Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
ABS
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
Wymiana koronki na nową nie pomogła, mam na naklejce na drzwiach grudzień 1991 - może dysponując tą informacją ktoś pomoże w intepretacji kodów z nagrania? Tam nie mogło być 11.
http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=89
http://www.performanceprobe.com/doityou ... php?app=89
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
Odebrałem auto od mechanika, koronka ABS wymieniona, zmieniło się tyle, że błąd ABS pojawia się przy 165 km/h zamiast przy 105 km/h jak wcześniej. Podobno czujnik ABS jest walnięty. Trzeba będzie wymienić, ale już raczej nie u niego, bo auto odebrałem z porysowanym lusterkiem i zderzakiem
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5247
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ABS
no to domagaj się swojego, i nie odpuszczaj
Re: ABS
Panowie pomoże Ktoś w rozszyfrowaniu błędów?
Postanowiłem w końcu zabrać się za świecący ANTI-LOCK,podłączyłem analogowy miernik w odpowiednie gniazdo i wyszło to co widać na poniższym filmiku.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
https://youtu.be/zkp1tX89O6U
Postanowiłem w końcu zabrać się za świecący ANTI-LOCK,podłączyłem analogowy miernik w odpowiednie gniazdo i wyszło to co widać na poniższym filmiku.
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.
https://youtu.be/zkp1tX89O6U
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Witaj
Ktoś by musiął się wyowiedzieć bo to już inna sprawa ale masz tak jak u mnie czyli impulsem są stany niskie czyli 0V i wg mojego odczytu masz błedy:
-14
-22
-53
Ktoś by musiął się wyowiedzieć bo to już inna sprawa ale masz tak jak u mnie czyli impulsem są stany niskie czyli 0V i wg mojego odczytu masz błedy:
-14
-22
-53
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Ja nie wiem
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: ABS
Witam.
Borykam się z niedziałającym ABS. Idąc po kolei według napisanych w service manual'u punktach testu, doszedłem do momentu odłączenia pinu masowego z wtyczki przy pompie ABS.
Okazuje się że w moim wypadku wtyczka ma 6 pinów (1 gen 90') a w serwisówce w tym roczniku jest wtyk 9 pinowy, roczniki 92 i w górę maja zupełnie inną wtyczkę (8 pin).
Pytanie moje brzmi, czy ktoś posiada schemat połączenia komputera ABS z pompą, 6 żyłową wiązką?? kolory w wiązce tej wtyczki - Y/W, Y/R, Y/GN, BL, BR.
Co z "wiszącymi" 2K (BL/BK) i 2I (GN/R) które odpowiadają za podanie informacji o ciśnieniu w układzie ABS?
I oczywiście co z przewodem BK (masowym)
Może ktoś wie gdzie w pompie znajdują się czujniki od wysokiego i niskiego ciśnienia.
Pozdrawiam
Chyba znalazłem odpowiedz - do marca 1991 były stosowane 9 pinowe, 6 zaworowe pompy ABS z "wyprowadzeniem" czujników ciśnienia, potem zostały zastąpione 6 pinowymi i 4 zaworowymi pompami nowszej generacji. Nie jestem pewien ale może mam pomieszane te dwa rozwiązania.
Dalej mam byki w ABS'ie, ale wiem przynajmniej w którą stronę iść .
dodano:
A tutaj następny schemat ABS - Tym się kierowałem od początku napraw. Jestem w rozterce
Mam nadzieję że tam gdzie w "normalnych" probasowych układach ABS idzie wiązka od zaworów, u mnie będą tylko przewody od czujników ciśnienia.
Na bank będzie fotorelacja, bo mam z tym trochę problemów
Borykam się z niedziałającym ABS. Idąc po kolei według napisanych w service manual'u punktach testu, doszedłem do momentu odłączenia pinu masowego z wtyczki przy pompie ABS.
Okazuje się że w moim wypadku wtyczka ma 6 pinów (1 gen 90') a w serwisówce w tym roczniku jest wtyk 9 pinowy, roczniki 92 i w górę maja zupełnie inną wtyczkę (8 pin).
Pytanie moje brzmi, czy ktoś posiada schemat połączenia komputera ABS z pompą, 6 żyłową wiązką?? kolory w wiązce tej wtyczki - Y/W, Y/R, Y/GN, BL, BR.
Co z "wiszącymi" 2K (BL/BK) i 2I (GN/R) które odpowiadają za podanie informacji o ciśnieniu w układzie ABS?
I oczywiście co z przewodem BK (masowym)
Może ktoś wie gdzie w pompie znajdują się czujniki od wysokiego i niskiego ciśnienia.
Pozdrawiam
Chyba znalazłem odpowiedz - do marca 1991 były stosowane 9 pinowe, 6 zaworowe pompy ABS z "wyprowadzeniem" czujników ciśnienia, potem zostały zastąpione 6 pinowymi i 4 zaworowymi pompami nowszej generacji. Nie jestem pewien ale może mam pomieszane te dwa rozwiązania.
Dalej mam byki w ABS'ie, ale wiem przynajmniej w którą stronę iść .
dodano:
A tutaj następny schemat ABS - Tym się kierowałem od początku napraw. Jestem w rozterce
Mam nadzieję że tam gdzie w "normalnych" probasowych układach ABS idzie wiązka od zaworów, u mnie będą tylko przewody od czujników ciśnienia.
Na bank będzie fotorelacja, bo mam z tym trochę problemów
Ostatnio zmieniony 2020-10-12 07:15 przez dudus, łącznie zmieniany 4 razy.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Re: ABS
Kurde jak widzę ile ludzie mają problemów z ABS-em to nawet do niego nie podchodzę ;p
Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
Choć u mnie ABS działa tylko pompa ABS bardzo dziwnie i głośno chodzi, da się ją zregenerować czy trzeba szukać nowej?
- Bogusieg
- Posty: 86
- Rejestracja: 2019-01-14 09:02
- Samochód: Probe 2.2 GT I gen. 91r
- Galeria: viewtopic.php?t=24903
- Lokalizacja: Kłodawa /Wlkp
Re: ABS
Ten typ już tak chyba ma, u mnie też ABS śmiga, a pompa wydaje dźwięki jak stara sieczkarnia
Probe 2.2 GT I gen. 91r.
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: ABS
Panowie i Panie, jestem OSŁEM.
Przepraszam bardzo, ale wprowadziłem Was w błąd.
Wtyczka 6 pinowa jest to połączenie wiązki z wtyczki 9 pinowej (tej która widnieje w książce) z zaworami wewnątrz pompy.
Pompy sprzed marca 91 maja w sobie 6 zaworów i właśnie do nich jest ta wtyczka.
Z czystego lenistwa i może z chronicznego braku czasu dorwałem wtyczki te które widziałem z góry pomiędzy filtrem powietrza a cewką zapłonową.
Nie mogąc dojść ładu i składu z kolorami, drążyłem temat. Po półtorej tygodnia "pozyskałem" trochę czasu. Aby dokładniej widzieć pompę, zdemontowałem filtr powietrza i......
Nosz k.... ... , wyzywając na siebie odkryłem, że pod filtrem siedzi sobie...... wtyczka 9 pinowa zasilająca wszystko co związane ze sterowaniem pompy ABS.
Jeszcze raz Was przepraszam za zamęt.
Niestety z przeprowadzonego testu wynika że mam uwalony moduł ABS.
Postaram się wrzucić tutaj co dalej się dzieje u mnie z tym tematem.
Na razie jest mi po prostu wstyd i tyle
Pozdrawiam
Osioł
Przepraszam bardzo, ale wprowadziłem Was w błąd.
Wtyczka 6 pinowa jest to połączenie wiązki z wtyczki 9 pinowej (tej która widnieje w książce) z zaworami wewnątrz pompy.
Pompy sprzed marca 91 maja w sobie 6 zaworów i właśnie do nich jest ta wtyczka.
Z czystego lenistwa i może z chronicznego braku czasu dorwałem wtyczki te które widziałem z góry pomiędzy filtrem powietrza a cewką zapłonową.
Nie mogąc dojść ładu i składu z kolorami, drążyłem temat. Po półtorej tygodnia "pozyskałem" trochę czasu. Aby dokładniej widzieć pompę, zdemontowałem filtr powietrza i......
Nosz k.... ... , wyzywając na siebie odkryłem, że pod filtrem siedzi sobie...... wtyczka 9 pinowa zasilająca wszystko co związane ze sterowaniem pompy ABS.
Jeszcze raz Was przepraszam za zamęt.
Niestety z przeprowadzonego testu wynika że mam uwalony moduł ABS.
Postaram się wrzucić tutaj co dalej się dzieje u mnie z tym tematem.
Na razie jest mi po prostu wstyd i tyle
Pozdrawiam
Osioł
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Klubowicz
- Posty: 3838
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Mylić się - jest rzeczą ludzką. Pod maską Probe jest tak napakowane wszystkiego że ciężko do wielu rzeczy dotrzeć. Ja nawet kupiłem swego czasu kamerkę endoskopową w tym celu
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
oj tak, widać że japońskie małe rączki maczały w tym palce
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
- dudus
- Klubowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2008-08-24 16:45
- Samochód: Ford PROBE GT '90
- Lokalizacja: Klucze
- Kontakt:
Re: ABS
Ze względu na bardzo złożony proces napraw, a i może bardziej fakt,że mam potężne problemy z moim ABS'em, w dziale FAQ oddałem do Waszych rąk, swój poradnik o tym systemie.
Całość opracowania jest przeznaczona do Fordów PROBE (1989-91).
viewtopic.php?f=5&t=25499
Jeżeli ktoś był by chętny do ogarnięcia reszty roczników to mielibyśmy całość .
Pozdrawiam
Całość opracowania jest przeznaczona do Fordów PROBE (1989-91).
viewtopic.php?f=5&t=25499
Jeżeli ktoś był by chętny do ogarnięcia reszty roczników to mielibyśmy całość .
Pozdrawiam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Ja mam pytanie o reduktor na przedniej ścianie grodziowej na tylne zaciski. Czy ten element jest awaryjny? Nie wiem jaki element jednostki jest wyświetlany ale na na sprawdzeniu wyskoczyło mi że siła hamowania przedniej osi to ok 2,5 nie wiem tony czy kN na coś tam a na tyle jest tylko ok 0,3-0,5 na obu kołach. podobna sytuacja z ręcznym. I pytanie teraz czy to może byc ten reduktor czy winy szukać gdzieś indziej?
Teoretycznie układ jest odpowietrzony, zaciski były czyszczone max 2 lata temu (tłoczki gumki nowe) , łożyska igiełkowe ręcznego tez są ok ręczny odbija itd - zanim wydłubię pół auta stwierdziłem, ze może lepiej wcześniej zapytać bo jakoś nie mam punktu zaczepienia Podczas jazdy wyczuwa się że tarcze są ciepłe, przy mocniejszym hamowaniu ciepłe również sa i felgi oczywiscie tylne.
Teoretycznie układ jest odpowietrzony, zaciski były czyszczone max 2 lata temu (tłoczki gumki nowe) , łożyska igiełkowe ręcznego tez są ok ręczny odbija itd - zanim wydłubię pół auta stwierdziłem, ze może lepiej wcześniej zapytać bo jakoś nie mam punktu zaczepienia Podczas jazdy wyczuwa się że tarcze są ciepłe, przy mocniejszym hamowaniu ciepłe również sa i felgi oczywiscie tylne.
Ostatnio zmieniony 2021-02-20 10:05 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: ABS
Reduktor siły hamowania nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym. Więc jeżeli przy obu sposobach hamowania pokazuje tyle samo to wina leży gdzie indziej.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Dziś pogrzebałem trochę przy zaciskach - poprawiłem trochę tłoczek (wykręciłem go) aby skosować luz na tej dzwigni od linki i byłem sprawdzić... Przednie koła 3kN oba i tylne mają 0,8 do 0,9 kN równomiernie się rozkłada siła na dwa koła ale ma tylko 0,8 w porywach do 0,9 na hamulcu roboczym oraz na hamulcu ręcznym. Czy macie pomysł gdzie szukać problemu ? Czy może to być faktycznie reduktor na przedniej grodzi i za mało daje ciśnienia na tył? Czy to kwestia klocków i tarczy? Zaciski pracują płynnie tłoczki wszystko chodzi.
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
A skąd wiesz, że ma być więcej?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Ja nie wiem - diagnosta mówi że słabo hamuje... ktoś wie ile powinno być? Pytam się go czy widział w dowodzie ile ma lat to auto. Mówię że przy tej ilości pracy to i tak jestem zadowolony że równo hamuje . No ale skoro ktoś uważa że słabo i nie chce podbić przeglądu - jakieś argumenty? Bo ja nie mam tył hamuje o 1/3 słabiej niż przód w końcu silnik ma z przodu więc dla mnie nic dziwnego - ale gadaj z takim
Ostatnio zmieniony 2021-03-05 18:53 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
Mam pytanie czy przednie czujniki abs się jakoś ustawia? wywala mi bład 12 przy 164hm/h wyczyściłem czujnik koronkę (koronki mam nowe 5 lat temu wymieniałem) przykręciłem czujnik i wywala przy 150 teraz. Jakiś pomysł? komputer czysty bez kurzu, kostka przesmarowanowana kontaktem i nic... Czujniki lewy i prawy mają po 1000ohm
-
- Klubowicz
- Posty: 3838
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: ABS
Może łożysko na kole ma bicie. Czujnik się ustawia. Nie pamiętam jaka tam powinna być odległość ale to są chyba dziesiąte mm więc dokładnie. Sprawdż dobrze jeszcze raz koronkę. Wystarczy że ma minimalny defekt np. od uderzenia kamieniem i przy większej prędkości może dawać błąd.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: ABS
poprawiałem już 3x i dało efekt. Po pierwszym poprawieniu dało ponownie 160 - trzeba ustawić czujnik równolegle zębami do koronki - ja użyłem zapałki włożyłem w koronkę i na to położyłem czujnik i dokręciłem. Postanowiłem dodatkowo podszlifować czujnik aby zmniejszyć szczelinę bo miała tak jak instrukcja mówi ok 1-1,2mm zeszlifowałem tak ok 0,3mm i prędkość wzrosła do 180km/h (licznikowo). Postanowiłem jeszcze podszlifować podstawę czujnika - zeszlifowałem go że szczelina między koronką a czujnikiem wykosi grubość 6 kartek papieru A4 80g/m2. Ze względu na lekko nie wyważone koła rozpędziłem się tylko do 195km/h i nie było błędu. Wyważe koła i wtedy sprawdzę czy dojdzie do 220.
Ostatecznie: Czuknik ustawiamy równolegle zębami do koronki najlepiej użyć zapałkę !
Ostatecznie: Czuknik ustawiamy równolegle zębami do koronki najlepiej użyć zapałkę !
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2023-06-03 21:17
- Samochód: Ford Probe F2T
Re: ABS
Pytanie co to za typ pompy ABS
Miałem kilka probe lecz każdy miał zwykła pompę ABS
Miałem kilka probe lecz każdy miał zwykła pompę ABS
- karakan
- Posty: 469
- Rejestracja: 2016-08-29 23:14
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT '89 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=24755
- Lokalizacja: Warszawa/Lubin
Re: ABS
A to nie rocznik 89?
Biały Ford Probe 2.2 GT '89 USA
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ
Był - Szary Ford Probe 2.2 GT '91 (zezłomowany )
A poza Probe:
Saab 9-5 Aero '03 manual LPG - daily
Volvo 340 '83 1.4 manual LPG - niezły gruz, ale jeździ