Strona 2 z 4

: 2007-01-18 21:29
autor: ad81
Wypróbuje tą metodę z przepustnicami
A co do odpowietrzania układu to nie wiem jak odpowietrzyc ten silniczek szukałem i znalazłem sposób z wężykiem(z białymi paskami) ale u mnie nie ma takiego więc nie wiem czy mam odpowietrzony układ a i wyskoczył mi kod 9

: 2007-01-19 12:20
autor: york
wydaje mi sie ze jest ale nie koniecznie z paskiem (ja mam bez) pozatym jesli spelniles elementarne zasady odpowietrzania ukladu chlodzenia to powinni byc oki.sprawdz tylko wezyki ktore wchodza i wychodza z tego calego zespolu zaworow (bo fakt faktem silniczkiem krokowym to to nie jest).jesli nagrzewaja sie (te wezyki) wraz z plynem chlodniczym to powinno byc oki...

: 2007-01-19 22:06
autor: ad81
I już obroty się wyrównały 650 (błąd wystąpił przy montażu)

: 2007-01-19 22:15
autor: skorik
Może napisz coś więcej...

: 2007-01-25 01:21
autor: ad81
Pomylone zostały sprężynki te co są w środku jedna większa a druga mniejsza (zostały zamienione miejscami i to wystarczyło).Proboszcz zapalił ale objawy tego to opisywałem jak wyżej. Teraz ok. :D

: 2007-03-08 07:19
autor: pytlar
ad81 pisze:Pomylone zostały sprężynki te co są w środku jedna większa a druga mniejsza (zostały zamienione miejscami i to wystarczyło).Proboszcz zapalił ale objawy tego to opisywałem jak wyżej. Teraz ok. :D
jakie sprezynki??

bo mam problem!! rozbieralem te ustrojstwo zeby sie dostac do tego czegos od ssania zeby zobaczyc czy mi sie nie zawiesilo przypadkiem i przez to nie zlopie mi tyle paliwa... ale odziwo po sprawdzeniu wszystko dziala jak nalezy, wiec zlozylem tak jak bylo!! w miedzyczasie odrazu sprawdzilem termostat, i te czujniki co sa zaraz obok powykrecalem i przeczyscilem je z osadu...
po odpaleniu zrobila sie tragedia, czyli trzyma 3tys obrotow, pozniej zchodzi do ok 1,8tys i faluje sobie co sek tak o ok 100obr!! :evil: :evil:
o co moze mu chodzic?? bo juz rozbieralem to ustrojstwo przy przepustnicy 2 raz i nie wiem co tam moze byc zle??!! tloczek od tego ssania tam jest, jedna sprezynka tam w srodku jest i tyle ktora wciska nie wiem co i tyle...
a i jak odlacze czujnik temperatury (ten nad przeplywomierzem z 2 kablami) to obroty przestaja falowac ale urosna jeszcze wyzsze i tak je trzyma!! :evil: :evil: :evil:
ja juz nie wiem co to moze byc... jak ktos wie neich najlepiej sie odezwie na gg (najlepiej w dzien bo wieczorem nei mam neta...) i mi wytlumaczy lopatologicznie :P albo pisac na forum;]

: 2007-03-08 15:20
autor: davidlive
pytlar pisze:
ad81 pisze:Pomylone zostały sprężynki te co są w środku jedna większa a druga mniejsza (zostały zamienione miejscami i to wystarczyło).Proboszcz zapalił ale objawy tego to opisywałem jak wyżej. Teraz ok. :D
jakie sprezynki??

bo mam problem!! rozbieralem te ustrojstwo zeby sie dostac do tego czegos od ssania zeby zobaczyc czy mi sie nie zawiesilo przypadkiem i przez to nie zlopie mi tyle paliwa... ale odziwo po sprawdzeniu wszystko dziala jak nalezy, wiec zlozylem tak jak bylo!! w miedzyczasie odrazu sprawdzilem termostat, i te czujniki co sa zaraz obok powykrecalem i przeczyscilem je z osadu...
po odpaleniu zrobila sie tragedia, czyli trzyma 3tys obrotow, pozniej zchodzi do ok 1,8tys i faluje sobie co sek tak o ok 100obr!! :evil: :evil:
o co moze mu chodzic?? bo juz rozbieralem to ustrojstwo przy przepustnicy 2 raz i nie wiem co tam moze byc zle??!! tloczek od tego ssania tam jest, jedna sprezynka tam w srodku jest i tyle ktora wciska nie wiem co i tyle...
a i jak odlacze czujnik temperatury (ten nad przeplywomierzem z 2 kablami) to obroty przestaja falowac ale urosna jeszcze wyzsze i tak je trzyma!! :evil: :evil: :evil:
ja juz nie wiem co to moze byc... jak ktos wie neich najlepiej sie odezwie na gg (najlepiej w dzien bo wieczorem nei mam neta...) i mi wytlumac


zy lopatologicznie :P albo pisac na forum;]


Załączam sie , mam doklandie tak samo tylko obroty utrzymuja sie na 1800 teraz z każdym dniem jest coraz gorzej :cry: :cry:

: 2007-03-08 19:01
autor: pytlar
siedzialem w garage, wyciagnelem termostat - wszystko jak powinno byc, wycaigalem krokowca - też nic nie pomogly jego ogledziny i sprawdzanie... :cry: pozniej odkrylem ze jak odlacze przeplywomierz to obroty spadaja na ok. 1,5tys i nie faluja nic...
uklad chlodzenia odpowietrzony wiec ja juz nie wiem co to moze byc...
podejrzewam jeszcze ten czujnik co jest zaraz obok tego od temperatury - ten co go nie mozna odczepic bez rozcinania:P
niech ktos pomoze to tak nie da sie jezdzic:/ bo jak chce wolno jechac to szarpie silnikiem bo ten chce jechac szybciej:P

: 2007-03-08 23:22
autor: york
pytlar a lookales na przepustnice?w szczegolnosci ta druga?

pozatym popatrz czy sie zamykaja jak nalezy.jesli to nie to to cos z czujnikami.a jak rozumiem wykluczasz czujnik temperatury?wymieniales?

: 2007-03-09 06:18
autor: pytlar
ogladalem przepustnice - obie sie domykaja do konca!!

sprawdzalem bledy i wyskoczylo mi: 08, 09, 10... :roll:

a i silnik zaczal mi sie duuzo szybciej nagrzewac!! przejade 2-3km i juz jest w 1/3 skali!!

: 2007-03-09 15:24
autor: skorik
Któryś błąd jest od czujnika temperatury, cieczy chłodzącej z tego co pamiętam. I jeżeli szybciej ci się nagrzewa to może masz zapowietrzony układ chłodzenia?

: 2007-03-09 18:18
autor: davidlive
Dobra koledzy skoro wiemy mniej więcej który to czujnik, to teraz gdzie go kupic, ile takie coś kosztuje , i ma może ktoś jakieś symbole tego czujnika .


http://www.fordprobe.pl/upload/files/1_830_211.jpg

Znalazłem ten czujnik w strefie zrzutu ale nic więcej tam niema :cry: jeśli chodzi o dane .

: 2007-03-09 21:02
autor: skorik
Jeżeli to ten czujnik to w tym temacie masz podane zamienniki.

: 2007-03-09 22:30
autor: york
koszt tego czujnika to cos kolo 40 zl (przynajmniej u mnie)

: 2007-03-10 19:31
autor: pytlar
ten czujnik juz zamowilem i kosztuje 28zl u mnie. Jest to czujnik temperatury ktory wysyla sygnal do komputera. Wazne ze jest zielony;)
a uklad odpowietrzalem, wiec to tez nie to.

: 2007-03-10 19:37
autor: Adamkat
a z tymi falujacymi obrotami nie jest tak ze odpowiedzialna za to jest przepustnica? przynajmniej u mnie byla w tym wina!

: 2007-03-10 23:41
autor: davidlive
Więc teraz jedno proste pytanko , czy wymiana tego czujnika coś pomoże????

: 2007-03-11 11:10
autor: pytlar
davidlive pisze:Więc teraz jedno proste pytanko , czy wymiana tego czujnika coś pomoże????
w poniedzialek sie przekonam bo gosciu zapomnial zamowic w piatek :evil:

: 2007-03-11 20:05
autor: york
jesli to ten czujnik jest przyczyna to jak najbardziej bedzie poprawa :wink:

PS;u mnie po wymianie jak reka odjal...

: 2007-03-11 21:40
autor: davidlive
york pisze:jesli to ten czujnik jest przyczyna to jak najbardziej bedzie poprawa :wink:

PS;u mnie po wymianie jak reka odjal...
Ooooo a to ciekawe , a ile za niego dałeś i w jakiej firmie kupiłes , podeslij mi jakieś symbole .

: 2007-03-11 21:56
autor: Robert
davidlive pisze:...podeslij mi...
Ale po co? :shock:

Przecież i tak nie przeczytasz. Nie czytałeś ode mnie, nie czytałeś od Voodoo, nie czytasz tego, co Ci podał na tacy Skorik, więc po co się starać i Ci cokolwiek podsyłać? :evil:

: 2007-03-12 08:30
autor: davidlive
Robert pisze:
davidlive pisze:...podeslij mi...
Ale po co? :shock:

Przecież i tak nie przeczytasz. Nie czytałeś ode mnie, nie czytałeś od Voodoo, nie czytasz tego, co Ci podał na tacy Skorik, więc po co się starać i Ci cokolwiek podsyłać? :evil:

Jak to nie czytam ???
Czytam , skorik mi podesłał ale pytlar wymienia teraz i jak mu to pomoże to kupie taki jak on zakłada .
Nie chce sie znów wkopać .

: 2007-03-15 21:42
autor: davidlive
koledzy potrzebne mi szybko foto tego czujnika , razem z wpięta wtyczka .
Poucinałem kable i teraz nie wiem gdzie który idzie , prosił bym o pospiech.

No chciałem je zmienić bo strasznie sztywne były , no i teraz niewiem jak to ma iść.

: 2007-03-16 06:06
autor: pytlar
to po co je ucinales??;> :lol: :P

: 2007-06-26 13:40
autor: davidlive
Może lekko odświeżę temacik , i podzielę się więdzą .

A mianowicie , borykałem się ostatnio z objawami wyżej opisanymi a na dodatek było coś takiego że przy skręcie w lewo obroty rosły.

Znalazłem przyczyne naszych zmartwień :lol: :lol:

Jest to czujnik który znajduje sie przy tym kółku na które nachodzi linka od gazu, taki mały czarny z jednym pinem .

fota z galerii bogdana Obrazek


Są dwie mozliwości obroty rosną bo albo:
- czujnik padł
-albo po prostu macie za bardzo napięta linke , i czujnik nie jest wciśnięty , i podaje sygnał że obroty są wysokie .


Niby błachostki i możecie nie wierzyć ale czy nie warto wziąśc te 2 klucze 12 i iść sprawdzić ???

pozdro for all