Strona 5 z 10

: 2007-03-04 23:03
autor: Drzymek
Znalazłem w domu bardzo fajny cyfrowy termometr z temp od -50 do 300stopni z ustawianym alarmem. Pomyślałem sobie że go wykorzystam do mierzenia temp. płynu chłodniczego. Termometr jest zakończony takim czujnikiem:

Obrazek

Pytanie: gdzie i jak mogę go zamontować, żeby dobrze pokazywał temperaturę i nie było żadnych nieszczelności?
Jak to zrobić?

Dziękuję i Pozdrawiam!

: 2007-03-05 00:56
autor: Quaki
pomierz ten czujnik (srednice wtedy moze cos wymyslimy
Pozdrawiam

: 2007-03-05 09:40
autor: Drzymek
Średnica czujnika to 6mm, a długość to 6cm.
Dzięki za zainteresowanie!

: 2007-03-05 09:58
autor: Robert
Bez dziurawienia czegokolwiek - wpychasz czujnik do chłodnicy (przez korek), przewody wyprowadzić przez zbiorniczek wyrównawczy - tylko to zmierzy Ci temperaturę nie na silniku, ale w chłodnicy.

: 2007-03-05 10:59
autor: Drzymek
A nie będzie wywalało płynu ze zbiorniczka, albo co?

: 2007-03-05 11:30
autor: Quaki
wzgeldnie jak chcesz dziurwaic to sa takie zaciski do rurek 6mm (ja podobne stosuje do termopar i do podtlenku (tylko ze trezba je troszke rozwiercic)
Pozdrawiam

: 2007-07-25 16:29
autor: Drzymek
Panowie, gdzie zamontować dodatkowy czujnik ciśnienia oleju?
W którym miejscu najlepiej się wkręcić/wwiercić itp?

: 2007-08-11 10:01
autor: radek1
Cześć kto mi napisze gdzie wpiąć zegar od doładowania.

: 2007-08-11 11:05
autor: Robert
Druga strona tego tematu...

: 2007-08-14 13:58
autor: Drzymek
Mistrzowie JODY, gdzie wpiąć czujnik ciśnienia oleju??? :roll:

: 2007-08-14 15:35
autor: Lisiu
Drzymek pisze:Mistrzowie JODY, gdzie wpiąć czujnik ciśnienia oleju??? :roll:
może zamiast seryjnego czujnika....

: 2007-08-14 16:08
autor: Drzymek
Lisiu pisze: może zamiast seryjnego czujnika....
Jasne że tak, tylko chciałbym mieć obydwa czujniki działające. Ale to może da się zrobić przez trójnik typu "Y" :?: :roll:

: 2007-08-19 12:28
autor: radek1
Z podłączeniem zegara doładowania już sobie poradziłem tylko mam teraz pytanko,ile pokazują wam wasze wskaźniki u mnie co mi się wydaje troszkę mało pokazuje maks 0.8.

: 2007-08-19 12:42
autor: mika_vixen
Ale czego 0.8 bara czy co,jak piszesz o barach to ci ładuje bardzo ładnie.

: 2007-08-19 12:50
autor: radek1
Tak pisałem o barach, tylko myślałem że napompuje chociaż jedynkę bo wskaźnik jest do dwóch barów.

: 2007-08-19 13:16
autor: Robert
radek1 pisze:...bo wskaźnik jest do dwóch barów.
Co pewien czas pojawiają się na forum pomysły na prędkościomierz wyskalowany dużo powyżej fabryki. Podążając powyższym tokiem rozumowania, to chyba najtańszy sposób na zwiększenie osiągów. ;)

: 2007-08-19 15:39
autor: radek1
Wcale nie oto mi chodziło,po prostu chciałem dyskretnie dowiedzieć się ile pompuje nasze turbo.Kiedyś jechałem punto po tuningu i na skali szło aż do 1.5 bara,ale to nie temat wskaźników.Wskaźnik pięknie pokazuje fajnie się prezentuje tylko troszkę za bardzo skupia uwagę,mimo to polecam.

: 2007-09-08 13:40
autor: Drzymek
OK, poradziłem sobie ze wszystkimi problemami, wskaźniki już nie świruą, jest super. Przyszedł czas żeby podłączyć temp. oleju i drugie ciśnienie oleju.
Chcę kupić adapter na filtr oleju:

http://www.allegro.pl/item241703453_pod ... oleju.html
Dostępnie rodzaje gwintów to:
M 18 C 1,5
M 20 X1,5
3/4" X 1,6

Nie wiem który z nich wybrać, bo nie wiem jaki mamy gwint na filtrze oleju :?:
Który z nich będzie pasować???

Pomóżcie wybrać please!!!

: 2007-09-08 14:42
autor: Robert
Napisałbyś co było z elektryką, to może komuś się kiedyś przyda, a gwint masz na stronie polskiego producenta (jak nie znasz, to zaglądasz do FAQa). Wyszukujesz nasz filtr i otwierasz kartę produktu i masz punkt G :oops: (żeby moderator musiał dorosłego chłopa takich rzeczy uczyć i to na forum motoryzacyjnym a nie towarzyskim):
Obrazek :P

[url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=29491] Myślałem, że forum to źródło wiedzy, a to po prostu nauka szukania[/url] [i](na mazdaspeed.pl)[/i] pisze:
Sigma pisze:
gkmaster pisze:moderatorzy forum zmuszają jego użytkowników do "zarywania nocy" na szukaniu dopowiedzi na interesujący nas temat
BTW. Pamietam dawno dawno temu, na I roku studiow byly takie zajecia "szkolenie biblioteczne". I tam wlasnie studentom wbijano do glow, ze podstawa sukcesu w zdobywaniu wiedzy to umiejetnosc szukania

Wiec chwala moderatorom, ze szerza posrod ludzi dobre nawyki Obrazek

: 2007-09-23 08:45
autor: Drzymek
Wczoraj podpiąłem resztę wskaźników temp oleju i ciśnienie oleju. Użyłem do tego adaptera do filtra oleju, do którego wkręca się czujniki. I byłem nie mała zaskoczony gdy odpalając auto i gazując ciśnienie oleju zmienia się bardzo szybko, w zależności od naciśnięcia gazu (częstotliwość mniej więcej podobna jak we wskaźniku boost), podczas gdy fabryczny wskaźnik bbbbaaaaarrrrrrddddzzzzooooo leniwie się podnosi i porusza. Czym jest to spowodowane?

: 2007-09-23 11:33
autor: Bogdan9999
On jest tak skonstruowany aby nie męczył cię podczas jazdy latając w górę i w dół tylko aby pokazywał średnie ciśnienie przez około 10 sekund. Pozdro

: 2007-11-13 14:44
autor: davidlive
Obrazek

pieknie wykonane


p.

: 2007-11-13 16:50
autor: Robert
Taaa... Wskaźnik doładowania przy dźwigni zmiany biegów to szczytowe osiągnięcie współczesnej ergonomii - kiedyś już to komentowałem (wtedy na środku deski rozdzielczej). Jeszcze lepiej by było z tyłu zagłówka kierowcy. :twisted:

: 2007-11-13 16:58
autor: OLEY
Robert pisze: Jeszcze lepiej by było z tyłu zagłówka kierowcy. :twisted:
:D :D :D :D :D :D
No nie mogłem się powstrzymać.

Ps.
Mnie się przecież też należy od czasu do czasu jakiś durny post. :D :wink:

: 2007-11-13 17:04
autor: davidlive
Ja nie komentuje co gdzie jest tylko samo wykonanie jest fajne ładnie to wszystko razem wygląda i tyle .

A tak poza tym to widać że autko jest zapalone , i jesli mam w swoim wszystko ok podpięte to na postoju wskaznik powinien pokazywac ok. -0.8bara(podciśnienie) a tu o dziwo(nie czepiaj sie robert ) nic nie widać tak jak gdyby był zgaszony a przecież ładowanie jest i ciśnienie oleYu .


p.