Zwężka

Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Zwężka

Post autor: Patryk- »

Łukasz chciałeś napisać: teraz chciało by się zakładać coś takiego :wink: kurde ponad 1000zł wypier...żeby se doładowanie zwiększyć :) jak by nie patrzyć , w tym momencie sława tanich koni w jedynce ginie....
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
adrian_seki
Posty: 905
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Takie cuda możesz założyć ale do jakiejś 5 litrowego potwora z dwoma turbinami o ciśnieniu roboczym co najmniej 3 4 bar lub więcej gdzie silnik wytrzyma tylko pomiar mocy na hamowni bo po to są robione takie jednorazówki, a nie do 20 letniego probka z 200tyś przebiegu z zamiarem przekręcenia kolejnej setki.

Nie wiem co ma mieć na celu wklejaniu takich linków - bez sens. A większości z nas nawet na nowe opony nie stać aby się bujać bezpiecznie, lub stwierdzą jak mój ojcieć czy rodzina gdzie do starego auta nowe opony chyba oszalałeś :) Ja mam probka od 5 lat i mam nadzieje, że na wiosnę w końcu dostanie dwie nowe na przód klebera do tego tylne nowe zawieszenie po za amortyzatorami. Na razie kupiłem używane Dunlop 2010rok z bieżnikiem 7mm i dałem na przód aby stare nie wybiły mi zawieszenia.

Mówcie co chcecie, wczoraj byłem na autostradzie A2 sie bujnąć, po wymianie praktycznie całego zawieszenia przedniego nawet nie zauważyłem jak miałem 190km/h nic nie trzęsie nic nie bije po prostu leci. Jeszcze tylko tył zrobię i będę w końcu zadowolony z dobrego probka :) I nie potrzebuje do tego jakiś cudów za 1000zł tylko wiertło i kawałek aluminium tą kase wole wsadzić w wahacze, łożyska lub tarcze.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10614
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Chrysler Sebring 2001
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zwężka

Post autor: Kocureq »

Widzisz różnicę w cenie? :)
adrian_seki
Posty: 905
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Kocureq pisze:Widzisz różnicę w cenie? :)
A tego to nie rozumie w cale :D Oderwane od rzeczywistości to pytanie bo nie wiem do czego podczepić :)
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Lukasz »

-- oryginalny post 2014-01-19 20:01 --

Ja nikomu nie karzę przecież kupować od razu takich wynalazków po 1000pln ale przyzwoite MBC należało by posiadać jak się chce bawić w podnoszenie ciśnienia,bo rzeźbienie w kale wiercenie jakiś tam zwężek,to tak jak pisał ktoś Takes to druciarstwo które było modne jak nic innego nie było na rynku dostępnego.

-- dodano 2014-01-19 20:04 --
adrian_seki pisze: stwierdzą jak mój ojcieć czy rodzina gdzie do starego auta nowe opony chyba oszalałeś :)
można zawsze kupić używana nalewki to w tedy będzie miało sens #-o
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
Awatar użytkownika
Takes
Posty: 114
Rejestracja: 2011-03-07 12:03
Samochód: bmw e46 330d stage4 8hp 500+, ford probe GT 2.2t USA
Galeria: viewtopic.php?t=21652
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Takes »

adrian_seki pisze:A po co ci płynna regulacja na bieżąca? Robisz coś raz i już nie zmieniasz.


kolego jesli ty nie chcesz juz ponziej nic zmieniac ani nie chcesz zwiekszac mocy i zatrzymujesz sie na 10psi to ok, ale nie wypowiadaj sie za innych uzytkownikow Igen ktorzy chcieli by cos wykrzesac wiecej z tego auta. ja na tym nie poprzestalem i usunalem boostcuta zeby moc zwiekszyc doladowanie :lol: i jak mowie! ide pod maske podkrece ile potrzebuje i juz jezdze na 1,0bara a twoim np. przypadku musialbys znowu kombinowac z tulejkami dorabiac jedna, dwie, trzy zeby "trafic" w to doladowanie co cie interesuje. nastepna sprawa interesuje cie afr wiec pozyczasz od kolegi albo kupujesz sonde szerokopasmowa i patrzysz czy nie jest afr za duzy, jak jest ide pod maske i zmiejsze boost a ty znowu musisz kombinowac z tulejkami #-o wiec mysle ze tulejka to rozwiazanie dla tych ktorzy chca dmuchac 10psi i nie chca nic wiecej od zycia i wiedza ze cale zycie juz zostana na tym doladowaniu(chociaz i tak zamontowalbym mbc..)

pozdrawiam
jest: powrót do Ford Probe GT Igen 2.2t USA 8)
BMW e46 stage4 8hp 500hp+ :twisted:
adrian_seki
Posty: 905
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Tak masz racje. Jestem z tych którzy chcą mieć max bez większych przeróbek - czyli 10 czy 11psi alby nie odcinał tylko i to wszystko.
dudekzgora
Posty: 25
Rejestracja: 2013-11-29 11:26
Samochód: Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen. 92r
Galeria: viewtopic.php?t=21769
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Zwężka

Post autor: dudekzgora »

Rozwiązanie dla problemu "zwężka" jeśli chcecie otrzymać idealnie 12 psi czyli górną granicę doładowania dla serii to:

---końcówka spawalnicza dla maszyn spawalniczych typu MIG (z tym pistolecikiem co drucik wyjeżdża :P ). Są różne wymiary, w tym również idealne 0,8mm. Tulejka (końcówka) kosztuje kilka złotych. Mam takową i pompuje 12 psi. Pozdrawiam.
Był : Ford Probe 2.0 II-gen 1994r
Jest : Ford Probe 2.2 GT Turbo I-gen 1992r
wojtekgdy
Posty: 268
Rejestracja: 2013-04-26 12:25
Samochód: Probe I 2.2 GT
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zwężka

Post autor: wojtekgdy »

Poprosze o jakąś pomoc lub wskazówki. Mam dodatkowy zegar wpiety pod miejsce starego . Walczyłem z mbc ale okazało się w miedzy czasie że po wykręceniu raz srubki do konca jest juz po mbc i jest do wyrzucenia. Zakupiłem wtedy koncowki spawalnicze. Przy koncowce 0.8 mm powinienem miec z tego co piszecie około 0.8 bara. Raz udało mi się to osiagnąć ale cisnienie spadało przy kolejnym biegu do około 0.6 bara. Wsadziłem wtedy końcówke 0,65 mm ale nic sie nie zmieniło. uszczelka kolektora wydechowego została wymieniona niedawno, a turbina nie daje oznak zuzycia ( nie ma luzu, silnik nie bierze oleju). Wydaje mi się, że gdyby była nieszczelność to rura przy zaworze upustowym by sie nie pompowała, alo slyszałbym jakiś świst. Kiedyś jak nie miałem jeszce ściągniętego boostcuta podłączyłem trójnik od zegara ( ma on na jednym z wyjsc malutką dyszę) i turbina dmuchała ponad bara( czyli pewnie tyle ile fizycznie daje rade). Oczywiscie było to kilka prób bo wiem czym dłuższa jazda mogłaby się skończyć. Od tamtego momentu zrobiłem wydech przelotowy i wymieniłem wspomnianą uszczelke. Dzisiaj jak jezdiłem to bez żadnej zwęzki nawet oryginalnej dmuchał 0.4 bara. Jak wsadziłem dysze 0.8 to dmuchał jakieś 0,55bara. A jak zatkałem w ogóle ten przewód to dmuchał tyle samo. Jezeli dobrze rozumiem powinien wtedy dmuchać maxa - czy mam racje ? Zastanwiam sie czy gdzieś jest nieszczelnosc ( oczekiwał bym świstu podobnego jak wtedy gdy uszczelka kolektora wydechowego była wypierdziana) czy może westgate się zablokował ale nie za bardzo wiem jak to dokładnie działa ( czy cisnienie z tej rurki otweira westgate czy go zamyka gdy cisnienie spadnie). Prosze o jakies wskazowki
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Zwężka

Post autor: Lukasz »

posprawdzaj wszystkie rurki od muszli turbo do gruszki bo one pomimo tego że siedzą i są na nich opaski to są nieszczelne(popękane,lub opaska nie trzyma już dobrze bo guma już jest mało gumowa ;))
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
adrian_seki
Posty: 905
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Zwężka

Post autor: adrian_seki »

Nie mam pomysłu w jakim temacie napisać :)

Mam taki mały objaw i nie wiem co to może być. Auto traci moc przy ruszaniu - wycofujemy z parkingu wrzucamy jedynkę i ruszamy jak zawsze a on się zadławia. Jest to losowe i nie widzę żadnej zależności od niczego szczególnie gdy jest zimny z rana. Utrata jakby się zalewał albo łapał powietrze i to jest raptem sekunda. Mam wrażenie jakby szarpał podczas jazdy jakby tez się dławił - ale chodzi.

Kolejny objaw to tylko raz mogę dodać pełen gaz - ładuje do 12psi i ogranicza sobie ciśnienie do 10 lub 6psi i już tak ma cały czas. Jak zresetuje kompa (wyłącze zapłon i włącze) to znowu jeden raz do 12psi i pózniej ogranicza. Wcześniej tak nie robił tylko trzymal stale 12psi. i to nie jest przeładowanie bo nie odcina zapłonu (znam ten moment doskonale :D) Silnik nie ma błędów ale czuć że nie przepala paliwa.

I teraz pytania co to może być:
- coś przy zwężce turbo?
- może puszczać baypas turbo - czy komuś się nie domykał już kiedyś?
- świece przewody, kopólka palec czysciłem wydają sie ok.

jakieś inne pomysły co mam sprawdzić? Szczególnie zależy mi na podpowiedz dlaczego ogranicza ciśnienie doładowania - za niskie ciśnienie paliwa na listwie ? Jedynka ma jakiś czujnik taki?
Ostatnio zmieniony 2022-09-22 18:38 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”