Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Obrotomierz nie działa
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
Witam,
Temat stary ale właśnie mi się to przytrafiło. Od pewnego czasu pod odpaleniu na zimnym, obrotomierz czasem chwile działa, czasem nawet całkiem dobrze a potem zazwyczaj spada do zera i juz sie nie podnosi. Nie uważam jednak, ze to wina samego obrotomierza bo podpiąłem drugi i efekty są dokładnie takie same. Przerabiał ktoś może taki temat ? Jakieś sugestie ? Wszystko inne w aucie działa !
Temat stary ale właśnie mi się to przytrafiło. Od pewnego czasu pod odpaleniu na zimnym, obrotomierz czasem chwile działa, czasem nawet całkiem dobrze a potem zazwyczaj spada do zera i juz sie nie podnosi. Nie uważam jednak, ze to wina samego obrotomierza bo podpiąłem drugi i efekty są dokładnie takie same. Przerabiał ktoś może taki temat ? Jakieś sugestie ? Wszystko inne w aucie działa !
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
Nikt nic nie wie ? No to dodam troche faktów:
1) Sprawdzone 2 obrotomierze - obydwa zachowują się tak samo
2) Sprawdzone 2 aparaty zapłonowe - na obydwu taki sam efekt
3) Wyczyszczone styki wszystkich bezpiecznikow (pod maska i przy lewej nodze kierowcy) i przekazników (tak się chyba nazywają te 4 kwadratowe pudełeczka wiszące w czarnej skrzynce zamontowanej na scianie grodziowej, po prawej stronie nad/za silnikiem)
4) Obrotomierz wydaję się zachowywać poprawnie dopóki auto jest na "ssaniu", czyli po odpaleniu na zimno pracuje na okolo 1250 obrotach, potem spada na zero !
Czy po drodze od aparatu zapłonowego do obrotomierza sygnał przechodzi jeszcze przez jakąś elektronikę ? Jakieś inne pomysły ???
1) Sprawdzone 2 obrotomierze - obydwa zachowują się tak samo
2) Sprawdzone 2 aparaty zapłonowe - na obydwu taki sam efekt
3) Wyczyszczone styki wszystkich bezpiecznikow (pod maska i przy lewej nodze kierowcy) i przekazników (tak się chyba nazywają te 4 kwadratowe pudełeczka wiszące w czarnej skrzynce zamontowanej na scianie grodziowej, po prawej stronie nad/za silnikiem)
4) Obrotomierz wydaję się zachowywać poprawnie dopóki auto jest na "ssaniu", czyli po odpaleniu na zimno pracuje na okolo 1250 obrotach, potem spada na zero !
Czy po drodze od aparatu zapłonowego do obrotomierza sygnał przechodzi jeszcze przez jakąś elektronikę ? Jakieś inne pomysły ???
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
W takiej jednej bardzo grubej książce: ("Probe 1992, Service Manual") doszukałem się informacji, że:
"W pojazdach wyposażonych w turbosprężarkę obrotomierz jest wyzwalany przez impulsy z czujnika położenia wału korbowego w rozdzielaczu"
(bez turbo sygnał idzie z cewki zapłonowej) => wie ktoś może czy ten sygnał przechodzi po drodze do obrotomierza przez coś jeszcze ? Jakiś komputer albo coś innego ????
"W pojazdach wyposażonych w turbosprężarkę obrotomierz jest wyzwalany przez impulsy z czujnika położenia wału korbowego w rozdzielaczu"
(bez turbo sygnał idzie z cewki zapłonowej) => wie ktoś może czy ten sygnał przechodzi po drodze do obrotomierza przez coś jeszcze ? Jakiś komputer albo coś innego ????
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
A wie ktoś może jaki zakres napięć powinien być podawany do obrotomierza niebiesko żółtym kabłem sygnał ? Bo Z tego co widzę to, jak odpalę auto to jest to okolo 4-4.5V... jak dodam gazu to spada na 3.6-3.8V..... a potem zaczyna to wszystko spadac jeszcze bardziej.... np. na wolnych obrotach 2.5V, po dodaniu gazu 1.8V.... na koniec gdy obrotomierz przestaje działac jest to mniej wiecej 1.5V i 1.2V..... może gdzieś w okolicach gdzie sygnał jest generowany jest jakiś zimny lut i w miarę rozgrzewania się auta coraz mniej prądu płynie ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Obrotomierz nie działa
Sygnał przechodzi przez sterownik nie idzie bezpośrednio z czujnika położenia walka do zegarów.Jeden gość na zagra granicznym forum opisywał podobny problem do twojego tyle że w drugiej gen. I pomogło wyczyszczenie mas znajdujących się za fitrelm powietrza
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
Widziałem ten wpis z masami, ale nie brałem go pod uwagę ze względu na inną generację.... pytanie czy w 2.2 GT takie masy są i gdzie ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1308
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: Obrotomierz nie działa
Za akumulatorem są przykręcone do Karoserii obok wlotu powietrza
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
Wspomniane "masy" to jest to co na załączonym zdjęciu czy mam szukać czegoś innego ?
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED
- Onkel Schneider
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-07-17 19:38
- Samochód: 2.2 GT, 1991
Re: Obrotomierz nie działa
Wczoraj zrobilem doktorat na temat obrotomierza. Sprawa wygląda tak:
- sygnał dla obrotomierza przychodzi do dużej niebieskiej złączki przy zegarach żółto-niebieskim kablem
- pin odpowiedzialny za sygnał to 3-ci od prawej w dolnym rzędzie (patrz fotka)
- przy normalnym działaniu wartość sygnału (napięcia) wynosi okolo 9V przy ~750 obrotach i spada do okolo 7V przy ~4500 obrotów
- obrotomierz dostaje sygnał z cewki zaplonowej (ale NIE bezpośrednio) => z cewki wychodzą 4 kable, ale 2 wchodzą do kondensatora (takie opisy znalazlem na necie, ale może to być coś innego) opisanego na zalączonym zdjeciu jako "250-0. 47" i później wychodzący z niego niebieski kabel jest połączony z niebiesko-żółtym który idzie od obrotomierza. Po drodze raczej na 100% nie ma żadnych innych urządzeń (prześledziłem schematy w 2ch książkach i instalację wyjętą z innego auta). Do tego pomiar wartości sygnału robiłem w ten sposób, że "wgryzłem się" się w żółto-niebieski kabel przy samej zlączce obok cewki i przedłużyłem sobie innym kablem do kabiny. Po opdaleniu auta mierzyłem na przemian wartości napiecia na "przedłużaczu" oraz na 3-cim pinie na wtyczce... w każdym przypadku (poprawnego i błędnego działania) wartośći były takie same...
- w przypadku błędnego działania wartość sygnału wynosiła poprzednio okolo 1.2-1.5V.... teraz jest sporo gorzej, nawet 0,25V... wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie....
Pytanie do znawców: co to jest to czarne "250-0. 47" ? Zmieniał to ktos ? A może to cewka głupieje i daje za słaby sygnał do tego czarnego ?
Auto normalnie odpala i chodzi, silnik wkreca się na obroty momentalnie.
- sygnał dla obrotomierza przychodzi do dużej niebieskiej złączki przy zegarach żółto-niebieskim kablem
- pin odpowiedzialny za sygnał to 3-ci od prawej w dolnym rzędzie (patrz fotka)
- przy normalnym działaniu wartość sygnału (napięcia) wynosi okolo 9V przy ~750 obrotach i spada do okolo 7V przy ~4500 obrotów
- obrotomierz dostaje sygnał z cewki zaplonowej (ale NIE bezpośrednio) => z cewki wychodzą 4 kable, ale 2 wchodzą do kondensatora (takie opisy znalazlem na necie, ale może to być coś innego) opisanego na zalączonym zdjeciu jako "250-0. 47" i później wychodzący z niego niebieski kabel jest połączony z niebiesko-żółtym który idzie od obrotomierza. Po drodze raczej na 100% nie ma żadnych innych urządzeń (prześledziłem schematy w 2ch książkach i instalację wyjętą z innego auta). Do tego pomiar wartości sygnału robiłem w ten sposób, że "wgryzłem się" się w żółto-niebieski kabel przy samej zlączce obok cewki i przedłużyłem sobie innym kablem do kabiny. Po opdaleniu auta mierzyłem na przemian wartości napiecia na "przedłużaczu" oraz na 3-cim pinie na wtyczce... w każdym przypadku (poprawnego i błędnego działania) wartośći były takie same...
- w przypadku błędnego działania wartość sygnału wynosiła poprzednio okolo 1.2-1.5V.... teraz jest sporo gorzej, nawet 0,25V... wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie....
Pytanie do znawców: co to jest to czarne "250-0. 47" ? Zmieniał to ktos ? A może to cewka głupieje i daje za słaby sygnał do tego czarnego ?
Auto normalnie odpala i chodzi, silnik wkreca się na obroty momentalnie.
Ostatnio zmieniony 2024-04-28 12:25 przez Onkel Schneider, łącznie zmieniany 2 razy.
Wolniej pojedziesz, dalej dojedziesz.... Easy Driver mode: ACTIVATED