Samochód niższy o tych samych parametrach co wysoki zawsze będzie prowadził się lepiej. Będą to jednak różnice mało odczuwalne podczas normalnej jazdy. Moga okazać się jednak istotne w sytuacjach ekstremalnych, na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
pjw, weź 2 identyczne samochody z takimi samymi silnikami i przetestuj. Z tym że jednego weź niskiego a drugiego wysokiego.

Może Reanult Megane i Megane Scenic? To jest chyba ta sama płyta podłogowa, te samo zawieszenie (nie jestem pewien) i ten sam silnik. Zobaczysz różnicę w podczas testów na placu.
Weźmy teraz takie Subaru WRX. Wysokość 1410 czyli 10 cm więcej niż Probe. I teraz powiesz że Subaru jest lepsze, szybsze. No tak, ale dlatego że na prowadzenie samochodu nie wpływa tylko jeden czynnik (w naszym przypadku wysokość samochodu) a setki.

Subaru nadrabia innymi elementami, być może lepszym zawieszeniem, napędem na 4 koła, itd. Ale z pewnością im niższy samochód tym lepszy dla szybkiego pokonywania zakrętów. To samo z bocznymi podmuchami wiatru. Wyjeżdżając z jakiegoś lasu w trasie lub mijając tira który samochód zachowa się lepiej? Niższy czy wyższy?

Odpowiedź jest oczywista, co z tego że Subaru jest szybsze? W tej konkretnej sytuacji Probe być może zachowa się od niego lepiej. Jest niższy, mniejsza powierzchnia boczna, pochylone boczne szyby.
