Strona 2 z 4

: 2006-08-15 23:08
autor: edi_pg
Witam!

Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?

Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.

Pozdrawiam

: 2006-08-16 15:10
autor: Jedrek
No to już tylko Mr Cynk (jakoś nie mogę się do tego przyzwyczaić lepiej było Cynki :twisted: ) może pomóc. :wink:

: 2006-08-16 21:30
autor: Maxxum
edi_pg pisze:Witam!

Jestem w tej chwili w trakcie montażu elektronicznych nawiewów i może przy okazji zamontowałbym sobie tripa. Mam wyświetlacz, mam klawiaturkę i wiązki(mam całą deskę wersji '89 od Ravena). I tutaj pojawia się prośba. Cynki zakończył instrukcję na: "pozostaje już tylko sensor temperatury i wskazania ze zbiornika paliwa.."
Mam cały środek samochodu rozkręcony, wymieniam wiązkę przewodów i mógłbym zrobić od razu całość, tylko skąd wziąć wskazania ze zbiornika paliwa i jak i gdzie podpiąć sensor temperatury?

Prosiłbym o szybką odpowiedź bo samochód muszę w miarę szybko złożyć.

Pozdrawiam
To teraz już rozumiem, co się stało z tripem, który chciałem kupić od Ravena i czemu się więcej nie odezwał :x
no ładnie, ładnie...

: 2007-01-15 22:42
autor: edi_pg
Witam,

Robie sobie właśnie tripa więc z tematem podepnę się tutaj.
Wszystkie wiązki już poprowadzone i sprawdzone, dzisiaj podłączałem tripa. I tutaj lipa. Ustawiam na opcję średniego spalania,
a tu " - - - - " I nic tylko to mi sie wyświetla. Trip mierzy temperaturke, czas również ale spalania żadnego.
Czy trip mierzy spalanie na postoju? Bo sprawdzałem go tylko nie ruszając się z miejsca...
Czy może jest jakiś inny powód? Może(mam nadzieje że nie) Trip jest padnięty?
Mam jeszcze jedno pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy Tripa. Jakie jest napięcie na tych żróweczkach podświetlających LCD? Ja tam mam wmontowane jakieś diody niebieskie i ledwo co widać. Podejżewam że to nie jest oryginalne tylko raczej RAVEN robił mini tuning. Wyszło mi napięcie na podświetleniu ok. 3,5V czy to normalne?

Pozdrawiam

: 2007-01-15 22:52
autor: daniel
sam mam tripa( wersja USA) i zapewniam Cie że na postoju taki znaczek "----" to normalka, chwilowe spalanie pokaże sie dopiero jak ruszysz samochodem z miejsca....a średnie spalanie na 100 km ( gdy skasujesz dane na tripie) pokarze sie dopiero po przejechaniu około 3 km :wink: , kolejna opcja jaką wyświetla trip, czyli na ile km zostało nam jeszcze paliwa będzie działać tylko wtedy jeśli masz w baku paliwa na conajmniej 100km inaczej też będą "-----" kreski :lol:


ps. a po co Ci chwilowe spalanie :twisted: , przecież to tylko wkur....a podczas jazdy, lekko wciśniesz gaz przy 170km/h i spalanie 60 litrów hehe
albo ostro ruszasz z pod świateł i pokarze 120 litrów....szkoda nerwów na to :lol:

: 2007-01-16 18:36
autor: edi_pg
Mam nadzieje że inni też tak mają.
A powiedzcie mi szczęśliwi posiadacze FULL wersji jakie jest zasilanie tych dwóch żaróweczek podświetlenia od LCD? Żeby sprawdzić wystarczy zdjąć plastykową zaślepkę i wpiąć się z miernikiem w żarówkę.
Będe wdzięczny za podpowiedzi.

Pozdrawiam[/url]

: 2007-01-16 19:47
autor: skorik
Na żaróweczkach powinno być pełne zasilanie - ok. 12 -14,4V pod warunkiem, że masz rozjaśnione potencjometrem jasność.
A 3,5V miałeś bo pewnie mierzyłeś napięcie na diodzie - więc gdzieś wcześniej po drodze musi być rezystor lub kilka (każdy na jedną diodę czyli cztery).
Jak zmierzysz napięcie na tym przewodzie od zasilania to powinno być więcej.

: 2007-01-17 00:38
autor: edi_pg
No to że na przewodzie jest więcej to ja jestem pewien bo sam go prowadziłem, ale na samych żaróweczkach, w tym wypadku diodach było 3,5V. Ale dalej pytam czy tam powinny być po prostu żarówki 12V?
---->Skorik

Napisałeś że każdy rezystor na jedną diode czyli 4. Ja mam tam 2 te diody...[/quote]

: 2007-01-17 21:15
autor: skorik
Są to żarówki o napięciu ok. 12 -14,4V. Prąd z tego co wiem to ok. 50mA.
Ty natomiast masz diody i jezeli je wymienisz na te zaróweczki to wszystko będzie OK.
Sorry pomyliłem się, ale nie zaglądam tam często - żarówki są 2. To w VMM są 4.

: 2007-01-17 23:33
autor: edi_pg
skorik pisze:Są to żarówki o napięciu ok. 12 -14,4V. Prąd z tego co wiem to ok. 50mA.
Ty natomiast masz diody i jezeli je wymienisz na te zaróweczki to wszystko będzie OK.
Sorry pomyliłem się, ale nie zaglądam tam często - żarówki są 2. To w VMM są 4.
Skorik, Na diody które mam dochodzi napięcie 3,5V.
Nie mam schematu tripa ale z połączeń i elementów w środku(tranzystory i dioda zenera w torze) wynikałoby że faktycznie te 3,5V powinno tam być. Ale mówisz że powinno być tam 12V...
Czy jestes tego pewny? Sprawdzałeś to miernikiem czy tak ci sie wydaje bo w innych miejscach są właśnie takie żaróweczki?(a wiadomo że są)
Chciałbym byc na 100% pewny czy to działa.

PS. Nie chcesz opchnąć swoich foteli? :D

Pozdrawiam

: 2007-01-18 15:26
autor: skorik
Miernikiem nie mierzyłem. Natomiast teraz sprawdziłem w serwisówce, że zasilanie jest na pewno 12, bo te same żarówki są np. od popielniczki i klawiatury Tripa. To są na pewno żarówki na 12 V.
Zasilanie idzie przez CPU ale mimo to nie powinno wynosić 3,5V - przy rozjaśnionym na maksa potencjometrze z lewej strony kierownicy.

Niestety fotele nie są na sprzedaż.

: 2007-01-21 15:25
autor: Mr. Cynk
:) Edi nie szukaj dziury w całym,
zwyczajne żaróweczki 12V, czy wsadzisz sobie od malucha czy od ferrari to obojętne byleby napięcie miało właśnie 12V
:)

: 2007-01-21 20:25
autor: edi_pg
Mr. Cynk pisze::) Edi nie szukaj dziury w całym,
zwyczajne żaróweczki 12V, czy wsadzisz sobie od malucha czy od ferrari to obojętne byleby napięcie miało właśnie 12V
:)
Ale nie w tym problem. Tam napięcie jest 3,5V i chce dojść do tego czy tak tam ma byc. A jak pod te 3,5V podłącze żarówke na 12V to sie będzie ledwo żarzyła.

: 2007-01-21 20:39
autor: skorik
Może mierzysz napięcie na diodzie i tam może być 3,5V. Pisałeś że jest tam jakaś dioda Zenera i inne elementy - wywal je albo podłącz się z żarówkami przed tym "układem".
Po za tym pisałeś że jest tam 12V bo sam ciągnąłeś nowy przewód. Więc w czym problem żeby wstawić 12V żarówki?

: 2007-01-21 21:22
autor: edi_pg
skorik pisze:Może mierzysz napięcie na diodzie i tam może być 3,5V. Pisałeś że jest tam jakaś dioda Zenera i inne elementy - wywal je albo podłącz się z żarówkami przed tym "układem".
Po za tym pisałeś że jest tam 12V bo sam ciągnąłeś nowy przewód. Więc w czym problem żeby wstawić 12V żarówki?
Mierzę napięcie tam gdzie jest dioda i jest tam 3,5V. A to czy wepne diode czy nie to 3,5V tam bedzie. Nie chce wywalać tych elementów bo są tam fabrycznie. 12V dochodzi do Tripa, a później na fabryczną płytke której nie chce przerabiać.
Czy jest ktoś w stanie wziąć miernik i sprawdzić jakie jest napięcie w miejscu żarówki?

: 2007-01-21 21:31
autor: Bogdan9999
edi_pg a czy ty wiesz że wyświetlacz ma dwie jasności podświetlenia ?? jedna jest na załączonym zapłonie a druga na włączonych światłach tylko nie wiem kiedy świeci jaśniej a kiedy ciemniej bo jeszcze u siebie nie montowałem. Ale ci co mają powinni wiedzieć. pozdro

: 2007-01-21 21:54
autor: Eli
ciemniej przy wlaczonych swiatlach.. to logiczne ma nie oslpeiac w nocy...

hehe a ja mam plynna kontorle jasnosci podswietlenia :lol:

: 2007-01-21 22:57
autor: daniel
Eli a ta "płynna kontrola jasności podświetlania" to nie jest normalka???
ja u siebie też mam i wydawało mi sie że takie cos w każdym autku sie znajduje

: 2007-01-21 23:04
autor: pytlar
Eli pisze: hehe a ja mam plynna kontorle jasnosci podswietlenia :lol:
ja tez mam:P i to raczej standart w Probkach;]

: 2007-01-21 23:05
autor: daniel
pytlar bo taki bajer to nawet w Poldku był......może Eli myślał ze to za dopłatą dawali :?

: 2007-01-21 23:17
autor: Eli
pytlar bo taki bajer to nawet w Poldku był......może Eli myślał ze to za dopłatą dawali
raczej byl to zart, o czym moze swiadczyc obecnosc "pana lola" :roll:

: 2007-01-23 15:22
autor: skorik
Regulacja podświetlenia tego wyświetlacza jest płynna i tak jak pisałem napiecie na zarówkach od podswietlenia powinno być 12 V - przy maksymalnym rozjaśnieniu przez potencjometr.

: 2007-01-23 19:59
autor: Robert
Ale Bogdanowi też dobrze gdzieś dzwoni (tylko nie wie, w którą). Po zapaleniu świateł wszystko trochę przygasa - regulacja pozostaje, ale jest ciemniej. Więc te 12V to przy zgaszonym oświetleniu zewnętrznym.

: 2007-02-06 15:40
autor: davidlive
Panowie czy moglibyscie mi napisac pokoleji ktora cyfra za co odpowiada bo nawet nie wiem a mam to u siebie i nawet dziala :D I jeszcze jak sie to ustawia byłbym wdzieczny

: 2007-02-06 20:26
autor: Robert
:arrow: http://www.performanceprobe.com
A potem po kolei: Information, Owner's Manual, First Generation - Interior, Trip Computer
First Generation Ford Probe
Operating Instructions
Trip Computer
Obrazek
...
Mógłbym podać bezpośredni odsyłacz - ale wtedy klikniesz, przeczytasz i zamkniesz, a na tamtej stronie znajdziesz dużo więcej informacji, które Cię zapewne zainteresują. 8)