Strona 2 z 9
					
				
				: 2005-01-13 12:30
				autor: nikosnikos
				I do 2.0 i do 2.5 czesci pasuja od mazdy. Co do zmiany silnika to bylo juz to walkowane pare razy na forum - nawet niedawno ktos pytal o to samo. Poszukaj. Ogolnie rzecz bierac wymiana 2.5 na 2.0 - rzecz nie za bardzo warta swieczki 

  Troche pozmieniac trzeba!!!
 
			
					
				Re: Jaki silnik
				: 2005-01-13 13:59
				autor: Greg
				Dee Jay pisze:Mam okazje sprowadzić tanio fajnego probaska II 93 z Niemiec ,ale szkopuł w tym ze mu zwineli silnik(..) w oryginale było 2,5 24V 
To musi być naprawdę okazja 

 Jak już masz montować nowe serduszko to najlepiej 2,5 V6 mniej przeróbek, nerwów i w ogóle. Ale trafić w dobrym stanie taki silniczek to trzeba mieć fart  

 bo nigdy nie wiesz co naprawdę kupisz może jakieś zajechane badziewie. 
Może lepiej poszukaj innego probka, który jest jeżdżący, będzie mniej nerwów i kłopotów 
 
 
Co do części mechanicznych to i probek i mazda 626 oraz mazda mx-6 mają takie same jednostki napędowe, ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika. 
Decyzja należy do Ciebie!
 
			
					
				Re: Jaki silnik
				: 2005-01-13 14:45
				autor: MiH
				Greg pisze:ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika. 
jakie?
 
			
					
				Re: Jaki silnik
				: 2005-01-13 15:29
				autor: Greg
				MiH pisze:Greg pisze:ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika. 
jakie?
 
... w zależności od wersji czy Europa czy USA!
Ja u siebie w amerykańcu mam w silniku elektronikę fordowską, 
a europejczyk ma mazdowską. Wyszło to na jaw właśnie 
przy wymianie silnika. Osprzęt of korsik pasuje!
 
			
					
				
				: 2005-01-13 15:53
				autor: MiH
				aaaaaa Ty masz 2.0! 
W 2,5 nie ma ŻADNYCH RÓŻNIC.
			 
			
					
				
				: 2005-01-13 20:32
				autor: Damian
				Możesz podać przybliżoną cenę tego samochodu. Chodzi o to czy jest znacznie taniej i czy jest sens się w to bawić??? Pytam też dlatego że myślałem o montażu w takim niekompletnym Probe całkiem innego silnika.
			 
			
					
				
				: 2005-01-14 01:08
				autor: Dee Jay
				Damian pisze:Możesz podać przybliżoną cenę tego samochodu. Chodzi o to czy jest znacznie taniej i czy jest sens się w to bawić??? Pytam też dlatego że myślałem o montażu w takim niekompletnym Probe całkiem innego silnika.
Autko łatwi mi kuzyn który sprowadza samochody z Niemiec, więc nie dolicza prowizji. Auto tam stoi za 1 900 euro. Wiec to raczej dobra cena w porównaniu do giełd.Za silnik chcą ode mnie 2 tys, ale będę chyba jednak motał 2,5.
 
			
					
				
				: 2005-01-17 19:01
				autor: Indi
				Za 1900 euro daj sobie spokuj, nie wiele dodasz i masz młodszy rocznik no i na chodzie, ale trzeba szukać bo mało jest takich probków w miare dobrym stanie za wmiare do przyjęcia pieniądze.
			 
			
					
				
				: 2005-01-18 15:10
				autor: MiH
				1900E ZA '93 ROCZNIK BEZ SILNIKA!!! PADŁEM ZE ŚMIECHU!! 
To ile Cie wyjdzie po akcyzie? 14 tysi? BEZ SILNIKA!!!! NOSZ BIZNES ROKU! ŁAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Indi - jak kupi za normalną cenę i zarejestruje to mu jeszcze w kieszeni kilka tysi zostanie, a nie dokładać będzie.
NO NIE MOGĘ! 1900e bez silnika! ŁEHEHEHEHEHEHEHEHHEHE!!!!!
			 
			
					
				
				: 2005-01-18 16:38
				autor: Jedrek
				Za 2.500-2.800 dostaniesz w Polsce 95r. 

 
			
					
				
				: 2005-01-18 18:00
				autor: Indi
				MiH racje masz, kurcze nawet mi przez myśl nie przeszło aby kupować auto  bez silnika. 
A tak naprawde to aby kupić teraz w rzeszy za 1900 euro to raczej rocznik 93-94 ale do tego dochodzą blachy i ubezpieczenie. 
Troche mało kaski.
Ja właśnie zrobiłem nowy zakup za miedzą, poprzedni probas 2.5lv6 poszedł za absolutene grosze 

  . Byłem dzisiaj na przeglądzie 
i wszystko wyszło ok. Tylko hamulce trzeba rozebrać i przeczyścić .
Szukałem tego proba dobre kilkanaście tygodni , dobra rada nie kupować u handlarza.
 
			
					
				
				: 2005-01-21 23:35
				autor: Dee Jay
				
			 
			
					
				
				: 2005-01-22 00:35
				autor: Pelot
				
			 
			
					
				
				: 2005-01-22 09:47
				autor: Oscar
				Ale zrozum, że Probe '93 za 1800 EURO bez serca i z zabiegami które musisz poczynić jak tu wypisałeś aby cena+transport+opłaty wyniosły około 10 tys zł jest średnio lub mało opłacalne. A gdzie serduszko za 2-3 tys zł??? I już z około 10 tys robi się około 13 tys 
I jak piszesz "wytargowalismy jeszcze 100 euro bo nie ma chetnych" - to mnie jednak mało dziwi, że brak było chętnych. Jednak spoko Dee Jay zrobisz tak jak uważasz i masz być zadowolony i z uśmiechem śmigać PROBKIEM 

 
			
					
				
				: 2005-01-22 11:58
				autor: Pelot
				Oscar pisze: "wytargowalismy jeszcze 100 euro bo nie ma chetnych" - 

 
JAkbys wytragowal 500ejro to mialbys sie czym chwalic,jesli niema rzeczywiscie zainteresowania to nie byloby to trudne a jak pisales ze braliscie jeszcze od niego jakies bryki to wtedy mialo by sens.Moj wujaszek biorac od handlarza 2 furaki wyrywal jednego gratis 
 
 
Pozdrawiam
 
			
					
				
				: 2005-01-22 12:14
				autor: Oscar
				Masz rację pelot ale jeśli Dee Jay uważa że utargował 100 EURO i 1800 EURO jest to dobra cena za '93 bez serduszka to spoko jego sprawa i oby był zadowolony. 

 
			
					
				
				: 2005-01-22 12:27
				autor: Dee Jay
				pelot pisze:Oscar pisze: "Moj wujaszek biorac od handlarza 2 furaki wyrywal jednego gratis" - 

 
 
To zależy od szczęścia i gdzie kupujesz. Nam też sie zdażały większe upusty, ale w tym komisie już nie chciał nic spuścić niestety 

 
			
					
				
				: 2005-01-22 13:20
				autor: Brychu
				Dee Jay a nie chcesz ze sprawnym serduszkiem 2.5 V6 za 1900 E jeżdżący bez żadnych problemów ? Znalazłem ostatnio taki.
Edit: żeby nie być gołosłownym :
http://www.mobile.de/SIDnVJOKHeg7CDNafM ... 1153610548&[/url]
 
			
					
				
				: 2005-01-22 14:22
				autor: Dee Jay
				Juz zaplacilem za tamten ma byc w poniedziałek. Ale też jest śliczny. Za jakies 2 tygodnie bede miał silnik to dam do montazu. Jak bedzie z serduszkiem i na naszych blachach to dam zdjęcie i sie podziele wrażeniami i powiem czy warto było.  

 
			
					
				
				: 2005-01-22 14:34
				autor: Brychu
				Na pewno było warto, w końcu to Probe 

 
			
					
				wymieniam silnik
				: 2005-04-24 20:08
				autor: romulus
				więc Ci którzy śledzili moje posty wiedzą że poszukiwałem silnika no i znalazłem KL z mazdy xedos9  i mam do niego wszystkie czujniki okablowanie, altek, pompa wody no i dużo gratów. I teraz moje pytanie czy te rzeczy mogą zostać i będzie to chodziło na sterowniku z Probe? zauważyłem również że kolektor ssący jest nieco inny, to rozumiem że należy przełożyć ze starego silnika? I proszę wyjaśnijcie mi jak to jest z tymi aparatami zapłonowymi...w 93' był feler, czy można bez żadnego problemu (czytaj przeróbek) założyć aparat od np.: 95' ? 
Dziękuję za odp. 

 
			
					
				
				: 2005-04-24 22:36
				autor: romulus
				tak się zastanawiam czy jest sens wogóle tu coś pisać i prosić o radę, bo jak do tej pory na kilkanaście postów, które napisałem otrzymałem tylko kilka odpowiedzi.... 
 Wyluzuj, zapytales sie o to niewiele ponad 2 godz. temu, jak sam sie domyslasz nie kazdy bedzie znal odpowiedz a nie chcesz chyba dostac blednych informacji byleby tylko szybko Ci odpisac.
Wyluzuj, zapytales sie o to niewiele ponad 2 godz. temu, jak sam sie domyslasz nie kazdy bedzie znal odpowiedz a nie chcesz chyba dostac blednych informacji byleby tylko szybko Ci odpisac.
Cierpliwosci, jutro tez jest dzien a wiele osob kozysta z netu w pracy.
PS. Pewnie MiH bedzie mial cos w temacie do powiedzenia.
Pozdrawiam wingerman 
			
					
				
				: 2005-04-26 07:01
				autor: romulus
				dobra jestem wyluzowany a odpowiedzi jak nie ma tak nie ma 

 a minęły dwa dni...
 
			
					
				
				: 2005-04-26 07:25
				autor: Mr. Cynk
				no i jeszcze tak na przyszłość są osoby które nie czytają postów w dziale II generacja (jak na przykład ja) bo zbyt du zo postów przybywa a nie mam II generacji tylko pierwszą...    prawdopodobnie u tych co mają dwójki jest podobnie więc trafniej pisać takie posty w drugiej heneracji skoro dotyczą typowo dwójek... 

    większa szansa. 
 
ja na przykład pojęcia nie mam o co biegało z tymi aparatami zapłonowymi w dwójkach.. 

 
			
					
				
				: 2005-04-26 08:20
				autor: max
				Spróbuj podjechać do ASO Mazdy może coś będą wiedzieli. Oni mają specjalne oporgramowanie do tych silników zapytaj się czy do diagnostyki Probe 2,5 i Xedos 9 stosują ten sam moduł programu do diagnostyki jeśli tak to duże prawdopodobieństwo że nie będzie kłopotów  z elektroniką.