Strona 2 z 10

: 2006-09-27 10:27
autor: Drzymek
Quaki, a może zrobiłbyś kilka ładnych EGT i sprzedał je na forum?
Taka klubowa akcja :D :wink:

: 2006-09-27 11:37
autor: Quaki
Jasne ze mozna by zrobic tytlko niestety moje mozliwosci czasowe sa dosc mocno ograniczone pozatym problemem jest wytrzymalosc termopary nie wiem ile taka termopara wytrzyma w praktyce (chyba zeby kupic takie specjalnie przygotowane do silnikow z tym ze koszt samej tak przygotowanej termopary to okolo 200zl + wyswietlacz tez pewnie jakies 100-150 dopiero wtedy bedzie to profesjonalnie zrobione
Wiesz prowizorki to ja sobie moge robic u siebie w aucie bo jak mi sie wysra silnik to pretensje bede mogl miec tylko do siebie jakbym mial to komus sprzedac to musi byc dokladne i profesjonalnie zrobione bo inaczej jak komus splyna tloki to bedzie mial do mnie uzasadnione pretensje
Pozdrawiam
ps. jak zrobie swoje wskazniki z miernikow to opisze dokladnie jak to zrobilem jesli ktos bedzie chcial to sobie zrobi bo sadze ze bedzie to dosc prosta czynnosc

: 2006-09-27 20:25
autor: MARCO
Quaki pisze:Panowie ja przeczytalem te aukcjke tego kolegi i faktycznie afr jest tani ale wezcie pod uwage ze ten zegar jezt podlaczany pod seryjna sonde nie wideband czyli praktycznie taki zegar nie daje nic (no moze poza wygladem

Daje,daje
Zgoda,że nie jest to wskaźnik szerokopasmowej sondy lambda,na której stroi się AFR ,ale na pewno wystarcza do codziennego monitorowania składu mieszanki w dłubniętym autku.Dzięki temu można wykryć awarie w układzie zasilania paliwem i w porę zdjąć nogę z gazu.
:arrow: Aby zwiększyć prawidłowość działania wskaźnika dobrze jest
zmienić sondę na nową

: 2006-09-27 22:38
autor: Drzymek
No i kupiłem dziś!!! :D

BOOST, temp oleju i AFR + 3 stojące kubki !

Myślę że prędzej czy później mnie to czekało, bo zamierzam jeszcze modyfikować moje cudo, a boję się że mu zrobię krzywdę.

Quaki, jeżeli uda Ci się zrobić EGT w dobrych pieniądzach, to ja jestem pierwszą osobą która chce to kupić. EGT firmy Auto Gauge kosztuje 375 zeta - jak na EGT to tanio, ale mimo wszystko jest to niemały wydatek.

Pozdrawiam!!!

: 2006-09-28 03:06
autor: Quaki
drzymek to jest cenaz sonda ? jesli tak to jest baaaaardzo tanio gdzie sa takie ceny autogauge?
Pozdrawiam
ps. w sumie to nie oplaca sie robic swoich zegarow gdyz sama sonda kosztuje minimum 200zl (taka przystosowana do samochodu oczywsicie bo taka zwykla to mozna kupic za 45 zl z woltomierzem ale do tego dochodzi jeszcze koszt otuliny i nie koniecznie bedzie ona dokladna
Pozdrawiam

: 2006-09-28 08:38
autor: Drzymek
Quaki pisze:drzymek to jest cenaz sonda ? jesli tak to jest baaaaardzo tanio gdzie sa takie ceny autogauge?
Pozdrawiam
O ile mi się cuś nie pokielbasilo, to cena tego EGT jest u tego gościa co ja kupowałem.

http://www.allegro.pl/item129227565_skl ... gauge.html.

Wkleiłem link do AFR, ale trzeba zadzwonić i się zapytać (jak się bierze więcej zegarów to ma się taniej 8) )

: 2006-09-28 13:08
autor: Quaki
Marco przy lekko dlubnietym autku zgadzam sie ale obawiam sie ze przy powazniejszych modyfikacjach bedzie slabo
Zeby nie wyjsc na totalnego osiolka to przyznam sie bez bicia ze sam mam zamiar cos takiego zamontowac z tym ze zrobione przezmnie a nie kupione (poprostu cena rzedu 200zl mnie powalila na kolana ja to sobie zrobie za 50-70zl)
Co do EGT to wyslalme do czlowieka meila ale nie dostalem jeszcze odwpoedzi z tym ze jak sledzilem ceny EGT to minimalna cena nowego to bylo 899zl wlasnie autogauge
Pozdrawiam

: 2006-09-28 15:02
autor: Quaki
faktycznie 370zl dobra cena jak za taki system ciekawe jak z trawloscia sond (te ktore ja moge kupic wytrzymuja do 1200C i sa bardzo trwale bo to sprzet do silnikow w samolotach) z tym ze cena takiej sondy to 200zl do tego jeszcze wyswietlacz jakis by sie przydal (mozna uzyc zwyklego miltimetru za 30zl ale to bedzie kiszka wygladac) ja mysle ze mozna samemu wykonac takie cos za okolo 320zl ale nie bedzie to mialo takiego ladnego wygladu za to bedzie pewnie duzo trwalsze
Pozdrawiam

: 2006-09-28 16:41
autor: Drzymek
Quaki, weź pod uwagę też to że nie mamy ekstremalnie grzebniętych samochodów i temp 1200stopni raczej nie osiągniemy... (przynajmniej tak mi się wydaje)

: 2006-09-28 16:54
autor: pytlar
ja tam polecam ci wskaznik decybeli :P zamontuj przy tlumiku:P napewno bedzie ladnie latal w lewo i prawo :P :P :P :lol: :lol: :lol:

: 2006-09-28 17:55
autor: Quaki
no na normalnych tlokach temp powyzej 900-950C na pewno skonczy twoje tloki
Pozdrawiam

: 2006-09-28 20:25
autor: Drzymek
Quaki pisze:no na normalnych tlokach temp powyzej 900-950C na pewno skonczy twoje tloki
Pozdrawiam
Quaki, nie strasz mnie :!: :!: :!:

Chcę mieć docelowo ciśnienie 1bar (14,5PSI), a przy modyfikacjach które mam będzie to już spora moc.

Jakie mogą być zagrożenia dla silnika? (bo że sprzęgło może paść to wiem)

: 2006-09-28 21:45
autor: MARCO
Spokojnie 1 bar daje rade,sam na takim doładowaniu" jeżdże"i AFR daje jeszcze rade na bogato wskoczyć :idea: na standardowym ciśnieniu paliwa.

: 2006-09-28 21:49
autor: Quaki
Drzymek nie mam zamiaru cie straszyc taka jest niublagana fizyka jedne tloki wytrzymaja wiecej inne mniej i tyle
Otoz kazdy silnik ktoremu dajesz wieksza ilosc pwoietrza (czy to przez dolozenie turbospreazki, podtlenku azotu, czy tez zmiany boostu ) musi byc odpwoiednio wysterowany czyli musi dostac odwpoednia dawke paliwa do odpowiedniej dawki pwoietrza (tutaj wykorzytsuje sie szerokopasmowa sonde AFR) dzieki temu mieszanka nie jest za bogata (za duzo paliwa zmniejszenie mocy ) ani za uboga (za malo paliwa spalanie stukowe wysoka temp powoduje zniszczenie tlokow)
Sterowanie paliwem odbywa sie na rozne sposoby
-w isnatlacjach podtelnku dba o to oddzielny elektrozawor + zwezka dostosowana do zwezki w N2O
-w isntalacjach turbo albo dodatkowe wtryski albo seryjne wtryski i zmieniony program w kompie lub tez jakis inny komp
Wskaznik EGT montujemy zeby zauwazyc ze nasz silnik ma spalanie stukowe a gazy wylotowe przekroczyly limit temperatury przy ktorej dalsze "dawanie w palnik" skonczy tloki
Tak wiec panowie nie mozna bezkarnie zwiekszac cisnienia doladowania bez dolewania paliwa bo konczy sie to tragicznie (oczywiscie seryny komp poradzi sobie z lekkimi zmianami ale jakie zmiany to dla niego za duzo powie wam tylko AFR +EGT
Pozdrawiam

: 2006-09-28 21:58
autor: MARCO
AMEN


Pamiętajcie, tłoki nie paznokcie.......nie odrastają :lol:

: 2006-09-28 21:59
autor: Pelot
Drzymek pisze:a przy modyfikacjach które mam będzie to już spora moc.

Jakie mogą być zagrożenia dla silnika? (bo że sprzęgło może paść to wiem)
co masz tam za modyfikacje :shock:

: 2006-09-28 22:02
autor: Drzymek
pelot pisze: co masz tam za modyfikacje :shock:
Wszystko co do tej pory zrobiłem + moja tajna broń na 2 generacje (ale to wkrótce) :twisted:

: 2006-09-28 22:32
autor: Quaki
Drzymek rozumiem ze to ma byc wyzwanie :)
No coz ja tez cos szykuje na zime :)
Pozdrawiam
ps. jak dosten gazik to bedzie cos pod 250kM moze pod 300 zobaczymy a przez zime hmm nie powiem
Pozdrawiam

: 2006-09-28 22:38
autor: Drzymek
Quaki pisze:Drzymek rozumiem ze to ma byc wyzwanie :)
Nie, to nie jest wyzwanie (niestety). Chcę mieć mocne auto, ale moce rzędu od 250koni wzwyż to już w/g mnie przesada w Probku.

: 2006-09-28 23:15
autor: Quaki
ja osobiscie sazde ze moce rzedu 270-300kM na seryjnych gratach w silniku v6 sa do przyjecia (dolna granica jest praktycznie bez zarzutu gdyz w USA strzal z nitro rzedu 100kM nie jest niczym nowym)
Natomiast tak jak kiedys GTurbo planowal teraz ja chyba sie chce przymierzyc do granicy 400kM (juz znalazlem firme ktora robi tloki i korby w wersji kutej dla KL-ki oraz szpere) ale co z tego wyniknie czas pokaze (i oczywiscie fundusze :) )
Pozdrawiam
ps. a tutaj dyskusja na temat zegarow autogauge ktore sprzedaje ten facet z allegro warto poczytac
http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... ge&start=0

: 2006-10-04 13:07
autor: Drzymek
OK!

Wskaźniki mi już przyszły. Teram mam pytanie: Gdzie jest miejsce w naszym silniku gdzie jednocześnie jest ciśnienie doładowania i podciśnienie?
Tzn. Gdzie się wpiąć z wskaźnikiem "boost" (końcówka zakończona trójnikiem typu T, wielkości naszego wężyka ze zwężką)

: 2006-10-04 19:01
autor: waluś
ja się wpiołem do tego wężyka co idzie od Bypass-a czy jak to tam się nazywa i pokazuje jak należy :)

: 2006-10-05 10:43
autor: Drzymek
waluś pisze:ja się wpiołem do tego wężyka co idzie od Bypass-a czy jak to tam się nazywa i pokazuje jak należy :)
Czyli w moim przypadku będzie to wąż od zaworu upustowego. Tylko gdzie tam jest ciśnienie? (tam jest tylko chyba podciśnienie)

Ludu, dawejcie więcej sugestii!!!

: 2006-10-05 11:05
autor: Quaki
drzymek tak to jest ten wezyk co wlacza ci zawor upustowy gdzie tam jest cieninie ano jak ci sprezarka pompuje to w kolektorze ssacym masz cisnienie (wtedy ci sie nie otwiera blov off ) jak zamkniessz przepustnice to zrobi ci sie podcisnienie bo turbina juz tutaj nie napompuje a silnik dalej pracuje czyli pwoietrze ciagnie :) (w tym momencie otwiera ci sie blov off na moment zeby wywalic cienie z dolotu przed przepustnica)
Pozdrawiam
ps. nie wiem czy ktos zwrocil uwage na to co pisalem wyzej niestety wskazniki autogauge maja slabe opinie uzytkownikow niestety

: 2006-10-05 11:14
autor: Drzymek
OK, czyli wpinam się w wężyk od BOV`a.

Dzięki!

A co do opinii, to przeszukałem forum streetraceingu i faktycznie są tam opinie negatywne, ale i są pozytywne :D czyli jak w życiu :lol: