Mam trzy możliwości:
a) 225/50 16''
b) 205/55 16''
c) 195/65 15'' + felgi stalowe 15''
ad a) dostępne tylko w sklepach cena >400 PLN
ad b) na giełdzie 360 PLN (markowe) (wszystko nówki)
lub 135 PLN bieżnikowane przez firmę "Profil" z Nowego Sącza.
ad c) Dębica "frigo directional" - 190 PLN lub Fulda - 210 PLN (giełda)
+ komplet felg 480 PLN.
Rozwiązanie c - całkiem rozsądne, te Fuldy są na prawdę extra, jedyny problem to jak będzie wyglądało auto na stalowych felgach z cienkimi oponami
 
 Rozwiązanie b - (bieżnikowane) - na dobrym surowcu (Michelin) bieżnik asymetryczny (podobno "Pro snow 970") ALE na mój gust są to opony asymetryczne - kierunkowe tzn. lewe inne prawe inne, ale producent twierdzi inaczej i oferuje wszystkie jednakowe...
Orientuje się ktoś jak to jest z tymi asymetrycznymi?
Może wiecie gdzie można kupić tanio przyzwoite opony (16'')...



 przecież wpadniesz w koleinę i się zabijesz... jedna zasada - im węższa opona zimowa tym lepsza. Ja mam założone 195x65 i jest OK wręcz cudownie sie jeździ po śniegu i innych takich zimowych paskudztwach. Twój profil który proponujesz (55) jest trochę za niski - wpadniesz w poślizg zaliczysz krawężnik i masz po oponce + feldze -> kalkulacja prosta.
  przecież wpadniesz w koleinę i się zabijesz... jedna zasada - im węższa opona zimowa tym lepsza. Ja mam założone 195x65 i jest OK wręcz cudownie sie jeździ po śniegu i innych takich zimowych paskudztwach. Twój profil który proponujesz (55) jest trochę za niski - wpadniesz w poślizg zaliczysz krawężnik i masz po oponce + feldze -> kalkulacja prosta. 
  100% że przy duzych opadach śniegu na tych 215-kach jedziesz wolniej niż maluch albo 125p. o koleinach nie wspomnę - niejedno już widziałem jak asy pozakladały szerokie kapcie żeby w zimę efektownie fura wygladała a fruwali po drodze jak się tylko dało - a nie o to chodzi tylko o własności jezdne i bezpieczeństwo.
  100% że przy duzych opadach śniegu na tych 215-kach jedziesz wolniej niż maluch albo 125p. o koleinach nie wspomnę - niejedno już widziałem jak asy pozakladały szerokie kapcie żeby w zimę efektownie fura wygladała a fruwali po drodze jak się tylko dało - a nie o to chodzi tylko o własności jezdne i bezpieczeństwo. 
 
 
   ). Komforty prowadzenia i zdecydowanie wieksze bezpieczeństwo jest dla mnie podstawowym argumentem na stosowanie węższych opon zimą ; wygląd to rzecz drugorzędna (warto pooglądać samochody rajdowe , szczególnie WRC zimą wyglądają dziwacznie na tych wąskich gumach, wiem, wiem to są przeważnie kolce ale to jednak mówi samo za siebie
 ). Komforty prowadzenia i zdecydowanie wieksze bezpieczeństwo jest dla mnie podstawowym argumentem na stosowanie węższych opon zimą ; wygląd to rzecz drugorzędna (warto pooglądać samochody rajdowe , szczególnie WRC zimą wyglądają dziwacznie na tych wąskich gumach, wiem, wiem to są przeważnie kolce ale to jednak mówi samo za siebie 

 
  
  






