Strona 2 z 3

: 2008-02-19 20:55
autor: Bluesmen
Skoro ma być 60 mm to sie nie dziwie że odczuwam gorsze przyspieszenie mając zamontowaną rure o średnicy 50mm :( Hmmm myśle nad tym by w takim wypadku wymontować tłumik srodkowy i zamontować w tym miejscy rure o średnicy 60mm. Jakoś ją tam zawinąć ,dopasować i przyspawać . Zapomniałem dodać ,że wymieniłem też tłumik końcowy na sportowy ,który ma dolot o średnicy 55 mm. Prosze o wasze zdanie co o tym sadzicie. Dzięki z góry :wink:

: 2008-02-19 21:20
autor: Kocureq
Sądzimy, że twój tuning skutecznie pogorszył seryjne właściwości auta. Lepiej więcej już nie tuninguj :)

: 2008-02-19 21:20
autor: HellHound
Jak możesz odczuwać gorsze przyśpieszenie skoro masz fabryczne 7,5s. :wink: A co do zdania to ktoś to projektował aby było dobrze, zwijanie, dopasowywanie i nawet przyspawanie rur, już Probasowi raczej nie pomoże. Jak zależy Ci na optymalnych osiągach, przywróć cały wydech do fabrycznych ustawień, a jak Cię stać to zafunduj sobie profesjonalny wydech sportowy od kolektorów wydechowych, do końcowego tłumika.

: 2008-02-19 23:49
autor: mbmaster
Co do wydechu w KL to u siebie mierzylem suwmiarka jakis czas i ogolnie wydech ma kupe zwezen itd. od 59mm do 63mm ale srednio to ok 61mm ale to moze wynikac z tego ze calosc jest na zamiennikach walkera i pluciennika.

: 2008-02-20 14:36
autor: Bluesmen
7,5 to miałem przed tym zabiegiem teraz to około 8,5 (odczuwam różnice). Jutro jade do tego punktu gdzie mi montowali i prawdopodobnie wstawie rure od kata do tłumika końcowego o średnicy 60mm. Facet mówił jak dzwoniłem do niego że rura o średnicy zewnętrznej 50mm może być spokojnie stosowana do mocy 170 km. Nasuwa się pytanie to po co orginalnie jest tam rura o średnicy zewnętrznej 56 czy 60 mm bo sam nie wiem już ile tam orginalnie jest. Jak da rade to podpasujemy rure i wstawimy. Jakie będą efekty to się okaże (mam nadzieje ,że dobre). Pozdro

: 2008-02-20 15:16
autor: KITT
Bluesmen pisze:myśle nad tym by w takim wypadku wymontować tłumik srodkowy i zamontować w tym miejscy rure o średnicy 60mm.
Tłumik środkowy w Probe jest przelotowy więc moim zdaniem nie ma sensu go usuwać i zastępować rurą.
Bluesmen pisze:Zapomniałem dodać ,że wymieniłem też tłumik końcowy na sportowy ,który ma dolot o średnicy 55 mm.


Po co montować sportowy tłumik w niesportowym samochodzie? Nie lepiej zamontować oryginalny tłumik lub tłumik uwaga trudne słowo dedykowany do Probe? Zapewniam że wtedy "osiągi" będą najlepsze.
Bluesmen pisze:bo sam nie wiem już ile tam orginalnie jest.
Więc jeszcze raz powtórzę że oryginalnie jest tam rura o średnicy 2,25 cala.

: 2008-02-20 16:00
autor: Bluesmen
Przemyślałem sprawe i zrobie najpierw jednak przemianke końcowego tłumika na orginalny. Po zamontowaniu poprostu się przejade i ocenie czy mam spowrotem to co miałem. Jeżeli osiągi się polepszą zostane przy orginale. Jak sytuacja dalej będzie lipna (oby nie) to wstawie rure o średnicy 60mm (bo 56 mm nie mają) i zamontuje spowrotem tłumik sportowy. Nerwicy się można nabawić osiągi są dla mnie wkońcu najwazniejsze. Dzięki KITT za rady oby się to odbiło w rzeczywistości .... Pozdro

EDIT:

Udało się !!! Wystarczyło zmienić tłumik z tego pseudo sportowego na dedykowany i natychmiast odczułem różnice w przyśpieszeniu :) Ta średnica rury 50 mm w tłumiku środkowym nie przeszkadza Probasek leci jak dawniej :twisted: Dzięki jeszzce raz KITT za dobrą rade :lol:

: 2008-02-21 19:50
autor: songossj6
A ja myślałem o czymś takim firma Ulter 8) montaż gratis :twisted:

900 PLN

Obrazek

950PLN dedykowany do mazdy 626

Obrazek

i co wy na to :D

: 2008-02-21 20:39
autor: toms
songossj6 pisze:A ja myślałem o czymś takim firma Ulter 8) montaż gratis :twisted:

900 PLN

Obrazek

950PLN dedykowany do mazdy 626

Obrazek

i co wy na to :D
Pasztet... puszkę tłumika będziesz miał 10cm na ziemią (bo wychodzi pod kołem zapasowym). O ile nie urwiesz tego na jakimś garbie spowalniającym, to będzie i tak kiepsko wyglądać.

: 2008-02-21 20:41
autor: Dee Jay
Kolejna wieś jak dla mnie w temacie tuningu :evil:

: 2008-02-21 22:41
autor: songossj6
No to co mi polecicie ?? Potrzebuje wymienić układ wydechowy zależy mi na fajnym brzmieniu czekam na odpowiedzi :twisted:

: 2008-02-21 23:27
autor: Kocureq
Serię ci polecimy. Nie zepsuje osiągów i nie będzie ryczeć jak maluch z urwanym tłumikiem :)

Do fajnego dźwięku polecam stożek - daje ładny efekt jak VRISy się przełączają.

: 2008-02-21 23:33
autor: Flyke
a ja polece bosala , mam i jest ok ;D nie za cicho nie za głośno - w sam raz:)

: 2008-02-22 07:31
autor: RX
Witam,

To zależy co chcesz osiągnąć.

Generalnie stockowe 2.0 nie potrzebuje aż tak głęboko oddychać, żeby ładować na zamówienie układ od kolektorów do samego końca, i to jeszcze rozbijać na dwie strony.
Jeśli jednak chcesz mieć pro to polecam taki zestaw, niczego lepszego nie dostaniesz do 2.0 jest strasznie marny aftermarket:

link

oraz cat back:

link

Pzdr.

: 2008-02-22 09:05
autor: songossj6
A jeszcze jakieś propozycje... może mugen ?

: 2008-02-23 22:20
autor: songossj6
Widze że temat umarł :(

Jak uzyskac dobry dzwiek tłumnika w Probe II 2.0 16v

: 2008-03-05 19:57
autor: ph1983
Witam wszystkich :) ciekawosc rozwinietych postow powyzej spowodowala ze zaczołem interesowac sie zmianą w brzmieniu mojego tłumnika . Mam orginalny wydech i mam pytanie chciałbym zmienic tak brzmienie aby na zewnatrz był ładny dzwiek sportowy a w srodku delikatne mruczenie prosze o pomoc. Pracuje w branzy spawalniczej wiec planowałem cos sam pokombinowa z wolnym wydechem ale wole troszke poczytac na ten temat bo nie jestem pewny rezultatów. Czy wyciecie katalizatora i srodkowego tłumnika da jakis pozytywny efekt no i cos z bania z tyłu trzeba zrobic . Czekam na posty

: 2008-03-05 20:00
autor: Dee Jay
Na pewno wolny wydech nie sprawi że w środku będzie delikatne mruczenie. Raczej odwrotnie :wink:

: 2008-03-05 20:13
autor: ph1983
Ok rozumie a tak ogólnie kombinowanie z wydechem da pozytywny wynik czy negatywny, wrażenia z jazdy będa leprze z wolnym czy zostawic orginalny tak jak jest .

: 2008-03-06 00:36
autor: songossj6
Hehe a ja od 5 dni posiadam wydech ala mugen firmy WM 8) dźwięk boski jak zrobi się cieplej to dam zdjęcia i filmik :D

: 2008-03-06 09:31
autor: Raf
Wątek pierwotnie dotyczył 2.0, ale pozwolę sobie opisać mój przypadek z 2.5V6.
Rok, a może już dwa lata temu padł mój fabryczny tłumik. Ponieważ oryginalny fordowski kosztuje majątek, zacząłem szukać zamienników i znalazłem walkera i bosala. do sklepu z walkerem miałam bardzo daleko, a bosal pod nosem, więc kupiłem. I to był gigantyczny błąd. Póki silnik jest zimny, to spoko, brzmi może tylko trochę gorzej niż oryginał, dało by się wytrzymać, ale gdy auto się nagrzeje (konkretnie spaliny) to jest tragedia. w zakresie obrotowym 2..2.5 krpm układ wpada w rezonans i buczy tak, że łeb puchnie.
Oczywiście złożyłem reklamację, wymienili mi tłumik, bo myślałem że jakiś wadliwy mi się trafił, ale niestety, to samo. Co więcej Niebawem Probert się zabrał za wymianę tłumika, ostrzegałem go, mówiłem żeby brał walkera, ale mu się pomyliło i wziął bosala #-o . I ma to samo co ja. Bez zatyczek do uszu w trasę się nie ma co wybierać.

Myślałem że mam tylko jedną opcję, naprawić stary tłumik którego na szczęście nie wyrzuciłem, ale teraz widzę że jest jeszcze jedna - 'płóciennik'.
Czy chodzi o tę firmę : POLMOstrów :?:
Prosiłbym osoby które założyły sobie tłumiki 'płóciennik' do 2.5V6 o opinie na jego temat z perspektywy czasu.

: 2008-03-06 20:31
autor: darel
Ja z Bosalem mam podobne doświadczenia. W pewnym zakresie obrotów strasznie buczał. Może niektórym to nie przeszkadza ale jak chciałem, żeby było jak najciszej się da. Wreszcie wsadziłem używany oryginał i jest super. Na zapas mam też jeszcze jeden oryginalny tłumik w dobrym stanie gdyby ten mi padł 8)

Re:

: 2009-06-04 22:00
autor: arek591
Probiacz2000 pisze:tłumik wymienialem... wstawilem od mazdy 626 2.0... no ale teraz sie okazalo ze caly tlumik srodkowy mam przerdzewialy i dziurawy, nie nadajacy sie do spawania... czy tlumik srodkowy od mazdy 626 2.0 bedzie pasowal ??? wymienial ktos u siebie ?
TAK JA WYMIEMIALEM I CAŁY OD PRZODU DO TYŁU PASI OD MAZDECZKI

Re: tłumik probe-626 ???

: 2009-06-05 17:21
autor: maciejuuu
Hej mam pytanie odnośnie mojego tłumika końcowego, czy jego totalne przepalenie, w takim stopniu ze wszystko w nim grzechocze, z dnia na dzień coraz bardziej, może powodować jakieś zatkanie tłumika i utrudniony przepływ spalin i w konsekwencji jakiś spadek mocy, bo zaistniał u mnie taki i to w dużym stopniu, nie wiem czy wymieniać tłumik czy szukać innej przyczyny.

Re: tłumik probe-626 ???

: 2009-06-05 17:29
autor: RX
Hey,

Nawet jeśli nie jest to przyczyną, to jak możesz jeździć z takim rozgruchotanym tłumikiem? Zużyte części trzeba wymieniać!
Świadomie zapuszczasz auto.

5,