Przy wymianie oleju - Motor flush

Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Przy wymianie oleju - Motor flush

Post autor: Witek.w-wa »

Witam :)
Dzisiaj dalem sie nawowic w mojej autoryzowanej stacji obslugi mazdy przy wymianie oleju i filtra na zastosowanie preparatu Motor Flush. Generalnie preparat wyrownuje cisnienie w poszczegolnych cylindrach oczyszcza silnik itd. Skan folderu w zalaczeniu oraz wykres cisniemia w poszczegolnych cylindrach po jego zastosowaniu z mojego samochodu. I faktycznie po jego zastosowaniu (czas pobytu w stacji 4 godziny). Silnik pracuje bardziej rownomiernie i jest jakby bardziej eleastyczny. Moze rzeczywiscie odzyskal troche utraconej mocy jak to pisza w folderze.
W kazdym razie stary sposzczany olej wygladal jak czarna breja.
Wiec polecam.
A poniewaz jest coraz wiecej ludzi z probe z warszawy polecam tez i stacje obslugi. Wiem ze autoryzowany serwis jest drogi ale na zyczenie klienta poradza i zamienniki.
I w koncu urobilem wlasciciela stacji na rabat.(Ja mam od dawna ale dlugo tam przyjezdzam)
Na haslo 8) WITEK z KLUB PROBE mozecie dostac rabat na robocizne i czesci w wysokosci 20%.
Tylko trzeba rozmawiac z wlascicielem stacji Panem Pawłem Sójka Autoryzowana stacja obslugi Auto 2000,powolujac sie na Mnie przed jakas robota.
Do stacji mozna tez przyjechac ze swoimi czesciami na wymiane. :idea:
Jak by bylo zainteresowanie moge w tym temacie zostawic namiary.
Stacja bardzo skrupulatna choc najlepiej byc wtedy gdy jest wlasciciel tez mechanik. Nie jest bardzo tania!. Potrafia policzyc nawet za drobiazg ale wazny, a nie zastosuja stare..U mnie dzis policzyli nawet za uszczelke originalna od sruby od spustu oleju. 6pln :) A stacja istnieje juz 15 lat.

Obrazek
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Sposób użycia podczas "przeglondów"
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

U mnie silnik z tym specyfikiem chodzil przez 4 godziny.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Dzięki Witek za informację, waham się czy w swoim nie zrobić takiego zabiegu bo poprzedni właściciel chyba jeździł na nie syntetycznym oleju i trochę osadów mi się zrobiło. Chyba się skuszę...

Pozdrawiam Rafał
Pozdrawiam, Rafał.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Raf pisze:Dzięki Witek za informację, waham się czy w swoim nie zrobić takiego zabiegu bo poprzedni właściciel chyba jeździł na nie syntetycznym oleju i trochę osadów mi się zrobiło. Chyba się skuszę...

Pozdrawiam Rafał

Ja miałem chyba identyczną sytuację, osady z oleju mnie duuuużo kosztowały (popychacze), też zrobiłem płukanko a potem nowy olej
i filterek.
Polecam :!:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Raf pisze:Dzięki Witek za informację, waham się czy w swoim nie zrobić takiego zabiegu bo poprzedni właściciel chyba jeździł na nie syntetycznym oleju i trochę osadów mi się zrobiło. Chyba się skuszę...

Pozdrawiam Rafał
Hej Raf jak by co to moge Tobie w tej stacji kupic ten specyfik(masz kawalek drogi do Wawy,wal na priv)) bo telefonu do nich to chyba nie bede na forum podawal aby nie reklamowac stacji, choc wydaje mi sie, ze dobre warto.
A mozna to zrobic samemu.
1. wlewa sie 2 butelki tego specyfiku do rozgrzanego silnika ze starym olejem.
2. Silnik chodzi przez 4 godziny na postoju, kilka razy przygazowac w ciagu tych 4 godzin. Wazne NIE JEZDZIC z tym !!!.
3. Zlac olej zalozyc nowy filtr zalac olejem. Po napelnieniu wlaczyc na chwile silnik az zgasnie kontrolka oleju i po wylaczeniu dopelnic olej (napelnia sie wtedy filtr oleju).
4. Wyczyscic swiece.
Aha wlasciciel mowil, ze niektorzy, wylewaja stary, leja nowy, dodaja specyfik, wylewaja i napelniaja nowym. Kwestja kasy.Jak by na potwierdzenie gdy odjezdzalem jakis zoltek przyjechal 8 letnia mazda Xedos wlasnie na czyszczenie na nowym oleju.

Mi cisnienie wyrownalo sie na 13 bar rowno a wczesniej bylo od 12 do 12.5.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

po takim czyszczeniu nie bedzie efektu takiego jak wlasnie syntetyka po polsyntetyku ??? jak wyczysci sie nagar to nie straci szczelnosci ? wyjasnijcie mi to bo sie nie znam :( w swoim olej mam juz gesty wiec lada dzien bede zmienial...
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

to samo pytanie zadalem wlascicielowi stacji, powiedzial ze nie. Zreszta jak widac cisnienie wzroslo.
No i auto nadal na mineralnym a nie przeszlismy na syntetyk
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

No tak, ale moze to dziala tak jak "Motordoktor" czy jak to tam sie nazywa ? dziala na poczatku a potem jest kompletna lipa :/
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Nie wiem nie jestem mechanikiem zastosowalem 1 raz.
Ale mysle ze jezeli jest to autoryzowana stacja obslugi mazdy i robia to od dawna to nie wciskaliby ludzia ciemnoty aby potem to naprawiac lub tracic klientow.
Poza tym to nie jest srodek do reanimacji silnika !!. Tylko do jego wyczyszczenia. Z tym specyfikiem sie nie jezdzi w odroznieniu od tego co podajesz i tym podobnych.
Ostatnio zmieniony 2005-02-19 22:34 przez Witek.w-wa, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Gość

Post autor: Gość »

Dobra, chyba mnie i nie tylko mnie, interesuje cena takiej imprezy.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Nie tylko Ciebie, warto być dobrze zorientowanym :D . Witek bez obaw to nie telewizja, dawaj śmiało numer. Przecież forum jest właśnie po to 8) .
Ostatnio zmieniony 2005-02-22 00:16 przez Sh(.)(.)ters, łącznie zmieniany 1 raz.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Dzięki Witek, śmiało podaj telefon i cenę. Do zmiany oleju zostało mi jeszcze trochę czasu więc postaram się to znaleźć u siebie.

Pozdrawiam Rafał
Pozdrawiam, Rafał.
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ostatnio zastanawiałem się czy nie potraktować mojego Probka tym specyfikiem przy najbliższej wymianie oleju. Mam podejrzenia, że silnik może być trochę zasyfiony. Zastanawiam się tylko nad jedną sprawą. Tego prepearatu wlewa się 2 butle (razem ok 800 ml). Jeżeli stan oleju jest w normie i doleję prawie litr tego czegoś dodatkowo to pewnie będzie już ponad stan a to najlepiej chyba też nie robi :? Wiadomo, że to tylko na kilkadziesiąt minut no i nie będzie żadnej jazdy tylko luzik i wolne obroty ale jednak mnie to intryguje. Co myślicie?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Gość

Post autor: Gość »

Jak będzie ponad stan to nic się nie stanie. Po drugie to wcale nie jest kilkadziesiąt minut tylko kilka godzin stania i pracowania na wolnych obrotach, nie wolno jeździć.
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Jak dla mnie to nic nowego, od 2 lat przy każdej wymianie oleju płukam silnik podobnym srodkiem :twisted:. Olej po wymianie jest b.długo czysty a ponieważ silnik miałem z duzym przebiegiem, ale zabdany (tzn żadnych przedmuchów, czy brania oleju) to skutku nie odczułem żadnego oprócz czystszego oleju przez całe jego uzytkowanie czyli ok 10kkm. Polecam z jedna uwagą- ja stosuje specyfik (tzn mój mechanior) na którym silnik powinien chodzic na wolnych obr, tylko max 30min, obawiam się , że to co robi ten mechanior o którym piszesz to jego wymysł i to niezbyt rozsądny (trzymanie auta 4h na wolnych obr. jest wg mnie totalną przesadą). Olej po wymianie wygląda jak woda i ma dokładnie "zblizone" do niej parametry samrujące. Dlatego w instrukcji każdego takiego specyfiku jest dokładnie napisane jak długo prowadzić proces czyszczenia (tu widze 30-40 min). Jak jeszcze sobie porobisz kilka ostrych przegazów to możesz po 2 godz uszkodzić panewki - a tego chyba nie chcesz :?: . zresztą teraz to juz "po ptakach". Konkludując- radzę zrobic następne płukanie przy kolejnej wymianie oleju, będzie to rozsądniejesze dla silnika i kieszeni :wink: . A u mnie koszt tego płukania to 50zł, do tego olej za 57 (pół syntetyk) i wychodzi z filterm 27zł i robocizną, jakieś 150 zł, chyba warto nie :?:
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Rick, a jakiego środka używasz? Jutro planuję wymianę oleju a w Łodzi nie mogę nigdzie dostać tego "MotorFlusha" Forte. Może jakiś inny specjał dałoby się tu kupić.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Dokłądnie nie pam iętam, chyba PROTEC, tu znalazłem linka:
http://shop.store.yahoo.com/tri-maxx200 ... clean.html,
http://users.cybercity.dk/~lk4729/butik.htm,
ten na linku jest w zielonej puszce a facet mi robił takim czarnym, to wszystko co znalazłem :)
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Ciśnienie po i przed

Obrazek
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Motor Flush

Post autor: Jookerr »

Cześć wszystkim. :)
Byłem dzisiaj na wymianie oleju i płukaniem silnika motor flush'em.
Zrobili najpierw badanie ciśnienia na cylindrach (1=11,8, 2=11,4, 3=9, 4=10,5). Wlali mi ten preparat do oleju i jeszcze dolali mi jakaś preparat do baku paliwa żeby oczyścić przewody paliwowe i wtryski paliwa. I tak na starym oleju chodził ponad 3 godziny. Następnie zlali cały stary olej wymienili filtr oleju zalali nowy olej i ponownie sprawdzili ciśnienie na cylindrach.
Byłem w sumie w szoku, ponieważ po tej całej operacji wyglądało to tak:
1= 12,3, 2=12, 3=12, 4=12.
Wiem ta cała operacja nie jest najtańsza ale naprawdę skutkuje :)

Jestem ciekaw czy oprócz Witka ktoś jeszcze to robił i czy miał takie rezultaty czy nie.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ile kosztowal Cie caly zabieg??
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Fajnie że się zdecydowałeś :)
Zamieszczałem kiedyś skany z ciśnienia przed i po.
Generalnie ludzie oszczędzają na takich rzeczach :evil:

ps.
generalnie to lepiej przenieść to w miejsce gdzie temat był rozpoczęty przeze mnie aby się nam nie robił bałagan
Ostatnio zmieniony 2005-04-19 13:41 przez Witek.w-wa, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr »

Nie jestem bogaczem ale na takie rzeczy nie oszczędzam, bo według mnie warto raz na jakieś czas coś takiego zrobić (w tym przypadku to pewnie było pierwszy raz od 14 lat dla tego silniczka)
Za całość zapłaciłem 482 zł.
A i tym co będą dzisiaj na spalarni mogę pokazać oba wykresy. :D 8)
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

a powołałeś się na mnie aby dostać rabat ??
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Awatar użytkownika
Jookerr
Posty: 111
Rejestracja: 2004-10-23 20:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jookerr »

Tak dzięki tobie Witku dostałem 20% rabatu więc w sumie nie wiem ile to kosztuje bez rabatu musiałbym policzyć.
Ale jestem bardzo zadowolony.
Byl PROBE 2,2 TURBO 1991
Byl PROBE 2,2 TURBO 1990 ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”