Witam jako ze ostatnio miałem trochę czasu aby porobić swoje auto (jeden z dwóch moich fordów probe)
wiec postanowiłem je przedstawić. Auto zostało kupione jako samochód służący do testowania elektroniki wymyślanej i wytwarzanej przez mnie.
Autko z roku 91 wszystko zostało wykonane u mnie w garażu
SILNIK:
Standardowo 2.2 GT turbo w którym zmieniono:
- wtryskiwacze 440cc
- pompa Walbro 255l/h
- instalacja podtlenku NX
- nowe komplet sprzęgła Sachs (jeśli nie wytrzyma to wzmocnienie docisku i tarcza spiekowa )
UKŁAD DOLOTOWY:
- filtr grzybkowy (żółty
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
- chwilowo seryjne turbo IHI (nie wiem czy będę zmieniał ale mam tb0338 nówkę czyli turbo z potencjalem na 350-400kM)
- intercooler 450/300/76mm
- bov dwutloczkowy do 2 bar
- cały dolot wykonany z alu łączenia silikonowe
- natrysk N2O na intercooler (dla mocnego chłodzenia coolera)
UKŁAD WYDECHOWY:
- 2,5" downpipe kwasówka
- 2,5" reszta wydechu z kwasówki
- jeśli będzie tb0338 to na kolektor trafi zewnętrzny wastegate
ELEKTRONIKA wszystkie elementy wykonałem samodzielnie :
- mój własny chip (zdjęcie boost cut zmiana map paliwa i zapłonu dopasowanie do wtrysków 440CC)
- sekwencyjny shift light (tak dziala zamontowane w GT 2-gen
http://www.youtube.com/watch?v=kUkP97NcMi0) )
- procedura startowa + flat shift (zewnętrzny sterownik)
- wskaźniki boost/egt /temperatura oleju oraz boost controller w jednym zegarku 51mm zmian parametrów za pomocą pilota (jeszcze trwają ostatnie poprawki tego urządzenia)
W kolejce na wykonanie czekają:
-sterownik do podtlenku (strzał zależny od obrotów silnika i zapiętego biegu)
-kontrola trakcji (nie ukończona prace trwają)
ZAWIESZENIE:
- nowe amortyzatory gazowe (zastąpiły seryjne )
- sprężyny Weitec - 35mm
- przednia rozporka (do zamontowania)
- tylna rozporka (do zamontowania)
- opony toyo r888
- Felgi od forda probe 2-gen
UKŁAD HAMULCOWY:
- standardowej wielkości nacinane i nawiercane tarcze przód, tył standard
jest parę koncepcji hamulców (mam w domu hamulce od 3000GT ale jest tez koncepcja wykorzystania hamulców od porsche zobaczymy co czas przyniesie)
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
- seria i tak ma pozostać (zewnętrznie żaden element nie zdradza przeróbek w aucie)
WNĘTRZE:
- kubełki
- kierownica o mniejszej średnicy niż seryjne "kolo od stara"
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- pasy szelki
- zmieniony panel przy lusterku (zmiany na zdjęciach)
- usunięta tapicerka z tylu wraz z kanapa itp itd (możliwe ze w najbliższym czasie wszytko zostanie wyłożone materiałem)
MOŻLIWE DALSZE PLANY:
- mały alu zbiornik na paliwo w bagażniku
- akumulator w bagażniku
- wymiana szyberdachu na leksanowy
- możliwe że wymiana niektórych elementów na laminat lub carbon (maska błotniki co do klapy tylnej jeszcze się zastanawiam z uwagi na to ze auto ma służyć do jazdy po ulicach wiec mogą być problemy z policja)
- kilka innych pomysłów
No i kilka zdjęć :
Wnętrze
wydech
down pipe (drugie zdjęcie to seryjny down pipe vs down pipe 2,5")
cześć dolotu
natrysk na intercooler
panel przy lusterku (przełączniki służą do uruchamiania poszczególnych funkcji w ,momencie uruchomienia zapala się czerwona dioda)
a tak wygląda wspomniany zegarek wielofunkcyjny
Na drugim zdjęciu widać jakie wartości pokazuje czyli po lewej 2xEGT (zamontowane po jednym na kanał w kolektorze możliwe ze przy dalszych pracach będzie po jednej sondzie na cylinder co umożliwia ten wskaźnik) po prawej u góry boot a na dole temp oleju
Jak znam życie to o kilku rzeczach które są zrobione zapomniałem jak coś sobie przypomnę to dopisze.
Pozdrawiam
ps. auto nie jest skończone wiec na razie nie znam mocy aż do wizyty na hamowni (w zależności od mojego czasu albo jeszcze w zimę albo na wiosnę ) i od razu mowie nie chce spekulować ile będzie jak na razie autko ma ustawione doładowanie w granicy 1 bar strzał z podtlenku progresywnie do +100kM