OLEJ

Awatar użytkownika
cembrzynski
Posty: 100
Rejestracja: 2005-02-21 18:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: cembrzynski »

dzienks chlopaki.
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

filtr w JC kosztuje ok 25zł (nie pamiętam dokładnie)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

Filtr w JC w Płocku kosztuje 11 zł (bynajmniej dla mnie)
II 2,5 V6 USA rok 1993 (ale I rejestracja 1994)
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Jaki olej najlepszy do Probe

Post autor: sebastianznak »

Jak prawie kazdy z Was jezdze probe ja mam akurat 2.2GT odkupilem je od starszego goscia a on sprowadzil je ze stanow.Silnik byl exploatowany na MOBIL 1, 10W40,niewiem czy ten olej jest dobrym olejem.Ja kilka lat temu bylem montowac nitro u Grabowskiego do CRX-y po skonczonym montazu zalecil zmiane oleju na CASTROL 10W60 ze w zgledu na bardzo duze obciazenia silnika.Nitro dzialalo doskonale a silnik pracowal bez zarzutu.W pozniejszym czesie po nabyciu 200 SX w jednej z Krakowskich hamowni po chipwaniu Nissana zalecili od razu zmiane na CASTROL 10W60.Po zakupie Probe ze wzgledu na turbo zmienilem rowniez na w.w olej.Chcialbym poznac Wasze zdanie na temam tego oleju i Wasztch stosowanych obecnie.Nigdy nie zalowalem kasy na olej,choc wielu mechanikow twierdzi ze do samochodow powyzej 10 lat lepiej zalac polsyntetykiem.
Gość

Post autor: Gość »

Zaraz bedziesz zbierał cięgi za ten temat. To już było i to naprawde nie raz.
Gość

JAKI OLEJ

Post autor: Gość »

WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE :)
DZIEKI :D :D :evil:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Kolego, kłania się opcja szukaj.
Temat był naprawdę wielokrotnie wałkowany.
Po za tym wyłącz Caps Lock, bo tak się tu nie pisze i będzie zj..a od moderatora.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=olej+gt
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

LOTOS polsyntetyk 10W/40 :)
Czerwona jedynka GT 91'
Gość

Post autor: Gość »

Moderator jest cierpliwy. Spoko.
Ale na forum już troche tego było.
Kula może nazwami nie ma co sypać tylko lepkościami i klasą oleju.
Generalnie najbardziej optymalny jest półsyntetyk 10W40. Co do minerali w turbo są różne obiegowe opinie. Co do zalewania silnika takiego olejem syntetycznym też wiąże się z jakimś ryzykiem, na pewno musi być wszędzie suchy, no i musisz być pewny jakiści uszczelek i stanu technicznego silnika (nagar ect.). No i jak już się zdecydujesz na takie ryzyko to nigdy nie rób skoku z minerala na syntetyk tylko jeszcze pomiędzy niech jeździ na połówce. To może być za duży szoka dla silnika. No i jak już obierzesz firme to pozostań przy niej i przy połówce i przy full syntetyk, i niech klasą lepkości się zgadzają. Mi się udało taki skok zrobić choć miałem stracha.
Awatar użytkownika
brams
Posty: 107
Rejestracja: 2004-11-12 12:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: brams »

My w Borkach zalewaliśmy się (z) OLEY(em) ze Szczecina 8)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Kula pisze:LOTOS polsyntetyk 10W/40 :)
LOTOS - podobno morderca turbin....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poniżej odpowiedź na pytanie zadane w temacie:
http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... file&u=493
Najlepszy w Szczecinie. Dostępny równiez na zlotach. Potwierdzisz MiHu?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: JAKI OLEJ

Post autor: Tomasz S »

GRUCHA GT pisze:WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE :)
DZIEKI :D :D :evil:
Moment temu przeglądałem stronkę rekomendowaną przez jednego z "urzytkowników" : http://www.motolpg.friko.pl . Jest tam dział "oleje silnikowe" . Porównaj i wnioski sam wyciągnij :wink: :roll: 8)
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

na jakim oleju dotrzec silnik????

Post autor: kicur »

wiem ze tamat byl poruszany duuzo razy ale nigdy w tym przypadku.. :D wiec tak wymienilem w silniku miedzyinnymi pierscienie i panewki i prawie go juz zlozylem- bylem po olej i koles mi powiedzial zeby na dotarcie zalac go jakims cienkim olejem nawet mineralem i spuscic po 3 tysiacach -- powod jest taki ze na syntetyku podobno nie zlapie szybo kompresji bo dlugo beda sie docierac pierscienie itp --mowil ze moze to zajac 25 tys km :shock: no i po spuszczeniu zalac dopiero syntetykiem mobilem- noo ale ja nie chce lac minerala bo sie zrobi nagar znowu a wszystko w silniku na blysk wyczyscilem - a pozatym to pierwszy raz slysze taka teorie :shock: - zaleje jakims badziewnym mineralem i sie okaze ze pierscionki i panewki tak szybko sie dotra ze az zatra :x -- nooo i dlatego biorac pod uwage jesgo opinie i moja sumujac obie ,doszedlem do wniosku ze na poczatek zaleje go LOTOSEM polsyntetykiem 10w40-- a jakie jest wasze zdanie na ten temat ?? na jakim oleju go docierac i wogole jaki dystans?? prosze o wasze opinie bo kwestia kilku dni i go zalewam :D - dzieki i pozdrooo!! 8) :D
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

ja wiem że po zmianie pierścieni zmienia się olej po 30 km!!!
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Ze względu na turbinę nie powinieneś zalewać go mineralnym. :1111_bicz:

A co do docierania to koleś jest chyba z innej galaktyki. :shock:
Przy docieraniu chodzi o to, aby dopasować do siebie elementy.
przez pierwsze 5tys km nie możesz go katować ani mulić, ani jeździć z pełnym obciążeniem.
Ot i cała filozofia.

Pozdrawiam! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Moja teoria w tym temacie jest że po pierwszym tysiu km.wymienia się olej(przynajmniej tak słyszałem)ale np.na pełnym syntetyku ,wtedy będziesz już tylko lał syntetyk który jest najlepszy w górnych granicach temperatur a te silniczki małej jej niemają.
czym drugi współczynnik wyższy tym lepszy,zatem i droższy :lol: :wink:
Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

po takim remoncie silnika najzdrowszy półsyntetyk na popczątek,potem zmienić w jedną albo druga stronę,lepiej na syntetyk bo jak na minerał to cięzko powrócic potem do syntetyka bo sie może rozszczelnić
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

soryy dzis jesscze raz gadalem z tym kolesiem i powiedzial dokladnie tak zeby wlac jaiegos minerala typu lotos :o i przejechac 1000 km dobrze spuscic -jak sie da to wyczyscic mise z resztek i zalac pelnym syntetykiem i na takim zostac :D -- powod wedlug niego jest taki syntetyki sa zaj .... e dobre i pierscionki beda sie baaardzo dlugo docierac -- a podobno po tysiacu kilometrow nie zrobi sie zaden nagar i mozna bez problemu przejsc odrazu na syntetyka :D -- Qrcze jak tak przemyslalem to co on mowi to chyba ma racje :lol: - przeciez mnostwo samochodow jezdzi i dociera sie na mineralu i nic i m nie jest.. chybaaa :lol: -- co wy na to?????dzieki i pozdrooo!!
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Teraz jak kupujesz auto to nic nie docierasz bo są juz dotarte! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Kupując nowe auto też masz zalany 0W albo 5W. Ja bym się z mineralnym nie bawił.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola
Dokładnie :)
Rafał 2.0 16V
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

RX pisze:Witam,

Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola :-)

Pzdr.
Tak mówią względy ekonomiczne. Można zaoszczędzić jakieś 40 zł :) Najlepiej jest syntetyk i po 1kkm syntetyk.
Bartek75
Posty: 3
Rejestracja: 2005-08-08 15:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

jaki olej do silnika?

Post autor: Bartek75 »

Witam, prosze o rade. Mam przejechane 170000 na liczniku, musze wymienic olej. Jaki olej najlepiej wlac do silnika?
Bartek, Probe 2,2T GT '92, Warszawa
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”