Strona 7 z 21

: 2005-05-20 18:12
autor: enduro
Do jedynki oczywiście!!!! :lol: :lol: :lol: ale tak poważnie, to do dwójki też powinien pasować.....fotki może będą już w poniedziałek wieczorem(samego zawiasu,bo kiedy go będę montował do Probe tego jeszcze nie wiem...)

: 2005-05-28 09:17
autor: Drzymek
Panowie, coś ucichło z tymi drzwiami...
A jak by to była gra warta świeczki to ja bym się no to pisał...

Bo 3500 tys zł to ja za to nie dam (tyle chcą na aljegro)

: 2005-05-29 22:54
autor: enduro
sorki....ucichło bo musiałem przygotować żaglówkę do pływania,właśnie wróciłem z dłuuuuuuugiego łyk-endu,i od jutra ostro się zabieram za dalsze prace....

: 2005-05-29 23:50
autor: Endrju
No ja wam powiem że też bym sie pisał na taki Kit. Ale ten który to opatentuje będzie miał troche roboty- tyyyyle zamówień będzie :D
Trzeba by było opracować jakąś linię produkcyjną. Aż sie nieumie doczekać aż takie cosik będzie działało bez zarzutu- mówie o zawiasach :wink:

pozdro

: 2005-05-30 17:56
autor: enduro
:lol: :lol: :lol: czyli jak dobrze zrozumiałem ,chętnych na takie zawiaski jest więcej???no problem.....powiedzcie mi tylko jak do Probe założyć hak,a po dopracowaniu zawiasu melduję się na najbliższym zlocie z przyczepką pełną zawiasów.... :lol: (pod warunkiem że do tego czasu zdobędę ten cholerny czujnik od turbiny :twisted: ).......

: 2005-05-30 22:51
autor: Endrju
Jeśli ci chodzi o taki normalny hak na przyczepke to ja ci moge zdradzić ten problem. Ja w moim wykręcałem ten hak dokładnie dwa dni bo sie niedało wykręcić śrub.

No więc hak się trzyma na ośmiu śrubach: 4 są ulokowane na końcach haka a niedaleko kół- trzyma sie na dwóch ceownikach które sie tak wkłada że wpierw do jednej dziury do auta i ten sam koniec musi wejść do drugiej dziury. Tak na dwóch stronach. I mamy już 4 śruby zakręcone. Te 4 są luzik, ale niestety następne 4 to horror. Dwie są między jedną blachą, hakiem a drugą blachą z auta. Jeszcze dodam że ja miałem te śruby z takimi blachami żeby je szło odkręcić. One są ulokowane tak gdzieś jedna niedaleko tłumika a druga tak samo po drugiej stronie. Siudma i ósma są nad tymi dwoma co są między blachami.

Jeśli to ci wystarczy to sie ciesze że mogłem pomóc. Ja miałem tak pozakręcane i dwa dni się męczyłem z odkręceniem bo mi sie te blachy na tych śrubkach jednych okręciły na około i prze..bane. ale tam jak sie pokombinuje to klucz wejdzie między te blachy tak żeby złapać tą śrubke.
Ale sie rozpisałem. Oka już kończe.
Ja miałem 8 śrub- niewiem jak inni mają.

pozdro

: 2005-05-31 00:49
autor: Bogdan9999
A ja mam w dowodzie że nie mogę zakładać haka :( :( :( :( :( :(

: 2005-05-31 13:12
autor: Endrju
Mi sie osobiście hak w takim autku niepodoba, toteż go zaraz odkręciłem. A jak niemasz w dowodzie wpisane że niemożesz mieć haka to tylko go zakładasz jedziesz na stacje dajesz 60zł więcej na opłaty i ci podbijają na hak. Keine problem. Ale szkoda kasy i wyglądu jak sie go niewykorzystuje.

: 2005-06-01 00:48
autor: Bogdan9999
Wiem i dlatego nie zakładam !!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D :D :D

: 2005-06-01 08:06
autor: enduro
a ja założyć muszę....... :?

: 2005-06-07 15:51
autor: enduro
:evil: no i d.....zawias jest gotowy....no prawie bo w Poznaniu najmocniejsze sprężyny gazowe jakie znalazłem mają tylko 1300 N.....a jak ktoś wcześniej pisał potrzebne są ok 2500 N....

: 2005-06-07 16:37
autor: Endrju
Nooooo- Nareszcie. To teraz zobowiązuje wszystkich zainteresowanych żeby zobaczyli w swoim okręgu czy są takie siłowniczki o wartości 2500. Zawsze to można zrobić tak że enduro zrobi zawiasy a ktoś drugi przypędzi na zlocik z bagażnikiem pełnym gazrurek..... Myśle że pomysł dobry tylko go zrealizować.
A te zawiaski działają tak jak mają działać?? Jaki mają kąt otwarcia w bok i w góre?? Czy trzeba mosno przerabiać błotniki albo coś żeby tam weszły i działały prawidłowo?? Ile waży jeden... Wiem wiem- same pytania, ale innych klubowiczów też pewnie to interesuje.

pozdro

: 2005-06-07 16:51
autor: Drzymek
Endrju wrzuć jakieś fotki tych zawiasów i opis montażu i wogóle mniej więcej jak to będzie działać...

: 2005-06-07 17:13
autor: Endrju
:lol:
:arrow:
enduro pisze:...zawias jest gotowy....no prawie....
to enduro ma gotowe zawiasy więc skierujmy to do niego. Ja tylko napisałem że nareszcie ktoś to stworzył. A fotki jak najbardziej też by mnie interesowały no i opisik- ale potrzeba te siłowniczki 2500N..

: 2005-06-07 21:44
autor: enduro
Endrju pisze:A te zawiaski działają tak jak mają działać?? Jaki mają kąt otwarcia w bok i w góre?? Czy trzeba mosno przerabiać błotniki albo coś żeby tam weszły i działały prawidłowo??
:lol: :lol: :lol: "na sucho"czyli poza samochodem działają prawidłowo.Nie założyłem ich jeszcze ponieważ wymaga to odkręcenia błotnika i ma się rozumieć drzwi,a skoro brak siłowników to bezsensem jest rozbieranie autka.Zawias dopasowany jest do I gen(tylko do I,w przyszłości możliwe będzie dostosowanie go do II,ale to już przy współpracy Kogoś kto II gen posiada)montaż postarałem się ograniczyć do minimum i dlatego rozstaw śrub odpowiada dokładnie rozstawowi śrub mocujących oryginalne zawiasy w Probe.kąt otwarcia w bok :max - 30 - 0 stopni(regulowany,dopasowanie doświadczalne już w samochodzie)kąt otwarcia w górę- ograniczony długością siłownika(w przypadku zbyt długiego wstawię też regulowany ogranicznik)z moich pomiarów wynika że nie trzeba nic przy błotniku przerabiać, a za najtrudniejszą "robotę"uważam przedłużenie wiązki przewodów....mam namiary na sklep z maszynami budowlanymi :lol: podobno jeszcze tam mogę szukać takich siłowników.acha...... i jeszcze pewnie interesuje Was cena..... :lol: :lol: :lol: na dzień dzisiejszy ok 600 zł bez siłowników....i tylko mam nadzieję że cena w/w siłowników nie będzie kosmiczna.A przy okazji siłowniki których szukam powinny mieć skok tłoka ok 200 mm , i ok. 2500 N końcówki mocowane na przegubach kulistych w bok 90 stopni.na dzisiaj tyle.jak się"dorwę"do cyfrówki to wrzucę fotki do strefy.Pozdrawiam Daras

: 2005-06-07 22:02
autor: Drzymek
Zastanawia mnie tylko jedno... :roll:
Pewnie znacie przypadek kiedy w zimie klapa bagażnika leci nam na łeb a wlecie jest ją ciężko opuścić...

Już wiecie o co mi chodzi? :idea:
Drzwi powinny w każdej temperaturze otwierać się jednakowo, albo przynajmniej tak żeby nie opadały jak się je otworzy (podniesie).

: 2005-06-07 23:41
autor: Endrju
No to po to właśnie są gazowe siłowniki żeby działały tak jak ma to działać i w lecie i w zimie. Tak ja to rozumie- jak coś źle to pojmuje to mnie poprawcie.
enduro pisze:.... cena... ok 600 zł bez siłowników...
te 600zł to mówisz o dwóch sztukach czy jednej :?:
No to teraz znaleźć gdzieś takie siłowniki i zobaczyć jak to działa, czy haczą drzwi o błotnik czy wszystko jest tak jak powinno. Ale wierze że będzie działało.

: 2005-06-08 05:57
autor: enduro
Endrju co to za pytanie??? oczywiście że 600 zł za komplet ....ale tylko dla klubowiczów...... :lol: ale jeśli baaardzo będziesz chciał możesz płacić 600 za 1 szt(na rozwój myśli technicznej) :lol: :lol: :lol: :lol:

: 2005-06-08 08:28
autor: Maciucha
enduro pisze::evil: no i d.....zawias jest gotowy....no prawie bo w Poznaniu najmocniejsze sprężyny gazowe jakie znalazłem mają tylko 1300 N.....a jak ktoś wcześniej pisał potrzebne są ok 2500 N....
Wrzuć jakiś rysunek tych siłowników to postaram się popytać tu i ówdzie

: 2005-06-08 09:28
autor: enduro
siłowniki których szukam powinny mieć skok tłoka ok 200 mm , i ok. 2500 N końcówki mocowane na przegubach kulistych w bok 90 stopni.....nic więcej nie jestem w stanie Tobie powiedzieć...to tylko ogólne założenia,a mocowanie trzeba będzie dopasować do siłownika

: 2005-06-08 09:32
autor: Drzymek
Enduro, jeszcze jedno pytanie:
Jaka będzie trwałość mechanizmu?
Czy będzie dostawać jakieś luzy, może się wyrobić itp.?
Będzie to na prawdę solidne?

: 2005-06-08 09:36
autor: enduro
główna oś podnosząca drzwi jest osadzona na łożysku,tak więc jeśli będą luzy to wymienisz łożysko za 10 zł i luzik znika....a co do solidności....sam nie wiem czy nie przesadziłem z grubością zawiasu....ale Probek ma duże i cięęęęęężkie drzwi....

: 2005-06-08 16:34
autor: MiH
... oraz co w przypadku gdy pęknie siłownik lub jego mocowanie? co w przypadku gdy pęknie trzpień dzięki któremu dzwi się uchylają? co w przypadku ostrego szarpnięcia drzwiami (ktoś kto nie wie jak się otwierają pociągnie ostro za drzwi....) no i co w przypadku wypadku - drzwi stanowią część sztywną konstrukcji przy uderzeniach wzdłużnych, oraz energochłonną przy bocznych....

to takie moje wątpliwości jako konstruktora zawiasów... uchylno - unoszonych... (jest już model)

: 2005-06-08 19:06
autor: Gość
MiH pisze: to takie moje wątpliwości jako konstruktora zawiasów... uchylno - unoszonych... (jest już model)
Poprosze fotke :D

: 2005-06-08 21:46
autor: Endrju
enduro pisze:Endrju co to za pytanie??? oczywiście że 600 zł za komplet ....ale tylko dla klubowiczów......
No to super :!: dla mnie bomba. A co do tych siłowników to sie zapytam niedaleko mnie w sklepie z częściami do aut bo oni tam mogą mieć takie jakie są nam potrzebne. Jak tam zajade to zobaczymy co z tego będzie- podobno tam mają coś koło 2500N. Oka to ja tam teraz kiedyś pojade.

pozdro