Strona 5 z 6
: 2008-03-14 21:50
autor: Kocureq
Albo zmierz rzeczywiste ciśnienie na listwie. Będziesz wiedział, czy 2 pompy dają radę.
: 2008-03-14 23:07
autor: mika_vixen
Ciekawe od kiedy równoległe połączenie pomp o takim samym ciśnieniu dawało dwa razy większe ciśnienie.Ciśnienie na listwie będzie takie samo jak przy jednej seryjnej pompie,bo to są prawa fizyki.
: 2008-03-15 00:24
autor: Sqad
No w sumie święta racja ciśnienie będzie to samo, nawet o tym nie pomyślałem. Daj większe napięcie na pompy ale to skróci drastycznie ich żywot
: 2008-03-15 11:44
autor: Drzymek
Mam regulator z manometrem i widzę jakie jest ciśnienie jakie przepuszcza...
Nawet jak zaleję ze 4bary to dalej jest taki problem - pewnie podczas jazdy nie wyrabia...
: 2008-03-15 15:32
autor: Lipex
Drzymek pisze:Mam regulator z manometrem i widzę jakie jest ciśnienie jakie przepuszcza...

A w jakim celu montuje się taki regulator

: 2008-03-15 19:36
autor: davidlive
aby nie wystapiło spalanie stukowe, czyli: spalanie stukowe wystepuje wtedy gdy mieszanka jest zbyt uboga, po prostu pompa nie wyrabia, spalanie stukowe powoduje powstawanie wielkich tem które mogą nawet stopic tłoki.
p.
: 2008-03-17 07:49
autor: Drzymek
Panowie, ale zastanówmy się nad jednym.
Wykluczamy pompę paliwową, bo jak nie używam turbo i jadę pod górę, to temp dochodzi do 850 stopni. Więc pompa by nie wyrabiała?
Albo jak pompuję 2-3 psi to temp. też przekracza 900stopni.
Silniczek pracuje równo i nic się nie krztusi. Więc opcja za mało paliwa idzie w kosmos.
Obstawiam uszkodzone mapy paliwowe (za krótkie czasy wtrysków) albo zwalone wskaźniki (ale żeby dwa na raz?) i Bogdan mi jeszcze podsunął zapchane wtryski, ale to wtedy by chyba silnik pracował nierówno...
Filtr paliwa wymieniony...
Jeszcze jakieś pomysły?
Może miejsce gdzie wkręciłem czujnik jest złe (idealnie w środku tak że wieją na niego wszystkie 4 wyloty z kolektora) i dlatego jest za ciepło (może gdyby wiał jeden wylot to by było normalnie?)
: 2008-03-17 08:47
autor: Robert
Z sumowaniem temperatur jest jak z sumowaniem ciśnień

: 2008-03-17 17:29
autor: daniel
Drzymek ja swój egt mam tylko na jednym z kanałów i to dość możliwie blisko głowicy
: 2008-03-18 08:22
autor: mika_vixen
Drzymek,masz jak najbardziej prawidłowo założony czujnik tak powinno być.Nigdy na jednym kanale,ani za turbiną.
: 2008-03-18 08:28
autor: Robert
Jest jeszcze druga szkoła - jak najbliżej silnika - ja mam na 1 kanale, z pełną świadomością, że mierzy mi jeden cylinder - ale ja mam dużo dłuższe baranki w kolektorze.
: 2008-03-18 11:02
autor: Bogdan9999
Lepszy na jednym kanale niż wcale

: 2008-04-19 19:36
autor: Drzymek
Panowie jestem już "lekko" zdesperowany.
1. podmieniłem stare mapy - nie pomogło
2. wywaliłem wszystkie zwężki - nie pomogło
3. regulator ciśnienia paliwa - nie pomaga
4. sprawdziłem napięcie na 2 pompach - wynosi 13,2
Objawy są bardzo dziwne. Wysokie EGT przekraczające 900 stopni nawet bez używania TURBO. AFR spada na ubogo. Przy stałej prędkości obrotowej 4500obr szarpanie silnikiem jakby było mało paliwa. Jak wciskam gaz do końca samochód ciągnie jak oszalały aż do odcięcia. Na wolnych obrotach EGT takie jak mają inni (wyposażeni w te wskaźniki) i równa praca silnika. Żadnych błędów w kompie.
A może być np. tak że samochód "nie widzi" że się dodaje gazu i cały czas wtryskuje taką samą ilość paliwa???
Czy może być np. przepływomierz walnięty, albo źle ustawiony?
Jakie macie jeszcze pomysły?
Ja już normalnie wysiadam. Chce się cieszyć jazdą Probkiem, tym bardziej że go tak sobie przygotowałem, a coś mi nie pozwala
POMOCY!
EDIT: sprawdzałem przepływomierz i jest w porządku. Tzn. ściągnąłem stożek i palcem popychałem tą blaszkę w środku i silnik reaguje. Tzn jak ją wciskałem to auto przygasało. Przy dodawaniu gazu blaszka sie wychyla do środka.
EDIT 19.04.2008:
Rozebrałem przepływkę, wyczyściłem krzywkę itp. Przestawiałem nawet to koło zębate o 5zębów tak aby przepływka się lżej otwierała, ale nic to niewiele pomogło

No może minimalnie mniej się grzeje, ale auto przy zmianie biegów miało tendencję do przygasania, więc zmieniłem na takie ustawienie jak było. Przepływomierz reaguje bo poruszałem tą krzywkę podczas pracy silnika i silnik przygasał.
p.s. a może być to wina tej dziweczki "sondy lambda"? (tyle że ona działa bo AFR coś tam pokazuje)
Jakieś pomysły?
: 2008-04-19 20:51
autor: RX
Witam,
Uszkodzone sondy poznasz po "leniwych" odczytach z AFR. W sensie - jak AFR zmienia się z opóźnieniem w stosunku do tego co robisz z gazem.
5,
: 2008-04-19 20:58
autor: davidlive
jedno pytanko drzymus , czy te czynnosci odbywały sie w trybie awaryjnym??
p.
: 2008-04-19 23:24
autor: Drzymek
W jakim trybie awaryjnym?
Nie, normalnie wszystko było podłączone. AFR zmienia swoje odczyty, ale sonda Lambda nie jest dedykowana do Forda Probe, jest uniwersalna. Ma to jakieś znaczenie?
: 2008-04-20 02:22
autor: mika_vixen
Tryb awaryjny może dodać paliwka,albo ująć ale to nie jest zasada.Drzemek zmień te dwie pompy paliwa na jedną dobrą ,bo z tego co piszesz to brakuje ci paliwa.Z tego co zauważyłem to problem się pojawił jak założyłeś większy coller i może z tego są problemy.
: 2008-04-20 07:16
autor: Drzymek
Problem był duuuużo wcześniej. Pojadę do gościa na rolki wepniemy jego EGT Greedy i zobaczymy na rolkach co się dzieje ze wskaźnikiem ciśnienia paliwa, oraz z EGT. Jeżeli ciśnienie paliwa będzie dobre na listwie, to znaczy że pompy są ok. Jeżeli będą spadki, to znaczy że coś niedobrego dzieje się na drodze pompa-regulator.
Ja już nie mam siły... mieć tyle mocy a nie móc z niej korzystać...

: 2008-04-20 13:26
autor: Bogdan9999
Poprawne posunięcie które moim zdaniem rozwieje wątpliwości co do pomp. Bo widze ze co niektórych to w oczy kole.
: 2008-05-10 19:35
autor: Drzymek
Jestem po kuracji czyszczenia wtryskiwaczy metodą bezinwazyjną (temat w F.A.Q.). Silniczek chodzi cudownie, są bardzo fajne strzały z wydechu na życzenie jakich wcześniej nie było ale problem wysokiego EGT pozostał i w tej kwestii nic się nie zmieniło.
Byłem u speca, gość powiedział że ciśnienie na regulatorze jest.
Sprawa wygląda tak jak by wtryskiwacze nie dostawały sygnału o dłuższych czasach wtrysku.
Ja już nie mam siły. W związku z tym mam takie pytanie:
Czy ktoś by się podjął wyeliminowania tego problemu w moim samochodzie?
Oczywiście za robociznę zapłacę!
: 2008-05-11 01:37
autor: davidlive
Drzymek pisze:W jakim trybie awaryjnym?
sorka ze pisze dopiero teraz
ale drzymek wszystkie czynności "grzebania" w przepływce powinieneś robic na w trybie awaryjnym albo serwisowym , czyli tak jak bys sprawdzał błedy, zapłon, pin od odczytu błędów zmasowany i do dzieła.
A dlaczego?? a no dlatego że jak grzebiesz w przepływce tak normalnie to co byś tam nie przestawił to komp i tak sobie wszystko ustawi tak jak mu się podoba a nie tak jak mu ty " przestawisz".
tak mnie kiedyś poinstruowano więc i tak pisze tobie , sam to robiem i pomogło.
p.
jak sie w czyms mysle to nie "krzyczec", bo moge juz czegos nie pamietac

: 2008-05-11 11:02
autor: Drzymek
Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
: 2008-05-11 13:06
autor: davidlive
ja jednak mysle że to wina pompy paliwa, skoro na starej też tak miałes a tu bynajmniej teoretycznie cisnienia wiekszego nie daje wie to chyba tego wina.
jak by nie patrze masz za mało paliwa

: 2008-05-11 13:45
autor: Drzymek
A jak wytłumaczysz bardzo wysoką temperaturę (ok 800stopni) jak auto jedzie pod górę 60km/h ma 2500obr i nie używa w ogóle turbo?
Też pompa nie wyrabia?
: 2008-05-11 16:17
autor: Lukask
Drzymek pisze:Ale grzebanie w fabyrcznie ustawionej przepływce to nie jest rozwiązanie!
Poza tym już próbowałem przestawiać przepływkę w trybie awaryjnym i też nic. Ja mam chyba kompa zwalonego bo wydaje mi się że wtryski nie reagują na gaz (tzn. cały czas podają tyle samo paliwa). Chyba się skończy na S.M.T. 6...
Jak już ma być piggyback wsadzaj ecumastera
Lepszy support i cały czas jest rozwijany a smt stoi w miejscu.