Cześć miałem drobny wypadek, przód dostał razem z chłodnicą. Ford odpalał po wypadku przetaczał się parę metrów z garażu i do garażu bez chłodnicy i prawej lampy. Na lince auto zaciągnięte do blacharza i lakiernika. A gdy przyszedł dzień odbioru auto przy mnie odpaliło z wciśniętym sprzęgłem, lecz gdy sprzęgło puszczałem to gasł. Czujnik wciśnięcia sprzęgła sprawdziłem i raz odcina przejście a raz zero reakcji. Ford za chwilę całkiem przestał odpalać. Benzyną pachnie z wydechu ale nie pali bo brak iskry. Immobiliser był na pilota lecz już go nie mam wyciągnąłem puszkę i zrobiłem 3 zworki, tak jak w opisie u nas na forum. Teraz mam pytanie czy któryś z poniższych błędów może blokować zapłon?
5 - Czujnik spalania stukowego
16 - Czujnik EGR
28 - Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 - Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 - Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
69 - Czujnik termiczny układu chłodzenia
Z góry dziękuję za pomoc i na wprowadzenie jak wyeliminować te błędy gdzie danych czujników i zaworów szukać. Mam łatwiej że drugi silnik z osprzętem wyjąłem z Mazdy 626 na części, też może nie będzie portfela mocno bolało. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam
Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
- Kacpes
- Posty: 41
- Rejestracja: 2012-10-28 09:00
- Samochód: Probe II 1994 2.5 v6
- Lokalizacja: Białystok
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Sprawdź czy prawidłowo dochodzi do czujników napięcie, i ogólnie sprawdź bezpieczniki.
Ja miałem inne 6 błędów to się okazało, że miałem zwarcie w wiązce za... trudne do zlokalizowania. Ale dało się zaizolować i było ok. I ten sam bezpiecznik co się ciągle przepalał dzięki temu skutkował brakiem odpalania. (u mnie to był któryś z 30A pod maską)
Ja miałem inne 6 błędów to się okazało, że miałem zwarcie w wiązce za... trudne do zlokalizowania. Ale dało się zaizolować i było ok. I ten sam bezpiecznik co się ciągle przepalał dzięki temu skutkował brakiem odpalania. (u mnie to był któryś z 30A pod maską)
Ostatnio zmieniony 2021-03-05 14:16 przez Maxxum, łącznie zmieniany 1 raz.
(Był) Ford Probe II 2.0 1994r. Srebrna Belladonna
(Był) Ford Probe II 2.5 1994r. (vin 93) Czerwona Próbówka
Mazda RX-8 lp
Mazda RX-8 hp
b is for build: Rotary mercedes w202
(Był) Ford Probe II 2.5 1994r. (vin 93) Czerwona Próbówka
Mazda RX-8 lp
Mazda RX-8 hp
b is for build: Rotary mercedes w202
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Bezpieczniki sprawdzałem, to rzecz pierwsza zapomniałem napisać. Dodam że w Fordzie jest zamontowana chińska centralka do zamka z alarmem i mój tata wyczytał gdzieś że one były z czujnikiem zderzeniowym i odcięciem zapłonu. Już przy zakupie auta u sprzedającego auto nie chciało się otworzyć tym chińskim pilocikiem i potem cały czas były problemy z otwieraniem i zamykaniem. Auto było cały czas uzbrojone bo gdy otwierałem drzwi to mrygały awaryjne, alarm nie wył bo odciąłem mu mase. I teraz nie wiem czy szukać problemu w tym czujniku stukowym, aparacie zapłonowym czy może w tej chińskiej centralne. Sprzedawane były właśnie z czujnikami zderzeniowym i jakimś przekaźnikiem odcinającym zapłon. Bardzo zależy mi na samodzielnej naprawie bo nie chce żeby Ford stał i niszczał gdzieś pół roku w jakimś warsztacie.
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Temat pod tematem ale cóż zrobić. Finalnie Ford działa problemem była cewka zapłonowa. Podobno nie można trzymać Forda za długo na zapłonie bo stały plus 12V idzie na cewkę i jak auto nie będzie odpalone to cewka się gotuje. Wymiana cewki pomogła. Reszta błędów już zostanie bo w moim egzemplarzu było tak modzone że czujnik stukowy jest przykręcony wystaje tylko kabel z wtyczką ale nie ma wtyczki we wiązce aby go podłączyć. Czujnik termiczny również nie ma swojej wtyczki we wiązce. Problemy z EGR i czujnikiem wolnych obrotów to już z mojej winy. Czyscilem układ dolotowy i zapchałem małą dziurkę w przepustnicy. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Ktoś Ci głupot naopowiadaładrian138 pisze: 2021-06-01 17:17 Temat pod tematem ale cóż zrobić. Finalnie Ford działa problemem była cewka zapłonowa. Podobno nie można trzymać Forda za długo na zapłonie bo stały plus 12V idzie na cewkę i jak auto nie będzie odpalone to cewka się gotuje.
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
No tak myślę że to głupota. Dzisiaj wymieniłem rozrząd w Proboszczu i zaś problem niby pikuś bo koło pasowe wału korbowego ale problem w tym że do 2.5 V6 takiego koła nigdzie w necie nie ma :/. Będę szukał wszędzie bo auto już tak doinwestowane że szkoda żeby choć chwilę stało . Pozdrawiam
Był Probe 2.0 95r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
Był Probe 2.0 96r.
Jest Probe 2.5 V6 96r.
- Damyan_SSJ
- Posty: 47
- Rejestracja: 2019-01-30 19:29
- Samochód: Probe 2.0, 1997
- Lokalizacja: Brzeg, Opolskie
- Kontakt:
Re: Sześć błędów i nie odpala 2.5 V6 95r.
Jakim sposobem czytałeś kody błędów?