stuki przy dodawaniu gazu

Gacek Wrocław

stuki przy dodawaniu gazu

Post autor: Gacek Wrocław »

Podczas dodawaniu gazu gwaltownie, przez sekundę slychac ciche stukanie (podobne do zaworów ale cichsze) na wyższych obrotach tego nie ma podczas delikatnego dodawania gazu rowniez nie ma.
przy plynnym "wachlowaniu" gazem od obr wolnych do nieco wyzszych stukow nie ma pojawiaja sie gdy obroty calkiem spadna do wolnych i dodam szybko gazu.

zauuwazylem rowniez ze w aparacie zaplonowym nie mam takich malych okladzin na trzech z czterech bolców.

po odlaczeniu jakiejkolwiek swiecy pojawia sie iskra chyba na cewce (element do ktorego dochodzi piaty przewod z apartatu zaplonowego)

Probe 2,2 Turbo

Z góry dziekuje za pomoc
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

A może masz poprostu przebicie na kablach i podczas przyspieszania gdy iskra pewnie jest mocniejsza przeskakuje na najbliższą masę???

W nocy zgaś światła otwórz maskę i popatrz czy gdzieś nie skacze. U mnie skakała jak barany po hali :P . A czy na wolnych obrotach auto od czasu do czasu nie przerywa??? tak jak by kaszlało? hehe co za porównanie?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Kollek może masz rację ale co ma stukanie w silniku do przeskakującej iskry na kablach ? Według mnie to mogą być samoregulatory a raczej jeden za zaworach. Heh 1 sztuka do mojego 2.016V kosztuje 96zł... i w zasadzie powinno wymieniać się wszystkie a nie ten jeden.
Gość

Post autor: Gość »

Pytałeś o to na priva :wink: Niestety znam tylko cenę takiego samoregulatora (podał mi ją koleś w serwisie) ale jak masz je za 45 zł to nie powinieneś narzekać. Rowek na innej wysokości ? Dziwne... Pytaj w Japan Car normalnie o silnik Probe 2.016V przecież wszyscy co mają Probki kupuja w JC bo przecież to silnik z Mazdy 626.
Bad
Posty: 19
Rejestracja: 2003-09-17 08:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Lędziny

Post autor: Bad »

Możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz przypadkiem rozpierniczonej jakiejś poduchy z silnika. Niewiem jaki to jest stuk ale objawy pasóją - podczas gwałtownego przyspieszania silnik na skutek przenoszenia dużego momentu poddaje się pewnym "skręcaniom" . Proponuję wrzucić jedynkę zaciągnąć ręczny i puszczać sprzęgło tak aby silnik miał obciążenie i tak samo na wstecznym.
A jesli chodzi o stuki w silniku to może być wszystko np. luz na panewce korbowodu luz na sworzniu tłoka itp. najlepiej dorwać stetoskop i słuchać

Mam nadzieję że coś z tego rozumiesz co napisałem
Pozdrowienia
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Bienias -> mi jak skakała iskra to było słychać "cykanie". Ale to na wolnych obr. W zasadzie masz racje że podczas przyspieszania jest to nie do wychwycenia.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”