Strona 2 z 3
: 2007-11-21 16:12
autor: HellHound
Ja wieczorem będę miał dobrą, bo teść ma imieniny

(joke) A tak na poważnie, to ktoś nie dawno gdzieś pisał, że uszczelki są inne( tak coś pamiętam, aczkolwiek mogę się mylić

)
: 2007-11-21 16:12
autor: Eborp
Witam
Kompresji nie sprawdzałem, ale jutro zobaczę jaka jest i odpowiem.
Zapytałem sie o ten objaw u ojca i mówił ze miał to samo w Seacie Toledo, ale u niego wymiana sondy pomogła więc to może jakiś trop...bo w sumie u mnie ze spalaniem to ok. 20 litrów wychodzi

: 2007-11-21 17:03
autor: davidlive
Więc teraz panowie ,brać jutro miernik w łapy ,zmasować nim lambde i powiedzcie mi ile maci V
p.
: 2007-11-21 17:48
autor: HellHound
Ja mam V6 David

(joke) U mnie odłączona sonda spowodowała, większe spalanie, przy odpalaniu zimnego silnika gasł. Żadnego zamulenia nie było, no ale to przecież jedyna słuszna generacja

: 2007-11-21 18:06
autor: davidlive
Hell ale co mnie twoje Wolne i zamulone bez turba V6 obchodzi
gadałem do tych 2 objawowców ,czyli kolegów z podobnym problemem do mojego.
p.
: 2007-11-21 18:11
autor: HellHound
A ja odpisałem co się dzieje z uwaloną sondą. A tak w ogóle to przegiąłeś i przy najbliżej okazji będę musiał objechać Ciebie i Twoją prawie Mazdę

: 2007-11-21 18:16
autor: davidlive
Dawaj dawaj zobaczymy co te marne "V6" potrafi hehe
p.
: 2007-11-21 19:44
autor: kramar
davidlive pisze:kramar pisze:
aha - jeszcze jedno: czy rury od chłodnicy powinny być miękkie czy twarde? (ja np tę górną mam cały czas miękką)
(hmm...)

pisałem wyżej że tam na nagrzanym silniku występuje spore ciśnienie i rurki powinny być twarde, zresztą weź mi wyjaśnij w jaki sposób po odkręceniu korka poparzyłeś sobie łapy skoro nie masz ciśnienia???
bo płyn wypłynął mimo, że rura miękka była (górna od chłodnicy). Nie pisałem, że nie mam ciśnienia, choć mogłoby się wydawać miękka rura=brak ciśnienia.
davidlive pisze:
Jeśli nie masz ciśnienia to faktycznie masz kłopot i ta dziura jest spora .
i z czego ty się cieszysz ???
kramar pisze:
p.
Davidlive, mimo że mam miękką rurę, płakać nie będę...
Żadnego sera/nabiału nie zauważyłem. dziennie robię ok 30-50km
Jutro robie wyciek, sprawdzam czy uszczelka nie puszcza i każe sprawdzić jeszcze sondę lambda i kompresje. Dam znaka co i jak.
Pozdro for all!
PS: Ale sobie postów nabiłem... Davidlive gonię Cię

: 2007-11-21 21:54
autor: davidlive
to ja pojadę w stylu roberta
kramar pisze:
Davidlive, mimo że mam miękką rurę, płakać nie będę...
Żadnego sera/nabiału nie zauważyłem
Kurde faktycznie miękka rurka to problem

Ważne że nie masz sera , ciekawe co na to twoja laska , wiesz tak to bywa , stres no i czasem po prostu miękknie
Nie obraź się ale nie mogłem sie powstrzymać.
Sprawdz tą kompresie bo to ważne!!
p.
: 2007-11-21 22:26
autor: HellHound
: 2007-11-21 22:27
autor: Flyke
ajj zboczuchy

: 2007-11-21 22:29
autor: HellHound
Kto? My? Przecież to Kramar pisał

: 2007-11-21 22:41
autor: kollek
Jeśli ma wyciek to i ciśnienie w układzie będzie mniejsze stąd może miękka rurka. Niech że chłopak zrobi najpierw z tym wyciekiem a potem będziemy się zastanawiać co dalej bo jak na razie efektów nie widać a 2 strony tematu.
A tak przy okazji.
Kramar -> sztywna rurka może być powodem sparciałej gumy albo ciśnienia w układzie, no chyba że masz plastikową

. Zakładając że układ jest szczelny to nie spotkałem się z sytuacją aby rurka była na tyle twarda aby nie można było jej "zgnieść". Poza tym rurka od samego ciepła staje się miękka.
: 2007-11-21 23:33
autor: davidlive
kollek pisze: Poza tym rurka od samego ciepła staje się miękka.
zależy gdzie się ją wsadzi
p.
: 2007-11-22 20:28
autor: kramar
No, no... Ten temat nie dotyczy już tylko mojego autka...
David, HellHound dobre, dobre...
Mr. Kollek ma racje.
jutro odbieram autko - wyciek będzie zrobiony i kompresja ma być sprawdzona. Napiszę co i jak.
PoZDr
PS: Wiedziałem, że tymi rurkami rozpętam zboczylasowy OT...

: 2007-11-22 23:15
autor: Ero
Nie wiem jak to w Probe 1g. ale ja sie troszke bawie w mechanike i przy doładowanych silnikach takie objawy przeważnie miały przez uszkodzony zawór upustowy nadmiar powietrza przez turbinke.Wytwarza sie tgz.efekt zwrotny który dławi turbo.A jezeli nie to to ja bym szukał przyczyny tylko w układzie dolotowym bo tu cos jest nie tak skoro silniczek chodzi ok do 4000tys a powyzej traci moc.A przy jakich obrotach włacza sie turbo w jedyneczce?
: 2007-11-22 23:24
autor: Flyke
2500rpm
: 2007-11-23 00:16
autor: megalith
Nieszczelny układ chłodzenia nie będzie dawał tego efektu zamulenia. Puścił mi spaw na chłodnicy i ucieka powoli płyn, i fakt - rureczka górna mięciutka się zrobiła (w porównaniu ze stanem sprzed wycieku), ale na moc to nie ma wpływu.
Ale davidlive dobrze kombinuje z tą robioną głowicą, skojarzyłem teraz, że w mój poprzedni silnik po wymianie uszczelki (i niczego więcej) weszło nowe życie dosłownie. A tu u Was odwrotnie może akurat...
: 2007-11-23 08:19
autor: davidlive
Erofrog pisze:przy doładowanych silnikach takie objawy przeważnie miały przez uszkodzony zawór upustowy nadmiar powietrza przez turbinke.Wytwarza sie tgz.efekt zwrotny który dławi turbo
Ero a wez mi wyjasnic to tam może zle działać?? podmieniłem Bajpas od innego probka i nic .
To jak poda mi ktoś fotkę i opis czym różnią sie uszczelki miedzy GL a GT??
jeśli sie to różni .
p.
: 2007-11-23 08:33
autor: Ero
A zawór upustowy?lub jak to sie nazywa....acha Blow czy cos takiego to co robi psss...
: 2007-11-23 08:39
autor: mika_vixen
Z tego opisu w pierwszym poście to są typowe objawy za dużego doładowania;słabnie od 4000 tyś obrotów,a potem szarpie,to morze być górny pik doładowania i może jest grubo za dużo;nie pali na wszystkie cylindry po przy gazowaniu, a potem wraca do normy;zubożenie mieszanki . Takie są objawy,bo jak próbowałem u siebie z różnymi doładowaniami to się tak działo,tylko że wtedy dmuchałem coś ok 1.3 bar.
: 2007-11-23 09:37
autor: davidlive
ale my walimy serie ok 8psi i na dodatkowym wskaźniku też mi tyle pokazuje.
To jak sądzisz czujnik zle sczytuje ?
Ero baypas to właśnie Blow
p.
: 2007-11-23 14:04
autor: mika_vixen
Jak masz dodatkowy zegar to powinien dobrze wskazywać pod warunkiem że jest dobrze wpięty,ale nie wiem czy sprawdzałeś to david bo nie czytałem wszystkiego co pisałeś ja bym poszedł w stronę iskry na świecach,może być tak że będzie tracił iskrę na wysokich obrotach i objawy będą jakby było za duże doładowanie,a uszczelki pod głowice są chyba takie same bo głowica się nie różni.
: 2007-11-23 16:32
autor: davidlive
świece kable, kopułka , palec , caly aparat nowe, co mam jeszcze zrobić
co mam jeszcze zrobić bo to co piszesz wydaje sie bardzo prawdopodobne.
p.
: 2007-11-23 18:06
autor: HellHound
davidlive pisze:świece kable, kopułka , palec , caly aparat nowe, co mam jeszcze zrobić
co mam jeszcze zrobić bo to co piszesz wydaje sie bardzo prawdopodobne.
p.
David jak to co zrobić? Kupić GT2 V6
