Strona 8 z 10

: 2008-03-12 18:25
autor: Astro
Wielkie dzięki Dee Jay.
Co do pkt 1 to nie wiem czy to był sarkazm :wink: czy też nie ale chodzi mi o te poprzeczne spowalniacze na osiedlowych uliczkach :wink:
Bo mieszkam w takiej okolicy ze nie da rady z osiedla wyjechać nie przejeżdżając przez takie spowalniacze. :wink:

: 2008-03-12 18:29
autor: Dee Jay
To nie był żaden sarkazm :wink:
A co do progów to zależy od nich samych. W tarnobrzegu mamy taki próg na jednej bocznej uliczce gdzie nie przejadę probkiem mimo że w chwili obecnej zawiecha jest seryjna :evil: ale po całej reszcie dawałem radę jeździć nawet moim e36 gdzie prześwit wynosił 8cm :wink:

: 2008-03-12 18:41
autor: Astro
Jeszcze raz wielkie dzięki Dee Jay!!
Mam jeszcze jedną małe pytanie :oops: czy te sprężyny na allegro nadadzą się na coś czy można je sobie darować?

Dopytuję się bo chce polakierować auto w wakacje a do tej pory chciałem wszystko zrobić na tip top między innymi zawieszenie dokończyć.

: 2008-03-12 18:50
autor: Dee Jay
Ze znajomych nikt nie narzeka na nie.

Ale czytałem opinie na forum BMW że ten gość na allegro ponoć sprzedaje podróbki i lepiej kupić w tej samej cenie w jakimś pewnym sklepie Jamexy. Nie wiem ile w tym prawdy jest ale w razie jakby to miała być prawda to wspomniałem. :wink:

: 2008-05-19 16:53
autor: Xp
Xp pisze:hej.moglibyscie podac jakies namiary na sprezyny obnizajace do mojego GLa?na tyl i na przod.
pozdro
ponawiam

: 2008-05-19 16:54
autor: Drzymek
Pytaj Gućka, on ostatnio obniżał GL`a

: 2008-05-19 19:07
autor: Xp
ok.dzieki.

: 2008-05-19 22:36
autor: pytlar
Astro pisze:Witam,

Troszkę czytałem na temat sprężyn obniżających zawieszenie, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytania:
1. Czy auto po obniżeniu o symboliczne 35mm przejedzie przez "śpiącego policjanta"?
2. Czy można montować takie sprężyny na seryjne amortyzatory?
3. Czy amortyzatory nie niszczą się szybciej i działają tak samo?
4. Co obowiązkowo trzeba zmienić w zawieszeniu przy takiej zmianie?
5. Czy seryjne opony na seryjnych felgach zmieszczą się po takiej obniżce?
1- przejedzie nawet po nizszym obnizeniu kazde autko:P
2. z tego co wiem to wlasnie maxymalna granica seryjnych amorkow to sportowych sprezyn to obnizenie o 40mm... ponizej tego powinno sie wymienic amorki na krotsze...
3- nie niszcza sie szybciej, ale dzialaja inaczej bo od razu od polowy chodza, wiec roznica jest wyczuwalna
4- na pewno trzeba poluźnić tuleje na wahaczach i skrecic na spuszczonym autku bo tak to zaraz pourywaja sie... no i niestety przy wiekszym obnizeniu przeguby mogą szybciej siadac z racji tego ze chodzą wtedy cały czas jak by na lekko skreconych kolach, tylko w pionie...
5- to nie ma nic do rzeczy!! przecież wysokosc do amorka taka sama jest dalej:] tylko moze byc problem z tym, ze opony bedą wyzej szly na dziurach i bedą obcierały o nadkola...

a i dodatkowo po pol roku i tak wszystko powybija sie, wszystkie plastki bedą trzeszczaly i plecy będą cie bolaly po kazdej wiekszej dziurce, a i wieczorem wszystkie samochody z naprzeciwka bedą oślepiac w nocy...
ale za to nie bedziesz mogl sie napatrzyc na autko :d a to rekompensuje wszystkie bolączki!! :twisted:

: 2008-05-19 22:43
autor: Sqad
Jednym słowem zainwestuj w dobry gwint a zaoszczędzisz sobie nieprzyjemnych awarii i dziwnego czasem zachowania auta

: 2008-05-19 22:48
autor: RX
Hey,

Koło ~1500 komplet żółtych Koni Sport (3 stopniowa regualcja) i 700 sprężyny Vogtland. Świetny komplet. Sam miałem ochotę, ale swapnałem silnik i się spłukałem.

5,

: 2008-05-19 23:05
autor: sziaba
Witam
Co do obnizania aut jestem zupelnym przeciwnikiem jezeli robi sie to tylko wymieniajac sprezyny :?
Optyka jest wtedy ok ale wlasciwosci jezdne gorsze od serii :evil:
Co do gwintow swietna sprawa - ale droga :wink: ma tez swoje minusy ... wszystko zalezy od tego po co nam takie zawieszenie :?:
Bo gwinty sa super na tor - wyscigi gdzie zmieniamy charakterystyke auta do danego toru , opon , pogody itp.
Moj najlepszy kumpel jest specem od zawieszen i troche eksperymentowalismy.... w probku mialem to i owo ; koni , KW , H&R(bardzo fajne do normalnej jazdy) a skonczylem na bilstein-ach i KAW sprezynach
Kluczowe jest ; co chcecie robic z probkami :wink: bo nasze drogi nie wybaczaja wiele :evil:

: 2008-05-19 23:37
autor: Sqad
Są różne gwinty do różnych zadań te z gornej pólki sa wielozadaniowe :], posiadają 16 stopniową twardość i regulacje wysokości jak to gwint.

Ps. Nie wiedziałem że K&N robi zawieszenia :P

: 2008-05-20 07:41
autor: sziaba
Lecz nie zapominaj ze jezeli jezdzisz takim autkiem z gwintami z nizszej polki caly roczek to pierwsze ustawienie ich (konfiguracja) moze byc ostatnim , ze wzgledu na korozje zwionzana z sola na naszych drogach.
Pozatym zalozenie gwintow wymaga profesjonalnej konfiguracji (i sprzetu) co nie jest latwe i ogolnodostepne. Bez takiej konfig. caly ten gwint nie spelnia swojej funkcji i pieniadze ida w bloto :evil:
Dla tego do podstawowej jazdy polecam dedykowane zestawy amorkow i sprezyn , a dla bardziej wymagajacych gwinty :twisted:

: 2008-05-20 08:12
autor: Sqad
sziaba pisze:Lecz nie zapominaj ze jezeli jezdzisz takim autkiem z gwintami z nizszej polki caly roczek to pierwsze ustawienie ich (konfiguracja) moze byc ostatnim , ze wzgledu na korozje zwionzana z sola na naszych drogach.
to jakies straszne g... musialo by byc

: 2008-05-20 09:27
autor: dyb
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 36d918a3e5

ja nie mam chyba serii? teraz jak mam opony profil 45 to w ogole jeszcze wieksze szpary, to pewnie sprezyny od mazdy?

: 2008-05-20 10:14
autor: pytlar
nie masz serii, ty masz terenowke :twisted: :lol: :P

: 2008-05-20 12:25
autor: sziaba
Sqad zycie mnie nauczylo ze jak chcesz miec cos w miare porzadnego trzeba za to zaplacic .... :wink:
A tanie wersje gwintow czesto niestety nie sa wykonane z dobrej jakosci materialow i po kilkukrotnej regulacji z reguly `cos´ nawala :?
Jezeli uda sie komus kupic i uzywac takie zawieszenie bez problemow to zycze radosci z jazdy :)
To co napisalem jest oparte o liczne doswiadczenia .... i nie zawsze byly one przyjemne :roll:
Miedzy innymi mam za soba taka smutna historie z S2000 .... apropo jakie masz zawieszenie?
Pozdrawiam

: 2008-05-20 17:07
autor: Sqad
Gwint H&R'a, jeździłem też na Todzie ale prawie dwa razy droższej (chyba najdroższa z możliwch do tego auta) i na najmiększym nastawie i tak było twardo jak beton a o hardzie już nie mówie.

Co za przygoda z s2k ?? jeśli można wiedziec??

: 2008-05-20 20:10
autor: sziaba
Gwint H&R' mieliśmy z tym sprzętem same dobre doświadczenia :wink:
A co do historii z S2000 jest dość długa , ale jakoś postaram się streścić; :roll:
Więc kumpel ma dużoooo kasy i jest zawziętym fanatykiem hondy (nic dodać nic ująć)
Autko nowe z salonu nawet nie widząc, zlecił zapakować na lawetę i do "blacharza" przód 7cm po obu stronach szerzej i tył po 9cm :shock:
(z org. zawieszeniem) w tym czasie "przypłynęły" fele:przód 8,5 x 18" ET 35 z oponkami 225/35WR18 ,tył 9,5 x 18" ET 45 z oponkami 265/35WR18 i zawieszenie Mugen :wink:
Efekt autko z ledwością przejeżdżało nad płasko leżącym pudełkiem papierosów :twisted: Wygląd SUPER 8) Kolejno nadeszły przeróbki silnika i wydechu , carbon maska , drzwi, tył klapa itp.
Ale gdy w końcu auto było "gotowe" zaczęły się problemy z trakcją autem nie dało się szybko jeździć było nie do opanowania powyżej 170 km/h :evil: Efekt; (godziny pracy jazd testowych, przeróbek) i po 2 tygodniach ważenia , mierzenia zarysowania z lekkim wgnieceniem :oops: Udało się ! Autko gotowe pojechało do lakiernika i do warsztatu na zmianę opon (bo nasze się zjechały :roll: )
Ze zmiany opon nie wróciły mechanik chciał sobie strzelić jazdę próbną i zaliczył cztery razy bandę na autostradzie z powodu nieprawidłowo zamontowanej opony :shock: z tyłu auta , która zeskoczyła z felgi przy 140 km/h
Koniec

: 2008-05-20 21:23
autor: pytlar
pogratulowac takich tam mechanikow u was!! :roll:

: 2008-05-20 21:38
autor: Sqad
Nic tylko pogratulować takich mechaników.

Ale nie róbmy już offtopa :P

: 2008-05-23 07:47
autor: cacek
dyb pisze:http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 36d918a3e5

ja nie mam chyba serii? teraz jak mam opony profil 45 to w ogole jeszcze wieksze szpary, to pewnie sprezyny od mazdy?
Moim zdaniem masz serie... niestety 2,0 tak wysoko stoją w serii właśnie.
Pozdrowka

: 2008-06-11 00:33
autor: sawmaster
jaką brać obnichę z myślą o doładowanym probe 180KM ze spręzynami od 2.0, brać od 2.5 czy w ogle bezsens bo się nie nadają do jazdy z dużą prędkością na zakrętach? ale ja nie chcę też mieć tak twardych spręzyn żeby każdą dziurę czuć słyszałem że H&M są kompromisem między jazdą komfortową a sportową

: 2008-06-11 08:35
autor: Astro
Ja mam Jamexy i mogę je polecić. Dzisiaj jadę założyć też sprężyny na tył bo przód usiadł tak jak chciałem wiec pora na tył.
Auto prowadzi się lepiej, nawet w szybkich zakrętach. Są oczywiście momenty kiedy trzeba zwolnić żeby niczego nie pourywać np na przejazdach tramwajowych. Nie ma też mowy o parkowaniu na trawniku bo nie wiedziemy na wyższy krawężnik. Ale i tak polecam, auto wygląda bardziej rasowo. Nie jest to jednak drastyczna gleba żeby nie można było jeździć. Ja mam 17" z profilem 45 i już się przyzwyczaiłem że trzeba uważać na koleinach i dziurach. Proszę się nie zrażać tym że po założeniu auto stoi tak samo, po 200-300km usiądzie tak jak powinno być.

: 2008-06-11 12:32
autor: sawmaster
złe opinie czytałem o Jamexach