jak krecic obrotami?

Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

jak krecic obrotami?

Post autor: Remik »

konkretnie chodzi mi o to przy jakich obrotach najlepiej jest wrzucac nastepne biegi tak by wycisnac z probka jak najwiecej mocy. Czy mam go krecic az do 8000 obr/min czy tak mocno nie trzeba?
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

moim skromnym zdaniem + moje skromne doswiadczenie mowi, ze miedzy 4500 a 6500 rpm. dalej go dusic nie ma sensu. ale moge sie mylic. niech sie Forum wypowie. sa lepsi fachowcy ode mnie.
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Fachowcem nie jestem ale wydaję mi się że nawet 8000 z niego nie wydusisz bo wcześniej odetnie Ci paliwo. W I gen. odcina już przy ok 6500.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
A mój automat nawet do tylu mi nie pozwoli dojść :(
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Gość

Post autor: Gość »

proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
wykres wykresem (teoria) a doswiadczenie swoja droga. najlepiej samemu wyprobowac :D
amra 2.5 94 V6 24V
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
z całym szacunkiem ale nie chce mi się wierzyć no chyba że masz jakieś obejście odcinania obrotów ale wydaję mi się że to wiązało by się z modyfikacją CPU? Nie wiem, może się myle?

Napiszcie coś bo samego mnie to ciekawi!
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

kollek pisze:
Remik pisze:umnie w IIgen 2.5l odcina dopiero przy 8000obr/min
z całym szacunkiem ale nie chce mi się wierzyć no chyba że masz jakieś obejście odcinania obrotów ale wydaję mi się że to wiązało by się z modyfikacją CPU? Nie wiem, może się myle?

Napiszcie coś bo samego mnie to ciekawi!
a te pytanie to juz do poprzedniego wlasciciela czyli sereq, ja nic o modyfikacjach niewiem, a paliwko odcina dopiero przy 8000obr/min
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

Wracajac do 8000obr/min -- umnie wlasnie odcina paliwko przy 8000obr/min a jak jest winnych 2.5 gt ? --
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
Bingo !
Nawet jak to jest tylko teoretycznie, to różnice w stosunku do praktyki są nie wielkie. Chyba, że ktoś coś modyfikował.
Awatar użytkownika
Remik
Posty: 136
Rejestracja: 2003-08-16 21:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Remik »

asdero pisze:
interart pisze:proponuje zapoznac sie z wykresem momentu obrotowego
i wszysyko stanie sie jasne
Bingo !
Nawet jak to jest tylko teoretycznie, to różnice w stosunku do praktyki są nie wielkie. Chyba, że ktoś coś modyfikował.
To znaczy co, to ze prawidlowo powinien odcinac przyz 6500obr/min?
Scheda po sereq -=PROBE II-gen. 2.5l 24V V6 95r.=-
GG: 3034632
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

To znaczy, że automat ma odcinać jak odcinał, ale twoje kręcenie silnika znacznie powyżej max momentu lub mocy jest mało zasadne (chyba, że chodzi o uzyskanie max prędkości). O to mi chodziło :)
Gość

Post autor: Gość »

Pierwsza sprawa, to wezcie pod uwage, ze silnik 2.5 tej konstrukcji nie bardzo da rade przekroczyc 8000obr. bez wiekszych modyfikacji. To, ze komus wskazowka wedruje poza skale, jeszcze niewiele znaczy.

Druga - PO CO!!! - zwalic silnik KL jest dosc latwo. Max moment obrotowy malo kiedy jest powyzej 6000obr., wiec i sens wkrecania go w takie wartosci jest co najmniej bezsensowny. Tutaj wlasnie pojawia sie znajomosc auta i umiejetnosc wykorzystania tego. Jesli wyczujesz kiedy auto osiaga max na danym biegu, wrzucasz nastepny itd. itd. Patrzenie na wskazowki tylko "przeszkadza".

Trzecia - odciecie paliwa jest w Probe dosc proste do usuniecia. Jak sie w koncu wybiore na jakis zlot, to moge kazdemu usunac w pare minut. Nie jest to wielka filozofia - wystarczy wiedziec jak.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”