Strona 2 z 9
: 2006-01-18 19:08
autor: Sqad
A które rzeczy Ci sie nie podobają?? Krytyka ma pozytywny wplyw oczywiście wyrażana dobrym tonem

: 2006-01-18 19:10
autor: Maro
Sqad pisze:...ale gwarantuje że będą następne
...no to czekamy
Na samym końcu padło, że autko nie jest na razie kręcone dalej jak do 4,5 k,
no i tu moje pytanie: czy maksymalna liczba obrotów zmieniła się wraz z modyfikacjami silnika
No i fajnie że wszystko śmiga jak trzeba
Pozdr,
: 2006-01-18 19:48
autor: Sqad
tego jeszcze nie wiadomo, na razie są fazy testów i dopracowywanie smarowania turbiny. Maksymalne obroty jakie były uzyskane to 6000 - wczoraj. Doładowanie utrzymuje się na poziomie 0,5 bara prawie od samego dołu.
he he ale ze mnie adwokat

: 2006-01-18 20:28
autor: KALI
MiH pisze:No - jestem pod wrażeniem. Są rzeczy które mi się nie podobają, ale wykonanie pierwsza klasa.
Na marginesie - z czego to turbinka?
Wielkie dzięki za miłe słowo

jak znajdziesz chwilkę to napisz jakieś swoje sugestie chętnie poczytam co o tym sądzisz .A turbinka pochodzi od Fiata Dukato 2,5TD.
Ciach(o) poleciało... 
: 2006-01-19 17:16
autor: Quaki
Gratuluje skonczenia moda a tearz moze w koncu sie dowiemy ile cie to kosztowalo? I co finalnie jest wymienione?
Pozdrawiam
: 2006-01-22 00:23
autor: Ivaho
Respecta za poświecony czas i zawziecie oraz ... pomysł, ale jak dla mnie troche to prowizorką zalatuje.
Będą testy na hamowni?? Oczywiście będę brał pod uwagę ze seryjny 12-letni probek nie ma juz tych 168KM
PS
Moze czas na ćwiartkę ??
Pozdroooo
Czasami 12 letnie i starsze auta potrafią wywołać big smile on owner face
:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6724
: 2006-01-22 01:18
autor: Sqad
Robota niczym sie nie rózni od tej z promotora, wiec nie wiem w czym widzisz problem??
Bo co nie ma kutych tłoków?? - nie ma potrzeby
Nie ma zewnętrznego FMU?? - też nie ma potrzeby bo wszystko gra
Bo sprzęgło nie wymienione?? - ale to wytrzumuje tą moc
Bo cooler nie jest nowy?? - a czym się różni nowy od używki bo chyba tylko ceną
Bo turbo jest po regeneracji?? - przecież te regenerowane są praktycznie jak nowe
Bo ukaład paliwowy nie jest przebudowany?? - przecież ten wyrabia bez problemu
Bo orurowanie nie jest dedykowane?? - przecież zostało profesjonalnie wyspawane tigiem
Coś jeszcze??
: 2006-01-22 02:33
autor: Bogdan9999
: 2006-01-22 09:55
autor: KALI
Ten koleś chyba nie wie co pisze i nie wie ile trzeba czasu i pracy po nocach aby wszystko złożyć potem dopiero wystroić wyrególować popoprawiać niedociągnięcia i dopiero jechać na hamownie ale spoko rozumiem gościa bo jego przygoda z tuningiem aut ogranicza się do czytania gazet typu > GT albo Maxituning.A jeżeli chodzi o prowizorkę to gdzie on to widzi to naprawdę nie wiem może według niego spawy były wykonane spawarką elektrodową albo palnikiem a nie tigiem.

Tu jest przykład pełnego profesjonalizmu i zaangażowania w przeróbki w takim stopniu że aż trzeba było pociąć belkę pod silnikiem i zastąpić ją płaskownikiem

a orurowanie jest tak długie że pewnie turbo załącza się przy 5000obr.

A drugi artysta nawet nie dał coolera powietrze bezpośrednio z turbo płynie do k.ssącego może stwierdził że skrócenie drogi powietrza poprzez pominięcie coolera da mu więcej mocy
http://img353.imageshack.us/my.php?image=img01070cb.jpg
A tak jest to rozwiązane u mnie więc możesz sobie porównać.
: 2006-01-22 12:04
autor: Ivaho
KALII pisze:Ten koleś chyba nie wie co pisze i nie wie ile trzeba czasu i pracy po nocach aby wszystko złożyć potem dopiero wystroić wyrególować popoprawiać niedociągnięcia i dopiero jechać na hamownie ale spoko rozumiem gościa bo jego przygoda z tuningiem aut ogranicza się do czytania gazet typu > GT albo Maxituning.A jeżeli chodzi o prowizorkę to gdzie on to widzi to naprawdę nie wiem może według niego spawy były wykonane spawarką elektrodową albo palnikiem a nie tigiem.
.
Skoro piszesz o mnie i tak podchodzisz do krytyki to faktycznie nie ma sensu dyskutować.
Sqad pisze:[...] wiec nie wiem w czym widzisz problem??
?
Napisałbym, ale widze że nia ma to sensu z takim podejściem z Waszej strony Panowie.
Idę lepiej doszkolić sie przed GT lub Maxituning'iem
Miłego śmigania.
: 2006-01-22 15:38
autor: Bogdan9999
: 2006-01-22 15:56
autor: KITT
Ja myślę że wyzywanie KALIIEGO od "prowizorek" jest niesprawiedliwe. No bo kto zrobił lepiej? Kto w ogóle zrobił?
Moim zdaniem należy się duże uznanie za doprowadzenie projektu do stanu "działającego". Roboty było pewnie bardzo dużo.
Nie sztuka oddać komuś auto i zapłacić za turbo 2 razy tyle co wart jest samochód. Nie znam kosztów jakie poniósł KALII, może kiedyś je poznamy, ale jeśli okaże się że nie były duże uznanie będzie jeszcze większe.

Jeśli jest jakaś krytyka to dobrze moim zdaniem, ale ważne aby była konktetna. Na przykład: Popraw tą rurkę, tutaj daj inną śrubkę, wytnij kawałek zderzaka. Ale teksty w stylu... "Do bani jest... prowizorka, a teraz spadam..." są mało warte.
A teraz przepraszam za offa... Ivaho, zerknij tutaj:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 8&start=75
Co z Twoim projektem?

: 2006-01-22 19:40
autor: Sqad
Brawo KITT za pokazanie o co w tym chodzi.
Kurcze jak bym nie patrzył ogólnie to nie widze prowizorki, a moje zastrzeżenia Kamil zna.
: 2006-01-22 19:52
autor: Marcos
Jeszcze ja się nie wypowiedziałem w tym temacie.
Jestem w wielkim szoku. To co Zrobił Kalii jest niesamowite.
Szczególnie w Polsce, rzadko kiedy się spotyka, ze ktoś sam sobie potrafi uturbić samochód.
Słysząc jakiegokolwiek typu krytykę zastanawiam się o co chodzi. Tu trzeba wyrazić wielkie uznanie i tyle. Nigdy bym nie pomyślał, że można do tego wykorzystac turbo z Ducato 2,5 jeszcze diesel:) Właśnie to jest najlepsze, że Kalii pokazał, iż nie trzeba tego robić na nowych cześciach sprowadzanych z zagranicy, lecz dzięki ogromnej wiedzy można to zrobić w Polsce.
Kurde ale zalizałem hehe
Pozdrawiam
: 2006-01-22 20:09
autor: Drzymek
I moje 3grosze:
Chciałbym mieć chociaż część tej wiedzy, żeby samemu ztuningować swoje autko. Wielki szacunek dla faceta że zrobił coś tak trudnego i skomplikowanego sam! Bazując na swoim wielkim doświadczeniu i wiedzy.
Podejrzewam, że w firmie tuningowej nie zrobiliby tego lepiej (nie mówiąc taniej), bo nie poświęcili by autku tyle uwagi i czasu, żeby wszystko tak dopieścić i przemyśleć. A Kalii zadbał o wszystko, bo to w końcu jego samochód i chciał zrobić to najlepiej jak to możliwe...
G R A TU L A C J E ! ! !
: 2006-01-22 20:38
autor: KALI
Dzięki wam wszystkim widzę że tak jak ja jesteście zwolennikami tuningu dla każdego a nie tylko dla wybranych tz. kasowych

Czyli odstawiam auto do Firmy tuningowej i za dwa miesiące mamy gotowy projekt. Ale bardzo często spotykam się z tym iż panuje takie przeświadczenie że jak wzieła się za to Firma tuningowa i zapłaciliśmy za to 10tysi albo lepiej to wtedy robota została wykonana dobrze i auto napewno z....la ,ale jeżeli pośledzić trochę wyścigi na 1/4 mili to widać że nawet najlepsze firmy tuningowe chcąc osiągnąć jak najwięcej ze swoich aut albo aut swoich klientów też potrafią nieco przecholować i silniki np.eksplodują albo ukręcają się półosie ,albo rozsypują się turbiny bo firma po wykonaniu projektu nie daje gwarancji na wszystko jeszcze się z tym nie spotkałem.
Ja też korzystam z pomocy i sugesti wielu osób bo dosłownie wszystkiego nie wiem poza tym każdy się cały czas uczy i zdobywa nowe doświadczenia.np będę musiał zkorzystać w połowie tego roku z pomocy firmy która zajmuje się elektroniką żeby podpiąć smt bo aż takiej wiedzy nie posiadam.W 1 gen było łatwiej bo silnik był już uturbiony i wystarczyło oszukać pare rzeczy i wymienić turbo na większe dać spory cooler i jeździło w 2 gen też jeździ ale jeszcze trzeba trochę popracować.Stosunkowo łatwo jest przerobić auto które seryjnie wyszło z turbiną inaczej jak jest to wolnossący motor ale jest ok.
Ja myśle nie Kasa się liczy ale Kase się liczy.
-Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy aby wzmocnić swoje auto albo nieco je przerobić to bardzo chętnie pomogę.

: 2006-01-22 20:47
autor: Drzymek
Firmy tuningowe biorą mnóstwo kasy za opracowanie projektu (liczenie, wymyślanie, konstrukcja itp.) a później za robotę. A Kalii sam to zrobił/wymyślił, a jedyny koszt to części.
: 2006-01-22 20:48
autor: Lukask
Kalii super wykonana modyfikacja
Mam pytanko jak Bozia da i uzbieram kaske na te wszystkie potrzebne części złożysz mi to do kupy ?? Bo widać po spawach i rozwiązaniach że zrobiłeś tą pracę rewelacyjnie .Pozdrawiam i życzę żeby autko odwdzięczyło ci się na hamowni i wynik wywołał wielkiego

na twarzy

: 2006-01-22 21:55
autor: MARCO
Myślę że twoje auto powinno pojawić się na łamach jakiegoś pisma tuningowego.Jak tylko skończysz trzeba się o to postarać i pokazać że profesjonalny tuning nie oznacza "góra kasy".

Robota pierwsza klasa,jestem pod wrażeniem

: 2006-01-22 22:18
autor: Drzymek
Zgłośmy Kalii`ego do "Czasu tuningu" w TVN turbo!!!

: 2006-01-22 22:26
autor: spown
Drzymek pisze:Zgłośmy Kalii`ego do "Czasu tuningu" w TVN turbo!!!

Jestem za!!! Nie znam się na tych wszystkich wynalazkach, ale jestem pod wielkim wrażeniem... Nie bedę ukrywać.
: 2006-01-23 00:16
autor: Bogdan9999
Myślę ża pierwsza strona w Max tuningu powinna być jego bo to jest projekt zaplanowany i wykonany przez niego samego i myślę że przy bardzo niskim wkładzie finansowym(jeśli chodzi o tak poważną przerubkę). Pozdrawiam i dzwońcie do redakcji jeśli Kalii wyrazi na to chęć.
: 2006-01-23 10:25
autor: Drzymek
Klubowe Probe w gazecie, lub w telewizji...
Przecież wystawiłbym telewizor przez okno i puszczał to 24h/na dobę ludziom (a mieszkam w centrum miasta)

: 2006-01-23 19:25
autor: Maro
Drzymek pisze:Klubowe Probe w gazecie, lub w telewizji...
Fajnie by było zobaczyć Probe w TV jako "głównego aktora", a nie tylko w urywkach amerykańskich filmów.
Założę się, że mogło by się to przyczynić do tego, że Probki mogłyby się stać bardziej popularne na naszych drogach...
No i oczywiście nie mogło by zabraknąć klubowych reklam na aucie
Pozdr,
: 2006-01-23 22:02
autor: skorik
Ci którzy bezmyślnie krytykują najzwyczajniej zazdroszczą... bo jest czego...