej klosze lamp mają zaprojektowane ukształtowanie wiązki światła które jest zaprojektowane do punktowego źródła wolframu w żarówce. Żarówka LED widać że ma dużo LED'ów i jest większa a więc nie skupi tak światła jak powinno a co za tym idzie nawet żarówka niby mocniejsza niech będzie mocniejsza 2x (chodzi o ilość światła że dwa razy więcej) to nigdy ono nie zostanie skupione jak w oryginalnej lampie. A jeżeli światła jest za dużo i nie można go skupić tak jak to projekt przewidział to gdzie będzie to światło jak myślicie? - a no jest to światło które oślepia inne pojazdy z przodu.

No i najważniejsze. Lampy mają homologację i certyfikaty przypisane i zdobyte za pomocą żarówki wolframowej H4 lub innej. Jeżeli wsadzisz ta LED'a to tak jakbyś nie miał homologacji i policjant ci zabierze dowód przy kontroli.
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

Dlatego przynajmniej ja zostałem przy standardowych no może nieco ulepszonych ( 150% światła więcej) żarówkach że względu na to, że:

Głównych lamp używam w ciągu roku może w 15% więc wydatek na dobre ledy mija się z celem, a poprawę w ilości i jasności światła tak naprawdę zrobiły nowe klosze.






Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Lukasz »

No te ledy co są na fotkach wyżej to jest jakieś nieporozumienie,ale ledy philipsa te z tymi przetwornicami nie wiem jak one się nazywają dokładnie zostały własnie zrobione z myślą własnie o starszych samochodów ze zwykłymi lampami,ale w głupim państwie głupie prawo zakazuje stosowania oczywiście bo jak by to mogło być inaczej
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Żarnik vs Led

Post autor: Loganos69 »

Tylko ze te Philipsy kosztują 700zl... Robią wrażenie, mega światło wytwarzają i super oświetlają wszystko przed maską, bez porównania że zwykłą żarówką.
Ale cena to raz, a dwa brak homologacji...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka



Ostatnio zmieniony 2018-02-01 18:17 przez Loganos69, łącznie zmieniany 2 razy.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”