Strona 13 z 14

Re: BRAK ISKRY

: 2012-11-25 19:11
autor: gu0071
mam problem ze swoim probe niema iskry. Na wtyczce do modułu na środkowych przewodach są skoki napięcia (podczas kręcenia aparatem) od 0v do 5v ale na 3 pinowej do cewki na wszystkich jest 12v na podłączonym aparacie (podłączałem inny aparat jest to samo) ale po odłączeniu jest tylko w jednym. Sprawdzałem również cewkę pod akumulator na świecy skacze iskra ale jak się złapie za kabel to kopie ale według mnie za słabo. Probe II 2,0 16v 1994r aparat s1 aparat który podłączałem nie wiem co to był za model w kopułce gniazda wychodziły na wprost i w środku wyglądał inaczej ale wtyczki były te same. auto stoi już tydzień w garażu i nie wiem do mam bo moje pomysły, zdolności i porady które znalazłem zostały wyczerpane :cry: "fiat 126p wrócił do łask "

Re: BRAK ISKRY

: 2012-11-26 14:58
autor: Sallmo
tzn. niby napiecie wchodzi na aparat ale już przez przewody na świecy już nie ma iskry - na świecy wykręconej nic nie widać ?

Re: BRAK ISKRY

: 2012-11-26 15:24
autor: gu0071
tak dokładnie

Re: BRAK ISKRY

: 2012-11-26 21:45
autor: Sallmo
hmm....a sprawdz kopułkę aparatu ( ja kombinowałem ze 2tyg a sie okazało że kopułka była uszkodzona -przepaliła sie w srodku), sprawdz czy jest przejście. Ja jakieś błedy wyświetla komp ? Tu masz jak sie czyta błędy - http://ford-probe.net/content/view/117/42/

Re: BRAK ISKRY

: 2012-11-27 07:28
autor: gu0071
na kopułce jest przejście a błędy próbowałem sczytać przy pomocy kontrolki nic nie wyświetliło.

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-06 23:15
autor: Szymon_xx
Witam wszystkich.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Probe II 2.5 V6 93r. Nie jest to moje pierwsze probe lecz pierwsze z silnikiem 2.5 Prawdopodobnie to autko było jednego z klubowiczów. Ładny tuning wizualny oraz troszkę silnika. Na nic to wszystko jak po miesiącu użytkowania autko po prostu nie chciało zapalić. Po kilkunastu próbach autko odpaliło i jeździłem bez problemu. Ponownie probe odmówiło posłuszeństwa podczas jazdy. Po prostu zgasł. Udało mi się odpalić lecz po dodaniu gazu gasł. Po kilkunastu minutach już nie odpalił aż do dnia dzisiejszego.. Wymieniłem sterownik silnika, cewkę zapłonową, sprawdziłem napięcia które powinny pojawiać się jeżeli czujnik połozenia wału jest ok, czyli 0-5V. Po podłączeniu modułu zewnętrznego dalej iskry brak. Autko normalnie kręci, nie ma immo ani autoalarmu (usunąłem bo niestety ten kto zakładał robił na skrętkę), w bagażniku wyłącznik awaryjny wciśnięty. Podczas prób odpalania paliwo dochodzi bo czuć już z rury sama benzyna. Kable i świece nowe. Pytanie czy ktoś może opracował już jakiś schemat jak postąpić przy braku iskry? Co sprawdzać? Mi się pomysły kończą... Nie wiem sam czy mam dwa czujniki położenia wału czy jeden... W module mam dwa halltrony czy to oznacza że jeden z nich jest tym "awaryjnym" czujnikiem położenia wału? Proszę o podpowiedzi. Wszystkie fora już mam przeszukane.. ale w żadnym jasnych odpowiedzi jak już ktoś odpali probe to tylko napiszę że działa i dziękuje.. Znalazłem też sterownik VRIS-ami który jak na razie został usunięty bo i tak nic nie dawał jak autko jeździło. W załączniku jak na razie jedna fotka probe. Może ktoś pozna swoje stare autko :)
probe.jpg

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 01:37
autor: Spider33
Obstawiam ze chodzi o ten samochod http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=8098
Tylko czemu ktos kolor zmienial? :/

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 11:59
autor: Szymon_xx
Kolor to spłowiał.. Autko stało przez 2-3 lata we Wrocławiu. Jeżeli chodzi o elektrykę to niestety ... masakra. Wizualnie ok czapki z głów ale jak już się przyjrzeć szczegółom to kicha.. Mam probka 2.0 96r i to w b.d stanie bo dbam, ale poprzednik tej V6 niestety chyba tylko eksploatował. Najbardziej przeraziło mnie wygłuszenie w postaci waty mineralnej w całym aucie gdzie tylko możliwe, co powoduje w autach bardzo dobre warunki dla rdzy :) czeka mnie długa droga żeby autko miało "ręce i nogi".. No ale najpierw muszę go usłyszeć że działa.

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 14:33
autor: Natan
Miałem kiedyś podobny przypadek rozebrałem pół auta , walczyłem dwa dni , zamówiłem u Basfa nawet moduł zewnetrzny ( nie potrzebnie ) ale ktoś z klubu nie pamiętam kto ale mądry chłopak podpowiedział bym wyczyścił wtyczkę od czujnika położenia wału i stał się CUD :D trwało to 2 sek i co za szczęście mnie spotkało ?????? Probek odpalił i jezdzi już tak drugi rok :slon: :slon: :slon: Spróbuj :mrgreen: :mrgreen: Mogę tak Ci tylko pomóc :D

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 16:40
autor: Szymon_xx
Wtyczka czyszczona niejednokrotnie. Nawet za pierwszym razem wyglądała bardzo dobrze. Dzisiaj kolega próbował odpalić i probek "zagadał" po czym dalej nic. Jak zmasowałem cewkę i podałem na świece to iskra jest. Tylko czy to moduł czy np czujnik położenia wału "blokuje" iskrę. Czy ktoś wie jak rozróżnić czy mam dwa czujniki położenia wału czy tylko jeden. Rozumiem że ten drugi "zapasowy" jest w module.?

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 16:47
autor: Romas
Jeden w aparacie drugi przy wale.

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-07 17:36
autor: Natan
Tak jak Romas pisze ...............

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-14 20:13
autor: Szymon_xx
OK działa :) Napiszę w wolnej chwili co krok po kroku można zrobić żeby bez sensu nie wymieniać wszystkiego. Z własnego doświadczenia (nabytego w poprzednich dniach) wiem że wystarczy miernik i info gdzie co sprawdzić i wiadomo co jest grane.

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-14 23:28
autor: Natan
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> :1111_ok: :1111_ok: :gwizd: :gwizd: :slon: :slon: :slon: :slon: :slon: :-D :-D

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-17 17:43
autor: Tediacz
Witam,
Mam problem z brakiem iskry w związku z czym proszę o pomoc. Auto to probe II 2.0 brak LPG. 1996 r. Euro. Problem wystąpił po wymianie sprzęgła, wszystko robiłem zgodnie z instrukcją Haynesa oraz przy odłączonym akumulatorze. Sprawdziłem z 20 razy czy z powrotem podłączyłem wszystkie przewody na miejsce i jest ok. Rozrusznik się kręci, benzyna dochodzi. Po około 10 nieudanych próbach auto odpaliło ale tylko na 10 sekund po czym zgasło i znowu to samo. Napięcie dochodzi do aparatu zapłonowego (9,5 V) ale nie ma iskry. Sprawdziłem zarówno na kablach jak i świecach. Zwieram piny TEN i GND ale kontrolka check engine cały czas się pali przy kluczyku w pozycji ON. Bezpieczniki sprawdzone. Próbowałem resetować komputer (odłączyć minusową klemę i na 30 sek wcisnąć hamulec) ale nie wiem czy to dobry sposób, są jakieś inne? Dziwi mnie, że przecież przy wymianie sprzęgła nie dotykałem żadnych podzespołów silnika więc teoretycznie powinno działać. Raczej to, że przy dokręcaniu docisku zmieniła się pozycja koła zamachowego tego nie powoduje? Macie jakieś pomysły?

Re: BRAK ISKRY

: 2013-01-26 20:13
autor: grzegorz
dryndnij na 663 272 606. naprawilem to 3 dni temu smiga az milo.malo tago spalanie zmalalo o 2 litry prawie.

Re: BRAK ISKRY

: 2013-02-05 10:38
autor: Tediacz
Auto działa, przyczyną okazała się zepsuta cewka. Dzięki za pomoc.

moduł zapłonowy J885 vs J881

: 2013-02-26 12:38
autor: franki
Witam wszystkich

Mam problemy z równomierną pracą silnika (Ford Probe II silnik 2,5 V6 z 93r) ktoś w tym samochodzie zrobił przeróbke stosując cewkę zapłonową od Volkswagena. Generalnie elektryk to wszystko usunoł, ale w ogóle teraz niema iskry, cewka została zakupiona nowa, jest podejrzenie że wadliwy jest moduł zapłonowy, w samochodzie mam zamontowany moduł o numerze j885, natomiast mechanik mówi, że nie może takiego dostać, a jest dostępny nowy moduł j881.
Pytanie mam takie: Jakiego modułu powinienem szukać?
Czy ten moduł j881 się nadaje?
Czy oryginalnie powinien być zamontowany moduł j885, czy to może jakaś kolejna przeróbka?

pozdrawiam
Marek

Re: BRAK ISKRY

: 2013-03-04 17:48
autor: grzegorz
a nie lepiej zrobic modul zewnetrzny?taniej i pewne ze usterka sie nie powtorzy

Re: BRAK ISKRY

: 2013-03-08 23:12
autor: Destroyer
Franek - J881 podejrzewam że podejdzie pytanie tylko, ile ten mechanik za niego chce? Podejrzewam że raczej nie mało. A za chwile będzie z nim to samo co być może jest teraz. Jeżeli chcesz moduł z wyeliminowaną wadą fabryczną, to tylko J888 (mam taki u siebie i jest trochę inaczej rozwiązany, nie będę się tutaj rozpisywał bo na forum już o tym było). Człowiek znający temat (firma JETTRO z Warszawy - polecam :)) wytłumaczył mi na czym polega ból tych modułów i że J888 ma ten problem rozwiązany. Więc jeżeli chcesz jeździć długo i bezawaryjnie, to tylko J888 lub moduł zewnętrzny (koszt to niecałe 20 zł i 15 minut pracy z lutownicą). Jeżeli mechanik zaśpiewa za moduł więcej niż 100 zł, to zrezygnuj od razu i zrób sobie zewnętrzny, albo zgłoś się do któregoś z klubowiczów, podejrzewam, że mają na zbyciu taki :)
Jeżeli jednak dasz sobie wcisnąć moduł od pana mechanika, to za jakiś czas znowu napiszesz w tym wątku ;) albowiem właściciele 2,5 V6 dzielą się na tych, którzy już mieli problem z modułem i na tych którzy zaraz będą go mieli ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2013-04-23 21:25
autor: tom87dg
hej koledzy, dopadl i mnie temat braku iskry.
opowiem co sprawdzilem i wymienilem:
-zmienilem aparat jak to mowil sprzedawca 100 % sprawny
- wyswietla blad 03 Czujnik identyfikacji 1 cylindra
- przy przekreceniu kluczyka nie ma charakterystycznych w probe sygnalow dzwiekowych

pomozcie co jeszcze mam sprawdzic

Re: BRAK ISKRY

: 2013-04-23 21:44
autor: MatiLP640
no jak dla mnie to jest czujnik położenia wału ;) ty masz 93 więc powinieneś mieć dwa (przynajmniej tak Romas twierdzi ;)) jeden przy kole pasowym a drugi w aparacie zapłonowym ;) tak że na początek sprawdź właśnie to ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2013-04-23 22:28
autor: tom87dg
ok jutro bede sprawdzal

Re: BRAK ISKRY

: 2013-04-23 22:42
autor: MatiLP640
to sprawdź i daj znać co i jak ;) jak to nie to to będziemy myśleć dalej ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2013-04-26 05:19
autor: tom87dg
-- oryginalny post 2013-04-24 16:14 --

czujnik polozenia walu jest ok 542 ohm
prad do aparatu dochodzi , pin 2 od lewej 12,5v pin3 2,7 - 3v pin4 5v
komp zmieniony
iskry dalej brak

-- dodano 2013-04-26 05:19 --

auto naprawione, aparat ktory kupilem okazal sie tez uszkodzony, dzieki za pomoc