Strona 2 z 4

: 2005-09-14 00:40
autor: kicur
dzis mialem troszke czasu i poczytalem wasze wypowiedzi na temat tych wszystkich zaworkow :D - i wlasnie nasunela mi sie mysl a wlasciwie pytanie - co by sie stalo i jaki bylby efekt jesli bysmy calkiem wyjeli bypassa (czyli ten zawor co jest oryginalnie w probku co łączy dolot do turbo z wylotem z turbo jesli dobrze zrozumialem :lol: ) i zaslepili dziury- no bo z tego zo tu wyczytalem to w momencie zmiany biegu gdy zamknie sie przepustnica to w przed nia tworzy sie duze cisnienie ktore jest upuszczane przez bypass - no ale wlasnie chyba o to w tym wszystkim chodzi zeby to cisnienie sie tworzylo bo od tego jest przeciez turbosprezarka a pozatym zmiana biegu to ulamek sekundy i zaraz to cisnienie jest wstrzykniete do kolektora czyli zaraz po zmianie biegu samochod szybciej reagowalby na naciniecie pedalu gazu bo odrazu dostalby sprezona dawke powietrza ktora wytworzyla sie przed przepustnica a nie musi czekac az turbina znowu dopompuje powietrze do kolektora -moze to zlikwidowaloby turbo dziure??? wogole czy ktos z was probowal zrobic cos takiego i wie jakie beda tego efekty w praktyce a nie w teorii???

: 2005-09-14 09:49
autor: Jedrek
Nie radzę, bo jest on po to, aby nie uszkodzić rozpędzonych łopatek wirnika turbiny. :wink:

: 2005-09-14 12:42
autor: RX
Witam,

To ja przy okazji:

Czy do elektrycznej sprężarki można coś zamontować coś takiego jak blow-off? Żeby nie tworzyć nowych tematów to od razu spytam: da mi coś przy soft turbo intercooler?

Pzdr.

Ps. More power ;-)

: 2005-10-31 07:15
autor: Proper
...Można bov zamontować do samochodow z turbosprezarka, kompresorem itd.

: 2005-10-31 15:46
autor: Pelot
http://www.properfekt.witam.net/oferta/zaworek.jpg

a ten wynalazek to jaki ma zakres regulacji,nasz seryjna zwężka ma 1.2mm

: 2005-10-31 20:46
autor: Proper

: 2005-10-31 21:47
autor: Anyszes
podaj jakieś parametry tych zaworków ...

: 2005-10-31 23:15
autor: Drzymek
Czyli montując to cudo mogę sobie ustawić tym pokrętłem ciśnienie na 12PSI?

: 2005-10-31 23:45
autor: Sqad
Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.

: 2005-11-01 09:43
autor: Drzymek
Sqad pisze:Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.
Czekaj, czekaj, bo nie rozumiem...

Mogę ciupnąć za pomocą tego cuda 16 PSI bez obchodzenia odcięcia itp.?
Czy mogę "tylko" do 12 bez zmian w kompie... :roll:

: 2005-11-01 12:10
autor: Sqad
Tylko do 12Psi bez odcięcia i bez zmian.

: 2005-11-01 20:05
autor: Proper
...tak dokladnie tylko ze to steruje samym cisnieniem na turbo

Obrazek

: 2005-11-02 23:56
autor: MARCO
Zaworek zamówiony.....będą testy.Wynikami się oczywiście z wami podziele :D

: 2005-11-03 13:07
autor: asdero
MISIEK pisze:najlepiej bedzie zamontowac go zamiast oryginalnego BOV-a
ale nalezy rowniez pamietac ze powietrze ktore ucieknie BOV-em jest naliczone przez przeplywomierz i ECU wtrysnie o tyle wiecej paliwa do silnika :(
Mylne założenie :)
W momencie gdy zamykasz przepustnicę ECU jest o tym informowane przez czujnik położenia przepustnicy. W tym momencie zbędne powietrze jest wypuszczane do atmosfery. ECU nie wtryśnie więcej paliwa, bo niby dla czego jak przepustnica jest zamknięta. Spalanie jest na tym samym poziomie - to mogę potwierdzić na własnym przykładzie.

: 2005-11-03 13:12
autor: asdero
Sqad pisze:Masz płynną regulacje, czyli możesz i na 16Psi, to jest druga górna granica odcięcia której standardowy chip, ani inne patenty nie obejdą.
Squad - odcina przy 11,99. Chyba, że ktoś ma LPG - wtedy... piekła nie ma :D
Jak zdejmiesz ograniczenie, to na beznynie musisz podnieść ilośc wtryskiwanego paliwa.

: 2005-11-03 16:14
autor: Sqad
Od momentu jak miałem założony zawór, to samochód przy zmianie biegów na bardzo wysokich obrotach zostawiał czarną smuge za sobą i dość często strzelał i zioną ogniem, na seryjnym bypassie tego w ogóle nie było.

: 2005-11-11 15:00
autor: enduro
a ja mam pytanko odnośnie naszego oryginalnego BOV-a.dzisiaj zakładając czujnik sterujący turbiną(boost solenoid valfe)zauważyłem że mam zdjęty wężyk idący właśnie do Bov-a....po długich i wnikliwych poszukiwaniach żadnego"wolnego"wężyka nie znalazłem!!!Proszę podpowiedzcie mi gdzie on powinien być podłączony...

: 2005-11-12 20:10
autor: Proper
...no to masz cos namieszane! ogólnie sterowanie bov "podcisnienie" miedzy kolektorem ssącym a przepustnicą, nie podłączony bov może być powodem wielu kłopotów

: 2005-11-12 20:46
autor: enduro
chyba znalazłem....za silnikiem (patrząc od przodu)po prawej stronie pod kolektorem ssącym"dynda" sobie jeden bezpański wężyk....długość prawie pasuje,ale chyba był ucięty.....jutro sprawdzę dokładnie w świetle dziennym...dzięki

: 2005-11-26 19:53
autor: MARCO
Okis....troszke to trwało(problem z wolnym czasem ),ale w końcu zawór MBC przetestowany. Kilka słów o towarze,wygląda solidnie i profesjonalnie,ale mój egzemplarz nie trzymał ciśnienia (co jest głównym zadaniem tego sprzętu )więc zgłosiłem to producentowi, żeby nie tracić czasu rozebrałem go i dopieściłem. Mianowicie kulka była źle spasowana z króćcem i zawór był nie szczelny. Do rzeczy, co daje MBC ,nie puszcza ciśnienia do regulatora doładowania dopóty dopóki nie osiagnie ono nastawionej wartości. W moim przypadku było to 0,6 bara ( zawór nastawiłem przed montażem za pomocą urządzenia do sprawdzania szczelności, czyli pompki z manometrem) zorientowałem się od razu o zakresie regulacji MBC. W tym przypadku jeden obrót pokrętła to wzrost ciśnienia o 0,1 bara.Jako że zaworki robione są recznie może być inaczej w innych egzemplarzach.Podczas jazdy okazało sie że ciśnienie doładowania jest o ok. 0,1 -0,2 bara wyższe niż wartość nastawiona na zaworku :shock: (tu przydaje się dodatkowy wskaźnik doładowania ),dodatkowy wskaźnik pokazywał ok.0,8 bara podczas gdy ten seryjny już sie skończył. Auto przyśpiesza jak szalone mamy maksymalne doładowanie dosłownie w sekundę. jako że nie zdobyłem G-TECH-u do prób namówiłem kolegę z takim samym autem. Było porównanie, z zaworem MBC znacznie szybciej osiąga sie max. obroty. Podsumowując ,montujcie dodatkowe wskaźniki i zakładajcie "Manual Boost Control-ery " :D

BLA BLA BLA

: 2005-11-27 16:50
autor: mak500
:1111_bicz: a może tak "marco" ze mną spróbujesz? :lol: :evil:
a tak serio to poćwicz troche to skoczymy na lotnisko w Śniatowie i porównamy osiągi!
Poza tym potwierdzam że jest dużo lepiej niż seryjnie i możesz szukać mi tarczy to może się skusze i założe tuleje z tym że odbije sie to zapewne na turbinie i silniku, ale raz kozie śmierć.
Napisz troche o adrenalinie a pewnie ktoś sie skusi i dołączy :slon:

Ps chyba po wczorajszej jeździe dojdą mi klocki i skoro zostawiam auto to i tarcze też wymienie...... a może i bov

i żałuj że niebyliście z nami na baletach w M-jach było lepie niż ostatnio i gdyby nie fakt że jestem w pracy dziś to pewnie bym spał do te pory :1111_bicz:
:1111_bye:

: 2005-11-27 18:51
autor: Proper
Sorrki za tą kulke, ale udzielam pełnej gwar. na moje produkty i w takich sytuacjach nie problemu z wymianą, fakt że to sie stalo pierwszy raz w tym przypadku jakies moje niedopatrzenie podczas składnania.

MBC spisują sie świetnie efekt murowany :)
Obecnie mam problem z sreverem ale na dniach powinno ruszyć.
Zapraszam na moją stronke www.properfekt.witam.net

Oferuje:
Blow-off, MBC oraz inne akcesoria

: 2005-11-27 19:21
autor: Pelot
Proper a mógł byś mi przesłać na maila cennik wskażników boost,pelot@neostrada.pl na Twojej stronce nie działa cennik.

: 2005-11-27 20:46
autor: Drzymek
Proper, a można założyć MBC i Bov`a od Ciebie, przy seryjnym Westgate?

Jaka kombinacja dawałaby najlepsze efekty w przypadku naszych 2.2 Turbo?

: 2005-11-27 21:35
autor: Proper
MBC jak najbardziej! nie ma znaczenia jakie WG.

...bov polecam typI lub typII bardzo dobre profesjonalne zaworki bez obsługowe nie potrzeba nic regulować do ponad 2.0bar.