I tak jak pisałem wcześniej, wrzucam fotki z przebiegu prac przy wlewie paliwa i tylnych osłonach tarcz hamulcowych.
Jak wiecie w większości naszych aut te elementy to już pruchno, więc znalezienie czegoś przyzwoitego było nie lada wyczynem

ale się udało.
Pierwszym etapem prac było ręczne czyszczenie papierem ściernym do gołego metalu, tak aby zostało jak najmniej ognisk korozji. Przy osłonach poszedłem trochę na skróty i użyłem szlifierki z krążkami, gdzie niestety widać efekt

ale za to powstały dodatkowe otwory wentylacyjne
Następnie wszystko poszło do wytrawienia w kwas - gdzie ja nie mogłem już dotrzeć, to kwas zrobił swoje

Po wytrawieniu, wlew paliwa został ocynkowany galwanicznie złotą pasywacją a na osłony został położony ocynk techniczny pod farbę proszkową.
Ostatnim etapem było pomalowanie elementów. Wlew pomalowany został w kolorze ciemno grafitowej perły lakierem samochodowym i jeszcze dodatkowo pod to położony został podkład epoksydowy. Natomiast osłony tarcz pomalowałem proszkowo na srebrny metaliczny kolor.

I fotki osłon
Tylne osłony miałem zakładać nowe, ale nie było sensu bo i tak by poszły do cięcia pod większe tarcze. W rzeczywistości są trochę jaśniejsze niż na zdjęciach...
-- dodano 2013-07-11 12:51 --

A tutaj nówki na przód. Drugie zdjęcie tak dla wizualizacji - trochę przekombinowane, ale auto jeszcze nie złożone więc trzeba sobie jakoś radzić

Jakiś czas temu do zestawu hamulcowego od MPS'a przyszły mi też tarcze hamulcowe przód i tył firmy EBC Turbo Groove i niebieskie klocki firmy HAWK Performance (zdjęć klocków jeszcze nie zrobiłem więc będą później)

320mm na feldze 19" - dojdzie zacisk i powinno to robić jeszcze lepszą robotę... Zastanawiam się tylko czy zostawić właśnie srebrne zaciski czy może dać jakiś inny kolor ? Na zaciski dojdzie jeszcze logo Mazdaspeed - malowane

Nowe japońskie piasty tylne z łożyskami NTN - te same były montowane fabrycznie

Piasty na przód ori Mazda

I do nich zestawy Japan Line (łożysko, uszczelniacz, seger i nakrętka) W środku siedziały również łożyska firmy NTN

Tak wyglądają tylne zwrotnice (zostały wypiaskowane, pomalowane podkładem cynkowym i na to położona srebrna metaliczna farba proszkowa)
Przednie wyglądają tak samo - foto później

I przednie
Lecimy dalej

Nowe tylne czujniki od ABS'u

Tylna belka (tak samo po piaskowaniu, położony podkład cynkowy i na to farba proszkowa)
Przyszedł mi też w końcu długo wyczekiwany stabilizator 16mm firmy PRD, na razie też nie wrzucam zdjęć bo kombinuję w jakim kolorze go zostawić

W tej chwili jest soczysta pomarańcz - ostatnie foto. Zostawić ? czy przemalować na coś innego ? Zastanawiam się nad białym...

Belki pod silnik, mocowania baku i elementy zderzaka przód-tył
Zawieszenie praktycznie całe ogarnięte, czekam jeszcze tylko na przednią belkę (sanki) i przedni stabilizator bo trochę później dawałem do malowania.
-- dodano 2013-07-12 01:27 --

Odświeżony rozrusznik

Osłony baku i wydechu po ocynkowaniu galwanicznym (zdjęcie przed i po)

I tutaj również po ocynkowaniu śruby, nakrętki itd...
