Strona 5 z 6
					
				
				: 2008-04-02 05:08
				autor: 2Ya
				jarsonik pisze: mianowicie w miejscu gdzie linka styka sięz  tym wystającym płaszczem jest uszczelka która podobno puściła
linka  

 płaszcz  
 
 
a dokładniej  
 
   
 
mozna sprawdzic - dajesz na kanał i robisz lustracje  
 
 
czujnik do licznika jest z tyłu skrzyni na górze i jest bezlinkowy  
 
 
plus jeszcze czujnik biegu wstecznego w dolnej czesci skrzyni
Pzdr. & c ya..
 
			
					
				
				: 2008-04-02 07:13
				autor: jarsonik
				tak mi to przedstawił ten mechanik z chocara. Nie wiem jak to się nazywa poprawnie. wiem natomiast, że olej leje ssie ze skrzyni
			 
			
					
				
				: 2008-04-21 13:08
				autor: sok
				też dołączam się do pytania o namiar na filtr oleju:)
jeszcze pytanie - czy szarpnięcia przy przełożeniach (szczególnie z jedynki na dwójkę) powinny ustąpić po wymianie oleju i filtra?
			 
			
					
				
				: 2008-04-22 23:50
				autor: wingerman
				jeszcze pytanie - czy szarpnięcia przy przełożeniach (szczególnie z jedynki na dwójkę) powinny ustąpić po wymianie oleju i filtra?
jesli chodzi o szarpniecie=a z 1 na 2 to powiedz czy wysepuja one przy wcisnietym gazie tak ponad 50% czy w kazdym polozeniu gazu, nawet niewielkim?
 
			
					
				
				: 2008-04-23 09:00
				autor: sok
				szarpnięcia występują przy każdej jeździe, przy każdym wduszeniu gazu.
Nie szarpie po przejechaniu sporego kawałka trasy... jakiś 80 kilometrów. Rozgrzanie oleju w skrzyni?
			 
			
					
				
				: 2008-04-23 16:00
				autor: vitek
				W Madzi tak miałem jeden, jedyny raz. Po rozgrzaniu przechodziło. Pomogło jej uzupełnienie oleju pod max. Z tego co się orientuję to oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia a tylko uzupełnia. No chyba, że trzeba skrzynię rozłupać to wiadomo, wymienić.
			 
			
					
				
				: 2008-04-23 16:38
				autor: HellHound
				Wymienia się na 100%. Proponuje lekturę: 
http://olczak.home.pl/news.php 
			
					
				
				: 2008-04-23 18:38
				autor: vitek
				Z lekturą oczywiście się zapoznałem, dzięki.
Co do mojej wypowiedzi to sięgnąłem również do innej lektury. Mam jeszcze książkę po Madzi - "Mazda 323" wydaną przez WKŁ i w tejże na str. 141 i 151 (Automatyczna Skrzynka Przekładniowa - Obsługa i Naprawa) w Uwagach wstępnych piszą, że: Olej w skrzynce przekładniowej nie podlega wymianie. Okresowo przeprowadza się kontrolę jego poziomu (i ewentualnie uzupełnia).
Nie zamierzałem nikogo wprowadzać w błąd. Jak widać są różne informacje na ten temat.
			 
			
					
				
				: 2008-04-23 18:46
				autor: HellHound
				To doradzam spalić tę książkę, za herezję jakie tam piszą  
 
  
 
			
					
				
				: 2008-04-23 18:50
				autor: vitek
				
  Raczej na Allegro ją wystawię, może chociaż parę groszy odzyskam  

 
			
					
				
				: 2008-08-16 09:08
				autor: chajs
				Panowie czy przez swoja glupote rozwalilem skrzynie?? Mianowicie w miejsce gdzie wchodzi przegob przekrecil mi sie ten frez i chcialem go naprostowac i obkracil mi sie i spadl normalnie do srodka?? Mial ktos juz takie cos?? Czy tylko rozpolowienie skrzyni uratuje sprawe ?? Nie mialem jeszcze okazji rozpalawiac skrzyni. Uda mi sie to czy sobie lepiej odpuscic??
			 
			
					
				Mam problem
				: 2008-08-20 20:29
				autor: tparol
				Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Kupiłem do swojego probka 2,0 16v 1993 skrzynie od mazdy 626 2,0 z 1996. Jest szansa. że ta skrzynia będzie pasowała. Na skrzyni jest napisane: FU9A.
			 
			
					
				
				: 2008-08-21 10:01
				autor: Robert
				Szansa jest, ale trzeba się trochę narzeźbić, bo to jednak 
(tak mi się przynajmniej wydaje) nie ta skrzynia. 
Szczegóły 
 tutaj
 tutaj.
 
			
					
				Pytanko
				: 2008-08-27 21:19
				autor: tparol
				czy skrzynia z probe od 94 w górę nie pasuje do tego z 93 czy są różne, ale da się ją zamontować?
			 
			
					
				
				: 2008-08-28 15:21
				autor: chajs
				w 93 roku w wersji base byla skrzynia jak w mazdzie i silniku 2,5V6 a w 2,0 po 94r byla skrzynia fordowska
			 
			
					
				Problem
				: 2008-09-16 17:56
				autor: tparol
				Mam pytanie. Po w warsztacie wstawiono mi zregenerowany automat i niby wszystko ok, ale po 100 km zaczęła mrugać kontrolka over drive a po jakimś czasie jeszcze kontrolka poduszki powietrznej i check engine. Zastanawiam się czy to wina skrzyni czy po prostu jest gdzieś zwarcie.
			 
			
					
				Re: Automaty
				: 2009-04-02 20:29
				autor: marcindet
				witam wszystkich jestem tu nowy i niewiem zabardzo gdzie mam sie przywitac ale dojde do tego,mam problem z moja szkrzynia oczywiscie automatyczna jedynka wchodzi wsteczny tez ale pozatym jest tylko trójka i niechce zmienic ani na dwójke anie na czwórke kiedy wcisne ten przycisk main shift to tylko 1 i 3 co to moze być ?? moze ktos mial podobny przypadek ??
			 
			
					
				Re: Automaty
				: 2009-04-02 20:33
				autor: Kocureq
				A w jakim samochodzie? 

 
			
					
				Re: Automaty
				: 2009-04-02 20:33
				autor: --C--
				
			 
			
					
				Re: Automaty
				: 2009-04-04 14:31
				autor: marcindet
				Jest to ford probe 2,2 gl z 1991
			 
			
					
				Re: skrzynie biegow
				: 2009-04-19 21:34
				autor: slawek1963
				naprawa automatu jest niestety kosztowna  u mnie w probku 2.0 poleciala skrzynia mialem sporo szczescia bo w moim miescie na szrocie trfilem na tkiego probka i za 750 zl dostalem skrzynie manualna z calym osprzetem tylko jestem w tej dobrej sytuacji ze jestem mechanikiem i sam to robilem przekladke ale oplacilo sie auto zyskalo na dynamice i to bardzo fakt ze jest naprawde z tym kupa roboty no i oczywiscie wizyta u elektryka ale bylo warto --teraz jestem z autka zadowolony cale szczescie ze nie musialem nic przerabiac  nadwozie jest przygotowane na taka zamiane tylko wszedzie ciasne dojscie jak by ktos robil przerobe na manual  to chetnie udziele kilku porad
			 
			
					
				Re: skrzynie biegow
				: 2009-06-21 16:41
				autor: Basia
				Nie wiem co się stało. 
Zaczęło się od tego, że strasznie ciężko mu się ruszało. Mam probe II generacji, rocznik 1994, 2.0 z automatyczną skrzynią biegów.
Wracałam w piątek do domu, coś mi nie grało w jego jeździe, więc wróciłam do domu i powiedziałam tacie o występujących problemach.
W sobotę stanęło na tym, że do przodu w ogóle nie chce jechać, jeździ tylko na wstecznym.
W październiku skrzynia była naprawiana, pojeździł trochę i znowu problem. Tylko wtedy nie wchodził 4 bieg, teraz nie działa D. W zasadzie żaden bieg do przodu nie działa.
Może ktoś wie, co się mogło popsuć? Podejrzewam, że będę musiała go oddać znowu do naprawy...
			 
			
					
				Re: skrzynie biegow
				: 2009-06-22 11:04
				autor: 2Ya
				Może turbina / konwerter,może tarczki / separatory dostały teraz w d..e i do przodu już nie pojedzie lub sprzęgło padło - niestety bez rozebrania to gdybanie.
Nie przeciągał ci na biegach ?Nie było problemów z ruszaniem na rozgrzanym aucie ? Normalnie jeździł i ot tak koniec ?
W sumie to chyba w przypadku Probe najlepszą opcja jest zmiana 
automata na manual,bo automaty jakoś nie są zbyt trwałe w tych autach,a kapitalny remon skrzynii aut. to tani nie jest 
 
Pzdr. & c ya..
 
			
					
				Re: skrzynie biegow
				: 2009-06-22 11:15
				autor: Basia
				Przymierzam się właśnie do zmiany skrzyni na manualną. Koszt będzie mniej więcej ten sam co naprawy automatycznej (jak nie niższy), a tak to zrobię raz (nie sama oczywiście), a porządnie i nie będzie co chwila problemów i martwienia się by za ostro nie hamować lub gwałtownie nie ruszać, bo delikatna skrzynia się nie daj Boże zepsuje. 
Trudno, moja miłość do tego samochodu jest tak wielka, że koszta by go do życia przywrócić się nie liczą 

 
			
					
				Re: skrzynie biegow
				: 2009-06-22 12:09
				autor: 2Ya
				Koszt powinien byc niższy,a i wytrzymałośc oraz koszt eksploatacji bez porównania.
Pzdr. & c ya..