Jak sprawdzić wymontowaną turbinę

swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Jak sprawdzić wymontowaną turbinę

Post autor: swoosh »

Słuchajcie mam pytanie, bo od różnych ludzi słyszałem różne opinie....
Chodzi mi o to,że gdy kupiłem PROBIKA razem z autem dostałem w bagażniku turbinę...U mnie w garażu się marnuje, bo moja turbinka śmiga bez zarzutu (odpukać w niemalowane) więc moje pytanie brzmi: jak ją sprawdzić czy jest z nią wszystko dobrze bez montowania jej w autku i czy jest ogólnie taka możliwość :?: . Jeśli dało by się ją sprawdzić, to mógłbym komuś z klubu (oczywiście jak będzie potrzebował) ją odsprzedać za małe pieniądze...Przecież koszt regeneracji nie jest mały, że nie wspomnę o nowej.... Z tego co patrzyłem to wirnik kręci się bardzo lekko i nie ma luzów ale co jeszcze sprawdzić...Może macie jakieś patenty jak to można oblookać....Czekam na opinie lub jakieś sugestie...
Pozdrawiam
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

Są wyspecjalizowane warsztaty które się tym zajmują.
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Gość

Post autor: Gość »

Sprawdź czy łopatki nie są powyłamywane bądź pogjęte. Złap delikatnie, ale
naprawde uważaj, za mocowanie wirnika i prubuj poruszć góra dól, można
w ten sposób zauważyć wyczuwalne luzy jeśli ich nie ma to jest ok.
Polukaj w środku czy nie jest zasikana olejem zasuszonym itp.
Jest czysta??
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

witam!!!wstepne ogledziny to tylko polowa sukcesu-zeby zobaczyc czy wszystko jest ok musisz ja rozebrac-sprawdz najpierw lopatki od wirnika -nie moga byc uszkodzone(czesto sa one spilowane przez przytarcie o obudowe)-przed rozebraniem wyjmij jeszcze wirnik-odkrec nakretke na koncu wirnika-uwazaj lewy gwint!!-jak odkrecisz to zdejmij wiatrak ten od strony nakretki i wypchnij wirnik-jak nie jest porysowany(moga byc delikatne ryski) to jest w porzadku sprawdz jeszcze pierscionek uszczelniajacy ktory jest na wirniku przy wiatraczku-czy nie jest pekniety-jak te czesci sa dobre to znaczy ze turbina jest sprawna ale dla pewnosci moizesz rozebrac reszte-zajmie to pol godziny--musisz miec kluczyk TORX 1mm(to jest taka gwiazdka)-a tak swoja droga ile chcesz za ta turbinke??????odp na skrzynke-pozdrawiam!!! 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Witam wszystkich zainteresowanych!!!
Ponieważ widzę ze jest zainteresowanie moją turbinką to powiedzmy cena jaka by mnie interesowała (oczywiście jak turbina byłaby sprawna to jakieś 350 PLN-dla klubowiczów)to nie jest wygórowana cena a moja turbinka (w autku) tak jak pisałem jest sprawna w 100 % (standardowo odpukać w niemalowane),niestety w tym momencie brakuje mi trochę czasu na rozbieranie tej wymontowanej turbiny aby ją sprawdzić wg. Waszych wskazówek...Dlatego proszę o trochę cierpliwości i jak tylko się za nią zabiorę i posprawdzam to dam Wam znać!!!Pozdrawiam wszystkich!!
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”