Strona 2 z 15

Re: KrecioPL

: 2014-01-17 12:14
autor: KrecioPL
Myślałem o tym ;) Wyglądało by to lepiej, ale po co dublować koszty? Skoro i tak ma być pakiet USA, to nie będę się bawił z tematem przejściowym;)

Re: KrecioPL

: 2014-01-17 13:15
autor: MatiLP640
u mnie docelowo też miał być... ale nie wiedziałem ile potrwa szukanie USA a lampę z anglika kupiłem za 4 dychy :D

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 10:23
autor: KrecioPL
W tym miesiącu trochę się dzieję :)

Niunio przelatał już 160k km, więc trafił do renomowanej kliniki na przegląd :mrgreen:

Wymieniony rozrząd na OEM i ORY gratach Mazdy, kupione w mazpartsie :)

Póki co wymienione:
- Rolki prowadzące,
- Napinacz + tłumik drgań paska rozrządu(stary był pęknięty),
- Pasek rozrządu,
- Pompa wody,
- Uszczelniacze wałków rozrządu,
- Talerzyki na wałkach rozrządu,
- Uszczelniacz wału,
- Uszczelniacz aparatu zapłonowego.

Podczas przeglądu powychodziły kwiatki, które należało ogarnąć:
- Auto było na zbieżności i szarpakach - posprawdzane, podregulowane - jest git,
- Wymieniono przy tym poduszkę i łożysko amortyzatora PP,
- Zmierzono ciśnienie paliwa, było zbyt niskie, wymieniony jest filtr paliwa + wprowadzone modyfikacje podciśnień, a za 2 tyg będziemy mierzyć i ew. szukać dalej,
- Wyczyszczona przepustnica i kol.ssący, ogarnięty Vris na kolanku,
- Zaślepiony EGR,
- Pozamieniane mostki na wałkach rozrządu (ustawione w prawidłowej kolejności) - jakiś niemiec podczas składania rozrządu odwalił maniane.
- Ogarnięte sprzęgło, chodzi lekko, fajniej łapie.

Póki co trzeba ogarnąć autko, żeby jeździło jak należy, za dwa tyg lecimy dalej:
- Będę wymieniał aparat zapłonowy, sondy lambda, czujnik położenia wału, wydech (szukamy przyczyn, dlaczego auto nie ma "dołu")

W marcu dalsze zmagania, do wymiany poleci:
- Olej i filtr + płukanka (5tys nalatane zaraz będzie),
- Zaworek na pompie oleju,
- Paski,
- Łożyska na napinaczach pasków,
- Podciągnięcie drzwi,
- Stacyjka (problemy z elektryką które mam ja i wielu z was, to wytarta stacyjka - mówię o działających szybach i wycieraczkach bez kluczyka, nie gasnącym zegarku, czy nie gasnącym podświetleniu).

Jeśli dostanę na czas moje pokrywy i zdążę pomalować, to przy montażu jeszcze wlecą nowe uszczelki pod dekle i kolektor ssący. :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 14:50
autor: MatiLP640
Cóż mogę powiedzieć? Jedynie "Lubię to!" ;) fajnie ma u ciebie ten Probas :) oby prace dalej szły w tym kierunku ;)

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 16:02
autor: KrecioPL
Dzięki ;)
To co piszę, to początek drogi do daaaaaaaaaaaaaaaalekiego horyzontu :)

Przeszkodą w szybszym ogarnianiu tematu jest tylko jedna wypłata w miesiącu.
Teraz wymienię to co napisałem wyżej, później będzie zlot, a po zlocie trzeba będzie usunąć wredną rudą, bo mnie szlak trafia jak na to patrzę.

Poza tym jest kilka części, które usiłuję dostać, ale mi pieruna tego nie idzie kupić.
W całej europie, w Maździe, nie ma ani jednej sztuki poszukiwanej przeze mnie wisienki na torcie ;)

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:00
autor: quarth
czy wytarta stacyjka to jakis znak rozpoznawczy '97?

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:39
autor: KrecioPL
Ja słyszałem o tym w różnych rocznikach w autach pochodzenia mazdowskiego.

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:44
autor: Patryk-
w jedynkach też się zdarza ;)

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:45
autor: Stig
W jedynkach to kluczki pękają :P

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:46
autor: KrecioPL
A dwójkach też :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2014-02-17 23:48
autor: Stig
Też prawda :P

Tak btw jak juz jestem w Twojej galerii to + za robotę przy probasie :D

Re: KrecioPL

: 2014-02-18 03:45
autor: MatiLP640
quarth pisze:czy wytarta stacyjka to jakis znak rozpoznawczy '97?
Ja nie mialem zadnego problemu ze stacyjka nigdy ;)

Re: KrecioPL

: 2014-02-18 09:25
autor: Stig
MatiLP640 pisze:Ja nie mialem zadnego problemu ze stacyjka nigdy ;)
Zwłaszcza teraz nie masz :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2014-02-18 10:40
autor: Romas
a ja z pękaniem, czy też wyginaniem się kluczyka :P

Re: KrecioPL

: 2014-02-18 10:45
autor: quarth
no zdziwilem sie wlasnie, bo mam 2x wiekszy przebieg i zadnego problemu ze stacyjka

Re: KrecioPL

: 2014-02-18 23:19
autor: KrecioPL
A z jakim przebiegiem go kupiłeś?
Ciekawe czy już nie była wymieniana. Choć spotkałem się z takimi probkami właśnie, co mają po 3XX 000km i nic się nie dzieje :)
Poszukuje się dla mnie nowa stacyjka - jeśli nie będzie takowej dostępnej, to używkę będę kołował.

Re: KrecioPL

: 2014-02-19 03:50
autor: MatiLP640
idz do ASO, powinni ci zrobic pod kluczyk po vinie, zebys nie musial miec roznych kluczylkow ;) a co do mojego to kupilem ze 120k a sprzedalem z ponad 140k ;)

Re: KrecioPL

: 2014-02-19 16:24
autor: KrecioPL
Po ofercie jaką dostałem na rozrząd, myślę że w aso taka stacyjka zrobiłaby mi dziurę w kieszeni...
Napiszę do Mazpartsu, zobaczymy czy mają :)

Re: KrecioPL

: 2014-02-19 18:03
autor: quarth
~185 000 mi

Re: KrecioPL

: 2014-02-19 22:38
autor: mysz
quarth pisze:~185 000 mi
Kretu ma 160 tys km.
quarth pisze:no zdziwilem sie wlasnie, bo mam 2x wiekszy przebieg i zadnego problemu ze stacyjka
:mrgreen:
Gwoli przypomnienia 1 mila= 1.6km :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2014-02-20 00:06
autor: Lukasz
mysz pisze:
quarth pisze:~185 000 mi
mysz pisze:Kretu ma 160 tys km.
Standardowo cofnięty licznik :wink:

Re: KrecioPL

: 2014-02-20 00:15
autor: mysz
Lukasz, albo baterie w kalkulatorze do wymiany :mrgreen:

Re: KrecioPL

: 2014-02-20 10:26
autor: Lukasz
Kret,co ile mazda zaleca wymianę tego oryginalnego rozrządu ??

Re: KrecioPL

: 2014-02-20 14:31
autor: quarth
60 000 mi
mysz pisze: :mrgreen:
Gwoli przypomnienia 1 mila= 1.6km :mrgreen:
dokladnie 1.609, ale to nieistotne. napisalem 2x, bo obecne 193 000 daje ponad 310 tysiecy, wiec nie rozumiem o co ten bul

Re: KrecioPL

: 2014-02-20 14:31
autor: KrecioPL
różne dane czytałem - 80 000km, 90 000km, 100 000km ... ja wybrałem pierwszą opcję.