Strona 5 z 8
: 2007-12-23 00:02
autor: KASZCZU
Hell tak na wypadek gdyby sie okazalo ze zarowki nie spodobaja panu wladzy to czy moze mnie ukarac wedle prawa jesli od razu usune usterke przy nim np. zakladajac normalne postojowk ktore miabym na wszelki wypadek... gdzies slyszalem, ze w takich sytuacjach nie mozna wlepic mandatu np. ciemne szyby=folia w szybach bocznych i skrobaczka przy funkcjonariuszu. sorrki za brak polskich znakow ale pisze z palmtopa a nie komputera PC
: 2007-12-23 01:17
autor: HellHound
Nie do końca.To już zależy od "pana władzy"

Na dobrą sprawę to jak Cię złapie na zakazie parkowania to też może kazać Ci tylko odjechać. Prawo jest bardzo ogólne w tym zakresie. Mówi jedynie że funkcjonariusz musi podjąć działanie zakończone skutkiem, w postaci zakończenia sytuacji niezgodnej z normą prawną

Więc mamy wolną rękę w środkach żeby "nawrócić" obywatela, oczywiście nie mówię tu o środkach przekraczających uprawnienia funkcjonariusza publicznego. Ten system niestety gorzej zadziała jak wykroczenie jest udokumentowane foto, video itp mógłby się jakiś inspektorek przyczepić że wziąłeś w łapę za odstąpienie od czynności. Taki chory system

Ale na pocieszenie dodam że istnieje w naszym prawie coś takiego jak: " preferencja środków poza karnych", czyli pouczenie. Obywatel jest legitymowany, pouczany, przestaje popełniać wykroczenie. Wszyscy są zadowoleni

Ale najważniejsze jest to, na kogo trafisz. Pozdrawiam
: 2007-12-23 15:05
autor: mayday23
Ja mam białe diody i nikt sie nie czepia, dają fajne swiatło, a dotego zgrywają mi się z xenonami. Mam xenony HID zamiennik H4 bixenon i nikogo nie oślepia więc polecam tak samo jak białe diody w postojówki.
: 2007-12-23 16:20
autor: HellHound
Masz może jakieś foto jak to wygląda? Jestem bardzo ciekaw.
: 2007-12-23 17:09
autor: Sqad
mayday23 pisze:Ja mam białe diody i nikt sie nie czepia, dają fajne swiatło, a dotego zgrywają mi się z xenonami. Mam xenony HID zamiennik H4 bixenon i nikogo nie oślepia więc polecam tak samo jak białe diody w postojówki.
To fakt z tymi xenonami to nawet druciarstwo nie wyszło, spodziewałem się gorszego efektu jak na fabryczne klosze.
: 2007-12-24 10:40
autor: mayday23
Jak zrobię foty może jutro będę miął czas to Ci prześle.
: 2007-12-24 12:47
autor: Emil
Dawaj foty. Mam nowe klosze i jestem ciekaw jak te ksenonki by świeciły.
: 2007-12-24 15:13
autor: Dee Jay
Ja też z chęcią zobacze chociaż i tak nie założe na pewno

: 2007-12-26 10:38
autor: mayday23
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/xenon2.jpg
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/xenon1.jpg
Tu macie jak to świeci w nocy, Ja jestem zadowolony w końcu coś widać z tych marnych seryjnych, świateł a co do oślepiania, wystarczy dobrze ustawić i nie oślepia, Kupę ludzi się mnie pyta co to za żarówki

Kolejna rzecz to to że jak jedziesz w nocy to wszyscy zmykają na prawy pas. Dodam tylko że to jest K8000 Polecam wszystkim.
: 2008-01-06 21:16
autor: songossj6
W końcu wmontowałem i efekt lepszy niż się spodziewałem polecam

: 2008-01-06 21:25
autor: Kędziorek
mayday23, też o tym myślałem, ale najpierw muszę doprowadzić klosze do stanu używalności, a najlepiej wymienić.
songossj6, cieszę się, że furka się podoba, te lampy na dole to był halogen + stroboskop, ale sprzedałem.
: 2008-01-08 00:27
autor: mayday23
Wymieniaj na nowe. Bo na starych było marnie, ale i tak świeciło lepiej niż na zwykłych h4 philipsa.
: 2008-01-12 19:11
autor: darel
Przeglądałem soboie ostatnio moją ulubioną stronkę z alarmami i innymi duperelami i zauważyłem, że instalacje Xenonowe HID mają już całkiem sensowne ceny. Za 530PLN to już warto się zastanawiać nad wymianą. Jeszcze niedawno kosztowało to dwa razy tyle. Sami zobaczcie
http://www.amt-alarmy.pl/sklep/index.php/cPath/56_70
: 2008-01-12 19:28
autor: Kocureq
Tylko jeszcze spryskiwacze dolicz

: 2008-01-12 19:44
autor: darel
Hmm... Z racji krótszej długości fali takie światło rzeczywiście jest bardzie wrażliwe na rozpraszanie. Pewnie syf na szkle reflektora trochę bardziej będzie przeszkadzał ale może nie jest aż tak tragicznie. Może mayday23 się wypowie czy bez spryskiwaczy jest dużo wiekszy broblem z emisją światła niż w przypadku zwykłych żarówek H4?
: 2008-01-12 19:51
autor: Lisiu
Nie wiem jak było by to na zwykłym kloszu, ale na soczewka nie jest tak wrażliwa na zabrudzenia. Nie raz miałem nieźle zalepione lampy, czy to błotem czy owadami i nikogo nie oślepiałem
: 2008-01-12 19:55
autor: RX
Witam,
Dokładnie. Nie potrzeba sprysku.
5,
: 2008-01-12 21:48
autor: Kocureq
AFAIR prawo wymaga. O ile w kloszu to jeszcze można udawać że mamy zwykłe h4, to już soczeki nie przejdą.
No i nie wiem na ile wy możecie oceniać czy trzeba czy nie - to raczej będzie bolało jadących z naprzeciwka.
: 2008-01-12 22:03
autor: jarsonik
kocureq, z tego co wiem i słyszałem, to montaż soczewek do probe jest prawnie zabroniony. Czyli nie ważne czy będzie sprysk czy nie, bo i tak nie powinno sie tego montować
: 2008-01-12 22:23
autor: darel
kocureq pisze:AFAIR prawo wymaga. O ile w kloszu to jeszcze można udawać że mamy zwykłe h4, to już soczeki nie przejdą.
No i nie wiem na ile wy możecie oceniać czy trzeba czy nie - to raczej będzie bolało jadących z naprzeciwka.
Jeśli śledziłeś ten wątek to pewnie zauważyłeś, że jestem zdecydowanym przeciwnikiem stosowania wynalazków, które mogą innym utrudniać życie

Skoro zestawy te mają homologację i mogą być stosowane jako normalne zamienniki żarówek H4 to chyba wszystkie normy są spełnione. Jakaś musiała być podstawa przyznania homologacji. Poza tym z tego co wiem nie ma wymogu posiadania spryskiwaczy właśnie z uwagi na to, że inna jest konstrukcja żarników niż w klasycznych xenonach. Gdyby do każdego zestawu trzeba było montować spryskiwacze to pewnie nikt by tego nie kupował a ostatnio słyszę, że coraz więcej osób ma albo planuje mieć bo instalacja jest banalna a efekt całkiem niezły.
: 2008-01-12 23:13
autor: Robert
Robert pisze:... Na reflektorze znajdziemy kolejne litery, które określają jego przeznaczenie: B - przeciwmgielny, RL - do jazdy dziennej, C - mijania, R - drogowy, CR- mijania i drogowy, C/R mijania lub drogowy.
Litera H oznacza, że reflektor przystosowany jest do żarówek halogenowych (H1, H4, H7), a D - ksenonowych.
: 2008-01-13 02:08
autor: Kocureq
Jarsonik - ta, jasne, jest ustawa o światłach, paragraf 18 dotyczy soczewek, i jego punkt 25. mówi: "W Fordzie Probe nie wolno montować soczewek"
Darel - ksenony świecą znacznie mocniejszym światłem, które na brudzie na reflektorach (jak już Robert zauważył muszą być odpowiednie) rozprasza się i razi innych uczestników dróg. Nie wiem czy przy ksenonach nie trzeba też mieć układu ich poziomowania zależnie od ugięcia zawieszenia (obciążenie przód / tył) - warto sprawdzić w rozporządzeniu.
Opieranie się na tym, że "dużo ludzi tak robi" nie jest dobrą metodą na długą metę.
: 2008-01-13 02:34
autor: Robert
darel pisze:Skoro zestawy te mają homologację i mogą być stosowane jako normalne zamienniki żarówek H4 to chyba wszystkie normy są spełnione. Jakaś musiała być podstawa przyznania homologacji.
auto-swiat.pl pisze:Poradnik: Instalacja elektryczna
Zestawy xenonowe
Pojawiły się na Allegro kompletne zestawy do przerobienia zwykłego światła mijania na xenonowe. Zestawy te posiadają odpowiednie żarniki tj; H4, H7 itp.z odpowiednio ustawioną ogniskową tego żarnika oraz przetwornice prądu, wpina się to w oryginalną instalację samochodu.Czy jest to faktycznie możliwe i zgodne z prawem?Oraz czy nie zniszczy klosza lampy? Podobno żarnik xenonowy mniej nagrzewa się niż zwykła żarówka.Czy takie światło nie będzie oślepiało innych kierowców? Niby mają atest ISO9001
abu1
Stosowanie takiego zestawu w reflektorach homologowanych do żarówek H4, H7 itd. jest niedopuszczalne. Powodów jest kilka pierwszy z nich to homologacja reflektora do konkretnego źródła światła. Drugi to niemożliwość przystosowania standardowego reflektora do wymogów stawianych przez prawo - otóż auto wyposażone w światła ksenonowe powinno być dodatkowo wyposażone w spryskiwacze przednich reflektorów oraz system automatycznego poziomowania snopa światła.
[url=http://www.piskp.pl/forum/viewtopic.php?p=1057] piskp.pl[/url] (Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów) pisze:fuks pisze:witam.
Ostatnio nasiliło się zjawisko zakładania chinskich zestawow ksenonowych do samochodow osobowych. Glownymi odbiorcami sa wlasciciele aut 10, 15 letnich niedawno sprowadzonych do kraju. Zestaw taki to koszt w przyblizeniu 350 zł plus 100 za montaz co daje 450. Lampa oraz wszelkie jej wnetrznosci pozostają fabryczne a w miejsce żarowki montowane są żarniki(no i gdzies pod maską dochodzą przetwornice)...
No i wszystko ładnie pieknie do chwili kiedy pojazd pojawia sie na okresowym badaniu gdzie wychodzi zupelny zanik granicy swiatla i cienia, emitowanie swiatla grubo ponad ___/ co na drodze przeklada sie na oslepianie innych uczestnikow ruchu itp etc. Oczywiscie za niecale 500 zl nie ma mowy nawet zeby auto zostalo doposazane w samopoziomowanie czy tez spryskiwacze. Własciciele takich pojazdow w ogromnej większości idą w zaparte stwierdzając: zestaw dołożony jest homologowany lub nowsze modele tego auta maja wiec i ja moge, lub zupelnie kuriozalny: przeciez xenony poprawiaja bezpieczenstwo na drodze....
Panowie jak to wkoncu z tymi przerobkami na lampy xenonowe jest bo juz zupelnie zglupiałem?
PS
Taka ciekawostka: na okresowy przeglad przyjechalo auto gdzie zainstalowano zestawy xenonowe. Zupełny brak granicy swiatła i cienia. Młody właściciel pojazdu mial to naprawic... Po tygodniu zjawił sie ze stempelkiem z innej stacji i ogromnie sie awanturował. Machał jakąś homologacją na przetwornice i żarniki (widać sprzedawca xenonów mu to dał). Oświadczył również że w miejscu w którym dostał wynik P, powiedziano mu że jego lampy swieca prawidłowo "bo dokładane xenony tak mają" i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
STAN pisze:Jak widać na podanym przykladzie mamy też i niedouczonych diagnostów którzy bezkrytycznie podchodzą do bezpieczeństwa drogowego.
Należy zaznaczyc tu, że pojazdy 10 czy 15 letnie nigdy nie były homologowane z refelktorami ksenonowymi. Jeżeli klijent montuje takie reflektory (nawet homologowane oddzielnie) to zmienia homologacje pierwotną tego pojazdu i diagnosta nie powinien z tymi lampami dopuścić pojazdu do ruchu. A już całkowicie zmienia sie sytuacja kiedy klijenci montują do pierwotnych lamp żarówki ksenonowe, które nie spełniaja warunków technicznych (chodzi o załamanie strumienia światła pod kątem 15 stopni) i bezkrytycznie oślepiają innych użytkowników dróg stwarzając tym samym zagrożenie na drodze. Nie wiem czym sugerują sie diagności dopuszczając tak wyposażone pojazdy.
Dla przykladu podam również takie zjawiska kiedy diagności dopuszczają do ruchu pojazdy z kierownicami tzw. "sportowymi" czyli kierownice o mniejszej średnicy niż fabrycznie homologowane w danym pojeżdzie. Otóż nie będę wnikał jak w takiej sytuacji zachowuje się pojazd podczas jazdy na drodze, kiedy zachodzi konieczność bardzej dynamicznego skręcenia pojazdem.
fuks pisze:Serdecznie dziekuje za odpowiedz bo rozwiało to moje ziarno niepewnosci zasiane przez przebiegłych posiadaczy tak przerobionych lamp.
Pozdrawiam
Patrz też np. tu:
: 2008-01-13 08:42
autor: jarsonik
Więc jak czytamy na załaczonym obrazku miałem rację. ksenonów wedle prawa nie możńa mieć w probe. Ale wiele ludzi, tak jak zreszta kocureq, interpretuje prawo dla własnej wygody.
: 2008-01-13 11:53
autor: Kocureq
Ja bardzo proszę, nie wyprowadzajcie wy mnie z równobieżni. Bo jak naciągniecie struny, to się przepełni dzban. I ta czara goryczy na was rozlei się, wy mastodonty jedne, wy!!!
To, że piszesz durnowato (w stylu) i ci to wytykam, nie znaczy, że nie zgadzam się z treścią tego przekazu. Pewnie chciałeś napisać coś sensownego,w stylu tego o zacytował Robert, ale wyszło jak wyszło.