Strona 5 z 8

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-28 16:02
autor: --C--
jak zrobiłem u siebie remont to oddałem honde civic 94r w rozliczeniu za całość (lekko puknięta), ale jestem w miarę zadowolony. (około 3500 zł)

Silnik na podmiankę mogłem mieć za 1000 po kasacji auta, ale i tak nigdy nie wiadomo co w nim gra

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-28 20:25
autor: zakrzew-89
problem w tym ze nie mam skad sprowadzic V6 z moich okolic jedyne co moga mi zrobic to przypasowac panewki i szlif walu to by mnie w miare urzadzilo ale niewiem..

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-28 22:09
autor: --C--
w okolicach w-wy nie znajdziesz nigdzie silnika??

zresztą, ktoś pisał że kurierem na palecie przesyłał za nieduże koszta

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-29 22:40
autor: zakrzew-89
wlasnie ugadalem sie u znajomego na przeszlifowanie walu tylko ze burze bbu dac oba rozne korbowody a to oznacza ze bede musial go calego rozebrac od gory :/

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-29 22:43
autor: Kocureq
Jak robisz dół to i tak warto zrobić też górę - jak sam robisz, to koszty robocizny ci się nie liczą, a warto dać nowe pierścienie / uszczelniacze. Prawo Murphy'ego mówi, że jak zrobisz dół, to się posypie góra i robota od nowa ;)

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-01-30 23:32
autor: mario88
przesyłka silnika kurierem około 200 zł
Ja po swój silnik , zrobiłem 500 km w jedną strone<LOL>
Powodzenia i mocnych nerwów.

Re: mały remoncik

: 2009-04-09 16:55
autor: sziaba
Witam
Podepnę się pod temacik .... :wink:
Otóż u znajomego z mojej małej mieścinki w probku trzeba by było przeprowadzić gruntowny remoncik V6 + sprzęgło ...... U nas nie ma warunków by to przeprowadzić :evil: , a kolega często bywa w Szczecinie i stąd pomysł na naprawę w Szcecinie. Znacie godny warsztat co by mu autka nie zniszczył :?
Ktoś mu wspominał o warsztacie HAK-CAR Szczecin ul.południowa 25 ... podobno gościu ma trzech stałych klientów probków I i specjalizuje się w japończykach
Za odp. z góry dzięki

Dzięki za korektę trochę mi się spieszyło :oops:

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 20:08
autor: rumun00
Witajcie, chciałbym poznać Wasze zdanie, mianowicie czy robilibyście remont jeśli do wymiany są:

pierścienie
uszczelniacze
popychacze i być może coś jeszcze :|

czy lepiej rozejrzeć się za drugim silnikiem?

sam już nie wiem, probek jak jest zimny to bucika ma bajeczka i jest cichy, ale jak się rozgrzeje...no cóż, odgłos diesla (nie tak głośny ale wyczuwalny) i z przyspieszeniem nie jest już tak różowo :|, oleju zbyt wiele nie bierze 1l na 10tys, aczkolwiek rano gdy odpalę przez ok minutę nieznacznie widoczny jest spalany olej
dodam, że ma najechane już 210 tys. i nie chciałbym pakować się w remont żeby pojeździć kilka tygodni i ponownie coś robić

co sądzicie?

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 20:38
autor: Kocureq
Wszystko zależy od zasobności Twojego portfela i tego, ile chcesz tym autkiem pojeździć. Jak nie planujesz sprzedaży i chcesz sobie Probka zostawić, to opłaca się remontować. Z kolei jak nie masz kasy i zrobisz "po łebkach" wymieniając pierścienie i uszczelniacze, bo na resztę brak, to raczej nie ma sensu.

Z zakupem używanego jest taki problem, że wydajesz 2 tysiące, a nie wiesz ile to jeszcze pojeździ bez problemów.

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 20:47
autor: rumun00
Nie planuję sprzedaży i chciałbym zamknąć się w 4000zł (ale to raczej niemożliwe) bo więcej to już się chyba nie opłaca i można drugi silniczek mieć+remont :)

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 20:57
autor: Ambrozy
Na sam silnik masz te 4 koła??

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 21:02
autor: rumun00
na silniczek miałbym ok 3 do max 3,5 tys.

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 21:13
autor: Ambrozy
Z taką kasą robiłbym remont. Przynajmniej wiedziałbym co mam pod maską. Poza tym taki kupny silniczek też może po jakimś czasie potrzebować remontu.

pzdr!

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 21:20
autor: rumun00
Ambrozy pisze:Poza tym taki kupny silniczek też może po jakimś czasie potrzebować remontu.

pzdr!

tego boję się najbardziej, z drugiej strony po remoncie za 4 tys nie chciałbym aby dalej się coś sypało :roll:

pozdro

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 21:35
autor: Ambrozy
rumun00 pisze:...po remoncie za 4 tys nie chciałbym aby dalej się coś sypało :roll:
A tu już zależy od kunsztu tego, kto wsadzi swoje łapki.

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-21 21:43
autor: rumun00
grunt, to żeby mu części nie zostało :D

pozdro

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-04-22 21:05
autor: Natan
Witam i pociagne temat dalej CO Z TYM WARSZTATEM W SZCZECINIE moze godny polecenia warsztat niedrogi i solidny :o :shock: :roll: :lol: :wink: pozdrowionka

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-06-06 16:39
autor: zakrzew-89
panowie szukam kogos kto pomoze mi zlozyc pare kabli do kupy a mianowicie cala wiazke ktora idzie do aparatu ( 2 kostki ) bo mechanik mi tam ... i teraz gada ze juz tak bylo itd. jak cos moge zrobic aktualna fote pozdro

Re:

: 2009-06-16 13:59
autor: seru
2Ya pisze:zanim postawisz diagnozę pierscieniom zmierz ciśnienie sprężania/kompresje na cylindrach na zimnym i gorącym silniku oraz również możesz zrobić próbe olejową - wtedy będziesz absolutnie pewien ;)

Pzdr. & c ya..
jakie powinno być ciśnienie na zimnym silniku i jakie wnioski wyciągać z wyników?
próba olejowa - tzn pomiar ciśnienia sprężania wlewająć do cylindrów olej?

Może ktoś bardziej szczegółowo opisać jak interpretować wyniki takich pomiarów?


Na ciepłym silniku ciśnienie w cylindrach mam następujące, podane w jednostce [bar]
1 - 12,5
2 - 12,5
3 - 12,5
4 - 12,5
5 - 13
6 - 12,5

Mimo tego, niesamowita niebieskawa chmura za mną zostaję jak depnę na nierozgrzanym do końca silniku - aż mi wstyd czasami :oops: . Rurę wydechową mam całą czarną. Podejrzewam uszczelniacze, ale czy jest metoda aby z pewnością wskazać na konkretną usterkę?

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-08-10 21:15
autor: kelto
czytam i czytam, duzo sow malo tresci

Moze kots powiedziec jaki moze byc koszt remontu silnika. U mnie bierze sporo oleju i stukaja szklanki,.

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-08-10 21:27
autor: Kocureq
Zależy co rozumiesz przez "remont silnika" - można wymienić pierścienie, przeczyścić szklanki, zmienić uszczelki i już. Można tulejować cylindry, dać nowe tłoki, przeszlifować i azotować wał, przeszlifować gniazda zaworodwe, zmienić szklanki... Całość pewnie między 2 a X tysięcy :)

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-08-10 21:57
autor: kelto
to x to jakas moze gora granica???

Chce zrobic to konieczne bo spodobal mi sie samochodzik i nie chce go zmieniac.

Tak jak pisalem: nie kopci, no moze troszeczke rano - ale tak naprawde bardzo delikatnie, oleju dolewam codzinnie po kololo 100ml, strzlka od cisnienia oleju przy okolo 3tys obortow jest na literze L (NORMAL), z tego co wiem to powinna byc wyzej, rano jest miedzy M a A -przy tych samych obortach.

Re: Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

: 2009-08-10 22:01
autor: Kocureq
O ciśnieniu oleju sobie poczytaj w odpowiednim temacie :)

Skoro Ci pali tyle oleju, to gdzieś on Ci musi ubywać - nie cieknie Ci spod dekli zaworowych? Uszczelek pod głowicą? Miski?

Ja się średnio znam na mechanice - poczytaj co się da tutaj na forum i szukaj właściwej osoby która Ci to zrobi. Jego wiedzę możesz weryfikować tutaj - sprawdzaj to co mówi i czy nie chce Cię naciągnąć.

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-08-11 18:58
autor: kelto
Na poczatku tematu ktos przedstawil wysene remontu ale to post z przed 4 lat :( Moze ktos to zaktualizowac??

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-08-11 19:58
autor: OLEY
Wiesz co?
Jak tak czytam taką bezmyślną "klepaninę" w klawiaturę i widzę, że nawet nie chce Ci się
sprawdzić, czy napisałeś poprawnie, to mam wrażenie, że olewasz czytających Twoje posty. :twisted:
Mnie na przykład męczy czytanie takich poprzekręcanych wyrazów.

Wracając do tematu, to zadajesz (moim zdaniem) bardzo dziwne pytanie.
Koszt naprawy wynika przede wszystkim z tego co chcesz wymienić, jakie części włożyć i kto będzie robił.

Ciężko jest powiedzieć jaki jest dokładny koszt i tak, jak Kocureq wspomniał nie ma ceny końcowej.

Pojedziesz do serwisu, to Ci krzykną 8-10 tysięcy.
Pojedziesz do prywaciarza zrobi Ci za 5 tyś.
Pojedziesz do znajomego mechanika, to może zrobi za tysiąc plus części.
Jak masz wujka mechanika, to może zrobi za dwie flaszki...

Kupisz oryginalne części, będzie drożej. Z kolei na podróbach będzie taniej, ale niepewnie.

W Szczecinie, czy w Warszawie będzie drożej niż w małej miejscowości.

No i jak Ci tu podać cenę?

Moja rada.
Przejedź się po kilku zakładach, zapytaj, powiedz o co chodzi i już będziesz znał przynajmniej
orientacyjną cenę.

Pozdrawiam.