kopci

bsid
Posty: 1
Rejestracja: 2005-10-29 12:24

kopci

Post autor: bsid »

witam klubowiczów, jestem tu nowy więc proszę o łagodny wymiar kary
od tygodnia zostałem szczęśliwym posiadaczem probe II i tu się zaczął problem:
samochód jest mocno zaniedbany, więc zacząłem zabawę od wymiany uszczelki pod głowicą(b. duże wycieki), naprawy zawieszenia itp. wszytko jest już poskładane samochód chodzi jek brzytwa, jest tylko jeden problem - kopci jak papieski komin na ogłoszeniu wyników, dodam, że głowica była regenerowana w specjalistycznym zakładzie jest kpl nowych uszczelek i przed rozebraniem silnika nie zauważyłem takiego objawu, kopcił trochę ale nie aż tak, czy jest możliwe że zatarły się pierścienie olejowe? samochód stał około 8 miesięcy, czy jest szansa że to "puści" i kopcenie zniknie? czy skazany jestem na ponowne rozebranie motoru, tym razem poszerzonego o demontaż tłoków? czy zalanie cylindrów jakimś preparatem może pomóc?
za odp będę bardzo wdzięczny
pozdrawiam
bsid
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

zdejmij miske i zobacz w jakim stanie są panewki.
co do reszty to niech inni sie wypowiedzą.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

O ile nie została skopana sprawa z głowicą i wymieniono wszystkie uszczelniacze zaworowe na nowe, szlifowano gniazda i same zawory, to jestem na 100% pewien, że teraz czeka cię zabawa z pierścieniami.
Nie zapomnij, że ponowne zdjęcie głowicy (aluminiowej) kończy się wymianą uszczelki i planowaniem.

Niestety ale do kopcenia panewki nic nie mają. Mogą jedynie zostać zatarte z braku oleju i spadku jego ciśnienia.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Alexs
Posty: 262
Rejestracja: 2005-03-20 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexs »

Sqad pisze:zdejmij miske i zobacz w jakim stanie są panewki.
co do reszty to niech inni sie wypowiedzą.
ale żeś teraz napisał...panewki nie mają nic do oleju, pierścienie jeśli już i uszczelka pod głowicą,zależy na jaki kolor kopci...mam nadzieję,ze to przez tą chorobę wszystko :wink:
I like Mx-3

Mazda Dexelia 10W 40 Semi Synthetic
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Sprawdź też czy masz sprawną lambde - ja tak mam ale przy zapalaniu że zasłone puszcza i po naprawie sondy wszystko jest już ok
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Są trzy możliwości
1. wszystko jest okej - kopci na siwo ale prze pierwsze kilka minut.
2. żle założona uszczelka - kopci na biało cały czas a wody w układzie chłodzenia ubywa (może być mało widoczne - może ubywać z wyrównawczego)
3. pierścienie Ci puszczają - kopci na czarno w szczególności jak dasz mu kopa...


Jest jeden sposób na pierścienie - wlej po 50ml nafty do cylindrów przez otwory świec i zostaw na noc. Następnie bez wkręcania świec pokręć z 10-15 s rozrusznikiem, żeby wywalić resztki nafty. Teraz załóż świece i odpal go na 2-3 minuty. KONIECZNIE WYMIEŃ OLEJ I FILTR BO ZATRZESZ SILNIK. Nafta jest składnikiem wszystkich środków czyszczących nagary. Jest szansa że zmiękczy ona nagar który blokuje pierścienie i pierścienie zaczną znów pracować. Jak powiedziałem - jest to szansa.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”