Sonda lambda

Damian
Posty: 58
Rejestracja: 2004-09-18 15:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno

Sonda lambda

Post autor: Damian »

Witam.
Wszystko wskazuje na to, że sonda padła. Mam gaz z kompem i od czasu do czasu szarpie podczas przyśpieszania. Pojechałem do gazownika który stwierdził uwaloną sondę. Co ciekawe twierdzi, że w żadnym wypadku nie można przecinać przewodów między sondą a wtyczką gdyż są stalowe i nie da się ich lutować w dodatku takie miejsce połączenia szykbo śniedzieje i wprowadza błędne dane. Moja właśnie jest połączona na jakieś pojedyńcze dorabiane wsówki. W sklepie oryginał jakieś 500-600zł. Zamiennik jakieś 150-200zł. Co ciekawe nie wiedzą co dokładnie pasuje tylko kazali podać kolory przewodów instalacji i gwint :shock: .
Mam pytanie do posiadaczy 2.0 jaka sonda i z czego poprawnie działa. Wtyczka może niepasować, zaprasuję konkretne szczelne złącze. I druga prośba, prosiłbym o schemat połączenia sondy z PCM. Muszę sprawdzić ten właśnie przewód bo coś jest nie tak gdyż komp gazowy z niej korzystał ale na bezynie napewno była olewana. Instalacja Mazdy.
Z góry dzięki za wszystkie info. Mam go już prawie rok i jeszcze nigdy nie chodził jak należy. Poprostu skarbonka bez dna. Jak narazie tylko fajnie wygląda bo na drodze nie mogę złapać kombi 1.6 .O spalaniu bęzyny nie będe pisał bo jak sobie pomyślę ze w tych samych pieniądzach mógłbym jeździć V6 z gazem w podłodze to szlak mnie trafia.

Pozdrawiam
2.0 16v 94r + LPG. Full wypas:)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jeżdżąc na gazie wyświetla Ci błąd a na benie nie tak? powinno być chyba odwrotnie? przy instalacji gazowej sonda jest "zastępowana" przez kompa LPG. nie wiem czy szarpanie jest spowodowane przez sondę :roll: moim zdaniem przy uwalonej sondzie spalanie Ci wzrośnie ale szarpać nie będzie.

ja kupiłem oryginalne, używane sondy (z rozbitka) i są wporządalu :) dwie sztuki w cenie 100zł z przesyłką.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Gość

Post autor: Gość »

Szarpanie to prędzej na kablach WN, albo na świecach, albo z aparatem cos się dzieje, przy sondzie to raczej obroty falują. Ale co ja bede gadał przecież sie nie znam.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Sqad pisze:Ale co ja bede gadał przecież sie nie znam.
:?: :?: A dlaczego taki komentarz? Dobrze prawisz Kamil. Damian nie łam się, jakoś będzie. Nie wiem jednak na czym polega ten pech, że ktoś kupuje Proba i ciągle coś się sypie, a kto inny śmiga bez awarii... :(

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Gość

Post autor: Gość »

RX pisze: :?: :?: A dlaczego taki komentarz? Dobrze prawisz Kamil. Damian nie łam się, jakoś będzie. Nie wiem jednak na czym polega ten pech, że ktoś kupuje Proba i ciągle coś się sypie, a kto inny śmiga bez awarii... :(

Pzdr.
Bo probe jest awaryjne jak każdy inny samochod wszystko zależy od poprzedniego właściciela i tego jak był użytkowany.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”