Kształt budy w II

pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Chciałem tylko zauważyć, że mimo wszystko auto nie musi być tak niskie jak Probe i jednak może jeździć tak jak Probe (chodzi mi o osiągi), np. jakieś lepsze Audi czy Golf GTI czy może jakaś trochę lepsza Vectra, a to są przecież samochody normalnych wymiarów...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Stosunek mocy do masy jest istotny. Opór powietrza przekłada się na kierowalność i stabilność przy wyższych prędkościach a też zużycie paliwa(i szumy powietrza) Dwa auta o takich samych mocach, wagowo takie same lecz o diametralnie różnych aerodynamikach będą jezdziły inaczej. To z mniej opływowym nadwoziem będzie osiągało mniejszą V max przy większym zużyciu paliwa. Pozaty liczy się jeszcze estetyka i proporcje. Probe II gen jest smukłe, długie i szerokie i nie ciekawie wyglądałoby z dachem wyższym o 15 cm :P
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Samochód niższy o tych samych parametrach co wysoki zawsze będzie prowadził się lepiej. Będą to jednak różnice mało odczuwalne podczas normalnej jazdy. Moga okazać się jednak istotne w sytuacjach ekstremalnych, na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

pjw, weź 2 identyczne samochody z takimi samymi silnikami i przetestuj. Z tym że jednego weź niskiego a drugiego wysokiego. :-k Może Reanult Megane i Megane Scenic? To jest chyba ta sama płyta podłogowa, te samo zawieszenie (nie jestem pewien) i ten sam silnik. Zobaczysz różnicę w podczas testów na placu. :wink:

Weźmy teraz takie Subaru WRX. Wysokość 1410 czyli 10 cm więcej niż Probe. I teraz powiesz że Subaru jest lepsze, szybsze. No tak, ale dlatego że na prowadzenie samochodu nie wpływa tylko jeden czynnik (w naszym przypadku wysokość samochodu) a setki. :roll: Subaru nadrabia innymi elementami, być może lepszym zawieszeniem, napędem na 4 koła, itd. Ale z pewnością im niższy samochód tym lepszy dla szybkiego pokonywania zakrętów. To samo z bocznymi podmuchami wiatru. Wyjeżdżając z jakiegoś lasu w trasie lub mijając tira który samochód zachowa się lepiej? Niższy czy wyższy? :?: Odpowiedź jest oczywista, co z tego że Subaru jest szybsze? W tej konkretnej sytuacji Probe być może zachowa się od niego lepiej. Jest niższy, mniejsza powierzchnia boczna, pochylone boczne szyby. :wink:
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

pjw pisze:W przeciwieństwie do ciebie półgłówku nie skończyłem edukacji fizyki na szkole podstawowej.
Naprawdę :?: A może wagarowałeś bo gdybyś uważał przynajmniej w podstawówce to odpowiedzi by ci się same nasunęły :!: Co do tego "półgłówka" to nie będę się zniżał do twojego poziomu i nie "odbiję piłeczki" w celu rzucania epitetów w twoją stronę :!: To świadczy tylko o tobie :!: Spuszczam więc na ciebie zasłonę milczenia bo nie jesteś wart dyskusji ze mną :!: Amen :!:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

No przecież napisał, że nie skończył edukacji w szkole podstawowej. Nie naśmiewaj się z kolegi |-X
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”