Kody komputera (8,9 i 10)

kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Kody komputera (8,9 i 10)

Post autor: kollek »

Hey!
Wczoraj zrobiliśmy sobie mini zlocik u Grzegorza (syrenki) :-). Były 4 probki I gen. Od Asdero dowiedziałem się jak sprawdzić kody błędów własnym sposobem. Sposób jest naprawde prosty. No i sprawdziłem. Z góry dzięki asdero i Grzegorz za wszystko.

Mam probe I 89 rok non-turbo.
Wywaliło mi błędy:
08 - Vane Air Flow signal
09 - Engine Collant Temperature Sensor
10 - Vane Air Temperature Sensor

I co wy na to? Tak jestem podjarany że musze sie tym z kimś podzielić :twisted: . W domu też sprawdze co to za urządzenia ale może wiecie. Było by szybciej. W domu bede dopiero wieczór :-).

08 ? coś z przepustnicą ?
09 to tak mi się wydaje że chodzi o termostat?
10 może czujnik wiatraka na chłodnicy?

Aha, błędy sa cykliczne tzn. najpierw pokazuje się 08 potem 09 i 10. Chwila przerwy i znów to samo.
Warto wspomnieć że mam podwyższone obroty ale wczoraj Grzegorz wyczaił co to i może już w niedługim czasie wszystko będzie ok.
Aha i jeszcze jedno. Mam problemy z podwyższoną temeparturą wody w chłodnicy.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2003-05-07 21:50 przez kollek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

hmmmm....
a ja chetnie sie dowiem jak sprawdzic czy wogole wyswietlaja mi sie jakies bledy ??
Nie wiem jak ty ale ja nie mam deski rozdzielczej digital, ciekawe jak moge sprawdzic.
Moze ktos wie?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Rodzaj deski nie ma znaczenia, kod oczytuje sie na podstawie migania kontrolki CHECK ENGINE. Trzeba tylko jeden kabelek do masy zewrzec, ale pojecia nie mam jak wytlumaczyc ktory. Najlepiej bedzie jak Kollek zrobi cyfra zdjecie tego kabla (i wtyczki)...
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey
Dzisiaj sie tak niecierpliwiłem i wytrzymać nie mogłem wiec zabrałem się do naprawy tego co mi polecił Grzegorz. Od stycznia miałem problemy z gaśnięciem auta na wolnych obrotach. Ci co śledzili temat wiedżą o czym mówie :).

Wyciągłem dzisiaj cały aparat zapłonowy. Okazało się że kable które idą od cewki do aparatu (do środka) były kiedyś ucinane i wogóle nie zailozowane tylko jakieś gumki nałożone. I w tym miejscu robiło się przebicie. Poizolowałem to dzisiaj i jak na razie jest OK. Zresetowałem kompa i już nie wywala mi żadnych błędów. A swoją drogą to zastanawiam się nad zrobieniem sobie przełącznika do odczytywania błędów. Sposób prosty :P . Zrobiłem w sumie 20 km i auto nie gaśnie. Zobaczymy jak będzie jutro.

Jutro zrobie zdjęcie cyfrakiem i prześle je wraz z opisem jak sprawdzić błędy w I generacji (w II może tak samo???).

I mam jeszcze pytanie. Co to jest???... :twisted:
1) W aparacie zapłonowym, podłączone do tego dwa kabelki z cewki (raf kiedyś pisał że to swego rodzaju ceweczka i jej natężenie zależy od obr.) ale może wie ktoś jak się to fachowo nazyw?

2) Mała czarna kostka zalana jakby plastkiem podłączona do jednego z kabla z cewki, przykręcona do aparatu zapłonowego (od spodu - nie widać jej, trzeba by było przekręcić zapłon). Może coś w stylu kondensatora?

Sorry za długiego posta.
Pozdrawiam
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

kollek pisze: ...1) W aparacie zapłonowym, podłączone do tego dwa kabelki z cewki (raf kiedyś pisał że to swego rodzaju ceweczka i jej natężenie zależy od obr.) ale może wie ktoś jak się to fachowo nazyw?
...
Hallotron ?
kollek pisze: ...Sorry za długiego posta.
...
To ja za swoje powinienem przy was klękać :lol:
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey.

Przesyłam info na temat sprawdzenia sobie kompa w I generacji za pomocą lampki check engine.

Reading Codes With Check Engine Light (MIL)

The Check Engine light is intended to alert the driver of certain malfunctions in the engine control system.

If such a fault occurs, the processor will substitute a value or values and continue operating. This process is called Limited Operating Strategy (LOS). In some cases this action may result in a slight change in driveability.


System OK

The Check Engine light will remain on while the key is in the ON position, and go off once the vehicle has started.


System Not OK

If the Check Engine light should remain on after the vehicle has started, perform Key ON Engine OFF Test to completion. If the light continues to remain on, GO to EEC Pinpoint Test PGC. If the Check Engine light never comes on, GO to EEC Pinpoint Test &MIL/OBI& in Section 6B. If the light comes on for a period then goes off, and a service code is present, the fault is intermittent.

NOTE:
When EEC is in Self Test, the Check Engine light will also flash service codes.

Pozdrawiam
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

kollek Cudownie ze przeslales instrukcje do kontroli blędów.
Szkoda tylko ze po angielsku :( i nic nie chwytam z tego co napisales.
Moze zamieniesz sie w tlumacza przysieglego?? ;)
Bede Ci kibicowal i czekał na wyniki.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

OK. Przesyłam zdjęcie gdzie podłączyć kabel. Gdyby trzeba było zrobić z dalszej odległości to dajcie znać. Nie sugerujcie się tymi bezpiecznikami co tam widać. Ja mam je od gazu.

Obrazek

Chodzi o ten czerwony kabel.
Instrukcja jest taka. Podłączyć kabel do czerwonego kabelka a drugi koniec do masy. Potem zasiadasz przed kierownicą, przekręcasz kluczyk do momentu zapłonu i zapala się check engine. Po chwili powinien zgasnąć.
I teraz jak zacznie mrugać to:
szybkie mrugniecie oznacza jedności a długie dziesiątki. Czyli np. jak mrugnie Ci 8 razy to kod błędu nr 08. Jak np. raz długo a potem od razu szybkich 8 to kod błędu 18. I tak dalej.
Tej instrukcji powyżej nawet nie czytałem ale jak rzuciłem okiem to tam pisze chyba żeby normalnie auto zapalić i odczytywać. Przetłumacze to i dam znać.

Komputer można zresetować w następujący sposób. Odłaczasz kleme z akumulatora i wciskasz hamulec na około 10 sekund. Podłączasz aku i komp już zresetowany.

Kody błędów dostępne na upload.

Pozdrawiam, kollek
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Wielkie dzieki juz zaczynam lapac o co w tym chodzi.
Wieczorkiem sobie sprawdze moje "błędy".
Chetnie poczekam na przetlumaczenie w/w przez ciebie opisu.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey!
Już przetłumaczyłem ale tak to jest jak się nie czyta dokłądnie tego co się tu wstawia :). Powyższy opis dotyczy tylko tego że kontrolka się świeci lub nie to wtedy.... No i właśnie odsyłają do sekcji 6B. Sprawdze to w domu i dam znać. W domu bede późno wieczorem wiec opis zamieszcze jutro.
Jeśli wingerman będziesz postępował wg. tego co napisałem wyżej czyli kawałek kabla do czerwonego kabla i do masy. Przekrecasz zapłon i czekasz czy miga check engine. I wszystko wiadomo.

Tłumaczenie:
Odczyt kodu błedu za pomocą lampki 'check engine' (MIL)

Jeśli zdarzą się błędy, procesor zastąpi wartoś lub wartości i będzie kontynłował działanie (silnika). Procesor ten nazywa się Limieted Operating Strategy (LOS). W kilku przypadkach akcja ta może mieć rezultat drobnych zmian w ....???? (może możliwości jazdy?? lub działaniu silnika??)

System OK
Kontrolka 'check engine' będzie się świecić kiedy kluczyk przełączymy na ON (czyli zapłon). Jeśli kontrolka zgaśnie po zapaleniu samochodu jest OK.

System nie OK :-)
Jesli kontrolka świeci lub miga cały czas po zapaleniu samochodu to znaczy że komp ma błędy (nie bede sie rozpisywał i tak chodzi o jedno).
Ostatnio zmieniony 2003-05-08 11:22 przez kollek, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

ok
Dzieki
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”