Strona 2 z 8
: 2005-10-28 22:18
autor: TYKWA
nie zaśmiecasz ,
miejmy tylko nadzieję, że to się zmieni, kiedyś.
: 2005-10-28 22:33
autor: gtr1
Dołączam się do pytania demontażu sprzęgła
Już mnie niedlługo czeka taki problem
Nie wiem czy się nie udać do kogoś bo w Probasie jeszcze nie demontowałem, i jak patrze na ilość miejsca pod maską to mi sie odechciewa robić to samemu pierwszy raz:/ Co myślicie o regeneracji sprzegła? W Warszawie takie coś robia, ale nie wiem czy nie będzie 2 razy roboty jak padnie. Ma ktoś z was takie w swoim probasie
: 2005-10-28 22:46
autor: Sqad
Regeneracja sprzęgieł jak najbardziej jest sprawdzona
www.sprzegla.com.pl. Co do wyjmowania samego wysprzęglika to od spodu bedzie łatwiej bo od góry nie przypominam sobie żeby było go widać, ale jeszcze popatrze może z kanału coś wymyśle (na razie chory jestem
)
: 2005-10-28 23:23
autor: gtr1
Wiem, że od spodu. NIestety,a narazie nie mam dojścia do kanału
Wiec, chyab sobie daruje dziłąnia na własną ręke. Już mi wystarczy, że przestudiowałem montaż wikszości typów i rodzajów instalacji gazowych. Wole dać komuś z doświadczeniem, żeby to zrobił
Tylko się zastanawiam, czy nie lepiej kupić całe sprzęgło z dociskiem i łożyskiem w Stanach bo mnie wyniesie kompletne niecałe 400zł to chyba nie dużo z tego co sie orientowałem. A łożysko słysze,że też już jest na wykończeniu.
: 2005-10-28 23:31
autor: TYKWA
Wymieniłem pompę i wyprzęgnik dzisiaj ,
żebyśmy się dobrze zrozumieli mam kierkę po prawej więc i pompę po tej samej stronie, co może być jakby lustrzanym odbiciem w wersjach z kierownicą po "normalnej" stronie, jeśli nie to pewnie się to nikomu nie przyda co piszę,
Do śrub mocujących pompę było mi łatwiej dostać się wkładając rękę nie od strony pompy ale od przeciwnej przekładając ją pod wężami przy podszybiu. Nie jestem pewien czy ta uwaga pomoże komuś w wersjach z kierką po lewej bo nie wiem jak tam jest z miejscem, ale może...Po prostu na początku próbowałem dostać się do pompy po jej stronie co okazało się niewypałem.
A jeśli chodzi o wyprzęgnik to jest on przykręcony do bloku silnika na dwie śruby i bardzo łatwo jest go wyciągnąć od góry , po wcześniejszym odkręceniu dolotu powietrza do filtra. Znajduje się on dokładnie pod filtrem.
: 2005-10-29 00:07
autor: Sh(.)(.)ters
TYKWA pisze:...Trochę mnie to forum dzisiaj zaskoczyło, miałem nadzieję na poradę...
Na początek - fajnie, że sobie poradziłeś.
Śmieszy mnie tylko, że po 10 godzinach rzucasz się, że nikt ci nie pomógł. Lol - tu nikt nie pracuje, nie ma rodziny tudzież innych zajęć, tylko pędzi co sił aby napisać rozwiązanie twojego problemu. I każdy wymieniał samodzielnie sprzęgło w II gen.
Trochę pokory i cierpliwości, czasami trzeba poczekać.
Ekspresowe diagnozy uzyskuje się jadąc do mechanika i płacąc w UK jak się domyślam niemało funciaków.
: 2005-10-29 09:25
autor: TYKWA
widzisz Sh(.)(.)ters jest tylko mały szczegół odnośnie zainteresowań klubowiczów.
Czekałem 10 h , to bardzo krótko, wiem. Nie burzył bym się gdyby mi nikt nie odpisał, gdyby był mały ruch na forum, zdaję sobie sprawę, ludzie mają inne zajęcia. Lecz w międzyczasie powstał temat Damiana o oświetlanych wentylach i to że dostał wiele (całe szczęście negujących) postów to nic, problem że jego temat otwierany był jakieś 120 razy, a w sprawie sprzęgła 18, do czasu kiedy dałem drugi post. Nie dziwne?
A jeśli chodzi o naprawy w angielskich warsztatach, to nie polecam. W większości pracują tu nie mechanicy a "wymieniacze" którzy jak im nie wskażesz to nie zrobią, a tak się składa że sam jestem mechanikiem i mógłbym nerwowo nie wytrzymać patrząc jak ktoś niszczy mi Probka, chodziło mi tylko o łatwiejszy sposób na odkręcenie i wyciągnięcie pompy.
: 2005-10-29 15:17
autor: Sh(.)(.)ters
TYKWA pisze:...problem że jego temat otwierany był jakieś 120 razy, a w sprawie sprzęgła 18...Nie dziwne?...sam jestem mechanikiem...
Właśnie sam sobie odpowiedziałeś - nie jest to dziwne. Jesteś mechanikiem, więc masz większą wiedzę niż 95% użytkowników tego forum, którzy posiadają II gen. Te wspomniane 95% jeżeli nawet zerknie do działu technicznego, to i tak nie potrafi niczego konstruktywnego w temacie napisać. Tak naprawdę szersza wiedza na temat V6 jest znana nielicznym - słusznie piszesz o MiHu.
Pogadaj z kimś o podesłaniu ci serwisówki. Jeżeli do II gen. jest równie szczegółowa co do I skończą się twoje problemy.
: 2005-10-29 23:22
autor: TYKWA
Dzięki za podpowiedź z serwisówką, postaram się kogoś znaleźć.
Problem ze sprzeglem
: 2006-07-05 12:22
autor: TYKWA
Witam Wszystkich ,
Dwa dni temu zafundowalem kochanemu Probkowi gonitwé po miasteczku za pewná laská na motorze, w zwiázku z tym przez ok 30 min Probek pracowal na ok 5000-6000 obr + z wariacja z biegami
Po calej zabawie troche zmienila sie praca sprzegla. W chwili obecnej przy nacisnieciu pedala, przypomina prace ABS, bardzo mocno drzy, jak juz jade jest ok, problem jest przy ruszaniu i zmianie biegów, niezbyt plynnie przenosi moment z silnika, strasznie szarpie calym silnikiem . Poza tym na wcisnietym pedale odzywa sie lozysko.
Czy ktos spotkal sié juz z czyms takim i na wymiane czego musze sie przygotowac?
: 2006-07-05 14:54
autor: Jaarecki
Prawdopodobnie czeka cię wymontowanie skrzynie przekładniowej. Jak na moje oko to coś z tłumikiem drgań skrętnych na tarczy sprzęgła. Łożysko oporowe pewnie swoją droga też zaczeło sie odzywać.
: 2006-07-05 15:06
autor: Ronin
Tarcza sprzęgła mogła nierównomiernie dostać
ale podejrzewam ż problem tkwi, tak jak pisze Jaarecki w tłumiku drgań skrętnych i łożysku oporowym.
: 2006-07-05 15:42
autor: TYKWA
czyli generalnie muszé wymienic tarcze sprzegla i pewnie docisk
no i lozysko
: 2006-07-05 16:35
autor: Ronin
Stuprocentową pewność będziesz miał w momencie gdzy wyciągniesz sprzęgło na zewnątrz.
: 2006-07-05 17:04
autor: pawelc
@TYKWA z motorkiem się ścigałeś ,masz ambicje...
: 2006-07-05 18:17
autor: TYKWA
pawelc pisze:@TYKWA z motorkiem się ścigałeś ,masz ambicje...
no tak brakuje mi jeszcze tylko mocniejszego auta, np Skyline podkrecony do 900-1000 KM
Podczas zabawy z lasiá zalowalem ze nie kupilem od pewnego znajomego angola Supry którá to on sprowadzil z Japonii, skromnie 600 KM , byla za nie duze pieniádze, niestety moja Malzonka wybila mi wówczas ten pomysl z glowy, no a przydaloby sie jechac dwa dni temu Suprá zamiast Probkiem
A póki co pozostaje Nam uznawac wyzszosc motocykli przy tego typu zabawach
: 2006-07-05 22:26
autor: KALI
Jak chcesz mam sprzęgło do vki w dobrej cenie tarcza po regeneracji[jak nowa]- wymiana okładzin na mocniejszą i naciąg sprężynek tłumiących docisk w super stanie.
PW
: 2006-07-06 09:58
autor: TYKWA
Troché mnie dzis rano Probek zaskoczyl i to mile , a mianowicie przestalo szarpac sprzéglo i dziala podobnie jak przedtem , jestem juz teraz calkiem zakrecony i nie wiem co powodowalo to szarpanie, moze ktos z Was wie co tez to moglo byc ??
Tak czy siak sprzeglo musze robic, bo lozysko pieknie teraz rzezi i wstyd sie na ulicy pokazywac
Nie moge caly czas pojác dlaczego przestalo szarpac?? Jakis Terminator z tego Probka czy co ?? Samo naprawialny
moze i lozysko naprawi
PS Kalii sprawa aktualna oczywiscie
: 2006-07-26 12:21
autor: darel
Ech... plaga jakaś mnie trafiła. Padła sonda lambda a dzisiaj zauważyłem, że chyba kończy mi się sprzęgło
jak ruszam z jedynki to jak już zaczyna dobrze "łapać" wyraźnie szarpie a czasami do tego jeszcze piszczy. Co dziwne jak jest rozgrzane to efekt jest dużo mniejszy. Żadnych poślizgów w czasie jazdy nie ma ale pewnie trzeba coś z tym zrobić a jak już rozebrać ten interes to najlepiej chyba wymienić komplet.
No dobra tyle marudzenia a teraz konkret: czy możecie polecić jakieś sprawdzone miejsce gdzie można kupić sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) za rozsądne pieniądze. Nie chodzi mo o jakieś super wyczynowe sprzęgło ale nie chcę też jakiegoś sprzętu "firmy krzak". Ma to być normalne standardowe sprzęgło.
P.S. Kalii możesz coś więcej napisać o tym co proponujesz?
: 2008-09-01 19:57
autor: DENAT
Nie chce tworzyc kolejnego tematu wiec wpisuje się tutaj.
Dzisiaj padła mi tarcza sprzęgła, tzn. jak ruszam to do momentu jak nie puszcze całkiem sprzegła słyszę jak trze metal o metal. Jak nacisne sprzeglo calkiem albo jak mam na luzie lub w momencie jak jade tego dzwieku nie ma. Jest tylko w momencie kiedy ruszam, czyli sprzeglo w polowie.
W JC znalazlem w sklepie internetowym komplet za 1014 PLN, w zakładce zamienniki znalazlem do mazdy ceny whaja sie od 450 -780 PLN. I teraz pytanie czy kupic to za 1014 PLn czy polecacie jakis zamiennik. I ile może teraz mechanik żądać za przyjemność wymiany, żeby nie dać się wyr...hać.
: 2008-09-01 20:28
autor: Sqad
Zwalenie skrzyni to jakieś 200-300zł, zależy od warsztatu, jak chcesz troche zaoszczędzić to polecam
http://www.sprzegla.com/
1014 zł to jakoś dużo się wydaje. ale to moje jakieś subiektywne odczycia, kurde ja wymieniałem kiedyś u siebie ale to w 100 to ja z wymianą się zamknełem i to jakieś fajne sprzęgiełko było docisk i tarczka exedy czy docisk exedy a tarcza nkk juz nie pamietam
: 2008-09-01 22:02
autor: Kocureq
Sqad komplet Exedy + cos innego wyszedl w JC auto 700 zl, a zestaw jest solidny, z tego co wiem to ty to miales, ja i RX - moze ktos jeszcze.
: 2008-09-01 23:25
autor: Sqad
No no dokładnie
coś takiego tam było bo mieliśmy takie same.
: 2008-09-02 00:12
autor: Ero
Ja mam i polecam.
dokladnie ten z alegro firmy NKK exedy.