Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Romas, mógłbyś wyjaśnić co w tym logicznego?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Nie wiem skąd się kolego urwałeś i znalazłeś na tym forum, ale wyjaśnie skoro ciężko tak prostą rzecz zrozumieć
i najprościej:
Do komfortu amortyzacji( tłumienia) wybojów składa się wiele czynników takich jak skok i twardość sprężyny, rodzaj zawieszenia, rodzaj teleskopu oraz wysokość i twardość opon
i logiczne jest że im wyższy profil opony tym bardziej podatny jest na ugięcia przy uderzeniu w przeszkodę, zas jeśli opona jest niska i twarda , a nie dość że opony o niższym profilu typu 35-40 są bardzo twarde, to jeszcze trzeba w nie dmuchać większe ciśnienie, co sprawia że, przy uderzeniu w przeszkodę opona sie znikomie poddaje, a co za tym idzie większe uderzenie przenosi się na zawieszenie i odczuwalne jest bardziej na budzie.
Jeśli nadal tego nie zrozumiałeś, proponuje załeżyć sobie koła r15/195/60 i r18/225/35 i wtedy zobaczysz czy jest to logiczne czy nie

i najprościej:
Do komfortu amortyzacji( tłumienia) wybojów składa się wiele czynników takich jak skok i twardość sprężyny, rodzaj zawieszenia, rodzaj teleskopu oraz wysokość i twardość opon
i logiczne jest że im wyższy profil opony tym bardziej podatny jest na ugięcia przy uderzeniu w przeszkodę, zas jeśli opona jest niska i twarda , a nie dość że opony o niższym profilu typu 35-40 są bardzo twarde, to jeszcze trzeba w nie dmuchać większe ciśnienie, co sprawia że, przy uderzeniu w przeszkodę opona sie znikomie poddaje, a co za tym idzie większe uderzenie przenosi się na zawieszenie i odczuwalne jest bardziej na budzie.
Jeśli nadal tego nie zrozumiałeś, proponuje załeżyć sobie koła r15/195/60 i r18/225/35 i wtedy zobaczysz czy jest to logiczne czy nie


- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Kolego pompom:
1. Jak tu zaglądamy, to się witamy!
2. Uzupełnij profil - skąd jesteś i jakie autko posiadasz
Zachęcam do udzielania się na forum!
Co do tematu:
To co Romek napisał powinno Ci wytłumaczyć dlaczego wrzucenie 18" niestety drastycznie wpływa na komfort jazdy
Pamiętaj, że zmiany zawsze niosą za sobą plusy i minusy - auto będzie sztywniejsze, stracisz kręgosłup albo wybijesz zęby na dziurach ale... zakręty
Im sztywniej, tym szybciej 
1. Jak tu zaglądamy, to się witamy!

2. Uzupełnij profil - skąd jesteś i jakie autko posiadasz

Zachęcam do udzielania się na forum!
Co do tematu:
To co Romek napisał powinno Ci wytłumaczyć dlaczego wrzucenie 18" niestety drastycznie wpływa na komfort jazdy

Pamiętaj, że zmiany zawsze niosą za sobą plusy i minusy - auto będzie sztywniejsze, stracisz kręgosłup albo wybijesz zęby na dziurach ale... zakręty


Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
hmmm czy ja wiem czy na 18 jest taka duza roznica niz na 17? ja przeszedlem z 17 na 18 i duzej nie czulem roznicy, fakt jest ze duzo do znaczenia twardosci ma opona, na 17 mialem profil 205/55/17 na 18mialem 225/40/18 jak dla mnie to az tak strasznie sie nie zmienilo.
Dla ciekawostki teraz kupilem 20" i opony to 245/35/20" i powiem ze weszly, jedynie co przeszkadzal to kielich amortyzatora ale wszystko da sie przerobic i ladnie sie spasowalo no i auto poszlo na glebe tyle ile moglo
Dla ciekawostki teraz kupilem 20" i opony to 245/35/20" i powiem ze weszly, jedynie co przeszkadzal to kielich amortyzatora ale wszystko da sie przerobic i ladnie sie spasowalo no i auto poszlo na glebe tyle ile moglo

http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
z tego co widze to jest tył, a przód?
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozysko
tyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo

http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Nie masz racji kolego Romas. Po za tym to wszystko to kwestia głównie amortyzatorów. Na dodatek są fotele, które powinny amortyzować takie uderzenia. Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Czyli jednak wiesz jak sie jezdzi probkiem na 18"?
Kazdy cal felgi wiecej, to mniejszy komfort jazdy i większe ryzyko uszkodzenia felgi przy uderzeniu przeszkody - mniej opony ci ja chroni.

Kazdy cal felgi wiecej, to mniejszy komfort jazdy i większe ryzyko uszkodzenia felgi przy uderzeniu przeszkody - mniej opony ci ja chroni.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Kolego pompom załóż galerię, pochwal się -ZE bo to może być rodzynek!
Fotel może amortyzować nierówności... w mercedesie W124:) Nie tu, tu ma Ci kuper trzymać sztywno na zakręcie
Prosty motyw - zobacz ile cm3 jesteś w stanie upchnąć wiatru do opony 225/50./16 a ile do 225/35-40/18. Przyjmując zasadę, że powietrze jest ściśliwe i sprężyste, można łatwo obalić Twoja tezę.
Zawieszenie - amortyzatory i sprężyny to druga strona medalu. Jednak i tak większość siły uderzenia nierówności jest tłumione przez powietrze w oponie. Nawet zakładając amory z regulacją twardości/tłumienia nie uzyskasz takiego komfortu jak na seryjnej oponie i seryjnych McPhersonach, niestety. Też bym chciał mieć nisko, duże koło, komfortowo jak na kanapie a jednocześnie zarąbiście sztywno by ganiać po zakrętach z prędkością światła - niewykonalne.

Fotel może amortyzować nierówności... w mercedesie W124:) Nie tu, tu ma Ci kuper trzymać sztywno na zakręcie

Prosty motyw - zobacz ile cm3 jesteś w stanie upchnąć wiatru do opony 225/50./16 a ile do 225/35-40/18. Przyjmując zasadę, że powietrze jest ściśliwe i sprężyste, można łatwo obalić Twoja tezę.
Zawieszenie - amortyzatory i sprężyny to druga strona medalu. Jednak i tak większość siły uderzenia nierówności jest tłumione przez powietrze w oponie. Nawet zakładając amory z regulacją twardości/tłumienia nie uzyskasz takiego komfortu jak na seryjnej oponie i seryjnych McPhersonach, niestety. Też bym chciał mieć nisko, duże koło, komfortowo jak na kanapie a jednocześnie zarąbiście sztywno by ganiać po zakrętach z prędkością światła - niewykonalne.

Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
KrecioPL, nie wiem czy to rodzynek. Sprowadziłem z Niemiec i na razie stoi w garażu. Galeria będzie jak go trochę ogarnę.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Spojrzałem Tomuś szybko i zobaczyłem 2 szpilki na całej szerokości i myślałem że poza kadrem jest jeszcze tylko jedna,a na telefonie za wiele nie widaćtom87dg pisze:to jest przod widac mocowanie gorne i tam jest lozyskotyl jest latwiejszy bo nie ma lozyska obciecie kielicha wyglada tak samo

Dokształć się do do takiego poziomu co ja to pogadamy, wyżej masz opisany co spowodowało mój błądpompom pisze:Proponuję się jednak dokształcić skoro masz problem z odróżnieniem przednich od tylnych amortyzatorów.

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Jeśli faktycznie masz KL-ZE, takie jak być powinno (dodatkowo z przepływką JE50 i kompem KL31 lub K8 z eepromem od KL-ZE) to będzie rodzynek - takich tu niewiele.
Daj chociażby foto silnika, zweryfikujemy to
A jakie ty masz plany co do zawiasu i kół?
Daj chociażby foto silnika, zweryfikujemy to

A jakie ty masz plany co do zawiasu i kół?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Wrócę do domu to zrobię. Na razie brak planów.
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Panowie - odbiegacie od tematu. Ten traktuje o felgach ich parametrach itd.
O silniku to proszę w innym temacie - jest ich wystarczająco wiele
O silniku to proszę w innym temacie - jest ich wystarczająco wiele

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to? Przy kole 235/40/18 jest już dosyć blisko amorka.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
245 wejdzie ale nie z takim ET, poza tym po cholerke Ci profil 35? mniejsze ET i 40 wchodzi smiało, a i po pierwsze jakoć to wygląda i po drugie lepiej się na nich jeździ
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Musi być profil 35, to w takim układzie wpierw dystanse muszę znaleźć
Co do komfortu to nie odczuwam różnicy między 35, a 40. Tak czy inaczej jest mega twardo 


Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Ale ja nie mówię o komforcie tylko o prowadzeniu 

- arturos
- Posty: 115
- Rejestracja: 2011-02-17 18:56
- Samochód: probe 1995r,2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=21299
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Wejdź sobie do mnie na galerię,tam z tyłu jest 245/35/18 z felgą o ET49 jeszcze bez dystansów,ja sądzę że wejdzie bo mi do amortyzatora przy tym ET jeszcze trochę brakujemysz pisze:Hej, czy ktoś z Was próbował wcisnąć koło do II gen 245/35/18 ET55 na tył? Wejdzie to?.

Swoją drogą Romas ile ładujesz ciśnienia do tych 235?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
2.5 przód 2.3 tył
- arturos
- Posty: 115
- Rejestracja: 2011-02-17 18:56
- Samochód: probe 1995r,2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=21299
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
A nie masz wrażenia na przodzie(wizualnie),że przy 2,5 opona wygląda jakby miała mało powietrza?
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
wrażenie będziesz miał przy każdej oponie, i kazdym rozmiarze, ponieważ przednia opona jest poddawana większemu obciążeniu, pracy i dogrzaniu. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu 

- arturos
- Posty: 115
- Rejestracja: 2011-02-17 18:56
- Samochód: probe 1995r,2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=21299
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
No właśnie wiemRomas pisze:. ale jak nabijesz 3 to trakcja idzie do lasu

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
Ja śmigam na 2.9 przód, 2.5 tył i na brak trakcji nie narzekam 

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki ubo
tylko ze my tu rozmawiamy o mocnych wozach a nie padakach 
