brudne świece
brudne świece
MAm pytanie czy swieca może mieć troche oleju na gwincie gdy ją wykręce???
Pozatym jak założe nowe to max 10 tyś wytrzymują na lpg, i jeszcze są całe "osmolone" , czy mogła mi puścić jakaś uszczelka???
Pozatym jak założe nowe to max 10 tyś wytrzymują na lpg, i jeszcze są całe "osmolone" , czy mogła mi puścić jakaś uszczelka???
Re: brudne świece
Mamto samo u siebie (trochę oleju na gwincie), wg. mechanika normalka. Nie martw się.lukas1 pisze:MAm pytanie czy swieca może mieć troche oleju na gwincie gdy ją wykręce???
PP
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem
jabym raczej niebagatelizowal sprawy świec,chociaż olej na gwincie może być za sprawą uszkodzonej uszczelki pokrywy głowicy,chyba że świeca jest zaolejona to znak zużytych pierścieni natomiast tak jak lukas1 pisze osmolone to w przypadku jeżdżenia na lpg może być niewłaściwa wartość cieplna świecy,zbyt bogata mieszanka
Na pewno to będzie wina uszczelniacza jeżeli jest duży przebieg a jak nie to pierścień. W beemce też miałem aż 4 świece z 6 mokre od oleju bo były delikatnie mówiąc do pupy uszczelniacze na zaworach. Chociaż co ma piernik do wiatraka? Ale nic - wymieniłem uszczelniacze i miałem spokój, nie wiem jak następny właściciel bo ją sprzedałem po 3 tygodniach...
Wyłechtane uszczelniacze powodują spalanie oleju wraz z paliwem (kaszlak mojego teścia palił tyle oleju co paliwa ) a co skutkuje spadkiem ciśnienia w cylindrach i przy ostrej jeździe wypali zawory (głównie wydechowe - miałem tak 2 furach!). Luźny pierścień to spadek ciśnienia a nic nie robienie przy tym spowodować może jego pęknięcie i zrysowanie gładzi cylindra (nie zachowuje on współosiowościi tak sobie lata o parę dziesiątek mm raz w lewo raz prawo i bum).
Jak ci żre około 50-70ml na 1000km to radzę się na razie nie przejmować. Norma na nowego Poloneza jest (już to kiedyś pisałem 1l na 1000km! - tak się producenci wielu marek zabezpieczają) Ale jak bierze dużo dużo więcej no cóż... Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w układzie chłodzącym (puść zimny silnik i odkręć korek górny chłodnicy) jak zobaczysz po lekkim nagrzaniu układu i zacznie sam krążyć, brązowe smugi i śmierdzi przepracowanym olejem to na bank uszczelka pod głowicą . Będzie okazja wymienić też uszczelniacze za jednym zamachem . W cenach niestety nie orientuję się i mam nadzieję, że mnie to ominie. Chociaż przy mojej jeździe...
Spadam do jutra. Robert
Spadam do jutra. Robert
Okay mysle ze masz uszczelke pod zaworami stara i przepuszcza olej. To jest normalne a zwlaszcza w 2.5 V6. Jak wyciagales kapturek czy byl mokry od oleju? Ten samochod jak ma orginalny stan licznika przejedzie spokojnie powyrzej 200 tys km, ale pod warunkiem ze olej jest wymieniany czensto i silnik nie byl przegrzany. Dobra to moje opinia.
-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
GTurbo ma rację. Te uszczelki przy deklach zaworowych są częstą awarią w silnikach Mazdy 2,5 V6.
U mnie też świece były zachlapane olejem i niestety przy wymianie tych uszczelek musiałem wymienić i świece i przewody wys. napięcia gdyż olej rozpuścił mi kabelki .
Facet w Warsztacie Mazdy powiedział mi że te uszczelki w silnikach Mazdy wytrzymują tylko ok 80tys-100tys km
U mnie też świece były zachlapane olejem i niestety przy wymianie tych uszczelek musiałem wymienić i świece i przewody wys. napięcia gdyż olej rozpuścił mi kabelki .
Facet w Warsztacie Mazdy powiedział mi że te uszczelki w silnikach Mazdy wytrzymują tylko ok 80tys-100tys km
- Syrenka
- Posty: 171
- Rejestracja: 2002-09-03 21:08
- Galeria: viewtopic.php?t=5570
- Lokalizacja: Kraków
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Pozwolę sobie też trącić parę słów: u mnie gwinty świec też są mokre, mechanik(albo pseudomechanik) powiedział, że to normalne, kilkanaście dni temu wymieniałem obie uszczelki pod pokrywami zaworów-z tyłu założyli mi oryginalną (Mazda) za 130 zł, natomiast przednią podróbkę za 30zł, zrobiłem ok. 300km (trzysta)! i ta nieoryginalna cieknie. Czy to możliwe?
Jeżeli to kogoś interesuje to podaję ceny świec NGK ZRF 6F11 20zł/szt-sklep w Chorzowie ER
Jeżeli to kogoś interesuje to podaję ceny świec NGK ZRF 6F11 20zł/szt-sklep w Chorzowie ER
Easy zerknij do mojego posta
Mi mechanik powiedzial ze jak bede chcial podrobke uszczelki
pod dekiel zaworow to on nawet nie chce tego robic
Wiec moze cos w tym jest
A gosc ma serwis od jakis 10 lat Mazdy, a co ciekawsze nigdy sie nie
bawil w sprzedawanie Mazd, tylko serwis, wiec cos moze w tym jest
Mi mechanik powiedzial ze jak bede chcial podrobke uszczelki
pod dekiel zaworow to on nawet nie chce tego robic
Wiec moze cos w tym jest
A gosc ma serwis od jakis 10 lat Mazdy, a co ciekawsze nigdy sie nie
bawil w sprzedawanie Mazd, tylko serwis, wiec cos moze w tym jest
Patee
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
- Easy Rider
- Posty: 578
- Rejestracja: 2002-12-27 15:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Chorzów
Ja mam Probe II gen GT czyli V6
i jakos jako 8 dniowy posiadacz proboszcza troche sie boje samemu
rozkrecac caly kolektor ssacy itd
wiec jak narazie musze zdac sie na serwis,
dzis pojade jeszcze do ASO Mazdy bo otworzyli 2 tyg temu
ale znajac ASO to bedzie jedna wielka wpadka na kasie
i jakos jako 8 dniowy posiadacz proboszcza troche sie boje samemu
rozkrecac caly kolektor ssacy itd
wiec jak narazie musze zdac sie na serwis,
dzis pojade jeszcze do ASO Mazdy bo otworzyli 2 tyg temu
ale znajac ASO to bedzie jedna wielka wpadka na kasie
Patee
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
nr GG 4650291
Probe '95 GT V6
Tak jak pisal GTurbo i Artek - brak szczelnosci na uszczelce przy silnikach mazdy wystepuje po ok. 100 tys. km. Efekt, to zazwyczaj zalane olejem swiece od gory. Niech ktos sprawdzi Ci cisnienie oleju, wtedy bedzie wszystko jasne. Jesli do dupy - uszczelki. Jesli ok, przyczyny moga byc wieksze, niz tylko pierscienie. W poprzednim silniku - wymienilem sobie na nowszy - po rozebraniu okazalo sie troche wiecej, ale o tym napisze kiedys, jak zrobie dokumentacje i wszystkie foty moich przerobek i napraw. Co do uszczelek, to zworc uwage na to z czego sa wykonane. Jest tego materialu naprawde sporo. Jesli jest to papier (co sie dosc czesto zdarza w podrobach), to szybko padnie. Silniki mazdy, a szczegolnie 2.5L maja te wade, ze wchodza w bardzo wysokie temperatury, stad n.p. dosc czesto zalacza sie wentylator chlodnicy, ktory zreszta ma 2 zakresy obrotow.
P.S. Jak ktos chce, mam program Alldata z plyta mazdy i PDFy serwisowe mazdy (czesciowo niestety uszkodzone). Te drugie posiadaja dokladniejsze opisy i rysunki niz serw. Forda.
P.S. Jak ktos chce, mam program Alldata z plyta mazdy i PDFy serwisowe mazdy (czesciowo niestety uszkodzone). Te drugie posiadaja dokladniejsze opisy i rysunki niz serw. Forda.
Z tymi oryginalami tez roznie bywa. Opiekuje sie od strony informatycznej oddzialem duze hurtowni i mialem okazje zobaczyc 2 identyczne opakowania i opisy na nim, ale zawartosc byla calkowicie odmienna (material) . Dobrym wyjsciem z sytuacji jest sprawdzenie osobiscie przy odbiorze z jakiego materialu jest uszczelka.