Strona 12 z 14
Re: BRAK ISKRY
: 2012-03-27 20:24
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-03-27 20:22 --
Się podepnę. W sobote zrobilem zwarcie jak ta pała ostatnia
Dlugo by tu opisywac - w skrocie jest tak, ze na odpalonym silniku odlaczylem kabel WN 6 cylindra na aparacie zaplonowym, podczas gdy piznął mnie prąd, gdy wlozylem tam lape.
;(. Kabelek sobie wisial, zobaczylem tylko iskre, silnik pochodzil 2 sekundy i zgasl, juz nie odpalil. Nie ma iskry (nie odpalil na zaciag czego sie spodziewalem, zreszta podlaczylem do fajki swieczke od mondeo- brak iskiery) Czy to bezpiecznik? (Jak przekrecam kluczyk to wszystkie kontrolki sie swieca, radio smiga itd.) wiec pewnie nie bezpiecznik... Na bank cewka
I teraz pytanie czy musze kupic sama cewke, czy razem z aparatem zaplonowym?
K**wa nie wiem czemu tak zrobilem, to jakis odruch byl bo tym trzasnieciu pradem, pewnie za duzo amperów przeszlo przez moj zryty beret, i jest tak a nie inaczej
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
-- dodano 2012-03-27 20:24 --
A wiecie co, z tego tematu wyczytalem ze jednemu koledze spadaly obroty na 400-500 podobnie jak u mnie, po wymianie cewki wszystko superancko. Pewnie i tak bym ją wymienial... Chociaz to zadne pocieszenie...
Re: BRAK ISKRY
: 2012-03-27 21:14
autor: wujeksex
Saperr pisze:Kabelek sobie wisial, zobaczylem tylko iskre, silnik pochodzil 2 sekundy i zgasl, juz nie odpalil.
A gdzie poszła iskra
Jak w jakąś wiązkę przewodów, to prawdopodobnie popaliło się wszystko, co było tam podłączone. Żadna elektronika w aucie nie przeżyje takiego napięcia.
Na cewkę bym nie stawiał, bardziej na PCM albo inna elektronikę.
Saperr pisze:pewnie za duzo amperów przeszlo przez moj zryty beret
Kilka mikro (milionowa część całości) amperów, to nie tak dużo
, choć już 30 mili (tysięczna część) amperów potrafi zabić człowieka.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-03-31 15:21
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-03-27 21:26 --
Nie poszla nigdzie, niczego nie dotknela. Tak jak juz pisalem byl to kabel WN odlaczony przy aparacie zaplonowym. Kopnelo mnie troche, i przy odlaczaniu ( wtedy bylo juz ciemno na dworze) zobaczylem tylko iskre na fajce, ale to raczej normalne- przeciez przechodzil tamtedy prad, nawet przy kontakcie w domu jak wyciagam wtyczke widac nieraz iskre- to wlasnie na takiej zasadzie. Jak juz tez nadmienilem- wszystkie kontrolki sie pala przy przekreceniu kluczyka, radio gra itd, a brak iskry.
-- dodano 2012-03-27 21:27 --
A cóż to PCM?
-- dodano 2012-03-29 13:28 --
Plis o jakies wskazowki, co sie moglo stac jak wyciagnalem fajke z aparatu zaplonowego 6 cylindra, ze juz nie chce odpalic??
-- dodano 2012-03-31 15:21 --
Aha dobra, PCM to komputer.
Wątpie aby w nim było zwarcie, przeciez gdyby tak bylo nie podawalyby wtryski, a co za tym idzie nie zalewaloby świec, a gdy je wykręciłem to były właśnie zalane, iskry jak nie było, tak nie ma. Czy dobrze mysle czy raczej nie bardzo?
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-11 23:04
autor: kristof
witam wszystkich mam mały problem nawiązując do tego wątku mam probiaka 95 r 2.5 z immo i lpg. Sytuacja jest taka wsiadam i chce go odpalic brak takiej mozliwosci kontrolki swwieca brak kontrolki immo ( z kluczykiem) ale ze jestem człowiekiem upartym i dociekliwym zaczołem patrzec dalej i tak brak iskry i
niesłychać pompy paliwa oczywiscie silnik kreci wiec znalazłem przekaźnik pompy i podałem napiecie bezpośrednio pompa zadziałała ale dalej
niezapala. tym kreceniem rozładowałem akumulator wiec tel do kolegi o pozyczenie prądu jak go podłaczylismy to zadziałał i kontrolka immo tez przy zapłonie zaczeła swiecic. ale moja radość
nietrwała długo
teraz padł na dobre
i sytuacja ta sama wydaje mi sie ze to immo
kszaczy sprawe ale moge sie mylic prosze o pomoc w mojej sprawie najchetniej bym go wywalił, a własnie bym zapomniał jest możliwe ze przez dorobienie kluczyka z skopiowanym immo skrzaczył sie moduł immo
na starym kluczyku tez
nieodpala
problem z iskrą w probe 2.5 95 r
: 2012-05-15 17:44
autor: matfiej18
witam i przepraszam za wczescniejszy watek . wiec pisze jeszcze raz potrzebuje pomcy w sprawie iskry gdy jechalem probkiem nagle zdechł okazalo sie ze niema iskry wymienilem aparat oraz czujnik z ecu i nadal nic paliwo podaje immo jes wcisiniete oraz napiecie na aparacie tez dochodzi . lecz niema impulsu zaplonu czujnik polozenia walu wysyla go do ecu ale dalej go brak nie posiadam imobilajzera zadnego przeszukalem cale
forom jedno i drugie ale na moj temat
niebylo nic pozytecznego gdyz sprawdzilem wszystkie mozliwe sposoby prosze o pomoc gdyz ja tylko zanam sie na blachach aut a nie jestem mechanikiem a
nichce go oddawac w jakies n iewiadome rece dzieki z gory P.s za pomoc w łąmigłowce postawie koledzie 2 kratki browarku
Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r
: 2012-05-15 18:10
autor: Saperr
Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r
: 2012-05-15 19:15
autor: Destroyer
matfiej18 pisze: przeszukalem cale forom jedno i drugie ale na moj temat niebylo nic pozytecznego
Hmmm... a w istniejącym wątku nie mogłeś zapytać? Trzeba było zakładać nowy?
Mamy takie urządzenie jak "wyszukiwarka" wystarczy wpisać "iskr*" i ograniczyć wyszukiwanie do II generacji, znalazłem tym sposobem dosyć długi (12 stronicowy) wątek na temat zaniku iskry.
Tam powinna być odpowiedź. A jeżeli nie, no to może zapytaj w tamtym wątku. Jest większe prawdopodobieństwo że MOD nie usunie twojego postu
Poczytaj też o module zapłonowym i o cewce
Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r
: 2012-05-15 20:27
autor: Romas
Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-16 15:13
autor: cortez
Witam.Mam Probka 2.5 v6 93r. w którym silnik się rozwalił.Kupiłem więc silnik od mazdy 626 też 2.5 v6,różnica jest taka że w mazdzie była automatyczna skrzynia.Jeden mechanik przełożył silnik po czym się poddał mówiąc że wyjeżdża i nie dokończy.Przewiozłem do innego mechanika tam podłączyli wszystko ale nie ma iskry i nie mogą dojść dlaczego.Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.Pozdrawiam.
Re: problem z iskrą w probe 2.5 95 r
: 2012-05-17 23:20
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-05-17 23:19 --
Romas pisze:Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy
ok, a jesli juz kupilem kf 34 to co? nie smignie? a z tym Euro i usa to chodzilo mi o komputer, czy bedzie pasowac z wersji np. usa do euro?
-- dodano 2012-05-17 23:20 --
Romas pisze:Saperr pisze:Chlopie mam ten sam problem... kupilem aparat zaplonowy KF34, tylko nie wiem jaki mialem wczesniej w Probku... i to tez chyba moze byc przyczyną, bo nie kazdy mozna wstawic sobie od tak, wiec chcialbym wiedziec jakie aparaty są kompatybilne z aparatem KF 34? Jesli nie to, to chcę kupic tez komputer, z tego co wiem to silnik mam z 97r. reszta auta jest z 94 wiec nie wiem czy silnik mam Euro czy Usa? I czy to tez ma znaczenie w przekladce komputera? Bardzo prosze o odp.
Jeśli masz probka z 94 to powinienes kupić aparat KL01 i nic wiecej. a silnik nie ma nic do rzeczy
ok, a jesli juz kupilem kf 34 to co? nie smignie? a z tym Euro i usa to chodzilo mi o komputer, czy bedzie pasowac z wersji np. usa do euro? W ogole co powinienem wiedziec o kupnie innego komputera, tak, zeby pasowal do mojego Probka i zebym znow buraka nie strzelił?
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-17 23:28
autor: Kocureq
Nie ma różnicy w silniku USA a Euro.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-18 10:21
autor: 2Ya
KLY 01 też będzie pasował i jest lepszym aparatem niż KL 01. Można w sumie powiedzieć, że to zmodyfikowany KL 01.
Pzdr.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-19 11:30
autor: Saperr
Kocureq pisze:Nie ma różnicy w silniku USA a Euro.
Ok ale chodzi mi o komputer...
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-19 11:39
autor: Kocureq
Raczej o aparat zapłonowy. A tego który z którym jest kompatybilny, po prostu nie wiem - więc Ci nie odpowiem. Zasada działania jest taka sama, ale umiejscowienie elementów i wyprowadzenie na wtyczkach może być różne.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-19 11:42
autor: wujeksex
Komp jest inny, ale chyba po wymianie powinno wszystko działać, bo nie ma nigdzie w opisach wtyczek, że taki układ jest dla EURO, a taki dla USA.
Różnice jakie znam to w USA jest ograniczenie prędkości do 180 i po mignięciu długimi lampy się otwierają (w EURO na wyłączonych światłach jak migniesz długimi to lampy się nie podnoszą i świecą w zderzak).
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-19 13:53
autor: 2Ya
Jako ciekawostka przy okazji dodam, że w euro też można zrobić z lampami jak w usa, wystarczy tylko mostek z diodą zastosować.
Pzdr.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-21 10:50
autor: modano
jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-21 18:56
autor: Saperr
Kocureq pisze:Raczej o aparat zapłonowy.
O komputer, komputer
Wiem co to aparat i komputer...
Ale juz wujek wyjasnił. Przyszedl mi do glowy jeszcze czujnik polozenia walu... Gdzie on jest umiejscowiony? Podobno ma miec rezystancje 520-580 Ohm?
Z tym aparatem to juz mam namącone w glowie... Aparat ktory kupilem nie ma modulu zewnetrznego, a stary mial zew. Juz nie wiem co robic- czy kupic aparat kl01, czy wywalic w tym modul na zewnatrz, czy moze komputer kupic... Przydaloby sie przelozyc na próbe, tylko skąd...
Z racji tego ze zielony jestem, to pozwole sobie powiedziec, ze rezystancji nie zmierze na zgaszonym silniku...?
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-22 15:32
autor: cortez
towarzystwo wzajemnej adoracji
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-22 15:46
autor: Romas
Saperr pisze:Przyszedl mi do glowy jeszcze czujnik polozenia walu... Gdzie on jest umiejscowiony?
Są dwa czujniki.
jeden znajduje sie w aparacie zapłonowym, a drugi przy kole pasowym
wiec jak jeden padnie to drugi powinien działac i powinno być ok.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-22 21:06
autor: wujeksex
Romas pisze:Są dwa czujniki.
Rzadko.
Najczęściej jest tylko w aparacie, ale spotkałem się z Probkiem, który miał tylko na kole pasowym, a w aparacie nie było.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-22 21:19
autor: Romas
Wujek być może w 2.0 rzadko , ale w V6 jeszcze nie widziałem żeby nie było dwóch. owszem jeden czasami w ogóle nie działał, ale to nawet w błędach wyskakiwało
Re: BRAK ISKRY
: 2012-05-29 22:58
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-05-23 00:57 --
Dwa tzn jeden indukcyjny, i jeden halla? Czy jak bede krecil rozrusznikiem, to zmierze jego rezystancje? Z tego co wiem to nie da sie ruszyc, gdy halla nie dziala.
-- dodano 2012-05-29 22:58 --
Probek zmartwychwstał!! po ponad 2 miesiacach
Naprawa komputera zdala egzamin
Zmartwychwstanie!!!!
Re: BRAK ISKRY
: 2012-06-03 02:41
autor: 2Ya
modano pisze:jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....
Nie podoba mi się ton twojej wypowiedzi... Ale, że mam dobry humor i rzeczywiście jestem mądry tyle o ile, to proszę
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... i&start=50
Wyszukiwarka nie gryzie to raz, a dwa specjalnie dla ciebie poświęcam się o tej godz, widząc na pół oka
Pzdr.
Re: BRAK ISKRY
: 2012-06-03 21:37
autor: modano
2Ya pisze:modano pisze:jak jesteś taki mądry to napisz jeszcze co z czym zmostkować i jakiej diody użyć.....
Nie podoba mi się ton twojej wypowiedzi... Ale, że mam dobry humor i rzeczywiście jestem mądry tyle o ile, to proszę
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... i&start=50
Wyszukiwarka nie gryzie to raz, a dwa specjalnie dla ciebie poświęcam się o tej godz, widząc na pół oka
Pzdr.
Niech Ci Bóg w dzieciach wynagrodzi to poświęcenie, dziękuje bardzo:)