brudne świece

lukas1

brudne świece

Post autor: lukas1 »

MAm pytanie czy swieca może mieć troche oleju na gwincie gdy ją wykręce???
Pozatym jak założe nowe to max 10 tyś wytrzymują na lpg, i jeszcze są całe "osmolone" , czy mogła mi puścić jakaś uszczelka???
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: brudne świece

Post autor: sereq »

lukas1 pisze:MAm pytanie czy swieca może mieć troche oleju na gwincie gdy ją wykręce???
Mamto samo u siebie (trochę oleju na gwincie), wg. mechanika normalka. Nie martw się.

PP
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
Gość

Post autor: Gość »

jabym raczej niebagatelizowal sprawy świec,chociaż olej na gwincie może być za sprawą uszkodzonej uszczelki pokrywy głowicy,chyba że świeca jest zaolejona to znak zużytych pierścieni natomiast tak jak lukas1 pisze osmolone to w przypadku jeżdżenia na lpg może być niewłaściwa wartość cieplna świecy,zbyt bogata mieszanka
lukas1

Post autor: lukas1 »

olej na gwincie swiecy to uszczeka od głowicy czy jest jeszcze tam jakaś, która może za to odpowiadać???


P.S Wybaczcie za takie pytania ale jestem w te
klocki ziel.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

o czy nie byloby wtedy przedmuchów spod głowicy lub spadku ciśnienia w cylindrach????
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

Na pewno to będzie wina uszczelniacza jeżeli jest duży przebieg a jak nie to pierścień. W beemce też miałem aż 4 świece z 6 mokre od oleju bo były delikatnie mówiąc do pupy uszczelniacze na zaworach. Chociaż co ma piernik do wiatraka? Ale nic - wymieniłem uszczelniacze i miałem spokój, nie wiem jak następny właściciel bo ją sprzedałem po 3 tygodniach... :lol:
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

jaki to ma negatywne skutki lub nastepstwa jesli chodzi o uszczelniacze lub pierscienie?????
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

Wyłechtane uszczelniacze powodują spalanie oleju wraz z paliwem (kaszlak mojego teścia palił tyle oleju co paliwa :D ) a co skutkuje spadkiem ciśnienia w cylindrach i przy ostrej jeździe wypali zawory (głównie wydechowe - miałem tak 2 furach!). Luźny pierścień to spadek ciśnienia a nic nie robienie przy tym spowodować może jego pęknięcie i zrysowanie gładzi cylindra (nie zachowuje on współosiowościi tak sobie lata o parę dziesiątek mm raz w lewo raz prawo i bum).
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ile kosztuja uszczelniacze, ile pierscienie. cos czyje ze musze w to zainwestowac bo zre mi troche oleju (za duzo)??????
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

Jak ci żre około 50-70ml na 1000km to radzę się na razie nie przejmować. Norma na nowego Poloneza jest (już to kiedyś pisałem 1l na 1000km! - tak się producenci wielu marek zabezpieczają) Ale jak bierze dużo dużo więcej no cóż... Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w układzie chłodzącym (puść zimny silnik i odkręć korek górny chłodnicy) jak zobaczysz po lekkim nagrzaniu układu i zacznie sam krążyć, brązowe smugi i śmierdzi przepracowanym olejem to na bank uszczelka pod głowicą :cry: . Będzie okazja wymienić też uszczelniacze za jednym zamachem :D . W cenach niestety nie orientuję się i mam nadzieję, że mnie to ominie. Chociaż przy mojej jeździe... :twisted:
Spadam do jutra. Robert
Gość

Post autor: Gość »

Okay mysle ze masz uszczelke pod zaworami stara i przepuszcza olej. To jest normalne a zwlaszcza w 2.5 V6. Jak wyciagales kapturek czy byl mokry od oleju? Ten samochod jak ma orginalny stan licznika przejedzie spokojnie powyrzej 200 tys km, ale pod warunkiem ze olej jest wymieniany czensto i silnik nie byl przegrzany. Dobra to moje opinia. :idea:
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Jeżeli świeca jest upaprana od góry i gdy 'fajka' ( 'kapturek' ) też jest mokry od oleju to będzie lejąca uszczelka pokrywy zaworów.
Dla 2.5V6 cena tej uszczelki w JapanCar wynosi 33 PLN/szt.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

GTurbo ma rację. Te uszczelki przy deklach zaworowych są częstą awarią w silnikach Mazdy 2,5 V6.
U mnie też świece były zachlapane olejem i niestety przy wymianie tych uszczelek musiałem wymienić i świece i przewody wys. napięcia gdyż olej rozpuścił mi kabelki :cry:.
Facet w Warsztacie Mazdy powiedział mi że te uszczelki w silnikach Mazdy wytrzymują tylko ok 80tys-100tys km
Awatar użytkownika
Syrenka
Posty: 171
Rejestracja: 2002-09-03 21:08
Galeria: viewtopic.php?t=5570
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Syrenka »

Jeżeli chodzi o mokre gwinty to chłopaki mają rację, natomiast przyczyn osmolonej świecy może być wiele;
- zużyte uszczelniacze lub pierścienie objaw -nagar na elektrodzie
-żle ustawiony skład mieszanki
ale najpewniej (jeżeli elektroda ma czarny kolor) masz żle ustawiony zapłon
...Obrazek...syrenka
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Pozwolę sobie też trącić parę słów: u mnie gwinty świec też są mokre, mechanik(albo pseudomechanik) powiedział, że to normalne, kilkanaście dni temu wymieniałem obie uszczelki pod pokrywami zaworów-z tyłu założyli mi oryginalną (Mazda) za 130 zł, natomiast przednią podróbkę za 30zł, zrobiłem ok. 300km (trzysta)! i ta nieoryginalna cieknie. Czy to możliwe?

Jeżeli to kogoś interesuje to podaję ceny świec NGK ZRF 6F11 20zł/szt-sklep w Chorzowie ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Easy zerknij do mojego posta
Mi mechanik powiedzial ze jak bede chcial podrobke uszczelki
pod dekiel zaworow to on nawet nie chce tego robic
Wiec moze cos w tym jest
A gosc ma serwis od jakis 10 lat Mazdy, a co ciekawsze nigdy sie nie
bawil w sprzedawanie Mazd, tylko serwis, wiec cos moze w tym jest :roll:
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Chyba rzeczywiście tak jest Patee jak piszesz. Mnie mechanik w Mazdzie też mówił, że ta nieoryginalna długo nie wytrzyma, ale nie przypuszczałem , że po 300km trafi ją szlag. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Hey
Wy macie pewnie probe II a ja do swojego probe I uszczelniacze kupowałem w japan car po 4 zł za szt.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Ja mam Probe II gen GT czyli V6
i jakos jako 8 dniowy posiadacz proboszcza troche sie boje samemu
rozkrecac caly kolektor ssacy itd
wiec jak narazie musze zdac sie na serwis,
dzis pojade jeszcze do ASO Mazdy bo otworzyli 2 tyg temu
ale znajac ASO to bedzie jedna wielka wpadka na kasie :(
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Gość

Post autor: Gość »

Tak jak pisal GTurbo i Artek - brak szczelnosci na uszczelce przy silnikach mazdy wystepuje po ok. 100 tys. km. Efekt, to zazwyczaj zalane olejem swiece od gory. Niech ktos sprawdzi Ci cisnienie oleju, wtedy bedzie wszystko jasne. Jesli do dupy - uszczelki. Jesli ok, przyczyny moga byc wieksze, niz tylko pierscienie. W poprzednim silniku - wymienilem sobie na nowszy :) - po rozebraniu okazalo sie troche wiecej, ale o tym napisze kiedys, jak zrobie dokumentacje i wszystkie foty moich przerobek i napraw. Co do uszczelek, to zworc uwage na to z czego sa wykonane. Jest tego materialu naprawde sporo. Jesli jest to papier (co sie dosc czesto zdarza w podrobach), to szybko padnie. Silniki mazdy, a szczegolnie 2.5L maja te wade, ze wchodza w bardzo wysokie temperatury, stad n.p. dosc czesto zalacza sie wentylator chlodnicy, ktory zreszta ma 2 zakresy obrotow.

P.S. Jak ktos chce, mam program Alldata z plyta mazdy i PDFy serwisowe mazdy (czesciowo niestety uszkodzone). Te drugie posiadaja dokladniejsze opisy i rysunki niz serw. Forda.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Zgadza się greyg.
Mi wsadzili uszczelki - podróby (bo na oryginały musiałbym czekać ok 2 tygodnie) i wystarczyły mi na 5 miesięcy i znów olej zaczął chlapać :( .
Wymieniłem już przednią na oryginał i teraz czekam na dostawę tylnej.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Z tymi oryginalami tez roznie bywa. Opiekuje sie od strony informatycznej oddzialem duze hurtowni i mialem okazje zobaczyc 2 identyczne opakowania i opisy na nim, ale zawartosc byla calkowicie odmienna (material) . Dobrym wyjsciem z sytuacji jest sprawdzenie osobiscie przy odbiorze z jakiego materialu jest uszczelka.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”