Witam
Kiedyś pewien mechanik powiedział mi, że w silnikach 2f występuje dodatkowa elektryczna pompa wody, która daje obieg przez jakiś czas, również po zgaszeniu auta. Trochę rozglądałem się przy silniku i szczerze nie widzę, aby występowała. Czy mógłby mnie ktoś oświecić, jak jest naprawdę?
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
Dodatkowa elektryczna pompa wody.
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Dodatkowa elektryczna pompa wody.
Raczej ciśnienie podgrzanej cieczy wprawia się w obieg - pewnie chodzi ci o charakterystyczne bulgotanie po wyłączeniu silnika?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Re: Dodatkowa elektryczna pompa wody.
Znalazłem schemat układu chłodzenia na forum i takowa pompa nie występuje. Tak dokładnie bulgocze sobie. Co może być powodem?
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dodatkowa elektryczna pompa wody.
Powodem jest to, że po wyłączeniu silnika i po zatrzymaniu pompy wody, płyn rozpędem dalej się próbuje przemieścić. W każdym aucie zjawisko "bulgotania" występuje - tylko nie zawsze jest to zauważalne. U nie których bulgocze, u niektórych się przelewa, u niektórych syczy.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy