Strona 5 z 6

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-11 22:04
autor: Romas
Ty masz go zamówić pod silnik, nie ważne czy to z mx6 czy 626 :wink: zamów sobie w Mazpatrs.pl

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-11 22:08
autor: _/Damian\_
Hehe :)
Luzik zaraz napiszę do ludka, u którego zamawiam zawsze klamoty, ale pytałem bo zawsze muszę mu określi konkretnie część.
Myślicie, że krzywdy sobie jeszcze nie zrobiłem, hmmm? Pierwszy raz coś takiego dzisiaj usłyszałem :P Czy poza tym zaworkiem coś jeszcze doradzacie? Jakieś sitko, filtr do tej pompy czy coś?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-11 23:36
autor: KrecioPL
Dlaczego piszemy w dziale o 2.0 R4, skoro kolega ma V6?
Rozdzielmy dwa tematy - trudności z odpalaniem oraz klekot spod maski.
Zajmijmy się klepaniem.

1. Wymień olej i filtr oleju. Przede wszystkim chodzi o ilość syfu jaki pływa w kanałach olejowych ze zużytego oleju oraz o to jakie ma parametry - np. zerwanie filmu olejowego. Vki są bardzo wrażliwe na jakość oleju. Niestety tego nie przeskoczysz.
2. Przy wymianie oleju wymień zaworek zwrotny pompy oleju - to też jest element, który się zużywa. W skład kompletu wchodzi podkładka, tłoczek i sprężynka. Jeśli tłoczek się wytrze, może się nawet przywieszać, popuszczać i nie trzymać ciśnienia. Wtedy będziesz miał niższe ciśnienie oleju w górnych partiach silnika - spadek ciśnienia=dłużej "wstające" popychacze. I stąd może być klepanie.


Zauważ że klepanie cichnie w miarę upływu czasu - jest to związane z obiegiem oleju - chwilę to zajmuje, zanim olej (szczególnie mocno przepracowany) trafi w górne części silnika.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-12 11:15
autor: _/Damian\_
Witam,
za poruszenie tematu w dziele 2,0 sorki, ale nie zwróciłem na to uwagi, a temat wydał mi się najbardziej odpowiedni, stąd mój post.
Z Mazparts.pl nie dostałem żadnej odpowiedzi, nt. ceny i dostępności. Inny sprzedawca podesłał mi taki schemat, czy to jest na 100% to od czego powinienem zacząć? Rysunek w załączeniu. I przy okazji czy będąc już przy pompie powinienem coś jeszcze poza tym zaworkiem, tłoczkiem i sprężynką wymienić?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-12 14:30
autor: KrecioPL
Mazparts odpisuje zwykle po kilku godzinach :)

A co to schematu, tak to jest to co zaznaczone.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-14 19:14
autor: _/Damian\_
Ok części już mam na miejscu:)
Czy ktoś może mi tylko powiedzieć czy ten szlif/nacięcie na tym cylinderku ma jakieś znaczenie i przy jego montażu trzeba jakoś szczególnie go wsuwać czy to bez znaczenia?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-14 19:43
autor: Romas
jak włożysz tak będzie dobrze

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-14 19:52
autor: _/Damian\_
Czyli to nacięcie na samej główce cylinderka przy montażu nie ma żadnego znaczenia, si?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-14 21:05
autor: Romas
si

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-17 01:33
autor: _/Damian\_
Koledzy i jeszcze jedno pytanko, czy będąc już w temacie pompy i wymianie zaworku/sprężynki wskazane byłoby odkręcenie jeszcze smoka, jego wyczyszczenie i wymiana uszczelki o nr 14-1711? Czy lepiej tematu nie tykać, bo zwyczajnie nie ma sensu?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-17 04:13
autor: Prezes5G19
Żeby zdemontować smok to musiałbyś zrzucić blok silnika co wiąże się z zrzuceniem skrzyni aby dostać się do 2 śrób. Jeśli nic Ci się tam nie poci to lepiej tego nieruszaj.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-17 11:35
autor: Romas
nic nie musi zrzucać, możesz ten smok wyczyścić, zapewne nieco brudny jest :wink:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-17 14:01
autor: _/Damian\_
czyli Panowie da radę normalnie odkręcić te 4 śruby i wyciągnąć ten smok (rurkę z sitkiem), aby go wyczyścić czy faktycznie będzie to kłopotliwe i lepiej ograniczyć się do samego wytarcia sitka od spodu?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-17 21:15
autor: Romas
najpierw sprawdź jak wygląda, po czym będziesz mógł wyczyścić :wink:

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-22 19:28
autor: _/Damian\_
Zaworek w komplecie wymieniony, smok wyczyszczony, miska schnie:P
Zdziwiło mnie jednak to, że ten zaworek różnił się nieco od oryginału. W załączeniu foto.
Myślicie, że to nacięcie ma jakieś znaczenie, na coś wpływa?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-22 21:22
autor: Sallmo
Jest Ok, też miałem taki dylemat ale wsio działało bez zarzutu.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2016-04-22 21:35
autor: _/Damian\_
No to luz:) Bo lekko zdębiałem:P Na domiar wszystkiego nowa sprężynka okazała się być w moich odczuciach bardziej miękka niż ta stara, ale mimo to zapakowałem cały nowy zestaw włącznie z korkiem i podkładką:)

Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

: 2017-07-18 13:28
autor: derek
Panowie, jest ktoś biegły w diagnozowaniu silnika na "słuch"? Wrzucam krótki filmik z odłgosami jakie dochodzą mi od niedawna z okolic wałków rozrządu. Stuki słychać dopiero po mocnym rozgrzaniu silnika, na zimnym lub ciepłym jest cisza. Nie wiem czy rozbierać góre czy dół silnika..
Olej z filtrem niedawno wymieniony, od 8 lat ten sam Mobil 10-40.

https://youtu.be/XRg2MvU1XMs

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

: 2017-07-18 14:04
autor: Benet
derek pisze:Mobil 10-40.
Zły olej do tego silnika, pewnie to jest winowajca. Powinno się lać 5wXX.

Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły. Ale po tym terkotaniu to raczej to drugie bym obstawiał choć ekspertem nie jestem. Niech się jeszcze ktoś wypowie.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju. Wyżej masz opisane o nim trochę.

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

: 2017-07-19 17:00
autor: derek
Benet pisze:
derek pisze:Mobil 10-40.
Zły olej do tego silnika.
Powinno się lać 5wXX.
Albo popychacze albo sprężynki wałka wysiadły.
Jeszcze do głowy mi przychodzi zaworek zwrotny oleju.
No nie wiem, zrobiłem na takim oleju Probkiem 130 tyś. km i dotychczas było ok.. Popychacze lub zaworek oleju to byłoby jeszcze nie tak źle...a o jakich sprężynkach wałka mówisz?

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2017-07-20 12:40
autor: Benet
No 10w nie rozwali silnika z dnia na dzień :D Delikatnie przyspiesza zużycie elementów, taki efekt długofalowy. Te sprężynki to wyglądają tak http://www.stephensmotorsport.com/wpima ... 2a4ce2.jpg
ale to ustrojstwo jest raczej tylko w V6 więc się tym nie przejmuj.
Zacznij od wymiany zaworka i możesz olej zmienić na valvoline maxlife 5w40 albo nawet 5w30 jak będziesz miał wolne fundusze.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2017-07-21 11:37
autor: KrecioPL
Derek, jak często zmieniasz olej?

Re: Tak klepią popychacze czy panewki na gorącym silniku?

: 2017-07-21 16:03
autor: mysz
No przecież napisał, że od 8 lat ten sam olej jest... :mrgreen:
derek pisze: od 8 lat ten sam Mobil 10-40.

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2017-07-22 03:37
autor: derek
KrecioPL pisze:Derek, jak często zmieniasz olej?
Mniej wiecej co 10 tyś.km

Dziwna sprawa.. dzisiaj zrobiłem trase 60 km i przez całą godzine jazdy oraz zaraz po niej było OK, ale poźniej zostawiłem go na wolnych obrotach 10-15 minut w garażu aż załączył się wentylator- i znowu zaczęło klepać

Re: Klepie pod maską - co zrobić...?

: 2017-07-22 09:29
autor: Spider33
Zajmij się zaworkiem zwrotnym pompy oleju na początek. Jeżeli go nie wymieniałeś to najwyzsza pora. U mnie też klepało od strony rozrządu i to była jego wina. Częsty przypadek. Swoim FSem tez jeździłem na 10W40. Na gazie zrobione ok 70 k i żadnych problemów nie było. Z NL tez przyjechał na takim oleju ;)