Strona 2 z 3
: 2004-12-21 02:30
autor: kicur
musze przyznac panowie ze temat jest bardzo ciekawy

. mam jednak kilka pytanek ktore rozwieja moje watpliwosci:
1)czy rzeczywiscie silniki od proba i od mazdy roznia sie tylko ta glowica,a reszta jest taka sama??oczywiscie z wyjatkiem braku turbiny w mazdzie-pominmy ... typu:kanaliki olejowe turba itd.-chodzi mi glownie czy wal,tloki,korbowody... sa te same??
2)czy wal,korbowody,....itd w naszych probkach w wersji z turbem roznia sie od tych bez turba??bo slyszalem ze przy tych w ktorych jest turbo,sa one wzmacniane-ale nie wiem jak to jest naprawde
Z gory dzieki za odpowiedz pomoze mi to zabrac glos na ten temat
Z tego co juz wiem-jesli doly silnika sa te same i glowiczka podeszlaby to silniczek powinien wytrzymac takie obciazenie-bo nasz jest juz przystosowany pod turbo-trzeba tylko przerobic ta glowice od mazdy zeby miala odpowiedni st.sprezania-no i dla pocieszenia nasza turbinka powinna(przynajmniej teoretycznie)smigac na tej glowicy duuuuuzo lepiej

---pozdrawiam--weeken w garazu i napewno sie uda...

))
: 2004-12-21 08:02
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-21 12:21
autor: kicur
no wlasnie cynki

czyli wychodzi na to ze dol silnika w probasie jest inny niz w mazdzie--bo skad inaczej wynikalaby roznica w pojemnosci??

-watpie zeby wynikala ona z roznicy glowic-tu chodzi raczej o srednice tloka i jego skok-a w takim razie pewnie dosc trudno bedzie podpasowac szpilki i kanaly olejowe

-->jesli chodzi o odprezenie to z tym nie ma problemu

wystarczy dac odpowiednie podkladki dystansowe pod glowice-robilem tak w VW-1,6 boxer-musialem sporo planowac glowice a potem trzeba bylo dac dystansowki-->a swoja droga...macie moze jakies zdjecia tej glowicy od fe3(jej spodu)i glowicy probaska???to bysmy tak "na oko" porownali ....heheh-pozdrawiam

: 2004-12-21 15:19
autor: Mr. Cynk
.
: 2004-12-21 16:01
autor: Jedrek
Wydaje mi się że robią szlif cylindrów (większa średnica tłoka=większa pojemność)

: 2004-12-21 16:11
autor: Gość
Jest jeden blok, symbol "F", i są dwie głowice "2" i "E3".
Może mieć wpływ skok tłoka i głowica tylko i wyłacznie
: 2004-12-21 16:30
autor: Mr. Cynk
.
: 2005-01-02 18:40
autor: Damian
Też trafiłem na ten silnik ale montowany w II gen. Jest wiele zdjęć dość szczegółowych. Myślę o montażu takiego silnika w swoim 2.0
http://www.turbopgt.com/index4.html
: 2005-01-02 18:54
autor: Damian
: 2005-04-20 20:07
autor: Bogdan9999
: 2005-04-21 02:36
autor: Alexs
ja miłam taki motorek w madzi 323f i 323 hatchback tez je montowali, bardziej sobie go chwaliłam,niż obecny w probe mimo,ze ma 2,2 a tamten miał 1,8. Jednak dwa wałki są bardziej elastyczne i lepiej się wkręcała...co do turbo to raczej nie wychodziło w tych wersjach silnikowych Mazdy trzeba by je przystosować a nie wiem czy to sie w ogóle opłaca...
a ogólnie silniczek jest cudo i wizualnie i technicznie, to coś co mi się najbardziej podobało w madzi.I nie słuchajcie ludzi co mówią,że dwa wałki to problem,bo to zazdrość. Na prawdę jest z tego radość, mimo,ze troszke wiecej zabawy z wymianą rozrządu itp.
: 2005-04-21 10:55
autor: Gość
http://members.aol.com/solomiata/FE3.html
Tu jest wszystko napisane, silnik z blokiem FE był wyłącznie o pojemności 2.0. To co ty miałaś to jest trochę inny symbol głowicy.
Niezaprzeczalne jest to, że dwa wałki duże lepiej i precyzyjniej da się zestroić niż jeden.
: 2005-04-21 18:07
autor: Gość
Mam książkę "Obsługa i naprawa mazda 626", tam są wszelkie dane silnika FE3 (tak mi się przynajmniej wydaje).
Co prawda autor nazywa go FE DOHC ale sprawdziłem tu
http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php i to powinien być ten sam silnik.
Jeśli to się komuś przyda to zrobię więcej skanów.

: 2005-04-21 21:54
autor: waluś
Kurcze, gdzieś ostatnio wyczytałem, że nasze silniki F2 turbo, faktycznie mają oznaczenie FE4, aż musze sie przejść do jakiegoś speca i podpytać czy mają takowe w katalogach, bo jeśli faktycznie taka jest prawda, było by o wiele łatwiej szukać części do silnika.
Bo z tego co wiem są dwa F2, turbo i zwykły, ale generalnie oba silniki sie sporo od siebie różnią.
: 2005-04-22 07:54
autor: enduro
: 2005-04-22 10:03
autor: Bogdan9999
No właśnie i taki ślilniczek jak by wpakował za 2 patyki to miał by dużo większą moc za małą kase bo za tyle to dobrego turba nie kupi !!!!! A robocizny nie licząc ja w swoim probku to i tak robie i będę robił wszystko sam !!!!
: 2005-04-22 19:22
autor: waluś
hehe. Przypuszczam że jest to taki silnik jak nasze
A dlaczego ?? to wam powiem hihi
Jak kupowałem swojego MX-a klijent od którego brałem zarzekał sie, że motor ten ma 200 KM, a pamiętam że na allegro pierwszy raz pojawiła sie moc właśnie 240 KM. potem zmniejszył do 200 hahaha. ale nie oto chodzi. Ów pan nawet przy rozmowie na żywo nie dał sie przekonać, że jest to wersja 145 konna, twierdził, że jest to wersja limitowana, a inną turbiną, o większej wydajności czy coś, nie pamiętam już, a słabsze osiągi tłumaczył, że wykręcił ją troche, żeby mniej paliła, nie zwracałem uwagi na jego gadanie hihi, zważywszy na to że ten rodzaj turbiny nie ma prostej regulacji doładowania

ale olałem to, kupiłem i nie żałuje

też przypuszczam że jest to zwykły motor F2 lub jak gdzieś czytałem FE4 od kolejnego bajkopisarza, hmm a może kręcony

: 2005-07-26 15:42
autor: Bogdan9999
: 2005-07-26 15:59
autor: Pelot
troszkę opłakany stan,ale może technicznie

: 2005-07-26 20:59
autor: Gość
Duży przbiek leje się po silniki, eeee tam nie ma co sobie głowy zawracać.
Zastanawia mnie to kopcenie czyżby uszczelka

: 2005-07-31 00:22
autor: Bogdan9999
: 2005-07-31 13:41
autor: waluś
Napewno będzie taniej dostać silnik i założyć mu turbo.
Nie pamiętam linków ale jest taka stronka chyba z USA o mazdzie MX6 i tam jest wątek o uturbianiu FE3 spokojnie wykrzesali z niego 250 KM, a rekordzista nawet 400

to już wyczyn
Były kiedyś produkowane silniki wyczynowe przez mazde zdaje sie że miały oznaczenie FE3N i były fabrycznie uturbione, wyprodukowane do wyścigów, było kilka sztuk tylko, ponoć nie do zdobycia. Miały seryjnie 250 KM.jak znajde to forum to podrzuce linek.
Zdaje sie że są też w tym wątku ale wrzuce.
Tu jest sporo info:
http://www.mx6.com/forums/showthread.php?t=58099
i tu troszke
http://fe3project.blogspot.com/
http://www.mx6.com/forums/forumdisplay.php?f=125
: 2005-08-01 13:27
autor: Bogdan9999
Re: F2 & FE3
: 2011-12-15 10:12
autor: Czarls
Odświeżę kotleta próbował już ktoś coś z tym silnikiem od mazdy ??
Re: F2 & FE3
: 2011-12-15 12:52
autor: Robert