inzynierek1982 pisze:- hehe nagrzewanie tarczy jest zawsze nierowne i jest skierowane do osi nie tylko w tym przypadku - 
 
  
Owszem - ale jest to zależność proporcjonalna do prędkości liniowej, czyli do średnicy. Po to właśnie wentylacja tarczy, by zewnętrzna część była lepiej chłodzona i w ten sposób wyrównać temperaturę.
Ale żaden z producentów nie wpadł na ten genialny pomysł, by dać mały klocek do dużej tarczy. Tzn. wpadł - w ścigaczach - o czym pisałeś i Ci odpowiedziałem, że to troszkę inna konstrukcja. Więc może opatentujesz swoją? Bo szkoda, by Ci ją jakieś nie przymierzając Brembo skradło.
Tylko chyba przeceniasz przewodnictwo cieplne metalu, a co za tym idzie prędkość wyrównywania temperatury w tarczy.
inzynierek1982 pisze:- wieksze tarcze = wieksza pojemnosc cieplana co za tym idzie wiecej ciepla moge zgromadzic w tarczy nie przegrzewajac jej granicznie a potem rozproszyc chyba oczywiste 
- musle ze to tyle teorii wazna praktyka ktora poprawia teorie 
 
   
  
Tak - jak zauważyłeś teoretycznie niby masz rację. 
Powinieneś jeszcze zastosować większe zaciski, a tylko jakieś adaptery pozwalające na przesuwanie małego klocka po średnicy - bliżej/dalej środka koła. Niekoniecznie na żywo - może być w warsztacie, przy wymianie klocków. 
Powód - dokładnie ten sam, dla którego wymieniłeś same tarcze - 
oszczędnościowy - tarcza starczy na dłużej. A teoretyczne podstawy dlaczego to zrobiłeś znów sobie wydumasz - zrobiłeś i już, więc praktyka poprawia teorię. I pamiętaj o patencie! Najlepiej od razu złóż drugi na perpetuum mobile. 
 
Pawelc - zauważyłeś różnicę w powierzchni. Inżynierek co prawda schrzanił odsyłacze do fotek, ale po śladzie na tarczy widać, że klocek zaczyna trzeć mniej-więcej w połowie powierzchni czynnej i wychodzi poza tarczę.
Lepszy przykład z forum MX-6: 
 Brake upgrade 'How to"
 Brake upgrade 'How to".
Astro - kpisz? Opisany tuning tarcz kosztował 600 zeta, a w Twoim odsyłaczu za najtańsze zaciski trzeba dać ponad 3 tysiące. Te 2500 tylko utwierdza kolegę we wrażeniu, że wszystko działa ok.
inzynierek1982 pisze:- w praktyce hamulce spisuja sie ok !!!! wiec nie wiem po co jakies teoretyczne dyskusje ; 

 pozdro