Strona 5 z 11
					
				Re: ABS
				: 2009-12-07 22:36
				autor: pene_czw
				Sory chlopaki ze znowu to banalne pytanie, ale na serio czytalem kilka razy i nie kumam 
 
Wiec...jak sprawdzic te kody bledu ABS-a? Co konkretnie  po kolei nalezy zrobic? prosze o PROSTĄ odpowiedz ;]i bez ochrzanu od moda
 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2009-12-07 23:04
				autor: adrian_seki
				Z tego co ja wiem to pod fotelem jest 4-ro pinowa kostka. mostkujesz dwa chyba ze sobą któreś a z pozostałych dwóch czy z jednego i masą czytasz błędy np diodą led szeregowo z rezystorem 1k ohm (zakładamy że będą impulsy 12V) 
Więcej to doczytaj które kable zmostkować i gdzie wsadzić diode
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-02-12 18:12
				autor: pene_czw
				Miałem kod błędu 12 i 13. Po wymianie używanych czujników pali sie tylko kod błędu 12.... tak sie zastanawiam, czy to może być wina czegoś innego niż czujnika? np. pompy ?
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-02-12 22:47
				autor: Prezes
				A zębatki sprawdzałeś? Pomijamy już to, że czujniki muszą byc ustawione w odpowiedniej odległości od zębatek..
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-02-12 23:39
				autor: pene_czw
				Hehe no raczej;-) zebatki są OK. Sprawdzane przez mechanika. Chodzi o to ze przed wymianą kontrolka wyskakiwała przy 75-80km/h, a po wymianie przy 65km/h... chodzi mi o to czy ten błąd może powodować coś poza czujnikiem i zębatką. Denzelek juz mi podsyła drugi czujnik z lewej strony.
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-16 18:20
				autor: mardan_pl
				witam.
po długiej walce z moim abs poddałem sie  ale ponownie mam zamiar sie za niego zabrac.
dokopałem sie do wtyczki diagnostycznej i pokazuje mi błąd nr 1 ale za cholere nie potrafie go przetłumaczyc na zrozumiały dla mnie jezyk.
moze ktos miał tak jqak ja błąd nr 1 lub wie co on oznacza?
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-16 19:46
				autor: Prezes
				A na pewno dobrze 
zczytałeś błędy 

  bo może to 11 a nie 1, wtedy by wskazywało na przedni prawy czujnik albo zębatkę. Jak ostatnio tam grzebałeś czy coś to bardzo prawdopodobne, że coś się uszkodziło albo zruszyło lub jakiś syf dostał między części i nie działa.
 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-16 19:55
				autor: mardan_pl
				migło tylko raz wiec wnioskuje ze to kod nr 1 a co do grzebania to zebatki czyste i czujniki czyste przewodów nie sprawdzałem a wiele przy tym samochodzie było robione ale na slepo nie bede rozbierał dopiero jak dowiem  sie gdzie szukac to zaczne bo inaczej to bez sensu przetrzasac cały system abs
			 
			
					
				Re:
				: 2010-03-17 18:54
				autor: Robert
				Prezes pisze:może to 11 a nie 1
Mardan nie raczył podać w profilu rocznika, nie wiadomo jak próbował odczytać i co mu tam "
migło", więc ciężko diagnozować jego przypadek, ale u Ciebie też nie ma prawa pojawić się 11. 
 
Robert pisze:Dwucyfrowe kody ABSu wprowadzono w 1992 roku. Roczniki 89-91 miały kod jednocyfrowy interpretowany w połączeniu ze świecącą lub mrugającą kontrolką ABSu.
...
 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-17 19:27
				autor: mardan_pl
				rocznik to 91.
odczytywanie wygladało  tak.
zwieram  piny wg instrukcji i przekrecam kluczyk pojawia sie jedno migniecie  anti locka i tyle dodam jeszcze ze jak trzymam na pedale hamulca to czuc jak pracuje pompa abs
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-17 19:44
				autor: Robert
				Czyli nie masz błędu nr 1.
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-17 19:53
				autor: oszolom
				o jaki pech ...ale ja to widziałem i kod błędu to 1...nie 11 nie 111 nie 1111 tylko 1 i ciekawe jest to że kolega na probe z rocznika 91... 

 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-17 20:01
				autor: mardan_pl
				oszołom rocznik to dokładnie 92  pokaze ci dowód a podałem ze 91 bo kody błędów  sa inne od 89 do 91 i od 91 do 92
tak czy inaczej pompa abs działa tak mi sie przynajmniej wydaje po odpaleniu słychac ten specyficzny dzwiek jak sie abs  stroi  a po ruszeniu zapala sie anti lock i kupa... abs nie działa.
odnosnie sprawdzania błędu to tak ja ww pisałem zworka na pinach potem kluczyk  przekrecony na moment zapala sie  anti lock (ok 3 sek) potem gasnie i robi jedno mrugniecie i tak powtarza  co ok 15 sek.
dlategop zinterpretowałem to jako kod błędu nr 1.
jesli sie myle to mnie poprawcie a jesli wiecie jaki to bład i w czym tkwi problem to pomóżcie .
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-17 20:19
				autor: Robert
				Dowód nie ma chyba znaczenia - jeśli już, to VIN.
Do 1991 roku numerów kodów nie czyta się z kontrolki, a kontrolka objaśnia ich znaczenie - na 2 stronie tego wątku dawałem opis.
W 1992 roku numerów nadal nie odczytasz z kontrolki, tylko jej ciągłe świecenie oznacza aktualny błąd, a pojedyncze błyśnięcie, że wystąpił (kiedyś).
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-03-18 18:05
				autor: mardan_pl
				według twojej porady Robercie sprawdziłem kody błędów i pokazało mi nr 3.
czyli tylne koła. Idąc tym tropem razem z miernikiem odkryłem ze  czujnik lewego tylnego koła jest walnięty w sensie sprawdzając go omomierzem nie pokazał nic gdzie reszta pokazywała kolejno 942,946 koła przedniei 963 koło tylne prawe a lewe zero dalej idac tym tropem myslałem ze poprostu walniety jest gdzies kabel od kostki do samego czujnika ale niestety nie.
  Badając czujnik przy samym początku kabla  dalej nic nie pokazał.
wniosek...
muszę wymienić ten czujnik.
pytania...
jak go  wykręcić  biorąc pod uwagę ze śruba jest słaba (zjechana) i do tego pewnie od nowości nie ruszana.
drugie pytanie gdzie i za ile mogę taki czujnik dorwać?
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-05-30 01:17
				autor: Xandr
				odświeżam temat 
Mam takie nietypowe pytanie czy ktoś wie może czy różnią się zębatki ABSu
 rocznikiem 91 92 ?? 
chodzi mi o ilość zębów oczywiście
albo inaczej jakie illo zębów mają  zębatki ogólnie 
ps. może dojdę prędzej sam poprzez allegro części 
Pozdro
już wszystko wiem dzięki  

 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-05-30 14:38
				autor: Bogdan9999
				Niczym się nie różnią z tego co wiem o ile obje są od GT. W GL i LX chyba są inne. Pozdro
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-06-04 14:54
				autor: DeViL268
				A ja mam pytanie takie. Wymienial mi ostatnio mechanik przeguby w przednich kolach. Po odpaleniu wyskoczyl anti-lock i nie mam hamulca tak do 1 minuty. Pozniej zalancza sie kontrolka anti-lock i moge wtedy palic gume przy hamowaniu. Wiecie gdzie zaczac poszukiwania?? Czujniki wygladaly na sprawne. Ale jak je sprawdzic to nie wiem.
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-06-04 16:21
				autor: Bogdan9999
				Temat był przerabiany użyj opcji szukaj 

 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 15:02
				autor: Xandr
				potrzebuje waszej pomocy do odczytania błędu ABS 
według mnie to jest 12 lub 11 za cholerę nie mogę sobie z nim dać rady, zmieniłem obie zębatki i oba sensory przód i oczywiście   dalej mi wywala Anti Lock przy 140km/h i brak ABS u. 
Wcześniej nigdy nie miałem problemu z ABS em 
o to link do filmiku  
http://www.youtube.com/watch?v=Bnyc54vl0Gw
liczę na was Pozdroo
 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 15:37
				autor: adrian_seki
				Ja bym postawił na 12 

 - A na ABS nie mają również wpływu zębatki tylne? Mi wywala przy 80 ale ja zganiam to na to że mija mi się zębatka z czujnikiem o 5mm przy prawym przednim kole 

 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 16:31
				autor: Robert
				Nie bardzo wiem, jak podłączyłeś to podświetlenie pasów, że uzyskałeś inwersję sygnału, ale to wygląda na (odwrócone) 12.
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 19:10
				autor: Xandr
				Robert pisze:Nie bardzo wiem, jak podłączyłeś to podświetlenie pasów, że uzyskałeś inwersję sygnału, ale to wygląda na (odwrócone) 12.
w taki sposób tylko rocznik 92   
http://www.performanceprobe.com/index2. ... php?app=89 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 19:31
				autor: Robert
				Xandr pisze:w taki sposób ...
Gdybyś napisał własnymi słowami, można byłoby wyłapać, gdzie się pomyliłeś.
Na pewno dałeś tę żaróweczkę pomiędzy (1) zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę, a nie np.jakiś plus?
 
			 
			
					
				Re: ABS
				: 2010-07-18 20:07
				autor: Xandr
				Robert pisze:Xandr pisze:w taki sposób ...
Gdybyś napisał własnymi słowami, można byłoby wyłapać, gdzie się pomyliłeś.
Na pewno dałeś tę żaróweczkę pomiędzy (1) zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę, a nie np.jakiś plus?
 
tak właśnie zrobiłem  zielono-czerwony przewód z wtyczki a (2) masę do stacyjki 

złączyłem czarno zielony z czarnym