OLEJ

Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

W Łodzi w ASO Mazdy można dostać dexellię bez problemu. Mają też inne oleje ale szef serwisu powiedział, że poleca właśnie olej Mazdy, bo silniki chodzą dużo ciszej i jakościowo jest bez konkurencji. W ogóle to mówił, że ten olej ma zupełnie inną konsystencję i kolor niż wszystkie inne oleje jakie widział. Nie wiem czy to prawda, bo nie widziałem.
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Popieram to co piszesz, i dodam że olej faktycznie ma inny kolor, takiej złotej polskiej jesieni :P
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Napiszcie cene tego oleju (Dexelia) !!
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

ja płace 200zł za 5l
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Nie wiem czasem czy Dexelia to nie jest to samo co Elf kurde nie jestem pewien ale cos mi sie wydaje ze tak.
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

hmm...
sqad, 5W50 jest stosowany w USA. wyscigi DTM itd. i masz racje to olej do silnikow ktore wysoko sie kreca 8) .
...dzis zmienilem wlasnie na 5W50 Z Mobila, silnik odrazu inaczej chodzi, ciszej, gladko. Placilem jakies 200plnow za 4 litry+filtr+litr na dolewke.5-litrowych baniek niestety niemaja!! :!: :!:
zobaczymy jak sie bedzie zachowywal po paru tysiacach km.
...ah darel, ten olej sprzedaja tu w Berlinie tylko na litry, cena 35-40eurosow za LITR
pozdr. :1111_bye:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Ralph pisze:Nie wiem czasem czy Dexelia to nie jest to samo co Elf kurde nie jestem pewien ale cos mi sie wydaje ze tak.
Obrazek

PDF: http://www.fordprobe.pl/upload/files/ma ... _ultra.pdf
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ja co 9-9500 km zmieniam na Valvoline Max Live 10W/40, rozlewany we Francji. Ciekawe czy rozszczelniłbym motor zalewając go teraz syntetykiem?(215 tyś km przebiegu). Dodam, że motorek igiełka.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

10W40 to pół syntetyk
z pół syntetyka na syntetyk to nie ma tragedi gorzej jak bys zamienił minerala na syntetyk lub odwrotnie to by mogł sie rozszczelnic.
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ralph pisze:10W40 to pół syntetyk
z pół syntetyka na syntetyk to nie ma tragedi gorzej jak bys zamienił minerala na syntetyk lub odwrotnie to by mogł sie rozszczelnic.
Zastanawiam się tylko, co jest w tej kwestii istotniejsze: fakt, że silnik zalany był półsyntetykiem czy fakt,że ma już troszkę ponad 200 tyś.km?[/list]
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Na przebieg się nie patrzy, to jest ostatnia rzecz na którą powinno zwracać się uwagę.

Możesz śmiało lać 5W30 ja sam nie wiem co mialem dokładnie poprzednio ale zaraz po kupnie zalałem właśnie takiego syntetyka.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Sqad pisze:Na przebieg się nie patrzy, to jest ostatnia rzecz na którą powinno zwracać się uwagę.

ja sam nie wiem co mialem dokładnie poprzednio ale zaraz po kupnie zalałem właśnie takiego syntetyka.
Ja niestety też nie mam pojęcia jakim olejem był zalany prędzej. Z ostrożności wlałem półsyntetyk :? Widzę,że niepotrzebnie. Przy następnej wymianie zalewam syntetyk, mam nadzieję,że nie rozszczelni mi silnika(dodam,że teraz od wymiany do wymiany, czyli średnio co 10 tyś. km. dolewam ok 1L oleju).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Czyli bierze Ci oleju w normie, 2,5 wyjeżdżając z fabryki miało wliczone to że bierze olej, prawie tak jak rx7 czy rx8.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Wiem, że nie ten dział, ale mam pytanie. Jeżdze niestety "jeszcze" na lotosie 10w40 półsyntetyk wiadomo, ale chce zmienić teraz właśine na mazdę dexelia 10w 40 czyli półsyntetyk. Czy moze lepiej na syntetyk 5w30. co myslicie?? silnik nie sprawia problemu. Teraz dolewam gdzies 100ml na 1000km. Zaryzykować i zalać syntetykiem??
2,2 Turbo
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sam syntetyk w sobie nie powinien raczej problemu sprawić, ale 5W30 to dużo dużo za rzadkie do turbiny. Ja bym się zaczoł zastanawiać bardziej na 10W50 albo 5W50.

Turbina bardzo mocno rozrzedza olej a jak zalejsz rzadki to ja nie wiem co się z nim stanie.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

mowiac o olejach. ja po kupnie probka (2.0 95r) nie wiedzialem jaki olej byl lany. mechanik doradzil mi zalac na pierwszy raz olej mineralny. powiedzial ze jak sie wleje syntetyk a wczesniej byl lany np. mineralny to moze duzo oleju pobierac. co o tym myslicie ? jaki olej wlewac na nastepnej wymianie ???
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

..witka..jedno pytanko!!
slyszeliscie cos o srodkach oczyszczajacych silnik :shock: ?wlewa sie je przed wymiana silnika, silniczek powinnien pare minut popracowac i potem zmiana oleju. :wink:
pomaga podobno, czysci silnik, drogi olejowe itd. :twisted:
...co panowie na to?
pozdr :slon:
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

ja przynajmniej słyszałem jak kupiłem swojego probka to wlałem taki środek do oleju przed pierwszą wymianą. Dużo syfu wypłynęło teraz jest czyściejszy ale planuję kolejny taki zabieg
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Coś słyszałem, poczytaj. :roll:
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Dla mnie to jakaś bajka i abstrakcja na naciąganie. Nic nie daje miałem już kilkukrotne doświadczenie z takimi specyfikami i na prawde guzik to daje.
wojciechowiak
Posty: 9
Rejestracja: 2005-04-09 17:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Wojciechów

Olej

Post autor: wojciechowiak »

witam czy olej 5W50 bedzi dobry do probka 2.5 l 24V 6V z 1994 i przebiegu 152 tys czy dac sobie spokuj z tym olejem a moze cos polecicie
pozdrawiam

a jezeli mozecie podajcie nr filtrów olejowego paliwowego i powietrza
dzieki
WOJCIECHOWIAK
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Masz instrukcje do Proba? Tam jest tabelka na stronie 83 bodajże (nie mam jej teraz przy sobie, ale myślę, że dobrze napisałem). 5W50 jest okej - działa do -30, jak i powyżej +40, co już jest górną granicą 5W30. 5W30 za to działa poniżej -30, ja jednak nie planuje śmigać po antarktydzie, a planuje nie raz pocisnąć (wysoka temp.) :)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Oj RX RX, w przypadku temperatury powietrza istotna jest pierwsza liczba, druga zaś niby też, ale proponuje Ci założyć czujnik temperatury oleju. Czy jest -20 czy +40 to olej ma prawie taką samą temperature. Tak więc prosze nie pisz tak. Temperature całego silnika reguluje płyn chłodniczy termostaty chłodnica itp. Temperatura powietrza nie ogrzeje ci oleju, a silnik Ci się nie zagrzeje mocniej i nie rozrzedzi oleju.

Poczytaj biuletyny mazdy na temat olejów.
W przypadku 5W50 może wystąpić problem wręcz zbyt wysokiego Ciśnienia oleju, już słyszałem Vke pomimo że miała wysokie ciśnienie to hałasowała przez to że regulatory były za mocno nabite, ale problem ciężkości wkręcania się na obroty zresztą nie ważne.

Co do katowania samochodu, żaden olej nie wytrzyma przeciążeń typu godzinne fruwanie w zakresie 5-8tyś obrotów. To są za delikatne silniki. Niejednokrotnie miałem 20 - 30 minutowe sprinty po wawie z obrotami non stop przekraczającymi 5 tyś obr. i jakoś mi olej wybitnie nie znikł (1 może 1,5 na 8tyś km) a nie sądze aby przy takim kacie temperatua powietrza miała wpływ na olej zresztą wystarczy poprzeć się czujnikiem.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Ciężki temat te oleje. Ja bym nawet sobie zalał 5W30, ale różne głosy słychać i na razie stoję przy tym co mam. Jeździłem na 5W30 i 5W50 - nie widzę różnicy, chociaż silnik zapewne ją widzi. Sebek miał kontakt ze specem z Niemiec i mówi, żeby lać 5W50, na ProbeTalk pisze, że przy 5W50 stuka (chociaż u mnie na prawdę nie było różnicy - tak samo chodził na 5W30 Castrol TXT Softec Plus i Mobil 1 5W50 jeśli chodzi o odgłosy z silnika ;)), 5W50 jest polecany do silników sportowych, 5W30 za to uznawany jest za olej obniżający zużycie paliwa ;) :? :?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”