Probe 2.0 94 r. Euro- zasilanie pompy paliwa na szybko

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Probe 2.0 94 r. Euro- zasilanie pompy paliwa na szybko

Post autor: duracell »

Co zrobić gdy np.jesteś daleko od domu i nagle pompa paliwa przestała podawać paliwo z powodu braku zasilania.
Jest noc, deszcz ze śniegiem, porywisty wiatr, ale na pocieszenie masz 20 cm kabelka.
Oczywiście pomijam fakt, że miernik elektryczny warto wozić ze sobą zawsze żeby cokolwiek stwierdzić.
Klucz 10, odkręcamy czujnik wstrząsowy w bagażniku, dochodzą do niego 3 kabelki.
Interesuje nas przewód główny zasilający pompę i czujnik wstrząsowy.
Kabel biały z żółtym paskiem - najgrubszy z nich to ten właściwy,- zasilający - na nim napięcia brak.
Wcześniej możemy sobie sprawdzić zworą na złączu diagnose FP zwieramy z GND i stwierdzamy że przekaźnik pyka napięcie podaje i niby wszystko ok a pompa nie działa.
Cóż, szkoda czasu na rozmyślanie co zaś, dzwonienie do Romasa po nocy (dajcie mu czasami odpocząć :D ) i taką tam wirtualną diagnostykę.
Odkręcamy panel bezpieczników w kabinie kluczem 10.
Pod nim mamy szare korytko - musimy je rozebrać bo od dołu widzimy że kabel biały z żółtym paskiem wchodzi do niego ale już nie wychodzi.
Po rozebraniu korytka mamy zaizolowaną złączkę tulejową w której mamy nasz biało żółty a z drugiej strony biało żółty ze srebrnym paskiem poprzecznym co jakieś 3 cm, trochę cieńszy. Do tej złączki dołączmy nasze 20 cm kabla zaizolowujemy i montujemy wszystko z powrotem aby drugi koniec naszego dołączonego kabla wychodził do czoła panela bezpieczników.
Podłączmy ten kabelek do jakiegoś bezpiecznika "po stacyjce" np - power window 30A. Dolna noga bezpiecznika jest "po zabezpieczeniu" i do niej podłączmy kabelek wsadzając go w szparkę :wink: i wciskamy bezpiecznik.

Odpalamy i jedziemy dalej w stronę zachodzącego księżyca....

Co zrobiliśmy- odłączyliśmy cały układ zasilania pompy od fabrycznej instalacji tzn przekaźnik FP, bezpiecznik FP, immo i co tam jeszcze.
Pompa działa po przekręceniu stacyjki cały czas, ale i tak w zasadzie działa cały czas podczas jazdy.
O co chodzi z białym cieńszym kabelkiem z żółtym paskiem i poprzecznym srebrnym paskiem. Po 10 cm wchodzi on w kostkę, wychodzi z kostki i na złączce przechodzi w czarny nieoznaczony. Czarny nieoznaczony idzie bezpośrednio do immobilizera.
Z obserwacji wiem że, kabelki ze srebrnymi paskami w tej kostce są podpięte pod immobilizer -jest ich kilkanaście. Wszystkie są tak samo łączone i przechodzą w kable czarne do immo. Jest to oryginalna robota przy dokładaniu immobilizera do wersji Euro na pewno 94r.

Oczywiście nie usunęliśmy usterki bo leży ona gdzieś wcześniej w instalacji tylko umożliwiliśmy dalszą jazdę.
Przyczyna awarii dalej pozostaje- nieznana, - do dalszej diagnostyki.
Finalnie można by poszukać kabla od przekaźnika FP bo musi on gdzieś wchodzić w kabinę i zrobić to porządnie z pominięciem rzeźby z immo i zrobić to prościej jak w wersji USA. Przyczyną awarii nie jest też immo bo dawno dawno jest już polutowane zworkami i nie w nim problem.

Jeśli jakieś pytania to proszę na szybko bo demencja starcza ciągle postępuje i za 2 dni zapomnę co i jak.
pozdro :mrgreen:









'
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Probe 2.0 94 r. Euro- zasilanie pompy paliwa na szybko

Post autor: Sallmo »

Super robota Dura :1111_ok:
Ostatnio zmieniony 2018-04-19 17:42 przez Sallmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”