Strona 2 z 3

: 2006-01-30 20:42
autor: kollek
pod warunkiem że tą szerszą opone ma co napędzić ;)

: 2006-03-29 22:50
autor: ZENiTH
Odświeżając temat. Założyłem dzisiaj letnie gumy. Ale miałem możliwość założyć na chwilę sportowe z Mazdy 929 HD. Felgi to mazdowskie 17'', szerokość 8.5'' ET=42. Opony to Avon 225/45/17. Założyłem zrobiłem 2km i nie chciałem ich oddać. Chyba skuszę się na takie gdzieś może w lipcu. Narazie śmigają w 929.

: 2006-03-29 23:06
autor: strober
8.5 cala szerokości?Takie szerokie fele i tylko 225 oponki?Nie wystaje rant felgi?Ja mam 7.5 cala i opony 215 i uważam że jest miodzio!Do 8.5 cala, najmniejsze fele jakie bym założył były by to 235!

: 2006-03-29 23:09
autor: Qbatron
zenith839 pisze:(...) Opony to Avon 225/45/17. Założyłem zrobiłem 2km i nie chciałem ich oddać.(...)
Moglbys rozwinac? Bo ja wlasnie myslalem o zmniejszeniu szerokosci zeby zyskac na przyspieszeniu. Co o tym sadzicie? Chodzi o IIgen GT. Wiem, mowi sie ze 225 to minimum dla tej wersji ale tak chociaz 215? Albo moze nawet 205 gdyby to byly np. GoodYear F1? Gdzies czytalem ze zmiana ze 175 na 195 oslabila czas 0-100 o sekunde :shock: (autko ~100KM). To pewnie i w druga strone by zadzialalo...


EDIT: Dla wyjasnienia - u mnie probek jest dopiero w planach, ale bardzo realnych.

: 2006-03-29 23:33
autor: ZENiTH
wiem wiem 8.5 są szerokie ale nie wystają gdyby były odrobinę większe to wtedy byłby problem i w probku i w maździe. Ja aluski zimowe ściągnąłem i założyłem aluski na lato. Oponki też letnie i dzisiaj uratowały mojego probka przed seicentem które miało zaparowane szyby i chyba mnie nie zobaczyło.

: 2006-03-29 23:40
autor: strober
To dobrze bo szkoda felg, krawężniczki "lubią" fele :!: :evil:
Ja odkurze i założe mój komplecik kółek 8) w piątek lub poniedziałek, niech jeszcze troche deszcz spłucze sól z dróg :!:

: 2006-03-29 23:46
autor: ZENiTH
na razie mam założone klasyczne 205/60/15 bo na polskie drogi to szkoda zakładać jakiś mniejszy bieżnik

: 2006-03-30 07:50
autor: Lukask
A ja odświeżam pytanie czy w 2 GT zmiana z 225 na 205 coś da ?Czyli czy lepiej zacznie się zbierać i czy odczuję sie różnicę w spalaniu i po trzecie czy da sie tym wogóle ostrzej ruszać ??Albo może zrobić tak że na przód 225 a na tył 205 !Tylko co wtedy z tym tyłem bo on uciekać lubi jak jest ślisko czy nie będzie to niebezpieczna zmiana ?

: 2006-03-30 10:33
autor: Drzymek
Potwierdzam, ja mam felę 8,5cala i oponki: absolutne minimum to 235 (przy mniejszych rant felgi wystawał).
Tylko że przy szerokich gumach, to trzeba zwiększać moc auta, bo osiągi spadają (ale przyczepność się duuużo polepsza).

: 2006-03-30 10:44
autor: strober
Drzymek pisze:Potwierdzam, ja mam felę 8,5cala i oponki: absolutne minimum to 235 (przy mniejszych rant felgi wystawał).
.
Też mi się tak wydaje, ja miałem na orginalnych-trójramiennych założone 195(a powinny być 205)drobna różnica a rant wystawał ja cholera!

: 2006-03-30 16:51
autor: Ronin
lukask pisze:A ja odświeżam pytanie czy w 2 GT zmiana z 225 na 205 coś da ?Czyli czy lepiej zacznie się zbierać i czy odczuję sie różnicę w spalaniu i po trzecie czy da sie tym wogóle ostrzej ruszać ??Albo może zrobić tak że na przód 225 a na tył 205 !Tylko co wtedy z tym tyłem bo on uciekać lubi jak jest ślisko czy nie będzie to niebezpieczna zmiana ?
Ja mam zimówki 195/65/R15. Na mokrym jako tako, choć przy ostrzejszym starcie przód skacze niemiłosiernie (skuteczność amorów w okolicach 75-80%)a na suchym zostawia nie potrzebnie bieżnik na asfalcie :D Pozatym szerokie auto, szeroki rozstaw kół i na suchych zakrętach mam wrażenie że opona ucieka mi z felgi(w końcu balon 65). Moim zdaniem powinieneś zostawić fabrykę na lato, tzn. 225/50 R16. Jak zapodasz na tył węższe oponki to poza utratą przyczepności nic nie zyskasz. A i śmiesznie będzie to wyglądało, zwłaszcza w Probe(szeroki tyłeczek a'la J.Lo :D :wink: )

: 2006-03-30 17:41
autor: Lukask
Ronin dzięki wielkie za info bo już sie przymierzałem do tych zimówek ze stalówkami co są w giełdzie ale skoro takie odczucia masz na 15 to wole nie myśleć co by było na 14 :? A laczki niech zostaną tak jak są 8)

: 2006-03-30 18:18
autor: Sebastian
http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html

to strona gdzie oblicza osiagi auta biorac pod uwage jak ma fele.
w gornej czesci podajecie jaka fela i opona, w dolnej TYP AUSWÄHLEN wybieracie typ auta.
w diagramie pokazuje jak predkosc przy jakich obrotacz.zeby rozpoczol proces wciskacie BERECHNEN.

pozdr

: 2006-03-30 21:38
autor: Pelot
Drzymek pisze:Potwierdzam, ja mam felę 8,5cala i oponki: absolutne minimum to 235 (przy mniejszych rant felgi wystawał).
Tylko że przy szerokich gumach, to trzeba zwiększać moc auta, bo osiągi spadają (ale przyczepność się duuużo polepsza).
ja mam teraz oponki 215/45 i 8calowe felgi i do rantu jeszcze daleko...żeby wystawał.
Chyba że masz na myśli opony bez rantu ochronnego...

Prawde mówiąc to zmiana z 235 na węższe 215 wiele nie dała w na naszych drogach...koleiny to w dalszym ciągu moj wróg....!!!!


EDIT:
a co do osiągów..hmm nie którzy pamietają moje oponki zimowe :lol:

: 2006-03-31 09:39
autor: Drzymek
SEBEK...The Dark Driver pisze:http://www.ford-probe-driver.de/set_tec ... chung.html
pozdr
WOW :shock:

To na moich oponach Probek poleciałby ponad 230km/h 8)

: 2006-03-31 16:01
autor: Qbatron
Ale czy tu brane sa pod uwage opory toczenia wynikajace z szerokosci opony? Bo wyglada jakby to bylo tylko rozbudowanie przelicznika rozmiarów http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

: 2007-01-30 13:02
autor: Robert
[color=blue]W zablokowanym właśnie nowym wątku[/color] Probiacz2000 pisze:Witam.
Kupilem do swojego probe nowe felgi z oponami, ktorych jeszcze nie moge niestety zalozyc przez ten atak zimy... ;] i sie tak zastanawiam jak wczesniej mialem standardowe 205/55/R15, a teraz 225/45/ZR17 czy to bardzo wplynie na osiagi auta i spalanie ? jakie macie doswiadczenia z tym ?
Pozdrawiam
luki55 pisze:na pewno odczujesz spadek mocy i zmulenie wzrośnie też troche spalanie =opory toczenia ale za to auto zyska na wyglądzie:)
radek1 pisze:Wygląd napewno lepszy ale jazda dużo gorsza.Ja zrezygnowałem z tak szerokich opon ponieważ w koleinach naszych pięknych dróg kierownicę musiałem mocno trzymać, przy wyprzedzaniu tak nosiło że strach w oczach.Co do mocy traconej przez opony to chyba nawet nie odczujesz.Mam nadzieje że u ciebie są leprze drogi.
Qki G pisze:JAkie felgi kupiłeś??
darel pisze:Pomiędzy 205 a 225 różnica w oporach toczenia nie powinna być aż taka dramatyczna. Przynajmniej tak mi się wydaje.

: 2007-01-30 22:56
autor: Probiacz2000
czytalem temat i jest duzo pytan na temat osiagow przy zmniejszeniu szerokosci opony... latem zniszczylem (na krawezniku) przednia opone 205/60/R15 standardowa jaka siedziala w probe. Musialem tymczasowo zalozyc opony na przod 185/50/R15 auto wygladalo oczywiscie smiesznie, a z przodu wygladalo jakbym sporo obnizyl zawieszenie... ;], ale jesli chodzi o osiagi to auto mialo przyspieszenie jakby z 30 koni mu dodalo, odczowalne na kazdym biegu, biegi byly tez duzo krotsze, a i na trzecim biegu czasem mielilo kolami... ;] ale z przyspieszeniem tez ZNACZNIE wzroslo spalanie, bo auto zawsze jezdzilo na wyzszych obrotach. Takie oponki sa dobre na jakies "scinki" na 400m, ale do codziennej jazdy bym nie polecal...
PS.
co oznacza ZR przy rozmiarze felgi np. 225/45/ZR17 ???

: 2007-01-31 01:33
autor: Robert
ZR oznacza oponę radialną o indeksie prędkości ponad 240km/h.
Stosowany oprócz (czasem zamiast) literowych oznaczeń prędkości na końcu (po nośności), czyli U=200[km/h], H=210, V=240, W=270, Y=300.
Oryginalnie V oznaczało ponad 210km/h, bo nie wydawało się potrzebne dalsze dzielenie opon "najwyższej klasy". A potem wszystko jeszcze przyspieszyło. Niekiedy producenci nie podają indeksu nośności i te 2 litery przed rozmiarem oznaczają wtedy prędkość - SR: 180, HR: 210, VR: >210, ZR: >240.

: 2007-01-31 10:00
autor: darel
Probiacz2000 pisze:clatem zniszczylem (na krawezniku) przednia opone 205/60/R15 standardowa jaka siedziala w probe. Musialem tymczasowo zalozyc opony na przod 185/50/R15 auto wygladalo oczywiscie smiesznie, a z przodu wygladalo jakbym sporo obnizyl zawieszenie... ;], ale jesli chodzi o osiagi to auto mialo przyspieszenie jakby z 30 koni mu dodalo, odczowalne na kazdym biegu, biegi byly tez duzo krotsze, a i na trzecim biegu czasem mielilo kolami... ;] ale z przyspieszeniem tez ZNACZNIE wzroslo spalanie, bo auto zawsze jezdzilo na wyzszych obrotach. Takie oponki sa dobre na jakies "scinki" na 400m, ale do codziennej jazdy bym nie polecal...
W zasadzie taki efekt jak opisałeś mnie nie dziwi. Jeżeli założyłeś oponę o takim samym rozmiarze ale mniejszym profilu to zmniejszyła się średnica co przekłada się na mniejszą prędkość przy określonej ilości obrotów koła (jedziesz wolniej niż na oponach o profilu 60 i żeby przejechać taki sam dystans musisz wykonać więcej obrotów koła co zwiększa spalanie). Zwiększa się natomiast moment obrotowy stąd wrażenie większego "kopa". Efektów o jakich pisałeś nie wiązałbym tak bardzo ze zmniejszeniem szerokości opony a raczej ze zmniejszeniem średnicy

EDIT: Wyszło mi, że różnica w średnicy w takiej konfiguracji wynosi 61mm :shock: Dało się w ogóle na tym jeździć :?:
BTW tutaj masz kalkulator żeby na przyszłość było wiadomo jakie zamienniki stosować.

: 2007-02-01 02:53
autor: Pluto
Czyli na feglach 14" z oponami 235/40 (chyba nie ma takich :roll: ,ale na 15" chyba juz sa :?: ) szedl by jak burza z miejsca tzn przyspieszenie sie poprawi znacznie (czy tylko kosmetyka?) i przyczepnosc przy starcie tez chyba ok :?:
co myslicie?
zmiany beda rzeczywiste czy to tylko odczucie :?:

: 2007-02-01 06:50
autor: Sqad
Szeroka opona też ma bardzo duże opory tocznia.

: 2007-02-01 13:31
autor: Probiacz2000
Pluto bedzie szedl jak burza, ale kosmetyka to ci sie napewno nie poprawi... Moj probe na tych 185/50/R15 tak wygladal:
http://i7.tinypic.com/2rdydg2.jpg


Zdjęcie zostało usunięte z forum jako obrazek.
Chciałbym przypomnieć, że fotki zamieszczane w postach nie mogą przekraczać wielkości 800x600.
Najchętniej jednak widziane są miniaturki. Więcej info w słowie wstępnym do Galerii.
Voodoo

: 2007-02-01 18:51
autor: Pluto
Jakies male ladne aluski i przud na krotkie sprezyny i bedzie ok. O wyglad sie nie przejmuje tak bardzo :wink: jesli przyspieszenie sie poprawi.

: 2007-02-01 19:39
autor: Probiacz2000
jesli nie dbasz o wyglad tylko o przyspieszenie ci chodzi to napewno nie bedziesz zawiedziony taka kombinacja.
pozdrawiam