Check engine na niskich obrotach

Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Check engine na niskich obrotach

Post autor: Brychu »

Dzień dobry :)

Mam krótkie pytanko. Co to znaczy że w 2.2 GT się świeci "check engine" na niskich obrotach ? Tak do 1600 obr około później zawsze gaśnie. Silnik chodzi równo, obroty nie falują tylko się świeci. Jakieś wstępne diagnozy ?

Tak tylko z ciekawości pytam... ;)

Edit: na wolnych obrotach trzyma tyle obrotów: http://www.brychu.superhost.pl/probe_23.jpg
Awatar użytkownika
Tomi
Posty: 285
Rejestracja: 2004-02-19 14:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Tomi »

wywala ci jakies kody bledow?

i cisnionko oleju masz zawsze tak wysoko? wiem ze te wskazniki za dokladne nie sa ale czasem warto sie nimi zainteresic, bo a noz okaze sie ze maja odchylenie ale nie w ta strone w ktora bysmy sobie zyczyli heh...
PROBE 2,2 GT '91 /lekko dlubniety/
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

zczytaj kody błędów to będziesz wiedział co i jak.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Mi się wydaje,że powinny być troszkę wyższe.Tak bardziej pod 750.
U mnie obroty falują tzn.po dodaniu gazu i puszczeniu pedału
wskazówka spada do momentu jak u Ciebie jest normalnie.Wtedy silnik przez chwilę pracuje bardzo nierówno po czym wskazówka wraca na około 700 -730 i wszystko jest wtedy ok.
Co do check engine może to problem z sondą?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

Szukałem na forum, ale nie znalazłem... Czym odczytywać te kody błędów?
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

A ja jeszcze nic nie wiem, bo auto o 6 rano zjechało z lawety i to sa takie moje pierwsze obserwacje w sumie. Postaram się sprawdzić kody błędów bo komuś obiecałem ;)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

najprawdopodobniej sonda lambda
pozdro
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No tak.A ja tak sobie czytając stwierdziłem:
no to może ja u siebie też przy okazji sprawdzę te kody?
Więc tak:
Podłączyłem przewód,wsiadłem za kierownicę,przekręciłem stacyjkę no i czekam.Po kilku sekundach kontrolka zgasła i ....
no właśnie i nic.Nie zapala się :D
No to jeszcze raz - i to samo - gaśnie i już się nie zapala.
Pytanko.Czy mogę się cieszyć :D ,że nie mam błędów i że taka jest właśnie reakcja kontrolki?Czy może robię coś nie tak?
Na wszelki niewielki zresetowałem kompa i czynności powtórzyłem.
Było tak samo.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

jak zresetowales kompa to co chcesz zeby pokazal?? :)
na forum jest napisane kiedy resetowac kompa.
tutaj:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... t=komputer
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

:D
Nie no.Najpierw sprawdziłem.A potem zresetowałem.
Pojechałem na pocztę odebrać przesyłkę ( stożek) bo właśnie przyszedł
:D :D :D
No i znów sprawdziłem.Było tak samo.
Czyżbym coś zle zrobił?

Ps.Co do stożka zaraz zrobię zdjęcia i wrzucę do strefy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Witam. Tez mam 2.2 GT i ten sam problem z check engine na niskich obrotach. I zdziwilo mnie to ze u mnie wskazowka od cisnienia ojeju tez podchodzi dosc wysoko. Czyli objawy identyczne. Sprawdzilem kody bledow i wyskoczyl blad 16. Czyli EGR. Moze ma ktos pomysl co z tym dalej zrobic? Czy to moze byc przez lambde?
Czerwona jedynka GT 91'
Gość

Post autor: Gość »

Kula pisze:Witam. Tez mam 2.2 GT i ten sam problem z check engine na niskich obrotach. I zdziwilo mnie to ze u mnie wskazowka od cisnienia ojeju tez podchodzi dosc wysoko. Czyli objawy identyczne. Sprawdzilem kody bledow i wyskoczyl blad 16. Czyli EGR. Moze ma ktos pomysl co z tym dalej zrobic? Czy to moze byc przez lambde?
Powiem tak, olej to, to jest zaworek który w zime fiksuje. EGR to EGR a lambda to lambda, niby mają ze sobą jakieś koneksje ale nie przejmował bym się, a nawet bym nie płakał jak by mi się EGR na amen zapchał, ponieważ odpowiada za recyrkulacje spalin.
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Wiem ze EGR mozna olac:) Ale martwi mnie to cisnienie oleju. Niechcialbym czegos przy okazji zniszczyc.
Czerwona jedynka GT 91'
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

kurcze powiedzcie mi czy to źle że wskazówka ciśnienia oleju jest w górnej strefie pola normal??Myślałem że to jest dobrze a czytając posty wyżej zaczynam wątpić.... :?: :roll:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Gdy silnik jest zimny wskazówka zawsze jest wyżej.Również wyżej jest jak obroty silnika są wysokie.
Gdy samochód(motor) jest nagrzany i chodzi na wolnych obrotach,wskazówka z reguły jest niżej niż zaraz po odpaleniu silnika.
Sądząc po wskazówce temperatury na zdjęciu u Brycha silnik nie jest już zimny ale czy wskazówka ciśnienia oleju na literce "N" to powód do zmartwień?Wiem,trzeba brać poprawkę na wskazania wskazówek ale bardziej bym się martwił gdyby była poniżej literki "A" :)
Pozdro.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Obroty przy odpalaniu w zime zimnego silnika zawsze sa wyzsze poki silnik sie troche nie nagrzeje. Ale cisnienie oleju powinno byc w normie, zwieksza sie przy gwaltownym dodaniu gazu.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No tak.Właśnie tak jak piszesz.
Ale czy u Brycha nie jest w normie?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Gość

Post autor: Gość »

Po dopaleniu samochodu zawsze mam bardzo wysoko wskazówke. Jak już się rozgrzeje to na wolncyh jest idealnie w połowie a jak jeżdże to idzie pod koniec prawie skaili norma.
swoosh
Posty: 259
Rejestracja: 2004-09-17 23:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Zakopane

Post autor: swoosh »

Sqad pisze:Po dopaleniu samochodu zawsze mam bardzo wysoko wskazówke. Jak już się rozgrzeje to na wolncyh jest idealnie w połowie a jak jeżdże to idzie pod koniec prawie skaili norma.
ufffff no to się uspokoiłem bo u mnie jest dokładnie w ten sposób :wink:
fast and furious
PROBE I GEN. 2,2 GT (był) ale będzie kolejny;)
Gość

Post autor: Gość »

Wiadomo wskaźnik wskaźnikowi nie równy, inna kalibracja te sprawy, Więc jeśli ciśnienie trzyma w w normie to aż tak nie ma czym się martwić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”